Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 27.07.2023 13:20
Haber Güncellenme Tarihi: 27.07.2023 13:20
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Haftanın popüler haberleri
Hazım Akyol, Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Başkanı oldu
Vakıf Leasing yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Sümer Varlık 37 milyon lira temettü dağıtacak
Sümer Varlık Yönetim A.Ş. Yönetim Kurulu, 2024 yılı kârından 37 milyon TL temettü dağıtımını onayladı. Ödemeler 18 Haziran’dan itibaren yapılacak.
ATO Başkanı Baran: Vergi afları vergi zeminini bozuyor
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vergi sistemimiz, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır" dedi.
Dijital mevduat bankası ColendiBank faaliyetlerine başladı
ColendiBank, Türkiye’nin ilk yapay zeka temelli, doğuştan dijital mevduat bankası olarak faaliyetlerine başladı.
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
Türkiye ve Endonezya'dan 400 yıllık dostluk vurgusu
Türkiye ve Endonezya, stratejik ortaklıklarını güçlendirmek için ticaret ve yatırım fırsatlarını masaya yatırdı.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Netaş CEO’su Sinan Dumlu 2025 yılı ilk çeyrek rakamlarını açıkladı
Ana ortağı ZTE ile birlikte 5G sürecine hazırlanan Netaş, şatış gelirlerini yüzde 23 artışla 2,1 milyar TL’ye taşıdı.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
İSO açıkladı! Türkiye PMI 47,3 oldu
İstanbul Sanayi Odası Türkiye İmalat PMI nisanda bir önceki aya göre değişim göstermeyerek 47,3 seviyesinde gerçekleşti.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Hindistan Pakistan savaşı başladı
Hindistan ordusu Pakistan'ı hedef aldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Ebebek’in dijital kanalları rekor ziyaretçi gördü
2025'in ilk 4 ayında ebebek.com’u 51,7 milyon kişi ziyaret etti. Mağaza trafiğiyse aynı dönemde sınırlı artış gösterdi.
Banu Kıvcı Tokalı, Global Menkul Değerler'den istifa etti
Global Menkul Değerler şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Banu Kıvcı Tokalı'nın görevinden ayrıldığını duyurdu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Penta Yönetim Kurulu Başkanlığına Mehmet Tütüncü seçildi
Penta yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
TSPB’de Yatırımcı Buluşmaları 27 Mayıs 2025'te
“TSPB’de Yatırımcı Buluşmaları” etkinliğinin otuz dördüncüsü 27 Mayıs 2025 Salı günü 14.00-16.00 saatleri arasında TSPB Konferans Salonu’nda gerçekleştirilecek.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
Küresel iklim eylem programı AdNet Zero'nun Türkiye lansmanı yapıldı
REPİD İstanbul’da düzenlenen lansmanla reklam ve pazarlama iletişimi sektörü, küresel iklim eylem programı Ad Net Zero Türkiye’yi duyurdu.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.