Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Haber Giriş Tarihi: 28.10.2024 23:30
Haber Güncellenme Tarihi: 28.10.2024 23:34
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Humm Organic GM Şirin Işık, vegan pazarını değerlendirdi
Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu. Vegan ürün pazarı yıl sonuna kadar 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacak.
Türkiye'de son yıllarda, özellikle pandemi dönemi ve sonrasında temiz içerikli beslenme konusunda farkındalığın arttığı gözlemleniyor. Araştırmalar da vejetaryen/vegan ya da organik beslenmeye yönelen tüketicilerin sayısında önemli bir artış olduğunu doğruluyor. Temiz içerikli ürünleriyle vegan beslenmeyi destekleyen Humm Organic'in Genel Müdürü Şirin Işık, Dünya Vegan Günü vesilesiyle pazarın geleceğine ışık tuttu.
Tarihi 1900’lü yıllara dayanan “vegan beslenme ritüeli” özellikle son 20 yılda daha da dikkat çekici bir hal aldı. Kısaca hayvan kökenli gıdaları ve diğer hayvansal ürünleri kullanmayı reddetme olarak açıklanabilen veganlık ya da veganizm, çevresel faktörler, sürdürülebilirlik, hayvan hakları, güvenilirlik, sağlık endişeleri gibi faktörlerle her geçen gün popülerliğini artırmakta ve daha geniş bir kitle tarafından benimsenmektedir. Buna bağlı olarak vegan atıştırmalık pazarı da hızla büyümekte ve geleneksel atıştırmalık pazarına ciddi bir alternatif oluşturmaktadır. Tüketicilerin vegan beslenme hedeflerini destekleyen ve sağlıklı bir enerji kaynağı sağlayan protein barları, sebze, meyve ve kuruyemiş bazlı atıştırmalıklar, tahıl bazlı krakerler, fermente atıştırmalıklar lezzetli, doyurucu ve pratik olmasıyla her gün daha fazla talep görüyor.
Vegan pazarının ekonomik potansiyeli 2030’a kadar büyüme trendi veriyor
Yüzde 100 yerli sermaye ile kurulmuş sektörün lider atıştırmalık markalarından biri olan Humm Organic’in Genel Müdürü Şirin Işık, son dönem verileriyle pazardaki potansiyele dikkat çekti. Işık; “Son dönemde tüketim ürünlerinin en dinamik kategorilerinden biri sayılan sağlıklı atıştırmalık endüstrisinin 2030’a kadar her yıl %6,6 büyüyeceği öngörülüyor. Küresel sağlıklı atıştırmalık pazarı için yapılan tahminler 2030’a kadar 152 milyar dolarlık pazar değerine ulaşacağı yönünde. Dünyada gelişmiş ülkelerin et, süt, peynir gibi hayvansal proteinlerin yerini alacak olan alternatif bitkisel bazlı proteinler için önemli yatırımlar mevcut. Vegan pazarı da bu sayede büyüme gösterecek. 2014 ve 2020 arası tarihlerde Hollanda’da yüzde 645, Yunanistan’da yüzde 590, Türkiye’de ise yüzde 395 oranında bir yükseliş var. Bugün Türkiye’de 1000 kişiden 30’u vegan. 2025 yılına kadar vegan ürün pazarının 22 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağı düşünülüyor”dedi.
Vegan pazarı inovasyon ve sürdürülebilirlikle desteklenirse başarı garanti
Işık; “Vegan atıştırmalık kategorisi, vegan gıda pazarında güçlü bir büyüme trendi gösteriyor. İnovasyon, sürdürülebilirlik ve tüketici tercihlerine uyum sağlama yeteneği, bu pazarda başarının anahtarı olacak” sözleriyle sektörün potansiyeline dikkat çekti. Şirin Işık Humm Organic markasının son 3 yılda 3 kat büyüdüğünün altını çizerek bu başarının altında ürün geliştirme yeteneklerinin bulunduğunu iletti ve “Biz sadece ürün geliştirmiyor; yaşam tarzı sunuyoruz. Her bir atıştırmalığımız, değişen tüketici beklentilerinin ve sağlıklı yaşam trendinin kesişim noktasında doğuyor. Yenilikçi tariflerimiz ve doğal içeriklerimizle sağlıklı atıştırmalık arayan herkese hitap ediyoruz. Humm Organic'in başarısı, geleceğin beslenme alışkanlıklarını şekillendirme vizyonumuzun somut bir kanıtıdır.”
