iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
Türkiye e-ticaret sektörü 800 milyar TL’ye ulaştı
Haber Giriş Tarihi: 19.07.2023 18:46
Haber Güncellenme Tarihi: 19.07.2023 18:46
Kaynak:
AA
iyzico, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre e-ticaret sektörünün büyüklüğü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaştı.
iyzico açıklamasına göre, e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4,8 milyar adede yükseldi. Rapora göre, ortalama sepet tutarlarında da 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş görüldü.
Raporda, ilerleyen dönemde kredi kartı, banka kartı ve kapıda nakit ödeme gibi geleneksel ödeme yöntemlerine ek olarak, ön ödemeli kartlar, A2A ödemeler, dijital cüzdanlar, alışveriş kredileri, kripto paralar ile gerçekleştirilen ödemeler ve şimdi al sonra öde (BNPL) gibi alternatif ödeme yöntemlerinin de payının artmasının beklendiği kaydedildi.
Rapora göre, Türkiye’deki e-ticaret hacmi ve işlem sayıları her yıl büyümeye devam ediyor. Halihazırda dünyadaki 18’inci büyük e-ticaret pazarına ev sahipliği yapan Türkiye, yerel ölçekte olduğu kadar uluslararası arenada da etkileyici bir yükseliş trendi içerisinde bulunuyor.
Rapor, Kovid-19 salgını döneminde artan e-ticaretteki büyüme ivmesinin kısmen yavaşlamış olsa da hem Türkiye’de, hem de dünyada gücünü korumayı sürdürdüğünü ortaya koydu.
- E-ticaretin dünya ölçeğinde pazar payı 5,7 trilyon dolara ulaştı
Özellikle salgın döneminin tüketicilerde alışveriş alışkanlıklarında kalıcı bir değişiklik yarattığını vurgulayan rapora göre, 2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon doları değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın yüzde 5,7’sini temsil etti. E-ticaretin global perakende satışlar içindeki payı ise yüzde 22 oldu.
Rapora göre, Türkiye’de rakamlara bakıldığında, e-ticaret sektörünün büyüklüğü, 2022’de gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı.
Son 5 yılın verilerine bakıldığında ise e-ticaretin GSYH’den aldığı payın düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’ e yükseldiği kaydedildi. Bu yükselişin yüzde 1,6’sı 2019 yılından bu yana salgın etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.
Türkiye’deki e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakendeden aldığı yüzde 16,5’lik pay ile benzer ülkelere göre daha büyük bir ağırlığa sahip olduğu belirtilen raporda ayrıca sektörde önemli bir büyüme potansiyeli olduğu da vurgulandı.
Raporda ortaya çıkan sonuçlara göre, Türkiye’de e-ticarette ortalama sepet tutarlarında 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş gözlendi. Aydan aya yıllık en büyük hacim artışı temmuz ve ağustos aylarında yüzde 200 seviyelerinde gerçekleşti.
En çok alışveriş Black Friday’de gerçekleşti. Okula dönüş ile başlayan sonbahar dönemi ve Black Friday, Cyber Monday gibi özel kampanya dönemleri, alışverişlerin sonbahar ve yılbaşı arasındaki zaman diliminde en yüksek seviyesine ulaşmasını sağlıyor.
İlk sırada günlük işlem sayılarının ortalamanın 1,3 katı işlemin gerçekleştiği ‘Okula Dönüş’ dönemi, hemen ardından ise 'Black Friday haftası' geliyor.
- E-ticaret platformlarını kullanan sayısı önceki yıla göre yüzde 2,2 arttı
Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösteriyor. Ayrıca 2022 itibarıyla kadın ve erkek kullanıcıların oranı sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 42 olarak kayıtlara geçerken, kadınların payının 2021’e göre yüzde 10 artış kaydettiği görüldü.
E-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip ürün kategorileri 2022 yılında sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat olarak gerçekleşti. Bu beş sektör, satış hacmi bakımından e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu.
En dikkati çeken büyüme kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde yaşandı. Küresel e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin üçte ikisi alternatif ödeme yöntemleri ile gerçekleşti.
