Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
Haber Giriş Tarihi: 25.09.2024 22:20
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2024 22:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
STK'lar ve Avrupa endüstrileri, AB politika yapıcılarını , 2024-2029 görev süresi boyunca çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla çevrimiçi ticaretin düzenlenmesi ve uygulanmasındaki yasal boşlukların kapatılmasına öncelik vermeye çağırmak için bir kez daha güçlerini birleştiriyor .
Çevrimiçi pazar yerleri, günümüzde giderek artan sayıda tüketicinin e-ticarete katılması, alıcıları ve üçüncü taraf satıcıları eşleştirmesi, kullanışlı arama ve ödeme mekanizmaları ve geniş ürün ve satıcı seçeneği gibi avantajlardan etkilenmesiyle önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla AB pazarında mevcut olan uyumsuz ürünlerin giderek artan sayısına dikkat çekmek istiyoruz. Bu ürünler, ürün güvenliği, sürdürülebilirlik, fikri mülkiyet hakları (FMH) veya genişletilmiş üretici sorumluluk şemalarına (EPR şemaları) katılım gibi çeşitli politika alanlarını kapsamaktadır.
Önceki yasama dönemi, Yeşil Mutabakat aracılığıyla, AB'nin iklim hedeflerine ulaşmasına ve sürdürülebilir bir geleceği desteklemesine yardımcı olmak için kurallar koydu. Çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla yapılan büyük çaplı doğrudan ithalatlar, AB iç pazarında oldukça önemlidir. Ancak, çevrimiçi pazaryerleri için yetersiz sorumluluklar ve mevcut AB gerekliliklerinin etkisiz uygulanması, çevreye, tüketicilere, Avrupa işletmelerinin rekabet gücüne, iç pazarın işleyişine ve örneğin Yeşil Mutabakat ve geleneksel ürün ve kimyasal mevzuatında olduğu gibi AB mevzuatının güvenilirliğine ve etkisine zarar verir . 1
Doğrudan ithalat ve çevrimiçi satılan ürünlerin artışı, uygulama kaynaklarının eksikliğiyle birleşince, Piyasa Gözetim Otoritelerinin yeterli uyumluluk kontrolleri yapmasını zorlaştırıyor. Daha fazla uygulama kapasitesi memnuniyetle karşılansa da, ilk etapta üçüncü ülkelerden gelen büyük miktarda uyumsuz ürünün AB pazarına yerleştirilmesinin önlenmesi, sorunun ele alınmasında daha da etkili olacaktır. Bu, AB mevzuatında çevrimiçi pazar yerleri için ek yükümlülükler gerektirecektir.
Verimli bir iç pazar yaratma çabaları, çevrimiçi pazar yerlerinin ve Dijital Hizmetler Yasası'ndaki platform rollerinin, tüm dünyadaki satıcılardan AB tüketicilerine ürün satışını kolaylaştırabildiği ve bu ürünlerin veya ambalajların uyumluluğunu proaktif olarak kontrol etmekten sorumlu olmadığı mevcut AB yasal çerçevesi tarafından baltalanmaktadır. Bu yükümlülük yalnızca ekonomik operatörlere aittir ve çevrimiçi pazar yerleri henüz bu şekilde tanınmamıştır.
Ne Dijital Hizmetler Yasası (DSA), ne Ürün Güvenliği mevzuatı ne de Yeşil Mutabakat bu kritik boşluğu ele aldı : Çevrimiçi pazar yerleri ekonomik operatör olarak kabul edilmiyor ve piyasaya ürün sunmuyor.
AB mevzuatı, AB İç Pazarındaki tüm operatörlerin AB standartlarına uymasını sağlamalı, adil ve rekabetçi bir Avrupa pazarının oluşmasını teşvik etmeli, haksız uygulamaları önlemeli ve hem Üye Devletler hem de Avrupa makamları tarafından yaptırımların artırılmasını sağlamalıdır.
