Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Haber Giriş Tarihi: 27.07.2023 13:20
Haber Güncellenme Tarihi: 27.07.2023 13:20
Kaynak:
Haber Merkezi
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mais/Çağdaş: Elektrikli araçlar sektörün yeni normali haline geliyor
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
Mais A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş elektrikli araçlar ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Berk Çağdaş, Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği yayınında yaptığı açıklamalarda;
Global anlamda pandemi ile başlayan belirsizlikle birlikte otomotiv pazarına son 3 yıldır bulunabilirlik şekil veriyor. Çip krizi nispeten iyileşse de Rusya- Ukrayna krizi, mevcut tedarik sıkıntılarına yeni bir boyut katarken, enerji ve emtia fiyatlarındaki ani artışlar da beklenmedik gelişmeler olarak öne çıktı. Çoklu değişkene bağlı arz sıkıntıları ve lojistik problemleri otomotiv piyasasında birçok revizyon ve alternatif çözümler üretmemize neden oldu.
Tüketici gözünde arz sıkıntısının yanı sıra, fiyat artışı beklentisi de otomobili bir yatırım aracı haline getirdi. Küresel enflasyonist ortamın sonucu artan üretim maliyetleri, tüketiciler nezdinde erişebilir modellerde bir daralmaya yol açtı. Bu da düşük ÖTV dilimindeki modellerin artan satış hacmini daha da güçlendirdi. Bunun yanı sıra otomotiv talebindeki en önemli faktörlerden finansman koşullarında yaşanan sıkılaşma da satış trendini negatif yönlü etkiledi. Tedarik sorunu öngörülebilirlik anlamında işimizi zorlaştırsa da tüm iş ortaklarımızla en iyi ve yeterli stok için mücadele ediyoruz.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’nın yayınladığı son Küresel Elektrikli Araç Görünümü raporuna göre 2023 yılında satılacak her beş araçtan biri elektrikli olacak. Bu otomotiv sektörü için çok iddialı bir oran. 2020 yılında küresel otomobil satışlarının sadece yüzde 4’ünü oluşturan elektrikli araç talebinin, bu yılın sonunda yüzde 18’i bulacağı öngörülüyor. Tüm araştırmalar, dünya çapında pille çalışan modellere yönelik talebin rekor seviyelere yükseldiğini, 2023’te hem bataryalı modeller hem de şarjlı hibritler dahil olmak üzere satış adedinin 14 milyon araca yükseleceğini gösteriyor.
2023 yılında biz de MAİS olarak; Yeni Renault Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli, Kangoo E-TECH yüzde 100 elektrikli ve Dacia Spring de dahil olmak üzere birçok yeni elektrikli modeli ülkemizde satışa sunacağız. 2023’ün ‘Satın Alınabilecek En İyi Otomobili” seçilen hibrit modelimiz Renault Austral’in ilk 500 adedini kısa bir süre önce ön siparişe açmıştık. Yeni modelimiz büyük ilgi görerek ön siparişe açıldığı gün tükendi. Bu yıl elektrikli araç pazarındaki altyapıyı ve tüketici nezdindeki farkındalığın çok artacağı bir döneme girdiğimizi düşünüyorum.
Sektörün hızlı gelişimini gözden kaçırmak imkânsız olsa da altyapı bazında Avrupa’ya kıyasla bakıldığında hâlâ alınacak yolumuzun ve sektör olarak ev ödevlerimizin çok olduğunu düşünüyorum.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeler
Küresel düzeyde sıkılaşan regülasyonlar, tüm büyük otomobil üreticilerini sıfır emisyonlu araçlara büyük yatırım yapmaya sevk etti. Tüm büyük üreticiler, yirmi yıl içinde yalnızca sıfır emisyonlu araçlar satmak üzere milyarlarca dolarlık plan ve yatırımlar açıkladılar. Dünyada bu yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 25 artışla 2,3 milyon elektrikli araç satıldı. Dünya genelinde elektrikli otomobil satışlarına ilişkin beklentiler de yükselerek, bir önceki yılın yüzde 25’lik tahminine kıyasla, 2030 yılında küresel satışların yüzde 35’inin elektrikli olacağı tahmini öne çıktı.
