KPMG: Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
KPMG: Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
KPMG'nin “Bulut İzleme 2025” raporuna göre şirketler bulut stratejilerinde hibrit yapılardan genel buluta doğru belirgin bir geçiş yaşıyor.
Haber Giriş Tarihi: 25.09.2025 15:54
Haber Güncellenme Tarihi: 25.09.2025 16:03
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
KPMG'nin “Bulut İzleme 2025” raporuna göre şirketler bulut stratejilerinde hibrit yapılardan genel buluta doğru belirgin bir geçiş yaşıyor. Ankete katılan şirketlerin yüzde 65'i 2028'e kadar uygulamalarının yarısından fazlasını genel buluta taşımayı planlıyor. Bulut öncelikli strateji izleyen şirketlerin oranının yüzde 62 olduğunu gösteren rapora göre şirketlerin yüzde 96'sı yapay zekâ çözümlerini bulut sağlayıcılarından alıyor ve yüzde 92'si ise büyük dil modellerinden yararlanıyor. Açık ara önde olan model, yüzde 61 kullanım oranıyla OpenAI'ın GPT'si olurken, Google'ın Gemini modeli yüzde 40 ile ikinci sırada yer alıyor.
KPMG, Almanya'da en az 50 çalışanı olan 500'den fazla şirketin yöneticileri ile gerçekleştirdiği anketin sonuçlarına dayanan yeni “Bulut İzleme 2025” raporunu yayımladı. Şirketlerin bulut stratejilerini artık çeviklik, dijital egemenlik ve maliyet kontrolü gibi hedeflerle doğrudan ilişkilendirdiğini ortaya koyan rapora göre artık hibrit mimariler ağırlık kazanırken, genel buluta doğru belirgin bir eğilim de göze çarpıyor.
KPMG Türkiye Yönetim Danışmanlığı Bölüm Başkanı Uğur Karakaya Araştırma hakkında şunları söyledi: “KPMG'nin Almanya'da gerçekleştirdiği araştırma, bulut öncelikli stratejilerin şirketlerin dijital dönüşümünde ne denli kritik bir rol üstlendiğini gösteriyor. Türkiye'de de benzer bir eğilim gözlemliyoruz; şirketler hibrit yapılardan genel buluta doğru geçişi hızlandırırken, ölçeklenebilirlik ve güvenlik gibi başlıklarda benzer öncelikler öne çıkıyor. Özellikle yapay zekâ çözümlerinin bulut üzerinden sunulması, Türkiye'deki kurumların rekabetçiliklerini artırmaları için stratejik bir fırsat yaratıyor. Almanya'daki sonuçların Türkiye açısından önemi, şirketlerimizin sadece maliyet avantajı değil, aynı zamanda inovasyon ve dijital egemenlik hedefleri doğrultusunda bulutu stratejik bir değer kaynağı olarak görmeye başlamasında yatıyor.”
Şirketler uzun vadede genel buluta odaklanıyor
Rapora göre genel bulut, giderek daha fazla hedef platform olarak konumlanıyor. Günümüzde şirketlerin yüzde 42'si genel bulutu ağırlıklı ya da tamamen kullanıyor. Her ne kadar yüzde 39'u şu anda genel ve özel bulutun dengeli biçimde kullanıldığı hibrit modelleri tercih etse de pek çok şirket için genel buluta geçiş yolu açık görünüyor: 2028 yılına kadar şirketlerin yüzde 65'i, kullanımdaki uygulamalarının yarısından fazlasını genel bulutta çalıştırmayı hedefliyor. Bulut öncelikli stratejiler ise yüzde 62 ile en çok tercih edilen yaklaşım. Aynı zamanda, şirketlerin büyük çoğunluğu çoklu bulut stratejileri izliyor. Bu sayede hem ölçeklenebilirlik ve inovasyon avantajlarından yararlanıyorlar hem de teknolojik bağımlılıkları azaltıyorlar.
Finansal operasyonların stratejik avantajı güçleniyor
Bulutun maliyet düşürücü rolü giderek azalıyor. 2024'te şirketlerin yüzde 67'si bulut kullanımıyla önemli ölçüde maliyet avantajı sağladıklarını belirtirken, bu oran 2025'te yüzde 61'e gerilemiş durumda. Bu eğilim, stratejik bir finansal operasyon (FinOps) yönetiminin gerekliliğini açıkça ortaya koyuyor. Rapora göre olgun bir FinOps çerçevesi; tüketimde şeffaflık sağlar, bütçe ile teknolojiyi birbirine bağlar ve sorumluluğu geliştirme ve işletme döngüsünün tüm aşamalarına yayar.