Türkiye’de ise geleneksel yöntemler küresel ortalamanın iki kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı en çok tercih edilen ödeme yöntemi olurken, banka kartı mikro işletmeler dışındaki tüm işletmelerde en çok tercih edilen ikinci ödeme yöntemi oldu.
Satıcıların en yoğun bulunduğu üç coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı barındıran illerin bölgesel hacimden en yüksek payı almadığı kaydedildi.
Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müşterilerine ödeme güvenliği sunmak ve satış sonrası hizmetlere ulaşmalarında kolaylık sağlayan ürünü Korumalı Alışveriş ile tamamlanan işlemlerin payı 2021’de yüzde 1,5 iken 2022’de yüzde 1,7’ye yükseldi. Bugüne kadar 5 milyondan fazla tüketici tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve havale/EFT yöntemleriyle yapılan alışverişlerde tercih ediliyor.
- 'Bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen iyzico Üst Yöneticis (CEO) Orkun Saitoğlu, Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu çıktılarına göre Türkiye’deki e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir trend sergilemeye devam ettiğini belirtti.
Saitoğlu, salgının sona ermesiyle küresel ölçekte e-ticaret sektörünün büyümesinin yavaşladığını ancak dijitalleşmenin hızlanması ve tüketici deneyimlerinin kusursuzlaştırılmasının da etkisiyle internetten alışveriş tüketicilerde kalıcı bir davranış halini aldığının görüldüğünü aktardı.
Türkiye’nin ve dünya ticaretinin önemli bir payını korumaya devam ettiğini ifade eden Saitoğlu, 'Türkiye’deki e-ticaret sektörü 2020’den 2021’e gerçekleşen yüzde 69’luk artışı takiben 2021’den 2022’ye yüzde 110’luk bir artışla 801 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı. İyzico’nun güvenli ödeme altyapısı sayesinde alışverişin etrafında demokratik bir ekosistem varlığı sağlarken, geliştirdiğimiz 'iyzico Korumalı Alışveriş' çözümü ile güvenli ödeme altyapısını kullanıcılarla buluşturduğumuzu ve bu sayede bilinirliği az olan markalar için bir güven simgesi haline geldiğimizi söyleyebilirim.' değerlendirmesinde bulundu.
'iyzico ile Öde' seçeneği ile kullanıcılara hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde işlem sağlayabilme imkanı sunduklarını kaydeden Saitoğlu, 'Herhangi bir bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret ve ödeme sistemleri alanındaki trendlerin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda 'iyzico ile Öde' ve diğer alternatif ödeme yöntemlerinin kredi ve banka kartı harcamalarından alacağı pay artacaktır.' ifadelerini kullandı.
- 'E-ihracat teşvikleri satıcıların küresel rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor'
Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner ise dünya genelinde e-ticaretin perakende sektörüne getirdiği pratiklikle birlikte hizmet sektörü için de önemli bir alışveriş kanalı haline geldiğini aktardı.
Güner, 'Türkiye, dinamik nüfusu ve dijital çözümlere yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacimleri ve işlem sayılarının yıldan yıla sürekli artışına şahit oluyor. Coğrafi konumu itibarıyla küresel ticaret için bir köprü ve lojistik merkez konumunda bulunan Türkiye, e-ihracat teşvikleriyle sektördeki satıcıların ve pazaryerlerinin küresel boyutta rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor. Yapay zeka, günümüz e-ticaret deneyimini iyileştirmek için etkin bir biçimde kullanılıyor. E-ticarette maliyet ve süre yönetimi daha da fazla önem arz ediyor.' açıklamasını yaptı.
- 'Bu yıl itibarı ile e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama var'
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi de Türkiye'deki e-ticaret payının genel ihracat içindeki payının yüzde 1'den yüzde 4'lere çıkarılması gerektiğini ifade etti.
Ekmekçi, 'Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabileceğimiz, pazar çeşitlendirmesi gibi konular sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalıdır.' değerlendirmesinde bulundu.
E-ticarette faaliyet gösteren işletme sayısında salgın döneminde 7 kat artışın yaşandığı belirten Ekmekçi, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama olduğuna dikkati çekti.
