Türkiye’de e-ticaret pazar büyüklüğü 800 milyar TL'yi geçti
Türkiye’de e-ticaret pazar büyüklüğü 800 milyar TL'yi geçti
ETİD, İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8 milyara yükseldi.
Haber Giriş Tarihi: 21.07.2023 19:00
Haber Güncellenme Tarihi: 21.07.2023 19:00
Kaynak: Hakan Kavurmacı
Türkiye E-Ticaret Derneği (ETİD), İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8 milyara yükseldi. Türkiye e-ticaret pazarının büyüklüğü, 2021'de %5,7 iken geçen yıl ülkenin GSYİH'sının %6'sına tekabül etti.
E-ticaretin perakende sektöründeki payı 2021'de ,7'den 2022'de ,5'e yükseldi. Bu rakam, 2018'de %5,3 oranında gerçekleşti. E-ticaretin perakende sektöründeki payı Çin'de %31'in üzerinde seyrederken, Almanya'da ,7 ve ABD'de %26 seviyesine ilerledi.
Açıklanan verilere göre ortalama alışveriş sepet büyüklüğü 2022 yılında 2021 yılına göre 79 TL arttı. E-ticaret platformlarındaki kullanıcı sayısı %2,2 oranında artarken, kadın ve erkek kullanıcılar, tüm e-ticaret tüketicilerinin sırasıyla %58'ini ve %42'sini oluşturdu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Türkiye’de e-ticaret pazar büyüklüğü 800 milyar TL'yi geçti
ETİD, İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8 milyara yükseldi.
Türkiye E-Ticaret Derneği (ETİD), İyzico ve Dogma Alares'in ortaklaşa hazırladığı Türkiye E-ticaret Ekosistem Raporu'na göre e-ticaret işlem sayısı 3,4 milyardan 4,8 milyara yükseldi. Türkiye e-ticaret pazarının büyüklüğü, 2021'de %5,7 iken geçen yıl ülkenin GSYİH'sının %6'sına tekabül etti.
E-ticaretin perakende sektöründeki payı 2021'de ,7'den 2022'de ,5'e yükseldi. Bu rakam, 2018'de %5,3 oranında gerçekleşti. E-ticaretin perakende sektöründeki payı Çin'de %31'in üzerinde seyrederken, Almanya'da ,7 ve ABD'de %26 seviyesine ilerledi.
Açıklanan verilere göre ortalama alışveriş sepet büyüklüğü 2022 yılında 2021 yılına göre 79 TL arttı. E-ticaret platformlarındaki kullanıcı sayısı %2,2 oranında artarken, kadın ve erkek kullanıcılar, tüm e-ticaret tüketicilerinin sırasıyla %58'ini ve %42'sini oluşturdu.
Kaynak: Hakan Kavurmacı
Haftanın popüler haberleri