Güvenlikte bütünsel yaklaşım yaygınlaşıyor
2025 yılı ile birlikte, bulut güvenliği artık yalnızca teknik bir konu olmaktan çıkıyor ve şirket genelinde zorunlu bir uygulama olarak konumlanıyor. Bu nedenle güvenliğe giderek daha bütüncül bir yaklaşım benimsendiği görülüyor. Şirketler, güvenlik önlemlerinde seçici savunma yerine, sürekli izleme gibi proaktif uygulamalara yöneliyor. Sıfır güven yaklaşımları ve ilgili hizmetler yeni standart haline geliyor. Güvenlik olayları ise artık olağan kabul ediliyor ve şirketler de buna göre hazırlıklarını yapıyor.
Yapay zekâ, bulut tabanlı değer yaratma fırsatı sunuyor
Araştırmaya katılan şirketler, analiz çözümlerini giderek daha fazla bulutta barındırıyor; şirket içi (on-premise) ortamların önemi ise azalıyor. Analiz çözümleri en çok hiper ölçekli bulutlarda tutuluyor. Ayrıca, ankete katılan şirketlerin yüzde 92'si, yapılandırılmamış verileri analiz etmek ve özetlemek için büyük dil modellerinden (LLM) yararlanıyor. Üretken yapay zekâ alanında ise şu anda en çok, son kullanıcıların kişisel verimliliğini artıran araçlar öne çıkıyor. Bunun yanında, ilk şirketler yapay zekâ tabanlı performans ve uyumluluk izleme çözümlerini de kullanmaya başladı. Bu sistemler, özellikle insan ve makine arasındaki ara yüzlerde riskleri erken tespit etme imkânı sunuyor.
Raporda yer alan en önemli sonuçlarından bazıları şu şekilde:
Şirketlerin yüzde 42'si çoğunlukla ya da sadece genel bulut servislerini kullanırken, yüzde 39'u dengeli bir hibrit yaklaşım benimsiyor. Şirketlerin yalnızca yüzde 19'u çoğunlukla veya tamamen özel bulut çözümlerini tercih ediyor.Şirketlerin yüzde 62'si bulut öncelikli bir strateji izliyor.Şirketlerin yüzde 58'i, önümüzdeki beş yıl için bulut kullanımında esneklik ve ölçeklenebilirliği en önemli hedef olarak görüyor. Bu oran, geçen yıl uzun vadeli hedefler arasında dördüncü sıradayken bu yıl ilk sıraya çıktı. Ayrıca şirketlerin yüzde 54'ü, BT güvenliğini artırmayı hedefliyor; bu da güvenliğin hâlâ merkezi ve güncelliğini koruyan bir hedef olduğunu gösteriyor.Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 77'si, 2025'te bulut performansı ve istikrarını olmazsa olmaz bir gereklilik olarak görüyor; bu oran, 2024'e göre yedi puanlık bir artış anlamına geliyor. Şirketlerin yüzde 58'i ise egemen (sovereign) bulutu vazgeçilmez bir gereklilik olarak değerlendiriyor ve bu oran geçen yıla göre dokuz puan artmış durumda. Bu veriler, bulut sağlayıcılarına yönelik beklentilerin giderek arttığını gösteriyor.Bulut kullanan şirketlerin yüzde 96'sı, modern yapay zekâ çözümlerini bulut sağlayıcılarından alıyor. Bu çözümler en çok hiper ölçekli bulutlarda barındırılırken, şirket içi (on-premise) ortamların önemi ise hızla azalıyor.Şirketlerin yüzde 92'si büyük dil modelleri (LLM) kullanıyor. Bu yüksek oran, ankette “kullanım” kavramının stratejik çözümlerden bireysel çalışanların günlük LLM kullanımına kadar geniş bir yelpazede ele alındığını gösteriyor. Açık ara önde olan model, yüzde 61 kullanım oranıyla OpenAI'ın GPT'si olurken, Google'ın Gemini modeli yüzde 40 ile ikinci sırada yer alıyor.