Yukarıda belirtilen sorunların çözümü için şunları öneriyoruz: AB'de satılan ürünlerin (ambalaj dahil) uyumluluğundan sorumlu olan bir ekonomik operatörün her zaman AB'de bulunmasına ilişkin yasal bir gereklilik: Tüm çevrimiçi satış kanalları için Avrupa Birliği (AB) veya Avrupa Ekonomik Alanı (AEA) merkezli bir ekonomik operatör bulunmalıdır.AB'de satılan ürünlerin, söz konusu ürüne ilişkin ilgili mevzuat kapsamındaki uyumluluğundan sorumludur (örneğin; Düşük Gerilim Direktifi, Radyo Ekipmanları Direktifi, Oyuncak Güvenliği Yönetmeliği, Sürdürülebilir Ürünler için Eko Tasarım Yönetmeliği, Sınıflandırma Etiket ve Paketleme (CLP) veya Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi, İzni ve Kısıtlanması (REACH)).Çevrimiçi pazar yerlerinin ekonomik operatörler olarak tanınması ve AB'de ürünü AB pazarına yerleştirdiği düşünülebilecek başka bir ekonomik operatör yoksa çevrimiçi pazar yerlerinin ürünleri piyasaya yerleştirdiği kabul edilmesi: Bu, aşağıdaki şekilde yapılabilir:Üçüncü ülke satıcılarından AB'ye ürün ve ambalaj satışını ekonomik operatörler olarak kolaylaştıran çevrimiçi pazar yerlerini (karşılaştırma web siteleri ve sosyal medya gibi tüm olası çevrimiçi platformlar dahil) kabul etmek için tüm ilgili mevzuatı değiştiren bir omnibus düzenlemesi sunmak . Satıcı AB veya AEA dışında bulunuyorsa, ithalatçının sorumlulukları çevrimiçi pazar yerlerine düşmelidir.DSA bölüm 4'ün (maddeler 29-32) çevrimiçi pazar yerlerinin gerekli özen yükümlülüklerinin, üçüncü ülkelerdeki satıcılar adına kolaylaştırılan ürün satışlarının AB mevzuatına uymasını sağlama yükümlülükleriyle uyumlu hale getirilmesi. İthalatçıların yükümlülükleri tüm ürün ve çevre mevzuatlarında hemen hemen aynıdır. Ürünler (ambalaj dahil) halihazırda AB'deki başka bir ekonomik operatör tarafından ithal edilmişse ve bu nedenle halihazırda AB pazarında serbest dolaşımdaysa ve başka bir ekonomik operatöre bağlıysa, bu gereklilik çevrimiçi pazar yeri için geçerli olmamalıdır.Çevrimiçi pazar yerlerine yönelik artırılmış yükümlülükler:Ürünlerin dağıtımına özel olarak bağlı yükümlülükler varsa (örneğin çevre mevzuatında), çevrimiçi pazar yeri, dağıtıcının yükümlülüklerini zaten doğru bir şekilde yerine getirdiğinden emin olmadığı sürece, dağıtıcının yükümlülüklerini devralmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, tekrarlayan yasadışı uygulamaları önlemek için dolandırıcı ekonomik operatörlerin tespit edilmesinden sorumlu olmalıdır. Her bir mevzuatta belirtilen belirli doğrulama yükümlülükleri olmalıdır. Örneğin, Ecodesign çerçevesi kapsamında belirli ürünler için bir enerji etiketinin mevcut olup olmadığını veya Genişletilmiş Üretici Sorumluluğuna tabi bir ürünün üreticisinin, ürünün çevrimiçi olarak satılmasına izin vermeden önce yetkililere kayıtlı olup olmadığını kontrol etmelidirler. 2 Burada, çevrimiçi pazar yerleri için kontrol yükümlülükleri konusunda Almanya'daki en iyi uygulamaları temel alabiliriz. 