Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Haber Giriş Tarihi: 28.10.2024 23:30
Haber Güncellenme Tarihi: 28.10.2024 23:34
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Haftanın popüler haberleri
DCP Toner, işlerinizin akmamaması için doğru yazıcıyı seçin diyor
Doğru yazıcı ise uzun vadede zaman ve paradan tasarruf ettirirken, günlük operasyonların sorunsuz yürümesine katkı sağlar. Kısa vadeli fiyat avantajlarından ziyade, uzun vadeli işletme maliyetlerini ve verimliliği dikkate almak gerekir.
Fortinet araştırdı: Yapay zeka siber açığı kapatabilir mi?
Fortinet raporuna göre uzmanların %87'si yapay zekadan umutlu. Ancak tam potansiyel için AI becerilerini geliştirmek şart, aksi halde risk artıyor.
Sibel Selvi'den kriz ve itibar yönetimi reçeteleri
İnomist iletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi "Krizden sonra başlayan asıl sınav, itibar yönetimidir" diyerek konunun önemine dikkat çekiyor.
Tüsiad ve EBRD Yönetim Kurullarında kadınların eşit temsilini istiyor
TÜSİAD ve EBRD “Yönetim Kurullarında Kadınların Eşit Temsili için Aday Gösterme Süreçleri” toplantı serisinin ilkini gerçekleştirdi.
TCL ve F-Secure iş birliği yaptı
TCL ve F-Secure, güvenli ve kesintisiz bağlantı için yeni bir standart oluşturmak amacıyla iş birliği yaptı.
Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları
Sıcaklıklar düştüğünde lastiklerin yol tutuşu özellikle hayati önem taşıyor. Goodyear'dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları!
DİA Bulut ERP Laboratuvarı Sakarya Üniversitesi'nde açıldı
DİA Bulut ERP Laboratuvarı, öğrencilerin dijital dönüşüm alanında uygulamalı eğitim almasını sağlayacak. Proje istihdam fırsatları sunacak.
İnşaat son çeyreğe yavaş girdi
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) “Hazır Beton Endeksi” 2025 Eylül Ayı Raporu’nu açıkladı.
5G ihalesi yapıldı
5G ihalesinde en yüksek tekliflerin toplam tutarı 3 milyar 534 milyon dolar oldu.
BTK Başkanı Karagözoğlu: 5G ile yeni bir devir başlayacak
Türkiye'nin 5G çağına adım attığını bildiren Karagözoğlu, bunun sadece teknolojik bir geçiş değil, ülke için stratejik bir dönüm noktası olduğunu kaydetti.
İçişleri Bakanlığı radar iddialarını yalanladı
İçişleri Bakanlığı “Radar cezalarında sürücülere tanınan % 10’luk tolerans payının kaldırıldığı, hız sınırını 1 km/s dahi geçen sürücülere para cezası kesileceği” haberlerini yalanladı.
Sütaş’a “Döngüsel Ekonomi Dönüşümü” ödülü
Sütaş, Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından bu yıl 12’ncisi düzenlenen Sürdürülebilir İş Ödülleri kapsamında “Döngüsel Ekonomi Dönüşümü” kategorisinde ödüle layık görüldü.
Intel, yeni çipiyle yapay zeka yarışına geri dönüyor
Intel, gelecek yıl piyasaya sürülecek yeni çipiyle yapay zekâ yarışına geri dönüş sinyali veriyor.
İki yeni OSB açılıyor
Ankara Anadolu Geri Dönüşümcüleri İhtisas OSB ve Çorum Merkez 2. OSB açılacak.
Psikolog Özgenur Taşkın: Mobbinge maruz kalıyorsanız dikkat!
Uzman Klinik Psikolog Özgenur Taşkın, Mobbingin depresyona sebep olabileceğini dile getiriyor.
Kalkınamadan yaşlanmak
İTOSAM "Gelişmekte olan ülkeleri bekleyen büyük tehdit: Kalkınamadan yaşlanmak" başlıklı görüş yazısı yayınladı.
İTO Başkanı Avdagiç’ten rotatif kredi önerisi
İTO Başkanı Avdagiç Nefes Kredisi türünde “rotatif kredi” önerisinde bulundu.
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül
Golden Drum Uluslararası Yaratıcılık Festivali Slovenya’da gerçekleşti. CarrefourSA ve TBWAİstanbul’un Hayalet Ağlar projesi 6 kategoride ödüle layık görüldü.
Ayşe Eralp, Abdi İbrahim Uluslararası Pazarlar İK Direktörü oldu
Abdi İbrahim’de gerçekleşen üst düzey atamalar kapsamında Ayşe Arsoy Eralp, Uluslararası Pazarlar İnsan Kaynakları Direktörü oldu.