Sektöre dair açıklanan destek kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını beklediklerini dile getiren Ekmekçi, şöyle devam etti:
'Aynı zamanda bu desteklerin aracı, toplayıcı, e-ihracatçı modellerini ortaya çıkaracağını öngörüyoruz. Bundan sonra bize düşen, destekleri doğru kullanıp ihracatı artırmak. Destekler kapsamında yararlanıcılar için pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri desteği sektör açısından değerli.'
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
iyzico, ETİD ve Dogma Alares E-Ticaret Ekosistemi Raporu hazırladı
Türkiye e-ticaret sektörü 800 milyar TL’ye ulaştı
iyzico, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve Dogma Alares tarafından hazırlanan Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu’na göre e-ticaret sektörünün büyüklüğü 2022 yılında Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik bir ekonomik büyüklüğe ulaştı.
iyzico açıklamasına göre, e-ticaret işlem sayıları 2020 yılındaki değerinin 2 kat üzerine çıkarak 4,8 milyar adede yükseldi. Rapora göre, ortalama sepet tutarlarında da 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş görüldü.
Raporda, ilerleyen dönemde kredi kartı, banka kartı ve kapıda nakit ödeme gibi geleneksel ödeme yöntemlerine ek olarak, ön ödemeli kartlar, A2A ödemeler, dijital cüzdanlar, alışveriş kredileri, kripto paralar ile gerçekleştirilen ödemeler ve şimdi al sonra öde (BNPL) gibi alternatif ödeme yöntemlerinin de payının artmasının beklendiği kaydedildi.
Rapora göre, Türkiye’deki e-ticaret hacmi ve işlem sayıları her yıl büyümeye devam ediyor. Halihazırda dünyadaki 18’inci büyük e-ticaret pazarına ev sahipliği yapan Türkiye, yerel ölçekte olduğu kadar uluslararası arenada da etkileyici bir yükseliş trendi içerisinde bulunuyor.
Rapor, Kovid-19 salgını döneminde artan e-ticaretteki büyüme ivmesinin kısmen yavaşlamış olsa da hem Türkiye’de, hem de dünyada gücünü korumayı sürdürdüğünü ortaya koydu.
- E-ticaretin dünya ölçeğinde pazar payı 5,7 trilyon dolara ulaştı
Özellikle salgın döneminin tüketicilerde alışveriş alışkanlıklarında kalıcı bir değişiklik yarattığını vurgulayan rapora göre, 2022 yılında dünya ölçeğinde 5,7 trilyon doları değerinde pazar payı elde eden e-ticaret, 100,2 trilyon dolar değerindeki küresel gayri safi hasılanın yüzde 5,7’sini temsil etti. E-ticaretin global perakende satışlar içindeki payı ise yüzde 22 oldu.
Rapora göre, Türkiye’de rakamlara bakıldığında, e-ticaret sektörünün büyüklüğü, 2022’de gayrisafi yurt içi hasılanın (GSYH) yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı.
Son 5 yılın verilerine bakıldığında ise e-ticaretin GSYH’den aldığı payın düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’ e yükseldiği kaydedildi. Bu yükselişin yüzde 1,6’sı 2019 yılından bu yana salgın etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.
Türkiye’deki e-ticaret faaliyetlerinin toplam perakendeden aldığı yüzde 16,5’lik pay ile benzer ülkelere göre daha büyük bir ağırlığa sahip olduğu belirtilen raporda ayrıca sektörde önemli bir büyüme potansiyeli olduğu da vurgulandı.
Raporda ortaya çıkan sonuçlara göre, Türkiye’de e-ticarette ortalama sepet tutarlarında 2020’den 2021’e 13 TL, 2021’den 2022’ye 79 TL’lik bir yükseliş gözlendi. Aydan aya yıllık en büyük hacim artışı temmuz ve ağustos aylarında yüzde 200 seviyelerinde gerçekleşti.
En çok alışveriş Black Friday’de gerçekleşti. Okula dönüş ile başlayan sonbahar dönemi ve Black Friday, Cyber Monday gibi özel kampanya dönemleri, alışverişlerin sonbahar ve yılbaşı arasındaki zaman diliminde en yüksek seviyesine ulaşmasını sağlıyor.