3Çevrimiçi pazar yerlerinin, platformlarında satış yapan tüccarların bilgilerinin AB ürün gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını veya tüketicilerle etkileşime girmeden önce AB veya AEA'da kayıtlı sorumlu bir ekonomik operatöre sahip olduklarını gösterebilmeleri için doğru bir şekilde doğrulama yükümlülükleri olmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, ortaklarının Genişletilmiş Ürün Sorumluluğu (EPR) uyumluluğunu kontrol etme sorumluluğuna sahip olmalı (şu anda Almanya, Fransa ve İspanya'da olduğu gibi), çevrimiçi pazar yerleri, ortaklar bunu yapmayı seçerse, ortakları adına EPR sorumluluklarını (kayıt, raporlama, ödeme) üstlenme seçeneğine sahip olmalıdır. Burada en bürokratik olmayan yaklaşım, çevrimiçi pazar yerlerinin ortaklar adına devreye girip, ortakların EPR yükümlülüklerini kendileri üstlenmeyi seçmemeleri durumunda EPR yükümlülüklerini üstlenebildiği Fransa'da bulunabilir. Benzer bir yaklaşım, Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği'nin (PPWR) 45 (5) maddesinde bulunabilir. Bu kavramın, özellikle PPWR ve Atık Çerçeve Direktifi (WFD) arasında olmak üzere farklı EPR mevzuatları arasında uyumlu hale getirilmesi sağlanmalıdır.Geliştirilmiş Ürün İzlenebilirliği: Ürünlerin veritabanları aracılığıyla izlenebilirliği, mevcut altyapının güvenilirliği ve işlevselliğinden ödün vermeden, halihazırda var olan tüm veritabanlarının doğru bir şekilde etkileşimi ile iyileştirilmelidir. Öncelik, Maddeler veya karmaşık nesnelerdeki Endişe Verici Maddeler (SCIP), Enerji Etiketleme için Avrupa Ürün Kaydı (EPREL) ve Piyasa Gözetimi için Bilgi ve İletişim Sistemi (ICSMS) gibi mevcut veritabanlarının Dijital Ürün Pasaportu ile bağlanmasına verilmelidir. Yeni veritabanları oluşturmak yerine bağlantıya öncelik vermek piyasa gözetimini güçlendirecektir.Gümrük İdarelerini küçük paketler yoluyla yasadışı ithalatı durdurmak için daha iyi kurallarla donatın : Birlik Gümrük Kanunu reformunun bir parçası olarak önerilen 'varsayılan ithalatçı' kavramı onaylanmalı ve hızlandırılmalıdır. Ayrıca, 'varsayılan ithalatçı' tanımı, ürünün veya ambalajın AB mevzuatına uymasını sağlama sorumluluğunu içermelidir. 150 Avroluk gümrüksüz eşik değerinin kaldırılmasıyla birlikte, çevrimiçi satıcıları ve pazar yerlerini ithalatçı (tüketiciler yerine) yaparak bir adım öne çıkmaktadır. Gümrük idarelerine yalnızca AB'de tüketicilere satılan malların serbest dolaşıma girmesi için gerekli verileri değil, aynı zamanda KDV amaçları için toplamaları gereken bilgileri de sağlamakla yükümlü olacaklardır. Bu, işletmeleri güvenli olmayan veya uyumsuz malları ithal etmekten caydıracak ve mallarının AB düzenlemelerine uymasını sağlamak için daha fazla sorumluluk almalarını teşvik edecektir. Ayrıca, hem işletmeler hem de tüketiciler için süreci basitleştirecek ve dolandırıcılığı azaltmaya yardımcı olacaktır.Ek olarak, ve çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla pazara giren ürünlerin önemli hacmi göz önüne alındığında, pazar gözetimi ve gümrük yetkililerine daha fazla kaynak tahsis etmek ve bu kuruluşlar arasında daha fazla iş birliğini teşvik etmek esastır. Bu, ürünleri etkili bir şekilde denetleme ve test etme kapasitelerini artıracaktır. Bu çabaları desteklemek için dijital araçlara ve altyapıya yatırım yapmak çok önemli olacaktır. AB dışındaki satıcıların ve doğrudan AB tüketicilerine satış yapan çevrimiçi pazaryerlerinin uygulanmasına güçlü bir şekilde odaklanılmalı ve uyumsuzluk gösteren parselleri ve/veya çevrimiçi pazaryerlerini ve satıcı sitelerini engelleme potansiyeli olmalıdır.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Avrupa paydaşları çevrimiçi pazar yerlerinde eşit rekabet için birleşti
Avrupa paydaşları, çevrimiçi pazar yerleri ve etkili uygulama için eşit rekabet koşulları için birleşti.
