iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
Türkiye e-ticaret sektörü 800 milyar TL’ye ulaştı
Haber Giriş Tarihi: 19.07.2023 18:46
Haber Güncellenme Tarihi: 19.07.2023 18:46
Kaynak:
AA
iyzico, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre e-ticaret sektörünün büyüklüğü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaştı.
iyzico açıklamasına göre, e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4,8 milyar adede yükseldi. Rapora göre, ortalama sepet tutarlarında da 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş görüldü.
Raporda, ilerleyen dönemde kredi kartı, banka kartı ve kapıda nakit ödeme gibi geleneksel ödeme yöntemlerine ek olarak, ön ödemeli kartlar, A2A ödemeler, dijital cüzdanlar, alışveriş kredileri, kripto paralar ile gerçekleştirilen ödemeler ve şimdi al sonra öde (BNPL) gibi alternatif ödeme yöntemlerinin de payının artmasının beklendiği kaydedildi.
Rapora göre, Türkiye’deki e-ticaret hacmi ve işlem sayıları her yıl büyümeye devam ediyor. Halihazırda dünyadaki 18’inci büyük e-ticaret pazarına ev sahipliği yapan Türkiye, yerel ölçekte olduğu kadar uluslararası arenada da etkileyici bir yükseliş trendi içerisinde bulunuyor.
Rapor, Kovid-19 salgını döneminde artan e-ticaretteki büyüme ivmesinin kısmen yavaşlamış olsa da hem Türkiye’de, hem de dünyada gücünü korumayı sürdürdüğünü ortaya koydu.
- E-ticaretin dünya ölçeğinde pazar payı 5,7 trilyon dolara ulaştı
Özellikle salgın döneminin tüketicilerde alışveriş alışkanlıklarında kalıcı bir değişiklik yarattığını vurgulayan rapora göre, 2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon doları değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın yüzde 5,7’sini temsil etti. E-ticaretin global perakende satışlar içindeki payı ise yüzde 22 oldu.
Rapora göre, Türkiye’de rakamlara bakıldığında, e-ticaret sektörünün büyüklüğü, 2022’de gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı.
Son 5 yılın verilerine bakıldığında ise e-ticaretin GSYH’den aldığı payın düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’ e yükseldiği kaydedildi. Bu yükselişin yüzde 1,6’sı 2019 yılından bu yana salgın etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.
Türkiye’deki e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakendeden aldığı yüzde 16,5’lik pay ile benzer ülkelere göre daha büyük bir ağırlığa sahip olduğu belirtilen raporda ayrıca sektörde önemli bir büyüme potansiyeli olduğu da vurgulandı.
Raporda ortaya çıkan sonuçlara göre, Türkiye’de e-ticarette ortalama sepet tutarlarında 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş gözlendi. Aydan aya yıllık en büyük hacim artışı temmuz ve ağustos aylarında yüzde 200 seviyelerinde gerçekleşti.
En çok alışveriş Black Friday’de gerçekleşti. Okula dönüş ile başlayan sonbahar dönemi ve Black Friday, Cyber Monday gibi özel kampanya dönemleri, alışverişlerin sonbahar ve yılbaşı arasındaki zaman diliminde en yüksek seviyesine ulaşmasını sağlıyor.
İlk sırada günlük işlem sayılarının ortalamanın 1,3 katı işlemin gerçekleştiği ‘Okula Dönüş’ dönemi, hemen ardından ise 'Black Friday haftası' geliyor.
- E-ticaret platformlarını kullanan sayısı önceki yıla göre yüzde 2,2 arttı
Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösteriyor. Ayrıca 2022 itibarıyla kadın ve erkek kullanıcıların oranı sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 42 olarak kayıtlara geçerken, kadınların payının 2021’e göre yüzde 10 artış kaydettiği görüldü.
E-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip ürün kategorileri 2022 yılında sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat olarak gerçekleşti. Bu beş sektör, satış hacmi bakımından e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu.
En dikkati çeken büyüme kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde yaşandı. Küresel e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin üçte ikisi alternatif ödeme yöntemleri ile gerçekleşti.
Türkiye’de ise geleneksel yöntemler küresel ortalamanın iki kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı en çok tercih edilen ödeme yöntemi olurken, banka kartı mikro işletmeler dışındaki tüm işletmelerde en çok tercih edilen ikinci ödeme yöntemi oldu.