Şirketlerin yüzde 68'i geleneksel, parola tabanlı kimlik koruması kullanmaya devam ediyor. Yüzde 61'i ise çok faktörlü kimlik doğrulama yöntemlerini de kullanıyor. Şirketler, modern yaklaşımları tamamen geleneksel yöntemlerin yerine koymadan, her iki yöntemi bir arada uyguluyor.Şirketlerin yüzde 60'ı güvenlik olaylarına karşı önlem olarak güvenlik izleme yapıyor. Yüzde 58'i ise olay müdahale tatbikatları gerçekleştiriyor. Proaktif izleme, reaktif yaklaşımları tamamlıyor ve sıfır güven yaklaşımı daha da yaygınlaşıyor.Ankete katılan genel bulut kullanıcılarının yüzde 65'i, 2028'e kadar kullanımdaki uygulamalarının yarısından fazlasını genel buluta taşımayı planlıyor. Bugün için bu oran yüzde 39 seviyesinde.Şirketlerin yüzde 98'i, yani büyük çoğunluğu, egemen (sovereign) bulut için ek ücret ödemeye hazır olduklarını belirtiyor. Özellikle yüzde 44'ü yüzde 20'ye kadar, yüzde 22'si ise yüzde 10'a kadar ek ödeme yapmayı kabul ediyor. Her on şirketten biri (yüzde 10) ise yüzde 30'dan fazla ekstra ödeme yapmaya hazır.Şirketlerin yüzde 61'i, bulut kullanımı sayesinde BT maliyetlerinde önemli ölçüde veya çok büyük oranda tasarruf sağladıklarını ifade ediyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
KPMG: Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
KPMG'nin “Bulut İzleme 2025” raporuna göre şirketler bulut stratejilerinde hibrit yapılardan genel buluta doğru belirgin bir geçiş yaşıyor.
KPMG'nin “Bulut İzleme 2025” raporuna göre şirketler bulut stratejilerinde hibrit yapılardan genel buluta doğru belirgin bir geçiş yaşıyor. Ankete katılan şirketlerin yüzde 65'i 2028'e kadar uygulamalarının yarısından fazlasını genel buluta taşımayı planlıyor. Bulut öncelikli strateji izleyen şirketlerin oranının yüzde 62 olduğunu gösteren rapora göre şirketlerin yüzde 96'sı yapay zekâ çözümlerini bulut sağlayıcılarından alıyor ve yüzde 92'si ise büyük dil modellerinden yararlanıyor. Açık ara önde olan model, yüzde 61 kullanım oranıyla OpenAI'ın GPT'si olurken, Google'ın Gemini modeli yüzde 40 ile ikinci sırada yer alıyor.
KPMG, Almanya'da en az 50 çalışanı olan 500'den fazla şirketin yöneticileri ile gerçekleştirdiği anketin sonuçlarına dayanan yeni “Bulut İzleme 2025” raporunu yayımladı. Şirketlerin bulut stratejilerini artık çeviklik, dijital egemenlik ve maliyet kontrolü gibi hedeflerle doğrudan ilişkilendirdiğini ortaya koyan rapora göre artık hibrit mimariler ağırlık kazanırken, genel buluta doğru belirgin bir eğilim de göze çarpıyor.
KPMG Türkiye Yönetim Danışmanlığı Bölüm Başkanı Uğur Karakaya Araştırma hakkında şunları söyledi: “KPMG'nin Almanya'da gerçekleştirdiği araştırma, bulut öncelikli stratejilerin şirketlerin dijital dönüşümünde ne denli kritik bir rol üstlendiğini gösteriyor. Türkiye'de de benzer bir eğilim gözlemliyoruz; şirketler hibrit yapılardan genel buluta doğru geçişi hızlandırırken, ölçeklenebilirlik ve güvenlik gibi başlıklarda benzer öncelikler öne çıkıyor. Özellikle yapay zekâ çözümlerinin bulut üzerinden sunulması, Türkiye'deki kurumların rekabetçiliklerini artırmaları için stratejik bir fırsat yaratıyor. Almanya'daki sonuçların Türkiye açısından önemi, şirketlerimizin sadece maliyet avantajı değil, aynı zamanda inovasyon ve dijital egemenlik hedefleri doğrultusunda bulutu stratejik bir değer kaynağı olarak görmeye başlamasında yatıyor.”