“Hem organik hem veganız”
“Çocukların sağlıklı gelişimi için çıktığımız yolda Humm Organic olarak, pazarın trendlerini çok iyi analiz ederek kısa sürede hedef kitlemizi genişletmeyi başardık. Bugün sağlıklı beslenme bilincine sahip ve bunu hayatına adapte etmiş kişilerin, aynı zamanda vegan beslemeyi tercih eden tükecilerin, küçükten büyüğe herkesin talebine uygun çözümler sunuyoruz. Organik atıştırmalık pazarında en geniş ürün gamına sahip olan markayız. Humm Organic’te çocukların en çok tükettikleri, kurabiye, şeker ilavesiz meyve lokumları, kraker, grissini, kek, puf, gevrek, bar gibi 8 grupta 16 ürün bulunmakta. Bunların tamamı yüzde yüz organik, şeker ilavesiz, koruyucusuz, temiz reçeteli ayını zamanda 13’ü vegan. Yıl sonuna kadar üç farklı kategoride dört yeni vegan ürünümüzü raflara sunacağız. Böylece toplam vegan ürün sayımız 17'ye yükselecek. 2025’in ilk çeyreğinde ise ürün yelpazemizi genişleterek bu sayıyı daha da artırmayı hedefliyoruz. Pazarın ihtiyaçlarına göre hem ürün çeşitliliğimizi hem de vegan seçeneklerimizi geliştireceğiz.”
Haftanın popüler haberleri
Gümrüklerde kaçakçılara geçit yok
Gümrüklerde 7 ayda 41,7 milyar liralık kaçakçılık engellendi.
YKS yerleştirme sonuçları açıklandı
2025-YKS yerleştirme sonuçları "ykssonuc.osym.gov.tr" adresinden açıklandı.
22 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
22 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Bursa Ticaret Borsası MB ve Aytav sahibi Mehmet Aydın ebediyete uğurlandı
Vefat eden Bursa Ticaret Borsası Meclis Başkanı ve Aytav Aydın Tavukçuluk A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Aydın Ulucami'den son yolculuğuna uğurlandı.
Malazgirt Zaferi'nin 954. yıl dönümü etkinlikleri devam ediyor
Bitlis'in Ahlat ilçesinde Malazgirt Zaferi'nin 954. yıl dönümü kapsamında düzenlenen etkinlikler sürüyor.
KKTC E-Devlet Mobil Uygulaması tanıtıldı
KKTC'de birçok kamu hizmetinin internet üzerinden sağlanması ve devlette dijitalleşmeyi hedefleyen KKTC E-Devlet Mobil Uygulaması tanıtıldı.
Şimşek: KKM'nin sona ermesiyle ilgili açıklamalarda bulundu
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek "Önemli bir koşullu yükümlülük olan KKM'nin sonlanmasıyla finansal istikrar daha da güçlenecek." ifadesini kullandı.
Kur Korumalı Mevduat tarihe karıştı
TCMB, bugünden itibaren gerçek kişiler için Kur Korumalı Mevduat (KKM) hesaplarında yenileme ve açılış işlemleri yapılmayacağını duyurdu.
Basın İlan Kurumu eski Genel Müdürü Yakup Karaca hayatını kaybetti
2015-2019 yılları arasında Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü yapan Yakup Karaca 65 yaşında hayatını kaybetti.
JYSK, Trump Alışveriş Merkezi’nde yeni mağaza açtı
Danimarka merkezli JYSK, Türkiye’deki 7’nci mağazasını doğrudan yatırımla Trump Alışveriş Merkezi’nde açtı.
IFS, 7Bridges'i bünyesine kattı
IFS, yapay zeka destekli tedarik zinciri çözümü sunan 7Bridges'i bünyesine kattı.
Rekabet Kurulundan Google'a soruşturma
Rekabet Kurulundan Google'a "ödeme hizmetleri"ne ilişkin soruşturma
TOGG, yeni modeli T10F'nin testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu
TOGG, yakın dönemde satışa sunulacak sedan modeli T10F'nin farklı iklim ve yol koşullarındaki testlerinin tamamlandığını açıkladı.
Melike Satan, Orzaks Pazarlama Müdürü olarak atandı
Melike Satan, Orzaks’a Pazarlama Müdürü olarak atandı.
Hakan Erdemli, Obase'nin CCO pozisyonuna atandı
Global teknoloji sektöründe 25 yılı aşkın tecrübesiyle Hakan Erdemli, Obase şirketinin Chief Commercial Officer (CCO) pozisyonuna getirildi.
Füsun Feridun'a Novo Nordisk'te bölüm liderliği görevi
Füsun Feridun, Novo Nordisk Türkiye’de İletişim ve Kurumsal İlişkilerin yeni Lideri oldu.