Satıcıların en yoğun bulunduğu üç coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı barındıran illerin bölgesel hacimden en yüksek payı almadığı kaydedildi.
Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müşterilerine ödeme güvenliği sunmak ve satış sonrası hizmetlere ulaşmalarında kolaylık sağlayan ürünü Korumalı Alışveriş ile tamamlanan işlemlerin payı 2021’de yüzde 1,5 iken 2022’de yüzde 1,7’ye yükseldi. Bugüne kadar 5 milyondan fazla tüketici tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve havale/EFT yöntemleriyle yapılan alışverişlerde tercih ediliyor.
- 'Bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen iyzico Üst Yöneticis (CEO) Orkun Saitoğlu, Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu çıktılarına göre Türkiye’deki e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir trend sergilemeye devam ettiğini belirtti.
Saitoğlu, salgının sona ermesiyle küresel ölçekte e-ticaret sektörünün büyümesinin yavaşladığını ancak dijitalleşmenin hızlanması ve tüketici deneyimlerinin kusursuzlaştırılmasının da etkisiyle internetten alışveriş tüketicilerde kalıcı bir davranış halini aldığının görüldüğünü aktardı.
Türkiye’nin ve dünya ticaretinin önemli bir payını korumaya devam ettiğini ifade eden Saitoğlu, 'Türkiye’deki e-ticaret sektörü 2020’den 2021’e gerçekleşen yüzde 69’luk artışı takiben 2021’den 2022’ye yüzde 110’luk bir artışla 801 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı. İyzico’nun güvenli ödeme altyapısı sayesinde alışverişin etrafında demokratik bir ekosistem varlığı sağlarken, geliştirdiğimiz 'iyzico Korumalı Alışveriş' çözümü ile güvenli ödeme altyapısını kullanıcılarla buluşturduğumuzu ve bu sayede bilinirliği az olan markalar için bir güven simgesi haline geldiğimizi söyleyebilirim.' değerlendirmesinde bulundu.
'iyzico ile Öde' seçeneği ile kullanıcılara hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde işlem sağlayabilme imkanı sunduklarını kaydeden Saitoğlu, 'Herhangi bir bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret ve ödeme sistemleri alanındaki trendlerin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda 'iyzico ile Öde' ve diğer alternatif ödeme yöntemlerinin kredi ve banka kartı harcamalarından alacağı pay artacaktır.' ifadelerini kullandı.
- 'E-ihracat teşvikleri satıcıların küresel rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor'
Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner ise dünya genelinde e-ticaretin perakende sektörüne getirdiği pratiklikle birlikte hizmet sektörü için de önemli bir alışveriş kanalı haline geldiğini aktardı.
Güner, 'Türkiye, dinamik nüfusu ve dijital çözümlere yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacimleri ve işlem sayılarının yıldan yıla sürekli artışına şahit oluyor. Coğrafi konumu itibarıyla küresel ticaret için bir köprü ve lojistik merkez konumunda bulunan Türkiye, e-ihracat teşvikleriyle sektördeki satıcıların ve pazaryerlerinin küresel boyutta rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor. Yapay zeka, günümüz e-ticaret deneyimini iyileştirmek için etkin bir biçimde kullanılıyor. E-ticarette maliyet ve süre yönetimi daha da fazla önem arz ediyor.' açıklamasını yaptı.
- 'Bu yıl itibarı ile e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama var'
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi de Türkiye'deki e-ticaret payının genel ihracat içindeki payının yüzde 1'den yüzde 4'lere çıkarılması gerektiğini ifade etti.
Ekmekçi, 'Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabileceğimiz, pazar çeşitlendirmesi gibi konular sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalıdır.' değerlendirmesinde bulundu.
E-ticarette faaliyet gösteren işletme sayısında salgın döneminde 7 kat artışın yaşandığı belirten Ekmekçi, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama olduğuna dikkati çekti.
Sektöre dair açıklanan destek kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını beklediklerini dile getiren Ekmekçi, şöyle devam etti:
'Aynı zamanda bu desteklerin aracı, toplayıcı, e-ihracatçı modellerini ortaya çıkaracağını öngörüyoruz. Bundan sonra bize düşen, destekleri doğru kullanıp ihracatı artırmak. Destekler kapsamında yararlanıcılar için pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri desteği sektör açısından değerli.'