STK'lar ve Avrupa endüstrileri, AB politika yapıcılarını , 2024-2029 görev süresi boyunca çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla çevrimiçi ticaretin düzenlenmesi ve uygulanmasındaki yasal boşlukların kapatılmasına öncelik vermeye çağırmak için bir kez daha güçlerini birleştiriyor .
Çevrimiçi pazar yerleri, günümüzde giderek artan sayıda tüketicinin e-ticarete katılması, alıcıları ve üçüncü taraf satıcıları eşleştirmesi, kullanışlı arama ve ödeme mekanizmaları ve geniş ürün ve satıcı seçeneği gibi avantajlardan etkilenmesiyle önemli bir rol oynamaktadır. Ancak, çevrimiçi pazar yerleri aracılığıyla AB pazarında mevcut olan uyumsuz ürünlerin giderek artan sayısına dikkat çekmek istiyoruz. Bu ürünler, ürün güvenliği, sürdürülebilirlik, fikri mülkiyet hakları (FMH) veya genişletilmiş üretici sorumluluk şemalarına (EPR şemaları) katılım gibi çeşitli politika alanlarını kapsamaktadır.
Önceki yasama dönemi, Yeşil Mutabakat aracılığıyla, AB'nin iklim hedeflerine ulaşmasına ve sürdürülebilir bir geleceği desteklemesine yardımcı olmak için kurallar koydu. Çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla yapılan büyük çaplı doğrudan ithalatlar, AB iç pazarında oldukça önemlidir. Ancak, çevrimiçi pazaryerleri için yetersiz sorumluluklar ve mevcut AB gerekliliklerinin etkisiz uygulanması, çevreye, tüketicilere, Avrupa işletmelerinin rekabet gücüne, iç pazarın işleyişine ve örneğin Yeşil Mutabakat ve geleneksel ürün ve kimyasal mevzuatında olduğu gibi AB mevzuatının güvenilirliğine ve etkisine zarar verir . 1
Doğrudan ithalat ve çevrimiçi satılan ürünlerin artışı, uygulama kaynaklarının eksikliğiyle birleşince, Piyasa Gözetim Otoritelerinin yeterli uyumluluk kontrolleri yapmasını zorlaştırıyor. Daha fazla uygulama kapasitesi memnuniyetle karşılansa da, ilk etapta üçüncü ülkelerden gelen büyük miktarda uyumsuz ürünün AB pazarına yerleştirilmesinin önlenmesi, sorunun ele alınmasında daha da etkili olacaktır. Bu, AB mevzuatında çevrimiçi pazar yerleri için ek yükümlülükler gerektirecektir.
Verimli bir iç pazar yaratma çabaları, çevrimiçi pazar yerlerinin ve Dijital Hizmetler Yasası'ndaki platform rollerinin, tüm dünyadaki satıcılardan AB tüketicilerine ürün satışını kolaylaştırabildiği ve bu ürünlerin veya ambalajların uyumluluğunu proaktif olarak kontrol etmekten sorumlu olmadığı mevcut AB yasal çerçevesi tarafından baltalanmaktadır. Bu yükümlülük yalnızca ekonomik operatörlere aittir ve çevrimiçi pazar yerleri henüz bu şekilde tanınmamıştır.
Ne Dijital Hizmetler Yasası (DSA), ne Ürün Güvenliği mevzuatı ne de Yeşil Mutabakat bu kritik boşluğu ele aldı : Çevrimiçi pazar yerleri ekonomik operatör olarak kabul edilmiyor ve piyasaya ürün sunmuyor.
AB mevzuatı, AB İç Pazarındaki tüm operatörlerin AB standartlarına uymasını sağlamalı, adil ve rekabetçi bir Avrupa pazarının oluşmasını teşvik etmeli, haksız uygulamaları önlemeli ve hem Üye Devletler hem de Avrupa makamları tarafından yaptırımların artırılmasını sağlamalıdır.