İpek Süzmetaş PepsiCo Doğu Avrupa CFO’su oldu
İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının Finans’tan sorumlu Başkan Yardımcısı (CFO) olarak atandı.
vivo, ilk karma gerçeklik gözlüğünü duyurdu
vivo, 30. yıl dönümünde ilk karma gerçeklik gözlüğünü ve yeni fotoğrafçılık stratejilerini duyurdu.
BES’te başarıya giden 7 yol
BNP Paribas Cardif Türkiye, BES’te başarıya giden 7 yolu açıkladı.
Masdaf İnsan ve Kültür Müdürü Ceyda Yazıcı oldu
Masdaf'ın yeni İnsan ve Kültür Müdürü görevine, 21 yıllık insan kaynakları deneyimi ile öne çıkan Ceyda Yazıcı atandı.
Japonya'ya lezzet çıkarması! Japonlar Türk mutfağını beğendi
Türk gıda ihracatçıları Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu.
TÜİK, ikinci çeyrek iş gücü girdi endekslerini açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025'in ikinci çeyreğine ilişkin iş gücü girdi endekslerini açıkladı.
21 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
21 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
RUSAL enerji verimli elektrolizör tasarımlarını hayata geçiriyor
RUSAL, enerji verimli elektrolizör tasarımları geliştirmek ve uygulamak üzere kapsamlı bir program yürütüyor. Sonuç 500 milyon kWh'tan fazla elektrik tasarrufu.
Bodrum’da soul caz esintisi: Imaani konser verdi
Maya Taste of India sahnesi soul caz vokalin dünya müzik sahnesindeki en özel seslerinden biri olan Imaani’yi ağırladı.
Protel'den İlkiz Özcan otellerde teknolojinin önemine değindi
Protel'den İlkiz Özcan: Türkiye'nin turizm gelirlerindeki büyüme, otel yönetim sistemlerinde teknolojinin önemini artırıyor.
vivo V60 çok yakında Türkiye’de satışa çıkıyor
V60 çok yakında Türkiye'de! Profesyonel fotoğrafçılığı cebinize taşıyacak vivo V60, 50 MP ZEISS Süper Telefoto Kamerası ve 100x'e varan etkileyici yakınlaştırma özelliğiyle dikkat çekiyor.
Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı
6. Uluslararası Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı.
Yeni Şafak'ın "Cumhur Reyonu kurulacak" haberi yalanlandı
Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, Yeni Şafak gazetesinde yayınlanan "Cumhur Reyonu kurulacak" haberini yalanladı.
Diyanet Cuma hutbesi: İbadet; ruha sekinet, topluma huzur verir
Diyanet İşleri Başkanlığı Din Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan 22.08.2025 tarihli hutbenun konusu ibadetin önemi ve Malazgirt Zaferi.
İlyas Avcı, İnfo Yatırım'dan istifa etti
İnfo Yatırım Menkul Değerler şirketi, Yönetim Kurulu Bağımsız Üyesi İlyas Avcı'nın istifa ettiğini duyurdu.
Dünya Katılım Bankası Seyhan şubesi hizmete girdi
Dünya Katılım Bankası, Adana Seyhan şubesinin hizmete girdiğini duyurdu.
Türkiye, lojistik hizmet ihracatında dünyada 10. sırada
Bakan Bolat, Ankara Lojistik Merkezinde % 2,5 pay ve 40 milyar dolar ihracatla dünyada 10. sırada bulunan lojistik hizmet ihracatının güçlendirileceğini söyledi.
İngiltere'de batarya ile çalışan elektrikli tren mesafe rekoru kırdı
Batarya ile çalışan elektrikli tren tek şarjla en uzun mesafe rekorunu kırdı
Bellona, 2026 koleksiyonunu tanıttı
Bellona, 2026 yılına özel hazırladığı koleksiyonu için tanıtım etkinliği düzenledi.
MSB, Suriye'de teröristlerin tünellerini imha ediyor
MSB: Suriye harekat alanlarında Tel Rıfat ve Menbic dahil imha edilen tünel uzunluğu 548 kilometreye ulaşmıştır.
Yüksek sıcaklıklar elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı
Türkiye'de Temmuz ayındaki yüksek sıcaklıklar, elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı.
TÜİK, tüketici güven endeksi Ağustos verilerini paylaştı
TÜİK açıkladı: Tüketici güven endeksi, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 0,9 artışla 84,3 oldu.
Bankalarda unutulan yaklaşık 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı
2024 sonu itibarıyla 10 yıldır işlem yapılmayan 2 milyon 226 bin 269 hesapta unutulan 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı.
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor
Yatırım bedeli 110 milyar lira olan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor.