Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 09:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 09:30
Kaynak:
Haber Merkezi
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Haftanın popüler haberleri
Siemens Türkiye, "En Çok Çalışılmak İstenen Teknoloji Şirketi" seçildi
Siemens Türkiye, Youth Awards 2024'te "En Çok Çalışılmak İstenen Teknoloji Şirketi" seçilerek üçüncü kez altın ödül kazandı!.
Hakan Fidan ve Yaşar Güler salı günü Meclisi bilgilendirecek
Bakanlar Fidan ile Güler İsrail'in saldırıları ve Orta Doğu'daki gelişmeler konusunda TBMM'yi bilgilendirecek.
“Üsküdar Store”, online üniversite mağazası hayata geçti
Üsküdar Üniversitesi, öğrencilere yönelik önemli bir girişime imza atarak, “Üsküdar Store” adlı online üniversite mağazasını hayata geçirdi.
GES teşviklerinde yerlilik oranı artırıldı
Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ'de Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Global RepTrak, dünyanın en saygın şirketlerini açıkladı
RepTrak 2024 Global RepTrak 100 raporu dünyanın en saygın 100 şirketini açıkladı.
Pazarama Genel Müdürlüğüne Bülent Kutacun atandı
Pazarama’da Kıdemli Genel Müdür Yardımcılığı görevini yürüten M. Bülent Kutacun ise yeni Genel Müdürlük görevini üstlendi.
9 ayda 5,3 milyar dolarlık mücevher ihracatı gerçekleşti
Mücevher sektörünün ihracatı, 9 aylık dönemde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 14,4 artış göstererek 5 milyar 388 milyon 374 bin dolar olarak gerçekleşti.
"İnsansız hava araçlarında dünyanın ilk üç ülkesi arasındayız"
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Savunma sanayinde yerli ve milli üretimin payını yüzde 80'lere çıkardık. İnsansız hava araçlarında dünyanın ilk üç ülkesi arasındayız."
Bakan Bolat: 2026 yılı sonunda hedef tek haneli enflasyon
Ticaret Bakanı Ömer Bolat Adana'da iş dünyası temsilcileriyle buluştu. Ziyaretleri esnasında ekonomi görüşlerini de paylaştı.
OpenAI ve CDP, İtalya'da yapay zekaya destek verecek
OpenAI, İtalyan Devlet Kredi Kuruluşu CDP ile girişimlerde yapay zeka kullanımı için iş birliği yapıyor.
Danıştay Üyeliği, Adalet Bakan Yardımcılığına atamalar
Danıştay Üyeliği, Adalet Bakan Yardımcılığı atamaları Resmi Gazete'de yayımlandı.
Bursa Food Point Fuarına 39 ülkeden 250 yabancı alıcı katıldı
Food Point Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı’nda 39 ülkeden 250’yi aşkın nitelikli alıcı Bursa gıda sektörü temsilcileriyle bir araya geldi.
Türkiye, İsrail'in mezalimi karşısında Lübnan halkının yanında
MGK Bildirisi: İsrail'in insanlık dışı saldırıları karşısında Türkiye Lübnan halkının yanında.
TOGG Yönetim Kurulu Başkanlığına Fuat Tosyalı seçildi
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) Yönetim Kurulu Başkanlığına TOGG Yönetim Kurulu Üyesi Fuat Tosyalı seçildi.
Kevin Marvin, Kron Teknoloji Kuzey Amerika Genel Müdürü oldu
Kron Technologies US'in Kuzey Amerika Genel Müdürlüğü görevine Kevin Marvin getirildi.
Mobiltel ürün gamını genişletiyor
Mobiltel, OPPO ve OMIX markalarla ürün gamını genişletecek.
Yeliz Oral, Goodyear'dan istifa etti
Goodyear'da Kıdemli Hukuk Danışmanı olarak görev yapmakta olan Yeliz Oral görevinden istifa etti.
Özlem Ersoy Tezcan, Kervan Gıda Mali İşler Başkanlığı'na atandı
Kervan Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş.'de Özlem Ersoy Tezcan, Kervan Gıda Mali İşler Başkanlığı'na atandı.
Migros'un mağaza sayısı 3 bin 550'e ulaştı
30 Eylül 2024 itibariyle Migros'un toplam mağaza sayısı 3.550 oldu. Şirketin toplam net satış alanı 2 milyon 5 bin metrekareye ulaştı.