Yukarıda belirtilen sorunların çözümü için şunları öneriyoruz: AB'de satılan ürünlerin (ambalaj dahil) uyumluluğundan sorumlu olan bir ekonomik operatörün her zaman AB'de bulunmasına ilişkin yasal bir gereklilik: Tüm çevrimiçi satış kanalları için Avrupa Birliği (AB) veya Avrupa Ekonomik Alanı (AEA) merkezli bir ekonomik operatör bulunmalıdır.AB'de satılan ürünlerin, söz konusu ürüne ilişkin ilgili mevzuat kapsamındaki uyumluluğundan sorumludur (örneğin; Düşük Gerilim Direktifi, Radyo Ekipmanları Direktifi, Oyuncak Güvenliği Yönetmeliği, Sürdürülebilir Ürünler için Eko Tasarım Yönetmeliği, Sınıflandırma Etiket ve Paketleme (CLP) veya Kimyasalların Kaydı, Değerlendirilmesi, İzni ve Kısıtlanması (REACH)).Çevrimiçi pazar yerlerinin ekonomik operatörler olarak tanınması ve AB'de ürünü AB pazarına yerleştirdiği düşünülebilecek başka bir ekonomik operatör yoksa çevrimiçi pazar yerlerinin ürünleri piyasaya yerleştirdiği kabul edilmesi: Bu, aşağıdaki şekilde yapılabilir:Üçüncü ülke satıcılarından AB'ye ürün ve ambalaj satışını ekonomik operatörler olarak kolaylaştıran çevrimiçi pazar yerlerini (karşılaştırma web siteleri ve sosyal medya gibi tüm olası çevrimiçi platformlar dahil) kabul etmek için tüm ilgili mevzuatı değiştiren bir omnibus düzenlemesi sunmak . Satıcı AB veya AEA dışında bulunuyorsa, ithalatçının sorumlulukları çevrimiçi pazar yerlerine düşmelidir.DSA bölüm 4'ün (maddeler 29-32) çevrimiçi pazar yerlerinin gerekli özen yükümlülüklerinin, üçüncü ülkelerdeki satıcılar adına kolaylaştırılan ürün satışlarının AB mevzuatına uymasını sağlama yükümlülükleriyle uyumlu hale getirilmesi. İthalatçıların yükümlülükleri tüm ürün ve çevre mevzuatlarında hemen hemen aynıdır. Ürünler (ambalaj dahil) halihazırda AB'deki başka bir ekonomik operatör tarafından ithal edilmişse ve bu nedenle halihazırda AB pazarında serbest dolaşımdaysa ve başka bir ekonomik operatöre bağlıysa, bu gereklilik çevrimiçi pazar yeri için geçerli olmamalıdır.Çevrimiçi pazar yerlerine yönelik artırılmış yükümlülükler:Ürünlerin dağıtımına özel olarak bağlı yükümlülükler varsa (örneğin çevre mevzuatında), çevrimiçi pazar yeri, dağıtıcının yükümlülüklerini zaten doğru bir şekilde yerine getirdiğinden emin olmadığı sürece, dağıtıcının yükümlülüklerini devralmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, tekrarlayan yasadışı uygulamaları önlemek için dolandırıcı ekonomik operatörlerin tespit edilmesinden sorumlu olmalıdır. Her bir mevzuatta belirtilen belirli doğrulama yükümlülükleri olmalıdır. Örneğin, Ecodesign çerçevesi kapsamında belirli ürünler için bir enerji etiketinin mevcut olup olmadığını veya Genişletilmiş Üretici Sorumluluğuna tabi bir ürünün üreticisinin, ürünün çevrimiçi olarak satılmasına izin vermeden önce yetkililere kayıtlı olup olmadığını kontrol etmelidirler. 2 Burada, çevrimiçi pazar yerleri için kontrol yükümlülükleri konusunda Almanya'daki en iyi uygulamaları temel alabiliriz. 3Çevrimiçi pazar yerlerinin, platformlarında satış yapan tüccarların bilgilerinin AB ürün gerekliliklerini karşılayıp karşılamadığını veya tüketicilerle etkileşime girmeden önce AB veya AEA'da kayıtlı sorumlu bir ekonomik operatöre sahip olduklarını gösterebilmeleri için doğru bir şekilde doğrulama yükümlülükleri olmalıdır.