Şirketler uzun vadede genel buluta odaklanıyor
Rapora göre genel bulut, giderek daha fazla hedef platform olarak konumlanıyor. Günümüzde şirketlerin yüzde 42'si genel bulutu ağırlıklı ya da tamamen kullanıyor. Her ne kadar yüzde 39'u şu anda genel ve özel bulutun dengeli biçimde kullanıldığı hibrit modelleri tercih etse de pek çok şirket için genel buluta geçiş yolu açık görünüyor: 2028 yılına kadar şirketlerin yüzde 65'i, kullanımdaki uygulamalarının yarısından fazlasını genel bulutta çalıştırmayı hedefliyor. Bulut öncelikli stratejiler ise yüzde 62 ile en çok tercih edilen yaklaşım. Aynı zamanda, şirketlerin büyük çoğunluğu çoklu bulut stratejileri izliyor. Bu sayede hem ölçeklenebilirlik ve inovasyon avantajlarından yararlanıyorlar hem de teknolojik bağımlılıkları azaltıyorlar.
Finansal operasyonların stratejik avantajı güçleniyor
Bulutun maliyet düşürücü rolü giderek azalıyor. 2024'te şirketlerin yüzde 67'si bulut kullanımıyla önemli ölçüde maliyet avantajı sağladıklarını belirtirken, bu oran 2025'te yüzde 61'e gerilemiş durumda. Bu eğilim, stratejik bir finansal operasyon (FinOps) yönetiminin gerekliliğini açıkça ortaya koyuyor. Rapora göre olgun bir FinOps çerçevesi; tüketimde şeffaflık sağlar, bütçe ile teknolojiyi birbirine bağlar ve sorumluluğu geliştirme ve işletme döngüsünün tüm aşamalarına yayar.
Güvenlikte bütünsel yaklaşım yaygınlaşıyor
2025 yılı ile birlikte, bulut güvenliği artık yalnızca teknik bir konu olmaktan çıkıyor ve şirket genelinde zorunlu bir uygulama olarak konumlanıyor. Bu nedenle güvenliğe giderek daha bütüncül bir yaklaşım benimsendiği görülüyor. Şirketler, güvenlik önlemlerinde seçici savunma yerine, sürekli izleme gibi proaktif uygulamalara yöneliyor. Sıfır güven yaklaşımları ve ilgili hizmetler yeni standart haline geliyor. Güvenlik olayları ise artık olağan kabul ediliyor ve şirketler de buna göre hazırlıklarını yapıyor.
Yapay zekâ, bulut tabanlı değer yaratma fırsatı sunuyor
Araştırmaya katılan şirketler, analiz çözümlerini giderek daha fazla bulutta barındırıyor; şirket içi (on-premise) ortamların önemi ise azalıyor. Analiz çözümleri en çok hiper ölçekli bulutlarda tutuluyor. Ayrıca, ankete katılan şirketlerin yüzde 92'si, yapılandırılmamış verileri analiz etmek ve özetlemek için büyük dil modellerinden (LLM) yararlanıyor. Üretken yapay zekâ alanında ise şu anda en çok, son kullanıcıların kişisel verimliliğini artıran araçlar öne çıkıyor. Bunun yanında, ilk şirketler yapay zekâ tabanlı performans ve uyumluluk izleme çözümlerini de kullanmaya başladı. Bu sistemler, özellikle insan ve makine arasındaki ara yüzlerde riskleri erken tespit etme imkânı sunuyor.
Raporda yer alan en önemli sonuçlarından bazıları şu şekilde:
Şirketlerin yüzde 42'si çoğunlukla ya da sadece genel bulut servislerini kullanırken, yüzde 39'u dengeli bir hibrit yaklaşım benimsiyor. Şirketlerin yalnızca yüzde 19'u çoğunlukla veya tamamen özel bulut çözümlerini tercih ediyor.Şirketlerin yüzde 62'si bulut öncelikli bir strateji izliyor.