Link Bilgisayar hisseleri Yıldız Pazar'da işlem görmeye başladı
Link Bilgisayar hisseleri (LINK) 01/10/2024 tarihinden itibaren "Yıldız Pazar" da işlem görmeye başladı.
Beyaz Filo, ilk 9 ayda 13 bin 855 adet sıfır km araç sattı
Peugeot, Opel, Citroen, DS, Renault, Dacia'nın yetkili satıcısı Beyaz Filo, ilk 9 ayda 13.855 adet sıfır km araç satışı yaptı.
Bursa Textile Show Fuarı 9 Ekim'de başlıyor
Bursa Textile Show fuarı 9-11 Ekim 2024 tarihlerinde Bursa Merinos AKKM'de gerçekleşecek.
İngiltere, Almanya ve Avro Bölgesi imalat PMI endeksi açıklandı
İngiltere, Almanya ve Avro Bölgesi imalat PMI endeksi Eylül ayında geriledi.
İTO Tedarikçi Günleri'nin bu hafta konuğu ABB Elektrik oldu
İTO Yan Sanayi Borsası'nın düzenlediği Tedarikçi Günleri'nin bu hafta konuğu ABB Elektrik oldu.
Danimarkalı Flying Tiger Copenhagen'in açılışında kuyruk oluştu
Danimarka merkezli perakende markası Flying Tiger Copenhagen, Türkiye'deki ilk mağazasını İstanbul Kanyon Alışveriş Merkezi'nde açtı.
Bedaş, Aedaş ve Çedaş ödüllendirildi
"Dinamik Hızlandırma Programı"'nda finale kalan 9 proje arasında ilk 3'e giren projeler toplam 1,5 milyon liralık ödülün sahibi oldu.
TÜİK açıkladı! Enflasyon yıllık bazda yüzde 49,38'e geriledi
TÜİK verilerine göre, eylülde 12 aylık ortalamalar dikkate alındığında, tüketici fiyatları yüzde 63,47, yurt içi üretici fiyatları yüzde 44,81 arttı.
Togg'un ilk sedan modeli T10F, TEKNOFEST Adana'da
Türkiye'nin otomobili Togg'un ilk sedan modeli T10F, TEKNOFEST Adana'da vatandaşların beğenisine sunuldu.
Avukatlık asgari ücret tarifesi Resmi Gazetede yayımlandı
Avukatlık asgari ücret tarifesi Resmi Gazetede yayımlandı.
TCMB 93 yaşında
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB), faaliyete başlamasının 93. yıl dönümü.
Meditera, MDSAP belgesi almaya hak kazandı
Metitera şirketi, MDSAP belgesi almaya hak kazandı.
Koton, Budapeşte'de mağaza açtı
Koton, Macaristan'daki ilk mağazasını Budapeşte'deki Koki Mall AVM'de açtı.
QNB Finans Faktoring'in yeni ünvanı belirlendi
QNB Finans Faktoring'in yeni ünvanı QNB Faktoring oldu.
Beşiktaş Futbol Yatırımları şirketinin YK üyeleri belirlendi
Beşiktaş Futbol Yatırımları Sanayi ve Ticaret A.Ş.'nin Yönetim Kurulu Üyeleri ve Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri belirlendi.
HKTM Yönetim Kurulu Başkanlığına Tunç Atıl seçildi
HKTM şirketinin Atıf Tunç ATIL'ın Yönetim Kurulu Başkanlığına, İlham ÇELEBİ'nin Başkan Vekilliğine seçilmesine karar verildi.
Karel, Bangladeş Silahlı Kuvvetlerinin siparişini teslim etti
Karel, Bangladeş Silahlı Kuvvetleri' nin kullanımı maksadıyla Bangladeş Milli Savunma Bakanlığına siparişlerini teslim etti.
Tusaş, Endonezya'da ofis açtı
Türk Havacılık Ve Uzay Sanayii Endonezya’da yeni ofisini açtı.
KKTC Başbakanı Üstel, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı ziyaret etti
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Başbakanı Ünal Üstel'i kabul etti.
İsrail, BM Genel Sekreteri Guterres’i ülkeye girişini yasakladı
İsrail, BM Genel Sekreteri Guterres’i “istenmeyen adam” ilan ederek ülkeye girişini yasakladı.
Kart ile ödeme almayan veya fiyat farkı isteyenlere Şimşek'ten uyarı
Maliye'den banka kartı ve kredi kartı ile ödeme kabul etmeyen, kabul etse bile fiyat farkı isteyen işletmelere ceza.