Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 09:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 09:30
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Haftanın popüler haberleri
Serkan Durmuş'tan Dünya Süt Gününde "Süt Gerçekleri"
Gıda Mühendisleri Odası, 1 Haziran Dünya Süt Günü'nde Türkiye’de düşen süt üretimi, yetersiz tüketim ve üretici sorunlarına dikkat çekti.
BUSİAD Ödülleri sahiplerini buldu
Törende 2024 Doğan Ersöz Ödülü'nü Martur Fompak International aldı.
ICEF Berlin Eğitim Fuarı’na katılım yüzde 60 destekli
Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), Almanya'nın başkenti Berlin’de bu yıl 30'uncusu düzenlenecek olan “ICEF Berlin B2B Networking Event”e Türkiye milli katılımı organize ediyor.
Robotların insanlardan daha verimli yaptığı düşünülen 10 iş
Robotlar, depoculuktan gazeteciliğe birçok işi insanlardan daha verimli yapıyor. İşte robotların üstün olduğu ve gelecekte yaygınlaşacak 10 meslek.
Bakan Bolat: Türkiye'nin İsrail'e ihracatı sıfır
Bakan Bolat, muhalefetin iddialarına yönelik "2 Mayıs 2024 tarihinden beri ihracat da ithalat da sıfırdır, hiçbir gümrük işlemi yapılmamaktadır." dedi.
SIGN reklam ve dijital baskı fuarı Ekim ayında
Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünün buluşması SIGN İstanbul, Ekim ayında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek.
Fakir Hausgeräte'e “iyi tasarım” ödülü
Fakir Hausgeräte, Selftea Çay Makinesi, Spider Elektrikli Süpürge ve Crispy Tost Makinesi ürünleriyle A'Design Award & Competition'da ödüle layık görüldü.
İlter Yurtbay, Türkiye Seramik Federasyonu başkanı seçildi
Türkiye Seramik Federasyonu'nda İlter Yurtbay ikinci kez başkan seçildi.
Petrol Ofisi, UTTS'li istasyon sayısında 2 bin 500'e ulaştı
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'ne (UTTS) geçişte son tarih 30 Haziran 2025. Petrol Ofisinin UTTS'li istasyon sayısı 2 bin 500'e ulaştı.
Sandoz Türkiye, ilaç kategorisinde ihracat üçüncüsü oldu
70'nci yılında Sandoz Türkiye İhracat Şampiyonları Listesinde üçüncü oldu.
Roche Türkiye, MS hastalarına özel kişisel çözümler üretiyor
Roche Türkiye, Dünya MS Günü'nde MS hastalarının yaşam kalitesini artırmak için kişiselleştirilmiş çözümlerin önemini vurguluyor.
Ali Sabancı: Gen havuzuna saplanmak aile şirketlerini zayıflatır
Aile şirketlerinde kurumsallaşmanın önemine değinen Sabancı, Aile Anayasası’nı iki yılda bir revize ettiklerini ve liderlikte liyakate öncelik verdiklerini ifade etti.
Bilgi ve iletişim teknolojileri sektör büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı
Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı.
Emir Varlık Yönetim, 1.7 milyar liralık portföy devraldı
Emir Varlık Yönetim, Yapı Kredi Bankası AŞ’den 1.7 milyar TL tutarındaki anapara borcu bulunan bireysel gecikmiş alacak portföyünü devraldı.
Beach Pro Tour Challenge 11 Haziran'da Alanya’da başlıyor
Plaj voleybolunun en prestijli uluslararası organizasyonlarından biri olan Beach Pro Tour Challenge serisinin 2025 yılındaki ayaklarından biri Alanya’da gerçekleşecek.
Bayramda 4 milyona yakın küçükbaş ve büyükbaş kurbanlık kesilecek
TESK Başkanı Palandöken'in öngörüsü: Bu yıl kesilmesi düşünülen kurbanlık sayısı 3 milyona yakın küçükbaş, 1 milyon dolayında da büyükbaş hayvan olacak.
Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri TOBB’da tanıtıldı
Türkiye Odalar ve Borsa Birliği'nde (TOBB) Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri için belge takdim ve tanıtım töreni yapıldı.
Yeni Yatırım Teşvik Sisteminde yerlilik kazanacak
Yeni Yatırım Teşvik Sistemiyle Yatırımları hızlandırmak üzere finansman destekleri sağlanacak.
Rekabet Kurulu'ndan Arzum Elektrikli Ev Aletlerine ceza
Rekabet Kurulu, Arzum Elektrikli Ev Aletlerine uzlaşma sonucu 11,4 milyon lira ceza verdi.
Emeklilerin bayram ikramiye ödemeleri 31 Mayıs'ta başlayacak
Emeklilerin bayram ikramiyesi 31 Mayıs-4 Haziran arasında ödenecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Galatasaray futbol takımını kabul etti
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Galatasaray heyetini Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde kabul etti.
Reeder, AI güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı
Reeder, yapay zekâ destekli güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı.
Sabancı Holding'te ayrılık: Cenk Alper görevlerini bıraktı
HACI ÖMER SABANCI HOLDİNG A.Ş. şirkette CEO olarak görev yapan Cenk Alper'in görevlerinden ayrıldığını duyurdu.
Bossa, 2025'te Türkiye'nin en değerli tekstil markası oldu
Brand Finance 2025 raporuna göre Bossa, Türkiye’nin en değerli 125 markası arasında yer alırken, tekstil sektöründe zirvedeki yerini korudu.
Bakan Şimşek'ten deprem bölgesi ile ilgili açıklama
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, KOBİ’lere yönelik vergi ertelemesinin 6 ay daha uzatıldığını sosyal medya üzerinden duyurdu.
Gültepe: İhracat artışını çift rakamlara çıkarmak zorundayız
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Gaziantep'te ihracat dünyası ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
İhracatçılar üç kıtada bin 100'ü aşkın ikili iş görüşmesi yaptı
TİM'in düzenlediği genel ticaret heyetleri, Arnavutluk'tan Güney Afrika'ya uzanan geniş bir coğrafyada Türk firmalarını uluslararası alıcılarla buluşturdu.
Seda Erdem Yılmaz, Dominos Pizza'ya CHRO olarak atandı
Seda Erdem Yılmaz, DP Eurasia Group İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı (CHRO) olarak atandı.
Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü’ne Mücahid Taylan atandı
Cumhurbaşkanı kararıyla Et ve Süt Kurumu Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine Mücahid Taylan getirildi.
Ege Serbest Bölgesi, yatırımcılar için bölgesel avantajlar sunuyor
Türkiye, stratejik konumuyla küresel ticaretin anahtarı olmayı sürdürüyor. Bunlardan birisi de ESBAŞ Ege Serbest Bölgesi.
Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu
Sabancı Holding’de bayrak değişimi: Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu.
Ticaret Bakanlığı'ndan bayram öncesi fahiş fiyat denetimi
Ticaret Bakanlığı, Kurban Bayramı öncesi 81 ilde fahiş fiyat ve stokçuluk denetimlerini artırarak vatandaşların huzurlu alışveriş yapmasını hedefliyor.
Shein ve Temu’dan küresel lojistikte yeni dönem
Çin merkezli sınır ötesi e-ticaret platformları Shein ve Temu, ABD'deki tüketiciler için ürün fiyatlarını artırdıklarını açıkladı.
Antonio Filosa, Stellantis’in CEO’luğunu 23 Haziranda devralacak
Antonio Filosa, 23 Haziran’da CEO görevine resmen başladığında, şirketin yeni yönetim ekibini de açıklayacak. John Elkann ise YKB görevine devam edecek.
Karel CRM kullanıma sunuldu
Sağlık, eğitim ve turizm yanı sıra tedarik ve satış odaklı şirketlerin de CRM süreçlerine çözüm amaçlı geliştirilen Karel CRM, kullanıma sunuldu.
Protel Ödeme Sistemleri Direktörü Çağatay Gürpınar oldu
Otel, restoran, kafe, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan Protel'in Ödeme Sistemleri Direktörlüğü görevine Çağatay Gürpınar atandı.
Arvato İstanbul’da yeni Lojistik Merkezini açtı
Uluslararası lider tedarik zinciri hizmet sağlayıcısı Arvato, İstanbul’da yeni lojistik merkezinin resmi açılışını gerçekleştirdi.
Kağıt, Karton ve Ambalajcılar Azerbaycan'da B2B yaptı
AKAMİB, Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla “Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'da ikili iş görüşmeleri düzenledi.
Pardus Portföy’e TSPB’den Yılın En İyi Getiri ödülü
Pardus Portföy, 10. TSPB Altın Boğa Ödülleri'nde, Portföy Yönetim Faaliyeti Kategorisi’nde, Yatırım Fonları Getiri Lideri-2024 ödülünün sahibi oldu.
E-Ticaret sektörü Paratika etkinliğinde buluştu
Paratika, sektöre yön veren entegratörlerle bir araya gelerek dijital ticarette sürdürülebilir ve entegre çözümleri masaya yatırdı.