İlk sırada günlük işlem sayılarının ortalamanın 1,3 katı işlemin gerçekleştiği ‘Okula Dönüş’ dönemi, hemen ardından ise 'Black Friday haftası' geliyor.
- E-ticaret platformlarını kullanan sayısı önceki yıla göre yüzde 2,2 arttı
Rapor, e-ticaret platformlarını kullanan kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre yüzde 2,2 arttığını gösteriyor. Ayrıca 2022 itibarıyla kadın ve erkek kullanıcıların oranı sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 42 olarak kayıtlara geçerken, kadınların payının 2021’e göre yüzde 10 artış kaydettiği görüldü.
E-ticarette satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek pazar payına sahip ürün kategorileri 2022 yılında sırasıyla moda ve aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat olarak gerçekleşti. Bu beş sektör, satış hacmi bakımından e-ticaret sektörün yüzde 63’ünü ve işlemlerin yüzde 66’sını oluşturdu.
En dikkati çeken büyüme kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde yaşandı. Küresel e-ticarette 2022 yılı yapılan işlemlerin üçte ikisi alternatif ödeme yöntemleri ile gerçekleşti.
Türkiye’de ise geleneksel yöntemler küresel ortalamanın iki kat üzerinde tercih edildi. Kredi kartı en çok tercih edilen ödeme yöntemi olurken, banka kartı mikro işletmeler dışındaki tüm işletmelerde en çok tercih edilen ikinci ödeme yöntemi oldu.
Satıcıların en yoğun bulunduğu üç coğrafi bölge Marmara, İç Anadolu ve Ege olurken, Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinde en çok satıcıyı barındıran illerin bölgesel hacimden en yüksek payı almadığı kaydedildi.
Ayrıca iyzico’nun e-ticaret müşterilerine ödeme güvenliği sunmak ve satış sonrası hizmetlere ulaşmalarında kolaylık sağlayan ürünü Korumalı Alışveriş ile tamamlanan işlemlerin payı 2021’de yüzde 1,5 iken 2022’de yüzde 1,7’ye yükseldi. Bugüne kadar 5 milyondan fazla tüketici tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş, özellikle iyzico ile Öde ve havale/EFT yöntemleriyle yapılan alışverişlerde tercih ediliyor.
- 'Bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz'
Açıklamada görüşlerine yer verilen iyzico Üst Yöneticis (CEO) Orkun Saitoğlu, Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu çıktılarına göre Türkiye’deki e-ticaret hacminin yukarı yönlü bir trend sergilemeye devam ettiğini belirtti.
Saitoğlu, salgının sona ermesiyle küresel ölçekte e-ticaret sektörünün büyümesinin yavaşladığını ancak dijitalleşmenin hızlanması ve tüketici deneyimlerinin kusursuzlaştırılmasının da etkisiyle internetten alışveriş tüketicilerde kalıcı bir davranış halini aldığının görüldüğünü aktardı.
Türkiye’nin ve dünya ticaretinin önemli bir payını korumaya devam ettiğini ifade eden Saitoğlu, 'Türkiye’deki e-ticaret sektörü 2020’den 2021’e gerçekleşen yüzde 69’luk artışı takiben 2021’den 2022’ye yüzde 110’luk bir artışla 801 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı. İyzico’nun güvenli ödeme altyapısı sayesinde alışverişin etrafında demokratik bir ekosistem varlığı sağlarken, geliştirdiğimiz 'iyzico Korumalı Alışveriş' çözümü ile güvenli ödeme altyapısını kullanıcılarla buluşturduğumuzu ve bu sayede bilinirliği az olan markalar için bir güven simgesi haline geldiğimizi söyleyebilirim.' değerlendirmesinde bulundu.
'iyzico ile Öde' seçeneği ile kullanıcılara hızlı, kolay ve güvenli bir şekilde işlem sağlayabilme imkanı sunduklarını kaydeden Saitoğlu, 'Herhangi bir bankacılık hizmeti almayan milyonlarca kullanıcıya da online alışveriş imkanı sağlıyoruz. E-ticaret ve ödeme sistemleri alanındaki trendlerin de etkisiyle önümüzdeki yıllarda 'iyzico ile Öde' ve diğer alternatif ödeme yöntemlerinin kredi ve banka kartı harcamalarından alacağı pay artacaktır.' ifadelerini kullandı.
- 'E-ihracat teşvikleri satıcıların küresel rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor'
Dogma Alares Kurucu Ortağı Erdal Güner ise dünya genelinde e-ticaretin perakende sektörüne getirdiği pratiklikle birlikte hizmet sektörü için de önemli bir alışveriş kanalı haline geldiğini aktardı.
Güner, 'Türkiye, dinamik nüfusu ve dijital çözümlere yatkınlığı sayesinde e-ticaret hacimleri ve işlem sayılarının yıldan yıla sürekli artışına şahit oluyor. Coğrafi konumu itibarıyla küresel ticaret için bir köprü ve lojistik merkez konumunda bulunan Türkiye, e-ihracat teşvikleriyle sektördeki satıcıların ve pazaryerlerinin küresel boyutta rekabete dahil olabilmelerine imkan tanıyor. Yapay zeka, günümüz e-ticaret deneyimini iyileştirmek için etkin bir biçimde kullanılıyor. E-ticarette maliyet ve süre yönetimi daha da fazla önem arz ediyor.' açıklamasını yaptı.
- 'Bu yıl itibarı ile e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama var'
Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Emre Ekmekçi de Türkiye'deki e-ticaret payının genel ihracat içindeki payının yüzde 1'den yüzde 4'lere çıkarılması gerektiğini ifade etti.
Ekmekçi, 'Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabileceğimiz, pazar çeşitlendirmesi gibi konular sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalıdır.' değerlendirmesinde bulundu.
E-ticarette faaliyet gösteren işletme sayısında salgın döneminde 7 kat artışın yaşandığı belirten Ekmekçi, bu yıl itibarıyla e-ticarete giriş yapan KOBİ'lerde yavaşlama olduğuna dikkati çekti.
Sektöre dair açıklanan destek kararlarının yeni iş modellerinin önünü açmasını beklediklerini dile getiren Ekmekçi, şöyle devam etti:
'Aynı zamanda bu desteklerin aracı, toplayıcı, e-ihracatçı modellerini ortaya çıkaracağını öngörüyoruz. Bundan sonra bize düşen, destekleri doğru kullanıp ihracatı artırmak. Destekler kapsamında yararlanıcılar için pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri desteği sektör açısından değerli.'
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Teknofest girişimleri Türkiye Innovation Week'te ödülleri topladı
T3 Vakfı tarafından desteklenen üç yenilikçi girişim, Türkiye Innovation Week 2025’te önemli ödüller kazanarak adlarını zirveye yazdırdı.
İstanbul Moda Akademisi'nden çanta tasarım atölyesi
Çanta tasarımına ilgi duyanlar için İMA'da 3 aylık özel program başlıyor. Eğitim, tasarımdan üretime, logo çalışmasından pazarlamaya tüm süreçleri kapsıyor.
Mustafa Söylemez: Sürdürülebilir üretim için sağlıklı hayvanlar şart
MSD Hayvan Sağlığı, üreticilere ve veteriner hekimlere yönelik bütüncül sağlık çözümleri sunarken, tüketici güveni ve gıda güvenliği konularında da aktif rol oynuyor.
DCP Toner, işlerinizin akmamaması için doğru yazıcıyı seçin diyor
Doğru yazıcı ise uzun vadede zaman ve paradan tasarruf ettirirken, günlük operasyonların sorunsuz yürümesine katkı sağlar. Kısa vadeli fiyat avantajlarından ziyade, uzun vadeli işletme maliyetlerini ve verimliliği dikkate almak gerekir.
Tüsiad ve EBRD Yönetim Kurullarında kadınların eşit temsilini istiyor
TÜSİAD ve EBRD “Yönetim Kurullarında Kadınların Eşit Temsili için Aday Gösterme Süreçleri” toplantı serisinin ilkini gerçekleştirdi.
Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları
Sıcaklıklar düştüğünde lastiklerin yol tutuşu özellikle hayati önem taşıyor. Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları!