Otomotiv sektörü dijitalleşme ile de dünyada önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Dijitalleşme tüm sektörler için büyük önem kazandı. Dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri
Dijitalleşme günümüzde sürdürülebilir ilerlemenin en stratejik parçası. Tedarik zinciri, akıllı fabrikalar, müşteri iletişiminde dijital ürün ve hizmetleri sunmanın yanı sıra, organizasyon içerisindeki süreç ve operasyonları dijital teknolojiler aracılığıyla etkin bir hale getirmemiz gerekiyor. Kendi organizasyonumuz altında uzun bir dönemdir, bu konuya dair yoğun bir ajanda ile bunun için çalışıyoruz. Kaldı ki, yakın gelecekte aslında beynin dijitalleşmesini konuşmaya başlayacağız. Bugün Chatgpt ile başladığımız dönüşüm, yetenek yönetimi açısından da çok farklı bir işe alım politikası yürütmemiz gerektiğini gösteriyor.
Hız çağında mobilite kavramı da yolcuları ve eşyaları A noktasından B noktasına taşımanın en etkin ve en sürdürülebilir yolunu bulma hedefi ile ortaya çıktı. Otomotiv sektörü olarak eskiden sadece sürücü koltuğunda olması gerektiğini düşündüğümüz müşterimiz artık “ulaşım” kavramını çok farklı şekilde değerlendiriyor. Sadece bir iletişim aracı olarak cebimize giren cep telefonları şu an tüm hayatımızı yönetmek için kullandığımız, tüketim tercihlerimizi baştan aşağıya dönüştürdü.
Biz “tüketici” olarak dönüştük ve şimdi de otomobillerin de tekerlekleri olan cep telefonlarına dönüşmesini istiyoruz. Mobilite için tekerlek gerekli mi, bunu da yakın zamanda sorgulayacağız bence. Orta vadede sattığımız araçları değil de sattığımız kilometreleri konuşuyor olabiliriz. Akıllı mobilite açısından geleneksel araç satışları, leasing ve araç kiralamaları ile alternatif mülkiyet, abonelik, paylaşım, paylaşımlı yolculuk ve talebe bağlı yolculuk arasındaki ayrım giderek azalıyor.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
Sürdürülebilirlik bugün her sektörden şirketin önceliği ve gelecekte önemi katlanarak artacak. Yenilenebilir ve alternatif enerji kaynaklarıyla çalışan araçları artan bir trendle yollarda görmeye devam edeceğiz. Daha uygun, verimli ve esnek seyahat imkânı sağlayan yeni teknolojiler ile sağlanan ulaşım çözümleri sektörün yeni normali olacak.
Artan bağlantısallık fonksiyonları ile; otomotiv endüstrisindeki iş modellerinin başarısını belirleyen en önemli faktör; “nesnelerin interneti” değil, “davranışların interneti” haline gelecek. “Davranışların interneti” nden gelecek, araç ve müşterilerle ilgili davranış verileri ise ölçeklenebilir ve sürdürülebilir gelir akımları oluşturmada çok önemli rol oynayacak. Kısa dönemde sektör olarak cevabını bulmamız gereken kritik soru ise, bu gelirin kime doğru akacağı olacak.
Otomotiv sektörünün Türkiye ekonomisine olan katkıları
Otomotiv sektörü, yıllardır Türkiye’nin lokomotif sektörü tanımını ziyadesi ile hak eden güçlü bir konuma sahip. Türkiye otomotiv sektörü, çok yönlü ve artan üretim kapasitesiyle ülkenin gayri safi hasılasının yüzde 4-5’ini oluşturan kilit bir sektör. Tedarik zincirindeki dönüşümler ile doğru hamleleri yapabilirse, otomotiv sektörünün katkısı ilerleyen dönemde daha da artacak. Global pazardaki önemi de son dönemde imzalanan iş birlikleri ile daha da katlanıyor.
Sektörün 2023 beklentileri ve öngörüleri
Öncelikle şunu belirtmem gerekir ki; tüm sektör oyuncuları olarak artık hepimiz perde açılırken senaryo değiştirmeye hazırlıklı hale geldik. 2023 yılını küresel ölçekte temkinli toparlanma yılı olarak öngörüyoruz. Yarı iletken bulunabilirliği nispeten iyileşse de pandemi öncesi üretim kapasitelerine ulaşmanın 2024 öncesinde mümkün olamayacağını düşünüyoruz. Şu an için 2023 yılını iç pazarda, seçim öncesi ve sonrası olarak 2 bölümde değerlendiriyoruz. Seçim ekonomisi- bulunabilirlik paralelinde, pazarı canlandırsa da seçim sonrası için alternatifler biraz daha değişken. İnancımız doğru ekonomi politikaları ile potansiyeli ve dünyada önemi artan Türkiye’nin hızla normalleşebileceği ve bunun da otomotiv gibi güçlü bir sektöre de pozitif katkı sağlayacağı yönünde. ODMD Dergisi
Haftanın popüler haberleri
Teoman Balaban, Hasel İstif Makinaları YK Üyesi seçildi
Balaban, HASEL Yönetim Kurulu Üyesi olmasının yanı sıra Genel Müdür Yardımcılığı görevine de devam edecek.
