Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Haber Giriş Tarihi: 07.09.2024 09:25
Haber Güncellenme Tarihi: 07.09.2024 09:30
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde; Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, DEİK, TOBB gibi iş ortaklarının desteğiyle, Turkcell GamePLus ana sponsorluğunda "Dijital Oyun Çalıştayı 2024" gerçekleştirildi. Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri, Türkiye'de dijital oyun endüstrisinin gelişimini destekleyecek bir "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Geniş bir katılımcı kitlesini bir araya getiren Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te, dijital oyun endüstrisinde makro ve mikro politikaların geliştirilmesine yönelik olarak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayan “Türkiye Dijital Oyun Ajansı” gibi düzenleyici yapıda bir kurumun oluşturulması gerektiğinin altı çizildi. Bu düzenleyici kurumun, endüstrideki yönetsel ve yasal süreçleri koordine ederek, Türkiye dijital oyun endüstrisinin rekabet gücünü artırmada ve sürdürülebilir büyümesini sağlamada stratejik bir rol üstlenebileceğine vurgu yapıldı.
StartGate, Bilişim Vadisi DIGIAGE ve Yıldız Teknik Üniversitesi StartUp House iş birliğinde yapılan çalıştay, Yıldız Teknik Üniversitesi İİBF Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Halit Keskin’in moderatörlüğünde “Endüstride Yaşanan Zorluklar ve Geliştirilmesi Gereken Stratejiler”, “Teşvik ve Destek Sistemleri”, “Yayıncılık ve Hukuki Altyapı” ve “Oyun Endüstrisinde Yetenek Haritası” başlıklı dört oturumda gerçekleşti. Çalıştayda dijital oyun endüstrisinin potansiyelleri, ekonomik etkileri ve toplumsal rolü üzerine derinlemesine tartışmalar yapıldı, yenilikçi fikirler sunuldu.
Türkiye Dijital Oyun Endüstrisi İlk Unicorn’u ile En Çok Yatırım Yapılan Alanların Başında Geliyor
Dünyanın en geniş topluluklarından birine sahip olan oyun ekosistemi etki gücünden dolayı en yüksek endüstrilerden biri. Ülkemizde alanındaki ilk Unicorn’u çıkaran ve en çok yatırım yapılan alanların başında gelen dijital oyun, yine birçok endüstriyi de geride bırakarak ülkemizin en güçlü endüstrilerinden biri olma potansiyeline sahip. Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu amaçla çalıştayda bir araya gelen endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketlerinden çıkan ortak akılla Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir yapının sunacağı faydaların mevzuat ve regülasyonların oluşması, mesleki standartların belirlenmesi, finansal ve stratejik destekler, eğitim ve işgücünün geliştirilmesi, Ar-Ge inisiyatifleri ve küresel iş birliklerinin oluşması katkı sağlamak şeklinde bütüncül olacağı ve endüstrinin tüm paydaşları için etkili ve etkin bir gelişme sağlayacağı sonuç raporunda yer aldı.
Prof. Dr. Halit Keskin: “Ulusal Düzenleyici Bir Yapı Makro ve Mikro Politikalara Yön Verebilir”
Türkiye oyun endüstrisinin merkezi rolünün küresel pazardaki büyümeye paralel bir seyir izlemesi için küresel pazarda rekabet etme zorluklarının çözülmesi ve bu büyük endüstrinin artan ivmeyle gelişmesi için stratejik bir plan dahilinde geleceğin şimdiden şekillendirilmesi gerektiğine vurgu yapan Prof. Dr. Halit Keskin; “Çalıştayda da vurgulandığı üzere, Türkiye dijital oyun endüstrisinin istenilen konuma ulaşabilmesi için bütüncül ve net stratejik adımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Ulusal bir düzenleyici yapının oluşturulması endüstrinin tüm paydaşları için değer katan bir gelişme olacaktır. Böylece, endüstrideki mevcut sorunları çözmek ve Türkiye’yi, dünyada dijital oyun geliştirme ve yayıncılıkta etkili bir merkez haline getirmek mümkün olabilir, ulusal ve uluslararası makro ve mikro politikalara yön verebilir” dedi.