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
Türkiye e-ticaret sektörü 800 milyar TL’ye ulaştı
iyzico, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre e-ticaret sektörünün büyüklüğü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaştı.
iyzico açıklamasına göre, e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4,8 milyar adede yükseldi. Rapora göre, ortalama sepet tutarlarında da 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş görüldü.
Raporda, ilerleyen dönemde kredi kartı, banka kartı ve kapıda nakit ödeme gibi geleneksel ödeme yöntemlerine ek olarak, ön ödemeli kartlar, A2A ödemeler, dijital cüzdanlar, alışveriş kredileri, kripto paralar ile gerçekleştirilen ödemeler ve şimdi al sonra öde (BNPL) gibi alternatif ödeme yöntemlerinin de payının artmasının beklendiği kaydedildi.
Rapora göre, Türkiye’deki e-ticaret hacmi ve işlem sayıları her yıl büyümeye devam ediyor. Halihazırda dünyadaki 18’inci büyük e-ticaret pazarına ev sahipliği yapan Türkiye, yerel ölçekte olduğu kadar uluslararası arenada da etkileyici bir yükseliş trendi içerisinde bulunuyor.
Rapor, Kovid-19 salgını döneminde artan e-ticaretteki büyüme ivmesinin kısmen yavaşlamış olsa da hem Türkiye’de, hem de dünyada gücünü korumayı sürdürdüğünü ortaya koydu.
- E-ticaretin dünya ölçeğinde pazar payı 5,7 trilyon dolara ulaştı
Özellikle salgın döneminin tüketicilerde alışveriş alışkanlıklarında kalıcı bir değişiklik yarattığını vurgulayan rapora göre, 2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon doları değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın yüzde 5,7’sini temsil etti. E-ticaretin global perakende satışlar içindeki payı ise yüzde 22 oldu.
Rapora göre, Türkiye’de rakamlara bakıldığında, e-ticaret sektörünün büyüklüğü, 2022’de gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı.
Son 5 yılın verilerine bakıldığında ise e-ticaretin GSYH’den aldığı payın düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’ e yükseldiği kaydedildi. Bu yükselişin yüzde 1,6’sı 2019 yılından bu yana salgın etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.
Türkiye’deki e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakendeden aldığı yüzde 16,5’lik pay ile benzer ülkelere göre daha büyük bir ağırlığa sahip olduğu belirtilen raporda ayrıca sektörde önemli bir büyüme potansiyeli olduğu da vurgulandı.
Raporda ortaya çıkan sonuçlara göre, Türkiye’de e-ticarette ortalama sepet tutarlarında 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş gözlendi. Aydan aya yıllık en büyük hacim artışı temmuz ve ağustos aylarında yüzde 200 seviyelerinde gerçekleşti.
En çok alışveriş Black Friday’de gerçekleşti. Okula dönüş ile başlayan sonbahar dönemi ve Black Friday, Cyber Monday gibi özel kampanya dönemleri, alışverişlerin sonbahar ve yılbaşı arasındaki zaman diliminde en yüksek seviyesine ulaşmasını sağlıyor.
İlk sırada günlük işlem sayılarının ortalamanın 1,3 katı işlemin gerçekleştiği ‘Okula Dönüş’ dönemi, hemen ardından ise 'Black Friday haftası' geliyor.
- E-ticaret platformlarını kullanan sayısı önceki yıla göre yüzde 2,2 arttı
Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösteriyor. Ayrıca 2022 itibarıyla kadın ve erkek kullanıcıların oranı sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 42 olarak kayıtlara geçerken, kadınların payının 2021’e göre yüzde 10 artış kaydettiği görüldü.
E-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip ürün kategorileri 2022 yılında sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat olarak gerçekleşti. Bu beş sektör, satış hacmi bakımından e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu.
En dikkati çeken büyüme kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde yaşandı. Küresel e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin üçte ikisi alternatif ödeme yöntemleri ile gerçekleşti.
Türkiye’de ise geleneksel yöntemler küresel ortalamanın iki kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı en çok tercih edilen ödeme yöntemi olurken, banka kartı mikro işletmeler dışındaki tüm işletmelerde en çok tercih edilen ikinci ödeme yöntemi oldu.
Satıcıların en yoğun bulunduğu üç coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı barındıran illerin bölgesel hacimden en yüksek payı almadığı kaydedildi.
Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müşterilerine ödeme güvenliği sunmak ve satış sonrası hizmetlere ulaşmalarında kolaylık sağlayan ürünü Korumalı Alışveriş ile tamamlanan işlemlerin payı 2021’de yüzde 1,5 iken 2022’de yüzde 1,7’ye yükseldi. Bugüne kadar 5 milyondan fazla tüketici tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve havale/EFT yöntemleriyle yapılan alışverişlerde tercih ediliyor.
- 'Bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen iyzico Üst Yöneticis (CEO) Orkun Saitoğlu, Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu çıktılarına göre Türkiye’deki e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir trend sergilemeye devam ettiğini belirtti.
Saitoğlu, salgının sona ermesiyle küresel ölçekte e-ticaret sektörünün büyümesinin yavaşladığını ancak dijitalleşmenin hızlanması ve tüketici deneyimlerinin kusursuzlaştırılmasının da etkisiyle internetten alışveriş tüketicilerde kalıcı bir davranış halini aldığının görüldüğünü aktardı.
Türkiye’nin ve dünya ticaretinin önemli bir payını korumaya devam ettiğini ifade eden Saitoğlu, 'Türkiye’deki e-ticaret sektörü 2020’den 2021’e gerçekleşen yüzde 69’luk artışı takiben 2021’den 2022’ye yüzde 110’luk bir artışla 801 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı. İyzico’nun güvenli ödeme altyapısı sayesinde alışverişin etrafında demokratik bir ekosistem varlığı sağlarken, geliştirdiğimiz 'iyzico Korumalı Alışveriş' çözümü ile güvenli ödeme altyapısını kullanıcılarla buluşturduğumuzu ve bu sayede bilinirliği az olan markalar için bir güven simgesi haline geldiğimizi söyleyebilirim.' değerlendirmesinde bulundu.
'iyzico ile Öde' seçeneği ile kullanıcılara hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde işlem sağlayabilme imkanı sunduklarını kaydeden Saitoğlu, 'Herhangi bir bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret ve ödeme sistemleri alanındaki trendlerin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda 'iyzico ile Öde' ve diğer alternatif ödeme yöntemlerinin kredi ve banka kartı harcamalarından alacağı pay artacaktır.' ifadelerini kullandı.
- 'E-ihracat teşvikleri satıcıların küresel rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor'
Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner ise dünya genelinde e-ticaretin perakende sektörüne getirdiği pratiklikle birlikte hizmet sektörü için de önemli bir alışveriş kanalı haline geldiğini aktardı.
Güner, 'Türkiye, dinamik nüfusu ve dijital çözümlere yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacimleri ve işlem sayılarının yıldan yıla sürekli artışına şahit oluyor. Coğrafi konumu itibarıyla küresel ticaret için bir köprü ve lojistik merkez konumunda bulunan Türkiye, e-ihracat teşvikleriyle sektördeki satıcıların ve pazaryerlerinin küresel boyutta rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor. Yapay zeka, günümüz e-ticaret deneyimini iyileştirmek için etkin bir biçimde kullanılıyor. E-ticarette maliyet ve süre yönetimi daha da fazla önem arz ediyor.' açıklamasını yaptı.
- 'Bu yıl itibarı ile e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama var'
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi de Türkiye'deki e-ticaret payının genel ihracat içindeki payının yüzde 1'den yüzde 4'lere çıkarılması gerektiğini ifade etti.
Ekmekçi, 'Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabileceğimiz, pazar çeşitlendirmesi gibi konular sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalıdır.' değerlendirmesinde bulundu.
E-ticarette faaliyet gösteren işletme sayısında salgın döneminde 7 kat artışın yaşandığı belirten Ekmekçi, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama olduğuna dikkati çekti.
Sektöre dair açıklanan destek kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını beklediklerini dile getiren Ekmekçi, şöyle devam etti:
'Aynı zamanda bu desteklerin aracı, toplayıcı, e-ihracatçı modellerini ortaya çıkaracağını öngörüyoruz. Bundan sonra bize düşen, destekleri doğru kullanıp ihracatı artırmak. Destekler kapsamında yararlanıcılar için pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri desteği sektör açısından değerli.'
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Hırvatistan'da OGM'ye ait yangın söndürme uçağının enkazına ulaşıldı
Hırvatistan'da irtibatı kesilen OGM'ye ait yangın söndürme uçağının enkazına ulaşıldı.
Türkiye'de şirketler en büyük zararı kur hareketlerinden yaşıyor
Aon Türkiye 30.Yıl Risk Zirvesi'nde iş dünyasının gündemindeki ilk 10 risk paylaşıldı.
Goodyear, ADAC kış lastiği testinin galibi oldu
Goodyear, lastik inovasyonu ve performansındaki liderliğini yeniden tescilleyerek prestijli ADAC kış lastiği testinde üst üste ikinci sırada yer aldı.
Avrupa’nın araçlarını Orge şarj edecek
Orge Elektrik, Avrupa pazarına açılıyor. Orge Elektrik CEO’su Nevhan Gündüz, “Kısa vadede bölgesel üretici, 2030 itibarıyla ise Avrupa’da ilk 10 şarj tedarikçisinden biri olacağız” dedi.
Çocukların ekranda geçirdiği süre artıyor
Çocukların internet kullanımının hızla artması, ebeveynlerde güvenlik, dikkat dağınıklığı ve zihinsel sağlık gibi konularda endişelere yol açıyor.
Cengiz Enerji’nin yeni CEO’su Ahmet Türkoğlu oldu
Enerji sektöründe 27 yılı aşkın deneyime sahip Ahmet Türkoğlu, şirketin CEO’su olarak göreve başladı.
Berrin Yılmaz, Enerjisa CHRO'su oldu
Enerjisa Enerji’de üst düzey atama: Berrin Yılmaz, İnsan ve Kültür Bölüm Başkanı (CHRO) oldu.
BTSO’nun Cezayir’deki B2B etkinliğine rekor katılım
BTSO'nun bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik Cezayir’de düzenlenen B2B etkinliğine iki gün boyunca 700’ü aşkın Cezayirli sektör temsilcisi katıldı.
Triko ürünler sağlıklı mı?
Doç. Dr. Başak Boğday Saygılı: Pamuk, yün, bambu veya tencel gibi doğal liflerden üretilen trikolar, cilt dostu ve nefes alabilir niteliktedir.
Orka Holding’den LÖSEV’e farkındalık desteği
Damat Tween ve D’S damat, mağazalarında yer verdiği QR kodlar aracılığıyla LÖSEV’e doğrudan bağış yönlendirmesi yaparak müşterilerini dayanışmaya davet etti.
Traick AI, iLab’den 1,5 milyon USD yatırım aldı
Sağlık teknolojilerinde yapay zekâ temelli yenilikçi çözümler geliştiren Traick AI, iLab’den 1,5 milyon USD yatırım aldı.
Yeşilova Holding 50 yaşında
Alüminyum ekstrüzyon, otomotiv yan sanayi, raylı sistem çözümleri, yüksek basınçlı döküm ve turizm alanlarında faaliyet gösteren Yeşilova Holding 50 yaşında!
TCL'nin büyük ekran yeni TV'leri Türkiye'de
TCL Electronics, büyük ekran ailesinin yeni üyeleri 98 P8K ve 98 C8K modellerini Türkiye’de satışa sundu.
Hisarcıklıoğlu: ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Hedef Pazar ABD Zirvesinde yaptığı konuşmada "ABD'ye ihracat her Türk firması için fırsattır" dedi.
Elektrik ve elektronik sektöründen 10 aylık ihracat rekoru
Türkiye'nin elektrik ve elektronik sektörü, yılın 10 ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 5,7 artışla 14,5 milyar dolarlık dış satım gerçekleşti.
MSB duyurdu: Kargo uçağının enkazında incelemelere başlandı
Azerbaycan-Gürcistan sınırında düşen kargo uçağının enkazında incelemelere başlandı.
Ticari taşıtlara zorunlu kış lastiği uygulaması 15 Kasım'da başlıyor
Şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan ticari taşıtlarda kış lastiği zorunluluğu, 15 Kasım'da başlayacak.
Türkiye'de "Google Cloud Bölgesi" kurulacak
Turkcell, Google Cloud ile stratejik işbirliğine gitti.
Doğrudan yatırımlar son 10 yılın en yüksek seviyesine ulaştı
Bakan Şimşek: Doğrudan yatırımlar son 10 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.
Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın ipuçları
Clickzone Kurucu Ortağı Alper Boyer, Kasım indirimlerinde en iyi avantajları yakalamanın yollarını anlattı.
RUSAL, alüminyum üretiminde küresel projesini başlattı
RUSAL, alüminyum üretiminde kullanılan alaşım tabletleri için kendi bünyesinde üretim projesini başlattı.
Big Bang Startup Challenge yılın en iyi 50 girişimi belli oldu
Türkiye’nin en büyük girişimcilik etkinliği Big Bang Startup Challenge’ta sahne alacak TOP 50 girişim belli oldu.
"Yüzyılın Konut Projesi"ne başvurular e-devlette başladı
Türkiye genelinde hayata geçirilecek Yüzyılın Konut Projesi ile dar gelirli vatandaşlara uygun koşullarda ev sahibi olma imkanı sunulacak.
TÜİK Ekim ayı Sanayi Üretim Endeksini açıkladı
Sanayi üretim endeksi eylülde aylık yüzde 2,2 azaldı, yıllık yüzde 2,9 arttı.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi ekimde 52,4'e yükseldi.
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Atatürk, tüm yurtta anılıyor
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk, ebediyete intikalinin 87. yılında yurt genelinde anıldı.
Netaş, 2025 üçüncü çeyrek rakamlarını açıkladı
Netaş, 2025 yılının dokuz aylık döneminde satış gelirlerini yüzde 31 artırarak 8,4 milyar TL’ye çıkardı.
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali turne programı yayımlandı
Niloya Sürpriz Yumurta Müzikali ile 8 farklı şehirde 17 seansla sahnede olacak.
Hisarcıklıoğlu, Eurochambres Başkan Vekilliğine yeniden seçildi
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Avrupa Odalar Birliği’nin (Eurochambres) Başkan Vekilliğine yeniden seçildi.
TESK Başkanı Palandöken: Esnaf faiz indirimi bekliyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Merkez Bankası’nın faiz indirimi kararının piyasaya hızla yansıtılması gerektiğinin altını çizdi.
E-ticaret platformlarındaki gizemli kutulara "Dur" dendi
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret platformlarında "gizemli kutuların" da bulunduğu içeriği belirsiz ürünlerin satışının durdurulmasına karar verdi.
Kocaeli'de kozmetik fabrikası yangınında 6 kişi hayatını kaybetti
Kocaeli'de parfüm imalatı da yapılan bir depoda bilinmeyen nedenle yangın çıktı. Yangında 6 kişinin hayatını kaybettiği, 1 kişinin yaralandığı açıklandı.
Casa imzalı yemek masaları yeni yıla hazırlanıyor
Global marka CASA, yeni yıl sofralarında ‘togetherness is the new luxury’ dönemini başlatıyor.
Malatya TSO, BTSO’nun Eğitim Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti
Malatya TSO Heyeti BTSO’nun Eğitim, Teknoloji Merkezlerini ziyaret etti.
Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri ödüllendirildi
Slimstock ve Lojistik Derneği (LODER) iş birliğiyle SCP Club tarafından bu yıl 11’incisi düzenlenen“Türkiye’nin En Etkili Tedarik Zinciri Profesyonelleri” ödül töreni yapıldı.
Niltimder dernek merkezi törenle açıldı
Bursa Nilüfer Ticaret Merkezi’ndeki iş insanlarını çatısı altında buluşturan NİLTİMDER’in dernek merkezi açıldı.
Teknolojiye uyum sağlamak değil, teknolojiyle birlikte dönüşmek gerekiyor
Redington Türkiye, 10. yılında teknoloji dünyasının liderlerini bir araya getirdi.
Emel Yüksel, elektrik ve enerji sektörünü Eles EXPO'ya davet ediyor
ELES Expo Fuarı elektrik ekipmanları, güç sistemleri, otomasyon ve yenilenebilir enerji çözümlerini tek bir platformda buluşturacak.
TÜSİAD heyeti Çin'i ziyaret edecek
Teknoloji odaklı Çin ziyaretinde, TÜSİAD heyeti teknolojik yeniliklerin merkezinde yer alan Guangzhou ve Shenzhen'de görüşmelerde bulunacak.
Sabancı Vakfı, Fark Yaratanları arıyor
Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı 17. Sezon başvuruları devam ediyor. Başvuru için son gün 30 Kasım 2025.