Güral Seramik Kayseri’de yeni showroom açtı
Güral Seramik Yelken Yapı Shoowroom, modern banyo sistemleri ve kaliteli seramik ürünleriyle müşterilerine hizmet vermeye başladı.
Sırbistan'da Türk sermayeli yaklaşık 850 yatırımcı var
Cumhurbaşkanı Erdoğan "İki ülke olarak kısa sürede çok önemli mesafe aldık. Ticaret hacmimiz 2 yıl üst üste rekor kırarak 2 milyar doları aştı." dedi.
Masdaf’ın Genel Müdürü Erhan Özdemir oldu
Pompa sektörünün öncü şirketi Masdaf’ta Genel Müdürlük görevine Erhan Özdemir getirildi.
İngiltere ekonomik büyümeyi artırmak için İnovasyon Ofisi kuruyor
İngiltere ekonomik büyümeyi artırmak için düzenleyici İnovasyon Ofisi kuruyor.
2024 Nobel Ödül sahipleri belli oldu
Nobel Ödülleri, her yıl Alfred Nobel'in ölüm yıl dönümü olan 10 Aralık'ta düzenlenen törenle sahiplerine teslim ediliyor.
Milli Reasürans 95'inci yaşını kutladı
Şirket, 95 yıldır sigortacılık sektörüne ve ülke ekonomisine katkı sunmaya devam ediyor.
Arnavutluk savunma işbirliğini önemsiyor
Arnavutluk Başbakanı Rama: Türkiye ile ticaret hacmini 2 milyar avro düzeyine ulaştırmayı amaçlıyoruz.
TÜİK açıkladı: İşsizlik oranı Ağustos'ta yüzde 8,5 oldu
İşsizlik oranı, ağustosta bir önceki aya göre 0,3 puan azalarak yüzde 8,5 oldu.
Yamankaradeniz “Hedefimiz, inovasyona dayalı büyüme olmalı”
Destek Patent YK Başkanı Kemal Yamankaradeniz Türkiye’nin gurur tablosunu yorumladı: “İnovasyona dayalı büyüyen Türkiye,küresel arenada gücüne güç katıyor”
İhracatçı Onur Kılıçer: Mobilya ihracatçıları destek bekliyor
AKAMİB Başkanı Onur Kılıçer İhracatın miktar bazında Türkiye geneli verilerinde düşüş gösterdiğine dikkat çekti.
CHRO Summit'in Re-Skilling In The Age Of AI etkinliği 16 Ekim'de
CHRO Summit'in Re-Skilling In The Age Of AI etkinliği 16 Ekim'de Mandarin Oriental Bosphorus'ta yapılacak.
Bursa Textile Show Fuarı kapılarını açtı
Bu yıl “Fast Production & Fast Trading” konsepti ile düzenlenen fuara 40’ı aşkın ülkeden yabancı alıcılar katılıyor.
PwC: E-ticaret siteleri müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli
PwC Türkiye: Moda perakende e-ticaret siteleri, müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli.
BinBin, Borsa İstanbul Yıldız Pazar'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul’da gong Bin Ulaşım ve Akıllı Şehir Teknolojileri A.Ş. için çaldı.
Bakan Şimşek'ten ihracata destek mesajı
Mehmet Şimşek mesajının sonunda "Dengeli ve sürdürülebilir yüksek büyüme hedefimize ulaşmak için kritik önemdeki ihracata güçlü desteklerimiz devam edecek." dedi.
İlk 9 ayda kartlarla 10,6 trilyon liralık işlem yapıldı
Ocak-eylül döneminde banka kartı ve kredi kartıyla en fazla harcama 1,9 trilyon lirayla market ve alışveriş merkezlerinde (AVM) yapıldı.
Reklamcılar Derneğinin Kristal Elma ödülleri sahiplerini buldu
Reklamcılar Derneği’nin bu yıl 36’ncı kez düzenlediği Kristal Elma’da ödüller, 7 Ekim’de Rixos Tersane Istanbul’da gerçekleşen törenle sahiplerine takdim edildi.
Bu yılki IJS Mücevher fuarı yerli ve yabancı ziyaretçi rekoru kırdı
Şermin Cengiz: Fuarımızda 14 ülkeden 1000 katılımcı marka ve firma stant açtı.