İki yeni OSB açılıyor
Ankara Anadolu Geri Dönüşümcüleri İhtisas OSB ve Çorum Merkez 2. OSB açılacak.
Psikolog Özgenur Taşkın: Mobbinge maruz kalıyorsanız dikkat!
Uzman Klinik Psikolog Özgenur Taşkın, Mobbingin depresyona sebep olabileceğini dile getiriyor.
Kalkınamadan yaşlanmak
İTOSAM "Gelişmekte olan ülkeleri bekleyen büyük tehdit: Kalkınamadan yaşlanmak" başlıklı görüş yazısı yayınladı.
İTO Başkanı Avdagiç’ten rotatif kredi önerisi
İTO Başkanı Avdagiç Nefes Kredisi türünde “rotatif kredi” önerisinde bulundu.
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül
Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali Slovenya’da gerçekleşti. CarrefourSA ve TBWAİstanbul’un Hayalet Ağlar projesi 6 kategoride ödüle layık görüldü.
Ayşe Eralp, Abdi İbrahim Uluslararası Pazarlar İK Direktörü oldu
Abdi İbrahim’de gerçekleşen üst düzey atamalar kapsamında Ayşe Arsoy Eralp, Uluslararası Pazarlar İnsan Kaynakları Direktörü oldu.
Türkiye ihracatının yüzde 11'ine demir çelik imzası
Demir ve çelik sektörü, Türkiye'nin ihracatındaki güçlü rolünü sürdürdü. Yılın ilk 8 ayında iki sektör toplam 19,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Dünya sofralarını Türk gıdaları süslüyor
Son 22 yılda gıda ihracatını 9 kat artıran Türkiye, dünya gıda ihracatından yüzde 1, 5 pay alıyor.
Tolga Eşiz: ERP ile her şey yönetilmez
Özellikle milyon dolarlık ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) yatırımlarının beklenen verimi sunamaması, sıkça karşılaşılan bir sorun. Tolga Eşiz'den çözüm önerileri!
Yusuf Arslantürk, Agrotech CTO'su oldu
Tarım teknolojileri alanında faaliyet gösteren Agrotech Yüksek Teknoloji ve Yatırım AŞ'nin Teknolojiden Sorumlu Üst Yöneticisi (CTO) Yusuf Arslantürk oldu.
Hisarcıklıoğlu'ndan gençlere "Önce Kontrol, Sonra İtimat" nasihati
Hisarcıklıoğlu kendi ilkelerini: “İşten Artmaz, Dişten Artar", "İşin Hilesi Dürüstlüktür", "Önce Kontrol, Sonra İtimat", "Hafızasına Güvenen Daima Yanılır", "İşte İdare Olmaz" cümleleri ile özetledi.
Belçika'daki genel grev sancıları da beraberinde getirdi
Belçika'da çalışanlar, hükümetin kemer sıkma politikalarını protesto etmek için bir günlük grev başlatırken, ülke genelinde kamu hizmetleri ve toplu taşıma aksadı, uçuşlar durdu.
vivo X300 ve vivo X300 Pro görüntü kaliteleriyle iddialı
vivo, Şanghay'da yeni amiral gemisi X300 Serisini tanıttı ve mobil fotoğrafçılıkta yeni bir dönemin kapılarını araladı.
Genç Başarı Eğitim Vakfı’nın Genel Müdürü Fulya Koyuncu oldu
Genç Başarı Eğitim Vakfı, yeni dönemine güçlü bir liderle adım attı. Dr. Fulya Koyuncu, 1 Ekim 2025 tarihi itibarıyla Vakfın Genel Müdürü olarak göreve başladı.
JYSK, Bursa'da mağaza açıyor
JYSK, Türkiye’deki büyüme stratejisi doğrultusunda İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açıyor.
ZF, otobüs üreticileri için yazılım güncelleme süreçlerini kolaylaştırıyor
ZF'nin Yazılım Güncelleme Yönetim Sistemi (SUMS) Hizmet Paketi, otobüs OEM'lerinin güncelleme işlemlerini UN/ECE R156 standardına uygun olarak güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlıyor.