Çevrimiçi pazar yerleri, ortaklarının Genişletilmiş Ürün Sorumluluğu (EPR) uyumluluğunu kontrol etme sorumluluğuna sahip olmalı (şu anda Almanya, Fransa ve İspanya'da olduğu gibi), çevrimiçi pazar yerleri, ortaklar bunu yapmayı seçerse, ortakları adına EPR sorumluluklarını (kayıt, raporlama, ödeme) üstlenme seçeneğine sahip olmalıdır. Burada en bürokratik olmayan yaklaşım, çevrimiçi pazar yerlerinin ortaklar adına devreye girip, ortakların EPR yükümlülüklerini kendileri üstlenmeyi seçmemeleri durumunda EPR yükümlülüklerini üstlenebildiği Fransa'da bulunabilir. Benzer bir yaklaşım, Ambalaj ve Ambalaj Atıkları Yönetmeliği'nin (PPWR) 45 (5) maddesinde bulunabilir. Bu kavramın, özellikle PPWR ve Atık Çerçeve Direktifi (WFD) arasında olmak üzere farklı EPR mevzuatları arasında uyumlu hale getirilmesi sağlanmalıdır.Geliştirilmiş Ürün İzlenebilirliği: Ürünlerin veritabanları aracılığıyla izlenebilirliği, mevcut altyapının güvenilirliği ve işlevselliğinden ödün vermeden, halihazırda var olan tüm veritabanlarının doğru bir şekilde etkileşimi ile iyileştirilmelidir. Öncelik, Maddeler veya karmaşık nesnelerdeki Endişe Verici Maddeler (SCIP), Enerji Etiketleme için Avrupa Ürün Kaydı (EPREL) ve Piyasa Gözetimi için Bilgi ve İletişim Sistemi (ICSMS) gibi mevcut veritabanlarının Dijital Ürün Pasaportu ile bağlanmasına verilmelidir. Yeni veritabanları oluşturmak yerine bağlantıya öncelik vermek piyasa gözetimini güçlendirecektir.Gümrük İdarelerini küçük paketler yoluyla yasadışı ithalatı durdurmak için daha iyi kurallarla donatın : Birlik Gümrük Kanunu reformunun bir parçası olarak önerilen 'varsayılan ithalatçı' kavramı onaylanmalı ve hızlandırılmalıdır. Ayrıca, 'varsayılan ithalatçı' tanımı, ürünün veya ambalajın AB mevzuatına uymasını sağlama sorumluluğunu içermelidir. 150 Avroluk gümrüksüz eşik değerinin kaldırılmasıyla birlikte, çevrimiçi satıcıları ve pazar yerlerini ithalatçı (tüketiciler yerine) yaparak bir adım öne çıkmaktadır. Gümrük idarelerine yalnızca AB'de tüketicilere satılan malların serbest dolaşıma girmesi için gerekli verileri değil, aynı zamanda KDV amaçları için toplamaları gereken bilgileri de sağlamakla yükümlü olacaklardır. Bu, işletmeleri güvenli olmayan veya uyumsuz malları ithal etmekten caydıracak ve mallarının AB düzenlemelerine uymasını sağlamak için daha fazla sorumluluk almalarını teşvik edecektir. Ayrıca, hem işletmeler hem de tüketiciler için süreci basitleştirecek ve dolandırıcılığı azaltmaya yardımcı olacaktır.Ek olarak, ve çevrimiçi pazaryerleri aracılığıyla pazara giren ürünlerin önemli hacmi göz önüne alındığında, pazar gözetimi ve gümrük yetkililerine daha fazla kaynak tahsis etmek ve bu kuruluşlar arasında daha fazla iş birliğini teşvik etmek esastır. Bu, ürünleri etkili bir şekilde denetleme ve test etme kapasitelerini artıracaktır. Bu çabaları desteklemek için dijital araçlara ve altyapıya yatırım yapmak çok önemli olacaktır. AB dışındaki satıcıların ve doğrudan AB tüketicilerine satış yapan çevrimiçi pazaryerlerinin uygulanmasına güçlü bir şekilde odaklanılmalı ve uyumsuzluk gösteren parselleri ve/veya çevrimiçi pazaryerlerini ve satıcı sitelerini engelleme potansiyeli olmalıdır.
Kaynak: euratex
Haftanın popüler haberleri
T-Soft müşterileri Lidio'nun ödeme deneyimiyle tanışıyor
T-Soft müşterileri Lidio'nun uçtan uca pürüzsüz ödeme deneyimiyle tanışıyor.