Erkam Tüzgen: “Çalıştayın Türkiye Dijital Oyun Endüstrisine Büyük Katkılar Sağlayacağına İnanıyorum”
Geçtiğimiz yıllarda düzenlediğimiz Re-Think Dijital Oyun Çalıştayı, oyun ekosisteminin mevcut durumunu ve geleceğini tartışmak adına önemli bir platform sunmuştu. O çalıştayda, oyun geliştiricileri, yayıncılar ve diğer paydaşlarla bir araya gelerek endüstrideki sorunları ve çözüm yollarını ele almıştık. Çalıştayın sonuç raporu, o dönemin oyun endüstrisinin gelişimine dair değerli bilgiler ve öneriler sundu. Dijital Oyun Çalıştayı 2024’te de aynı azim ve kararlılıkla, daha ileriye gitmek için bir araya geldik” diyen Bilişim Vadisi Genel Müdürü Erkam Tüzgen, bu çalıştayın da Türkiye'nin dijital oyun endüstrisine büyük katkılar sağlayacağına olan inancını belirterek, “Oyun geliştirme alanında yeni yeteneklerin keşfedilmesi ve desteklenmesi, endüstrinin daha da ileriye gitmesine yardımcı olacaktır. Biz, Bilişim Vadisi olarak, kıymetli paydaşlarımızla birlikte bu süreçte her zaman yanınızda olacak ve sizlere destek vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
Orhan Tanışman: “Endüstrinin Dinamiklerini Doğru Okumak Hayati Önem Taşıyor”
Dijital oyun endüstrisinin Türkiye’de ve dünyada hızlı bir değişim süreci yaşadığını aktaran YTÜ Yıldız Teknopark Genel Müdürü Orhan Tanışman, oyun ekosisteminin en yoğun kümelendiği yerlerden biri olan Yıldız Teknopark’ın bu dönüşümde öncü bir rol oynadığını, teknopark bünyesindeki global markaları YTU Startup House’ın ise bu vizyonu daha da ileri taşıdığını vurguladı. Teknopark ve YTU Startup House’ın Ar-Ge ekosistemini güçlendirmek ve küresel arenadaki görünürlüğünü artırmak için çalıştığını ifade eden Tanışman, “Dijital Oyun Çalıştayı 2024 sonuç raporunda da belirtildiği gibi, dijital oyun endüstrisinin küresel pazarda rekabet gücünü artırmak ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için karşılaşılan zorlukların üstesinden gelmek ve endüstrinin dinamiklerini doğru anlamak hayati önem taşımaktadır. Bizlerse bu anlamda oyun ekosistemini etkili bir şekilde yönetiyor ve özellikle Dubai ile Londra’daki ofislerimiz aracılığıyla bu dinamik sektördeki küresel trendleri yakından takip ediyoruz. Bu stratejik yaklaşım sayesinde, gelecekte büyük değer yaratma potansiyeline sahip şirketlerin ilgisini çekiyoruz. Amacımız, genç yeteneklerin ihtiyaç duyduğu teknolojik altyapıyı ve destekleyici ekosistemi sunarak, onların dünya sahnesinde rekabet edebilmelerine olanak tanımaktır” dedi.
Mustafa Cihat Durmuş: “Türkiye Dijital Oyun Endüstrisinin Global Pazarda Daha Güçlü Bir Konuma Sahip Olabilmesi İçin Birlikte Hareket Edebilen Güçlü Bir Ekosistemin Oluşturulması Son Derece Önemli”
Türkiye dijital oyun endüstrisinin global pazarda daha güçlü bir konuma sahip olabilmesi için birlikte hareket edebilen güçlü bir ekosistemin oluşturulmasının son derece önemli olduğuna dikkat çeken StartGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, açıklamasının devamında şunları söyledi: “Bilişim Vadisi DIGIAGE, Yıldız Teknik Üniversitesi StartUP House iş birliğinde, endüstri paydaşlarımız ile gerçekleştirdiğimiz çalıştayda ortaya çıkan know-how’ın, ekosistemimizin verimli büyümesi için bir rehber olacağına inanıyorum.
Çalıştayda endüstride yaşanan zorluklar, yetenek gelişimi ve eğitim, yayıncı-stüdyo ilişkileri, hukuki ve fikri mülkiyet konuları, teşvik ve destek sistemleri ve endüstri paydaşlarının bunlara nasıl erişeceği gibi temel öncelikli konuların yanı sıra endüstride sürdürülebilirlik anlayışı, ebeveynlerin oyun algısı, oyunda etik, kişisel verilerin korunması, yaş kararları ve güvenli oyun kategorilerinin oluşturulması gibi kritik konular da masaya yatırıldı. Ve dolayısıyla uçtan uca bir dijital oyun endüstrinin oluşumu ile ilgili sonuçlar ve öneriler rapora yansıdı. Çalıştayda ortaya çıkan ortak akılla Türkiye Dijital Oyun Ajansı gibi düzenleyici bir kurumunun sağlayacağı faydalara yönelik önerilerin stratejileri sunulmuştur.”
Haftanın popüler haberleri
Dev market zinciri ismini değiştirdi
Tarım Kredi Marketleri, yeni açılacak mağazalarında bundan sonra "KOOP" adını kullanacak.
VOGUE Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Zeynep Akdoğan atandı
VOGUE Türkiye’nin Genel Yayın Yönetmenliğine Zeynep Akdoğan getirildi.
GYİAD’IN Başkanlığına Başak Öğütken Çetinkaya seçildi
Genç Yönetici ve İş İnsanları Derneği’nin (GYİAD) Başkanlığına Başak Öğütken Çetinkaya seçildi.
Ayşe Dirik, Turcas ve Aksoy Holding’in CLO'su olarak atandı
Ayşe Dirik, Turcas ve Aksoy Holding’in Baş Hukuk Müşaviri (CLO) olarak atandı.
Hakan Ejder, Rossmann Genel Müdürü oldu
Rossmann Türkiye'de Genel Müdürlük görevine Hakan Ejder atandı.
Teoman İbili, Elektraweb'in marina yazılımlarını anlattı
Elektraweb, marina işletmelerine özel geliştirdiği Marina Yönetim Sistemi ile denizcilik sektöründe de dijital dönüşümün öncüsü oluyor.
Nüfusun yüzde 14,9'unu gençler oluşturuyor
Türkiye'de nüfusun yüzde 14,9'unu gençler oluşturuyor.
İstanbul Havalimanı uçuş sayısıyla Avrupa'nın zirvesinde
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Havalimanı'nın nisanda günlük ortalama 1481 uçuşla Avrupa'daki en yoğun havalimanı olduğunu belirtti.
Arena Bilgisayar'da William Frederick Bradley dönemi
Arena Bilgisayar yeni yapılanmasını duyurdu. Yönetim Kurulu Başkanlığına William Frederick Bradley seçildi.
Ertan Güneş, Ayes Çelik'ten istifa etti
Ayes şirketi, Yönetim Kurulu Üyesi Ertan Güneş'in istifa ettiğini duyurdu.
Reysaş'ta Tülay Kayalar'a yeni görev
Reysaş Taşımacılık ve Lojistik şirketi boşalan yönetim kurulu üyeliğine Tülay Kayalar'ın seçildiğini duyurdu.
Atlas Portföy Yönetimi, Avcar Motorlu Araçlar şirketi kurdu
Atlas Portföy Yönetim şirketi, Avcar Motorlu Araçlar şirketi kurduğunu duyurdu.
Türkiye-ABD-Ukrayna toplantısı yapıldı
Türk, Amerikalı ve Ukraynalı heyetler, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'ın başkanlığında İstanbul'daki Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde bir araya geldi.
Yatırım fırsatı! Erdek'te Özbek Pansiyon 20 Mayıs'ta satışa çıkıyor
Balıkesir’in turistik ilçesi Erdek’te yer alan ve bölgenin popüler konaklama tesislerinden biri olan getirisi yüksek Özbek Pansiyonu ihaleyle satışa çıkarıldı.
WWF Türkiye, Gaziantep'e yönelik hibe programları düzenliyor
AB destekli “Gaziantep Geri Dönüşüm İşçileri için Yenilikçi İş Modelleri” projesi kapsamında yeni hibe çağrısı yapıldı.
RUMELİSİAD, Bursa Yenişehir Havaalanı'nı hareketlendirmeyi hedefliyor
Bursa’nın ticaret ve turizm potansiyelini artırmak isteyen RUMELİSİAD, Yenişehir Havaalanı’nın daha etkin kullanılması için yeni uçuş seferlerinin başlatılmasını hedefliyor.
TD SYNNEX'ten 29 kadın, Women of the Channel listesinde yer aldı
CRN tarafından hazırlanan prestijli “Women of the Channel” 2025 listesine TD SYNNEX’ten bu yıl 29 lider girme başarasını gösterdi.
Samsung, FlaktGroup'u 1,7 milyar dolara satın alacak
Samsung, Alman soğutma sistemi üreticisi FlaktGroup'u 1,7 milyar dolara satın alacak.
Cumhurbaşkanı Erdoğan Arnavutluk'ta, Cevdet Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın bugün Arnavutluk'a ziyareti sebebiyle Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
Türsab, Dünya Seyahat Ve Turizm Konseyi (WTTC) üyesi oldu
TÜRSAB, küresel turizm sektöründeki iş birliklerini güçlendirmek amacıyla WTTC Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi’ne Birlik Ortağı olarak üye oldu.
Kartlı ödemeler Nisan ayında 2 trilyon liraya yükseldi
Kredi kartları, banka kartları ve ön ödemeli kartlarla nisanda yapılan toplam ödeme tutarı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 58 artarak 1 trilyon 783,3 milyar lira oldu.