Şirketlerin yüzde 58'i, önümüzdeki beş yıl için bulut kullanımında esneklik ve ölçeklenebilirliği en önemli hedef olarak görüyor. Bu oran, geçen yıl uzun vadeli hedefler arasında dördüncü sıradayken bu yıl ilk sıraya çıktı. Ayrıca şirketlerin yüzde 54'ü, BT güvenliğini artırmayı hedefliyor; bu da güvenliğin hâlâ merkezi ve güncelliğini koruyan bir hedef olduğunu gösteriyor.Araştırmaya katılan şirketlerin yüzde 77'si, 2025'te bulut performansı ve istikrarını olmazsa olmaz bir gereklilik olarak görüyor; bu oran, 2024'e göre yedi puanlık bir artış anlamına geliyor. Şirketlerin yüzde 58'i ise egemen (sovereign) bulutu vazgeçilmez bir gereklilik olarak değerlendiriyor ve bu oran geçen yıla göre dokuz puan artmış durumda. Bu veriler, bulut sağlayıcılarına yönelik beklentilerin giderek arttığını gösteriyor.Bulut kullanan şirketlerin yüzde 96'sı, modern yapay zekâ çözümlerini bulut sağlayıcılarından alıyor. Bu çözümler en çok hiper ölçekli bulutlarda barındırılırken, şirket içi (on-premise) ortamların önemi ise hızla azalıyor.Şirketlerin yüzde 92'si büyük dil modelleri (LLM) kullanıyor. Bu yüksek oran, ankette “kullanım” kavramının stratejik çözümlerden bireysel çalışanların günlük LLM kullanımına kadar geniş bir yelpazede ele alındığını gösteriyor. Açık ara önde olan model, yüzde 61 kullanım oranıyla OpenAI'ın GPT'si olurken, Google'ın Gemini modeli yüzde 40 ile ikinci sırada yer alıyor.Şirketlerin yüzde 68'i geleneksel, parola tabanlı kimlik koruması kullanmaya devam ediyor. Yüzde 61'i ise çok faktörlü kimlik doğrulama yöntemlerini de kullanıyor. Şirketler, modern yaklaşımları tamamen geleneksel yöntemlerin yerine koymadan, her iki yöntemi bir arada uyguluyor.Şirketlerin yüzde 60'ı güvenlik olaylarına karşı önlem olarak güvenlik izleme yapıyor. Yüzde 58'i ise olay müdahale tatbikatları gerçekleştiriyor. Proaktif izleme, reaktif yaklaşımları tamamlıyor ve sıfır güven yaklaşımı daha da yaygınlaşıyor.Ankete katılan genel bulut kullanıcılarının yüzde 65'i, 2028'e kadar kullanımdaki uygulamalarının yarısından fazlasını genel buluta taşımayı planlıyor. Bugün için bu oran yüzde 39 seviyesinde.Şirketlerin yüzde 98'i, yani büyük çoğunluğu, egemen (sovereign) bulut için ek ücret ödemeye hazır olduklarını belirtiyor. Özellikle yüzde 44'ü yüzde 20'ye kadar, yüzde 22'si ise yüzde 10'a kadar ek ödeme yapmayı kabul ediyor. Her on şirketten biri (yüzde 10) ise yüzde 30'dan fazla ekstra ödeme yapmaya hazır.Şirketlerin yüzde 61'i, bulut kullanımı sayesinde BT maliyetlerinde önemli ölçüde veya çok büyük oranda tasarruf sağladıklarını ifade ediyor.
Haftanın popüler haberleri
AI ve Panasonic TOUGHBOOK, mobil çalışanların elini güçlendiriyor
Analistler, 2028'e kadar 632 milyar dolardan fazla yapay zeka harcaması olacağını öngörüyor.
Tamer Saka’nın Belirsizliği Anlamak kitabı Platin Ödülleri’nde aday
Tamer Saka’nın “Belirsizliği Anlamak” adlı kitabı, Platin İş Kitapları Ödülleri’nde Yılın İş Kitabı adayı.
Temiz enerjinin geleceği Sungrow ESS Experience Day’de tartışıldı
Türkiye’nin temiz enerji yolculuğunun kritik unsurlarından enerji depolama çözümleri Sungrow ESS Experience Day Türkiye kapsamında ele alındı.
KPMG: Şirketlerin yüzde 62’si bulutu önceliklendiren stratejiler izliyor
KPMG'nin “Bulut İzleme 2025” raporuna göre şirketler bulut stratejilerinde hibrit yapılardan genel buluta doğru belirgin bir geçiş yaşıyor.
İngiltere’ de Hatay mobilyası rüzgarı
Akdenizli mobilyacılar Londra'da ürünlerini tanıttılar. Hataylı mobilyacıların beklentisi İngiltere'den ciddi satışlarla dönmek.
İtalya’nın ham çelik üretiminde artış
İtalya’nın ham çelik üretimi Ağustos ayında yüzde 7,3 oranında arttı
Cumhurbaşkanı Erdoğan Washington'da
BM 80. Genel Kurulu'na katılan Cumhurbaşkanı Erdoğan, ABD Başkanı Donald Trump ile Beyaz Saray'da yapacağı görüşme için New York'tan Washington'a geldi.
AB ülkelerinde Tesla satışları nasıl?