Sipay ve Payten’den iş birliği
Sipay ve Payten’den fintek ekosisteminde güçlü iş birliği
AstraZeneca, Azerbaycan'da faaliyetlerine yeniden başlıyor
AstraZeneca Türkiye, Zeytun Pharmaceuticals ile yaptığı stratejik ortaklık kapsamında Azerbaycan'daki faaliyetlerine başlayacağını duyurdu.
Simpra'nın COO'su Mehmet Emin Çangal oldu
Protel grup şirketlerinden Simpra'nın Operasyon Üst Yöneticisi (COO) görevine, Protel Pazarlama Direktörü Mehmet Emin Çangal atandı.
KOBİ'ler dijitalleşmede neden zorlanıyor?
KOBİ'ler dijitalleşmede neden zorlanıyor? Akıllı KOBİ raporu bu soruya ışık tutuyor.
Evgeny Kapustin, Kent Gıda Genel Müdürü olarak atandı
Kent Gıda'dan yapılan açıklamada; Natalia Leonova'nın yerine, Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür olarak Evgeny Kapustin atanacağı duyuruldu.
THY ve AJet Kuzey Kıbrıs'a hava köprüsü kuruyor
THY ve AJet, KKTC'nin tanıtımı, markalaşması, turistik bir çekim merkezi haline gelmesi ve turizmde hak ettiği yere ulaşması için gökyüzünden yeryüzüne uzanan adımlar atıyor.
Şehitlerimize duygusal veda
Pençe-Kilit Harekatı bölgesinde şehit olan askerlerimizin cenazeleri toprağa verildi.
Bakanlık: Kayıt dışılıkla mücadelede yüzde 70 başarıya ulaşıldı
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, kayıt dışılıkla mücadelede başarıya ulaştıklarını belirtti.
TCMB, Paybull'un faaliyet iznini iptal etti
SON DAKİKA: 8 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğe göre Paybull Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para A.Ş.'nin faaliyet izni iptal oldu.
Pera Yatırım Holding, Tera Yatırım Teknoloji Holding oldu
Pera Yatırım Holding A.Ş.nin ünvanı Tera Yatırım Teknoloji Holding A.Ş. olarak değişti. Şirket yasal açıklamayı KAP'a duyurdu.
Rekabet Kurulu, Ferrero ile ilgili açıklamada bulundu
Rekabet Kurumu "Ferrero ile İlgili Mahkeme Kararı Hakkında Açıklama" başlığıyla yeni bir duyuruda bulundu.
Türkiye'nin en büyük sanayi şirketleri listesi haberimizde
İstanbul Sanayi Odası, İSO İKİNCİ 500 listesini yayımladı.
Haziran'da onaylanan Sanayi Kapasite Raporu 4 bin 92 oldu
TOBB tarafından haziranda onaylanan sanayi kapasite raporu sayısı, yıllık bazda yüzde 35 artarak 4 bin 92'ye yükseldi.
Malta bayraklı kruvaziyer Bodrum'a demirledi
Muğla'nın Bodrum ilçesine "Aroya" kruvaziyeri 1750 yolcu getirdi.
Trump'tan Güney Kore ve Japonya mallarına tarife kararı
ABD Başkanı Trump, Güney Kore ve Japonya mallarına yüzde 25 tarife uygulanacağını duyurdu.
Sofra/Compass Group Türkiye’ye Safety 2025 Award ödülü
Sofra/Compass Group Türkiye, Safety 2025 Award ödülü almaya hak kazandı.
Ticaret Bakanlığı denetimleri sıkılaşarak devam ediyor
Ticaret Bakanlığı ekipleri 6 ayda 18,1 milyon ürün denetledi.
İSO, İkinci 500 Sanayi Kuruluşunu açıkladı
İSO, “Türkiye’nin İkinci 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-2024” araştırmasının sonuçlarını açıkladı.
Milli Savunma Bakanlığı duyurdu: Şehit sayımız 12'e yükseldi
Milli Savunma Bakanlığı 3. duyurusunda 4 askerimizin daha şehit olduğunu duyurdu. Şehit sayımız 12'e yükseldi.