Walmart, tarifeler nedeniyle fiyatları artırabileceğini duyurdu
ABD'li perakende zinciri Walmart, yüksek olan gümrük vergileri dolayısıyla fiyatlarında artış olabileceğini belirtti.
Türkiye'nin ABD-Ukrayna ve Rusya-Ukrayna görüşmeleri bugün
Türkiye-ABD-Ukrayna ile Türkiye-Rusya-Ukrayna Üçlü Toplantıları bugün yapılacak.
Resmi Gazetede yayımlandı: Herkes motokuryelik yapamayacak
Günlük yaşamda en çok şikayet edilen motokuryelere P1 Yetki Belgesi alma zorunluluğu getirildi. Böylelikle motokuryeler kayıt altına alınmış olacak.
İsveç, yolcu gemilerine yönelik ikinci enerji tesisini açtı
İsveç, yolcu gemilerine yönelik işletilmek üzere karada yerleşik ikinci enerji tesisini açtı.
ManpowerGroup, 2025 yılı iş gücü trendlerini açıkladı
ManpowerGroup'un “2025 Global İş Gücü Trendleri” raporuna göre milyonlarca yeni iş ortaya çıkarken bu işleri yapacak kişilerden beklenen beceriler de hızla değişiyor.
Philips Lumea IPL konforlu kişisel bakım ürünleriyle vizyonda
Lumea IPL, zahmetsiz ve uzun süreli tüy görünümünü azaltmaya yardımcı olan teknolojisiyle kullanıcılarına konforlu kişisel bakım deneyimi sunmaya devam ediyor.
Brandverse Awards 2025 finalistleri belli oldu
Brandverse Awards’ta ön değerlendirme süreci tamamlandı ve bu yılın kısa listesi belli oldu.
İzmir Yapay Zeka Zirvesinden mesaj: Hızlı hareket etmeliyiz
EGİAD ve ESİAD iş birliğiyle, “Dönüştüren Güç” teması altında düzenlenen Yapay Zeka Zirvesi, İzQ İnovasyon Merkezi’nde başladı.
HOMETEX 20 Mayıs 2025'te İstanbul Fuar Merkezi’nde başlayacak
Dünya ev tekstili sektörü İstanbul Hometex fuarında buluşacak.
Türkiye'deki startup yatırımları 70,2 milyon dolara ulaştı
Türkiye'deki startup yatırımları, 1.çeyrekte 70,2 milyon ABD doları seviyesine ulaştı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Zelenskiy ile bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenskiy ile bir araya geldi.
İsrail'in Filistin'e mezaliminde 74 Filistinli hayatını kaybetti
İsrail'in Gazze'ye geceden bu yana düzenlediği saldırılarda 74 Filistinli hayatını kaybetti.
Dünyanın gözü Türkiye'deki Rusya ve Ukrayna görüşmelerinde
Rus heyeti 2022'deki İstanbul müzakerelerini temel almak isterken Ukrayna heyeti ise toprak bütünlüğü ve güvenlik garantilerini masaya taşıyacak.
Yavuz Yeter, Golden Global Yatırım Bankasının aktiflerini açıkladı
Golden Global Yatırım Bankası 2025 Yılının İlk Çeyreğinde 17,2 Milyar TL Aktif Büyüklüğe Ulaştı.
AgriGO.AI ile Çiftçiler yapay zeka ile üretim yapacak
Tabit’in kurucularının geliştirdiği yeni nesil tarım asistanı AgriGO.AI, çiftçilere WhatsApp üzerinden yapay zekâ destekli bilgi desteği sunmaya başladı.
Pfizer'den Seda Tamur Oğralı, En Mutlu İşyeri seçildiklerini duyurdu
Happy Place to Work tarafından gerçekleştirilen “Türkiye'nin En Mutlu İş Yerleri” araştırmasında Pfizer Türkiye “Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri” oldu.
Bpas, otomatik pencere sistemleriyle inovatif başarıya imza attı
Bpas Mekatronik’in geliştirdiği yenilikçi otomatik pencere açkı sistemleriyle birçok yapıda güvenlik, konfor ve enerji verimliliğini en üst düzeye taşıyor.
Opaş, güvenlik açıkları için yeni bir ürün geliştirdi
Opaş Tamir-Bakım ve Emniyet Şalterleri, Endüstriyel tesislerde ve tehlikeli makine bakımlarında çalışanlara yönelik yeni bir ürün geliştirdi.
Şarj istasyonlarındaki park sorununu çözecek düzenleme yolda
Halka açık otoparklarda bulunan şarj noktaları çoğu zaman elektrikli olmayan araçlar tarafından park amacıyla işgal ediliyor. Bu da mağduriyete yol açıyor.