Otomotiv sektörü Eylül'de 3,4 milyar dolarlık ihracat yaptı
Otomotiv ihracatı eylülde yüzde 21 artışla 3,4 milyar dolar oldu.
BASBAŞ yönetimi Almanya iş dünyasını yatırıma davet etti
BASBAŞ, Almanya’nın 4 büyük kentinde yatırımcılarla görüştü. Yabancı yatırımcılara tanıtmak için atağa geçen BASBAŞ, Almanya’da yoğun bir tanıtım programına başladı.
Pakun halka arz için SPK’ya başvurdu
Pakun, şirket paylarının Allbatross Yatırım Menkul Değerler A.Ş. liderliğindeki halka arzı kapsamında izahname onayı için SPK’ya başvurdu.
Murat Savcı: İzocam'ın hedefi yapay zekayı tüm iş süreçlerine entegre etmek
İzocam’da şimdiki hedef, yapay zeka uygulamalarını tüm iş süreçlerine entegre etmek.
Erkunt'tan Bursa'nın bağ ve bahçelerine özel traktörler
Erkunt, TÜYAP tarafından 8 -12 Ekim tarihlerinde bu yıl 21'inci kez düzenlenen Bursa Tarım Fuarı’na ürün gamının en yeni üyeleriyle katıldı.
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Zamana duyarlı haberleşme ile fabrikalarda üretkenlik ve verimlilik artıyor
Zamana duyarlı endüstriyel haberleşme ile fabrikalarda üretkenlik ve verimlilik artıyor.
BinBin’in halka arzına 2,2 milyar TL tutarında talep geldi
BinBin’in halka arzı başarıyla tamamlandı.
Borsa İstanbul'da gong yatırımcılar için çaldı
TSPB'nin düzenlediği ve IOSCO tarafından organize edilen 8. Dünya Yatırımcı Haftası Borsa İstanbul’da yapılan ‘Gong Töreni’ ile başladı.
TSPB Başkanı Karagöz "Her 12 kişiden biri pay senedi yatırımcısı oldu"
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) Yönetim Kurulu Başkanı Pamir Karagöz "Her 12 kişiden biri pay senedi yatırımcısı oldu" dedi.
Vestel’den Aslı Filinta imzalı yeni ürün serisi
Vestel, bu toprakların kültürel mirasını gelecek nesillere aktarmak amacıyla, ünlü tasarımcı Aslı Filinta ile Retro Ailesi için yeni bir seri hazırladı.
Söke Ticaret Odası’nın 50. kuruluş yıldönümü kutlandı
Söke Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Metin Sakalar’ın ev sahipliğinde gerçekleşen kutlamaya TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu da katıldı.
İlk 9 ayda 55 ilde ihracat artış gösterdi
Ticaret Bakanlığı, ihracat verilerini paylaştı.
Basketbol Federasyonu Başkanlığına Hidayet Türkoğlu yeniden seçildi
Türkiye Basketbol Federasyonu Olağan Genel Kurulu'nda Hidayet Türkoğlu, yeniden başkanlığa seçildi.
Eski Bakanlardan Recai Kutan'ın cenazesi İstanbul'da defnedildi
Ankara'da bir süredir tedavi gören ve 94 yaşında hayatını kaybeden Recai Kutan için cenaze töreni düzenlendi.
Rekabet Kurulu, Hastavuk'un rekabet soruşturmasını sonlandırdı
Rekabet Kurulu, Hastavuk hakkında yürütülen soruşturmanın alınan taahhüt üzerine sonlandırılmasına karar verdi.
Bilimsel yayınlarda ülkemizin ilk 10 arasına girmesi hedefi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, "Türk üniversitelerine yakışan bilimsel yayınlarda ülkemizin ilk 10 arasına girmesini sağlamaktır." dedi.
Havalimanlarından ilk 9 ayda 177 milyon yolcu seyahat etti
Yılın ilk 9 ayında havalimanlarının hizmet verdiği yolcu sayısı 177 milyon 346 bin 498'e ulaştı.
Gençlik ve Spor Bakanlığı burs ve kredi başvuruları başladı
2024-2025 eğitim öğretim dönemi için burs/kredi başvuruları başladı.
MİT, PKK/YPJ'li terörist Hezal Belge'yi Suriye'de öldürdü
MİT, PKK/YPJ'nin sözde sorumlularından terörist Hezal Belge'yi, Suriye'nin Amude bölgesinde öldürdü.
️Tren raylarının altındaki balast taşları ne işe yarıyor?
️Tren raylarının altındaki taşların sırrını biliyor musunuz?