Beyin sinyalleri okunarak öğrenme güçlüklerine özel çözümler
Beyin sinyalleri okunarak öğrenme güçlüklerine özel çözümler geliştiriliyor.
Üzücü haber: MSB, 3 askerimizin daha şehit olduğunu duyurdu
Pençe-Kilit Harekâtı bölgesinde teröristlerin kullandığı bir mağarada yapılan arama tarama faaliyetinde, metan gazından etkilenen üç asker daha şehit oldu.
Cemal Güzelci, Derlüks Yatırım Holding YKB olarak seçildi
Derlüks Yatırım Holding, Yönetim Kurulu Başkanlığına Cemal Güzelci'nin seçildiğini duyurdu.
Yeşim Şimşek, Deniz GYO Genel Müdürü olarak atandı
Deniz Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı A.Ş. Genel Müdürlük görevine Yeşim Şimşek'in atandığını duyurdu.
Hatice Burcu Civelek Yüce, Teknosa'dan istifa etti
Teknosa, Hatice Burcu Civelek Yüce'nin Yönetim Kurulu Üyeliği görevinden istifa ettiğini duyurdu.
TOBB Nefes Kredisi başlıyor
KOBİ’lere destek olmak için Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Kredi Garanti Fonu (KGF) ve Bankalar el ele verdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Togg’un yeni modeli T10F’yi test etti
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Togg'un yeni modeli T10F'nin deneme sürüşünü gerçekleştirdi.
Rekabet Kurumu ve Türkpatent'ten stratejik işbirliği
Rekabet Kurumu ile Türk Patent ve Marka Kurumu arasında iş birliği protokolü imzalandı.
Türkiye ihracatına demir çelik sektöründen önemli katkı
Fuat Tosyalı, Demir çelik sektörünün zorlu küresel koşullara rağmen üretim gücünü koruduğunu ve sürdürülebilir kalkınmaya katkı sağladığını belirtti.
EİB ve Egekobider'den Kobi’leri ihracatçı yapacak iş birliği
Ege İhracatçı Birlikleri ile EGEKOBİDER arasında eğitim protokolü imzalandı.
Türk gıda ihracatçıları ABD’de fuara 92 firmayla katıldı
Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı.
Palandöken: Yaz tatili meslek öğrenmek için önemli bir fırsat
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken “Tatiller zanaat öğrenmek için büyük bir fırsat” dedi.
ICA COOP: 2025 BM Uluslararası Kooperatifler Yılı
IYC2025 teması, kooperatiflerin her yerde sahip olduğu kalıcı küresel etkiyi sergileyen Kooperatifler Daha İyi Bir Dünya Kuruyor olacak .
Gözaltılar sonrası Özgür Özel'den ilk açıklamalar
Adana, Antalya ve Adıyaman'da Belediye başkanlarının gözaltına alınmasının ardından CHP Genel Başkanı Özgür Özel'den ilk açıklama geldi.
Cemil Toksöz'e GoWit’te CSO görevi
Şirket, dijital pazarlama ve reklam teknolojileri alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip Cemil Toksöz’ü Strateji Direktörü (CSO) olarak atadığını duyurdu.
Şeyda Gürer Uzun'a Novartis'te uluslararası görev
Novartis Türkiye’den uluslararası atama: Şeyda Gürer Uzun Avusturya’ya Terapötik Alan Başkanı olarak atandı.
Gürmen Giyim’in YKB Yasemin Gür Solmaz oldu
Gürmen Giyim’in Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Gür Solmaz oldu.
İGA İstanbul ve Chicago Havalimanı Kardeş Havalimanı oldu
İGA İstanbul Havalimanı ve Chicago Havalimanı kardeş havalimanı oldu.
DES Sanayi Sitesi, Aşure ikramında bulundu
DES Sanayi Sitesi yönetimi sanayi sitesi içerisinde bulunan üyelerine ve misafirlerine aşure ikramında bulundu.
TAV’dan görme engelliler için daha erişilebilir havalimanı deneyimi
TAV Havalimanları, görme engelli yolcular için havalimanlarının erişilebilirliğini artırmak amacıyla WeWALK tarafından geliştirilen DANIŞ Görüntülü Destek Servisi ile işbirliği gerçekleştirdi.