Genç kitleler sosyal medya aracılığıyla örgüye yöneliyor
Toygun Batallı: Genç kitlelerin sosyal medya aracılığıyla örgüye yönelmesi, sektörü modern bir hobi ve sürdürülebilir moda trendinin parçası haline getirdi.
Upsonic 1 milyon dolar yatırım aldı
Geliştirdiği AgentOS ve AI Agent Framework altyapılarıyla fintek ve bankaların tekrarlayan operasyonlarını otonom hale getiren Upsonic, 1 milyon dolar yatırım aldı.
Matriks genel müdürlük görevine Arkın Şengönül getirildi
Matriks Finansal Teknolojiler AŞ'de yeni genel müdürlük görevine, Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arkın Şengönül getirildi.
1,7 ton kokain cinsi uyuşturucu yakalandı
İstanbul Ambarlı Limanında şüpheli konteynere yönelik kontroller neticesinde 1,7 ton fosil ununa emdirilmiş vaziyette kokain cinsi uyuşturucu yakalandı.
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
MTV kapanıyor
Paramount Global, MTV’nin 31 Aralık 2025 itibarıyla yayınlarını kalıcı olarak sonlandıracağını duyurdu.
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya GM oldu
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya Sanayi AŞ’nin yeni Genel Müdürü olarak görevine başladı.
Harun Taş, Akenerji GM Yardımcısı oldu.
Akenerji’nin Üretim Genel Müdür Yardımcısı Harun Taş oldu.
Nalan Özgür'e Perfetti Van Melle'de küresel görev
Perfetti Van Melle Türkiye Pazarlama Direktörü Nalan Özgür, Avrupa’da üst düzey göreve atandı.
Salesforce, Meksika'ya yatırım yapacak
Salesforce, Meksika'daki hizmetlerini geliştirmek için 1 milyar dolar yatırım yapacak.
Hacıalioğlu'ndan sitem: TÜRSAB seçim yarışı adil mi?
TÜRSAB Başkan Adayı M. Nezih Hacıalioğlu, mevcut Başkan Firuz Bağlıkaya'nın TÜRSAB Başkanlık seçiminde adil yarışmadığını belirtti.
80 ülkede 161 bin çalışanı olan Saint-Gobain, Türkiye'de de faaliyette
Hafif ve sürdürülebilir yapı çözümlerinde dünya lideri Saint-Gobain, “Lead & Grow” (Liderlik Et ve Büyü) stratejisiyle her bölgede hizmet veriyor.
Hindistan merkezli VAV Lipids, Türkiye pazarında lider olmak istiyor
Türkiye pazarında da faaliyet gösteren Hindistan merkezli VAV Lipids sektörde her geçen gün büyüyen lipit talebine karşılık vererek saç bakımında daha güçlü sonuçlar elde edilmesine destek oluyor.
Nergis Erişir: Farklı ve yeni bir şeyler söyleme zamanı
Nergis Erişir, Voga Medya’nın kişi ve kurumlara; dijital marka stratejisi, kreatif içerik üretimi, web tasarımı, yazılım geliştirme ve prodüksiyon gibi birçok alanda bütünleşik marka danışmanlığı sunacağını duyurdu.
Yeşilova Otomotiv, Busworld’de ürünlerini sergiledi
Yeşilova Otomotiv, ticari araç endüstrisinin en prestijli buluşmalarından Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda yerini alarak dünya devlerinin yoğun ilgisini çekti.
Yalıtım, doğal afetlerde riski azaltan en etkili yöntemlerden biri
ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ozan Turan: “Yalıtım, doğal afetlerde riski azaltan en etkili yöntemlerden biri”
Denizli Dijital Dönüşüm Konferansı 22 Ekim'de
Denizli Dijital Dönüşüm Konferansı 22 Ekim Çarşamba günü saat 12:30'da Anemon Grand Denizli Otel'de yapılacak.
Mesken kiralarından yüzde 20 stopaj iddialarına yalanlama
Hazine ve Maliye Bakanlığı, mesken kiralarından yüzde 20 stopaj kesintisi yapılacağına yönelik haberlerin gerçeği yansıtmadığını bildirdi.