Türkiye ihracatının yüzde 11'ine demir çelik imzası
Demir ve çelik sektörü, Türkiye'nin ihracatındaki güçlü rolünü sürdürdü. Yılın ilk 8 ayında iki sektör toplam 19,7 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Dünya sofralarını Türk gıdaları süslüyor
Son 22 yılda gıda ihracatını 9 kat artıran Türkiye, dünya gıda ihracatından yüzde 1, 5 pay alıyor.
Tolga Eşiz: ERP ile her şey yönetilmez
Özellikle milyon dolarlık ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) yatırımlarının beklenen verimi sunamaması, sıkça karşılaşılan bir sorun. Tolga Eşiz'den çözüm önerileri!
Yusuf Arslantürk, Agrotech CTO'su oldu
Tarım teknolojileri alanında faaliyet gösteren Agrotech Yüksek Teknoloji ve Yatırım AŞ'nin Teknolojiden Sorumlu Üst Yöneticisi (CTO) Yusuf Arslantürk oldu.
Hisarcıklıoğlu'ndan gençlere "Önce Kontrol, Sonra İtimat" nasihati
Hisarcıklıoğlu kendi ilkelerini: “İşten Artmaz, Dişten Artar", "İşin Hilesi Dürüstlüktür", "Önce Kontrol, Sonra İtimat", "Hafızasına Güvenen Daima Yanılır", "İşte İdare Olmaz" cümleleri ile özetledi.
Belçika'daki genel grev sancıları da beraberinde getirdi
Belçika'da çalışanlar, hükümetin kemer sıkma politikalarını protesto etmek için bir günlük grev başlatırken, ülke genelinde kamu hizmetleri ve toplu taşıma aksadı, uçuşlar durdu.
vivo X300 ve vivo X300 Pro görüntü kaliteleriyle iddialı
vivo, Şanghay'da yeni amiral gemisi X300 Serisini tanıttı ve mobil fotoğrafçılıkta yeni bir dönemin kapılarını araladı.
Genç Başarı Eğitim Vakfı’nın Genel Müdürü Fulya Koyuncu oldu
Genç Başarı Eğitim Vakfı, yeni dönemine güçlü bir liderle adım attı. Dr. Fulya Koyuncu, 1 Ekim 2025 tarihi itibarıyla Vakfın Genel Müdürü olarak göreve başladı.
JYSK, Bursa'da mağaza açıyor
JYSK, Türkiye’deki büyüme stratejisi doğrultusunda İstanbul dışındaki ilk mağazasını Bursa'da açıyor.
ZF, otobüs üreticileri için yazılım güncelleme süreçlerini kolaylaştırıyor
ZF'nin Yazılım Güncelleme Yönetim Sistemi (SUMS) Hizmet Paketi, otobüs OEM'lerinin güncelleme işlemlerini UN/ECE R156 standardına uygun olarak güvenli bir şekilde gerçekleştirmelerini sağlıyor.
Genç kitleler sosyal medya aracılığıyla örgüye yöneliyor
Toygun Batallı: Genç kitlelerin sosyal medya aracılığıyla örgüye yönelmesi, sektörü modern bir hobi ve sürdürülebilir moda trendinin parçası haline getirdi.
Upsonic 1 milyon dolar yatırım aldı
Geliştirdiği AgentOS ve AI Agent Framework altyapılarıyla fintek ve bankaların tekrarlayan operasyonlarını otonom hale getiren Upsonic, 1 milyon dolar yatırım aldı.
Matriks genel müdürlük görevine Arkın Şengönül getirildi
Matriks Finansal Teknolojiler AŞ'de yeni genel müdürlük görevine, Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arkın Şengönül getirildi.
1,7 ton kokain cinsi uyuşturucu yakalandı
İstanbul Ambarlı Limanında şüpheli konteynere yönelik kontroller neticesinde 1,7 ton fosil ununa emdirilmiş vaziyette kokain cinsi uyuşturucu yakalandı.
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
13 Ekim 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
MTV kapanıyor
Paramount Global, MTV’nin 31 Aralık 2025 itibarıyla yayınlarını kalıcı olarak sonlandıracağını duyurdu.
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya GM oldu
Levent İşeri, Koleksiyon Mobilya Sanayi AŞ’nin yeni Genel Müdürü olarak görevine başladı.
Harun Taş, Akenerji GM Yardımcısı oldu.
Akenerji’nin Üretim Genel Müdür Yardımcısı Harun Taş oldu.
Nalan Özgür'e Perfetti Van Melle'de küresel görev
Perfetti Van Melle Türkiye Pazarlama Direktörü Nalan Özgür, Avrupa’da üst düzey göreve atandı.
Salesforce, Meksika'ya yatırım yapacak
Salesforce, Meksika'daki hizmetlerini geliştirmek için 1 milyar dolar yatırım yapacak.
Hacıalioğlu'ndan sitem: TÜRSAB seçim yarışı adil mi?
TÜRSAB Başkan Adayı M. Nezih Hacıalioğlu, mevcut Başkan Firuz Bağlıkaya'nın TÜRSAB Başkanlık seçiminde adil yarışmadığını belirtti.