Avrupa Birliği (AB) ülkelerinde Tesla markalı otomobil satışları, ağustos ayında geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 36,6 geriledi.
Bakan Şimşek: Enflasyon beklentilerindeki düşüş eylülde de devam etti
Bakan Şimşek, TCMB "Sektörel Enflasyon Beklentileri" verilerini değerlendirdi. Enflasyon beklentilerindeki düşüşün eylülde de devam ettiğinin altını çizdi.
Rekabet Kurulu, Spotify hakkında soruşturma açtı
Rekabet Kurulu, dijital müzik platformu Spotify hakkında soruşturma açtı.
İsviçre'den Çin'e yapılan altın ihracatı Ağustos ayında arttı
İsviçre'den Çin'e yapılan altın ihracatı, 2025 yılı Ağustos ayında, Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 254 oranında artarak 2024 yılı Mayıs ayından bu yana en yüksek düzeyine ulaştı.
ODE Yalıtım'da 40.yıl mutluluğu
ODE Yalıtım, 40’ıncı yılını iş dünyasının önde gelen temsilcilerinin ve hem ulusal hem de uluslararası paydaşlarının katılımıyla kutladı.
Nvidia, OpenAI'ya 100 milyar dolara kadar yatırım yapacak
Nvidia, iki yapay zekâ devini birbirine bağlayacak OpenAI'ya 100 milyar dolara kadar yatırım yapacak.
Meta'nın yapay zekâ sistemi Llama’nın kullanımı ABD'de onaylandı
Meta'nın yapay zekâ sistemi Llama’nın kullanımı, ABD hükümet kurumları tarafından onaylandı.
Anadolu Isuzu en çok Ar-Ge harcaması yapan firmalar listesinde
Anadolu Isuzu “2024 En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan İlk 500 Firma” listesinde 25’inci sırada yerini aldı.
25 Eylül'de Rusyadan orman şirket temsilcileri İstanbul'a geliyor
Rusya'nın orman ürünleri sektöründen şirketleri kapsayan bir iş heyeti 25–26 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul'da geniş bir ürün yelpazesini tanıtacak.
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi
Burçin Girit, Çalık Enerji’de Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (EMEA & CIS Bölgesi) olarak göreve başladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan BM'de İsrail'in Gazze mezalimini lanetledi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, BM 80. Genel Kurulu’na hitap etti. KKTC'ni tanımaya davet etti. İsrail'in Gazze'ye yaptığı mezalimi lanetledi.
Bi-Fikir KAP’a bu yıl üniversite öğrencilerinden 2.313 proje fikri geldi
Anadolu Grubu’nun inovasyon platformu Bi-Fikir KAP yarışmasının birincisi 120 bin TL ve yurt dışı fabrika deneyimi kazandı.
Türsab Başkan Adayı Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir
TÜRSAB Başkan adayı M. Nezih Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir. TÜRSAB Üyesine Yabancılaştı, Çözümden Uzaklaştı. TÜRSAB, kimsenin tekeline bırakılamaz.
TÜRKÇİMENTO Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi
TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi.
Hazır Beton Birliği: İnşaat istikrarlı bir performans göstermiyor
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) yayınladığı bültende inşaat istikrarlı bir performans göstermiyor açıklamasında bulundu.
AI, disleksi ve otizm’in erken tanısında doğruluk sağladı
Dr. Öğretim Görevlisi Günet Eroğlu: Yapay zeka, disleksi ve otizm’in erken tanısında yüzde 98'e varan doğruluk sağladı
vivo CEO'su Harris Li "5G ile yeni bir çağ başlıyor"
vivo Türkiye Yatırımcısı ve CEO Harris Li “Biz, 5G'nin yeni bir çağın kapılarını açacağına ve hayatlarımızı dönüştüreceğine yürekten inanıyoruz." dedi.
Yeşilova, geleceğin alüminyum trendlerini Aluexpo’da sergiledi
Yeşilova Holding, Aluexpo 2025 fuarında inovatif ürünleri, sürdürülebilir çözümleri ve modern üretim yaklaşımıyla öne çıktı.
Gedik Eğitim Vakfı GEV Gelecek Zirvesi 9 Aralık'ta
Gedik Eğitim Vakfı (GEV) çatısı altında düzenlenen GEV Gelecek Zirvesi, 9 Aralık 2025 tarihinde MEXT Teknoloji Merkezi’nde gerçekleşecek.
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına Muhammed Ali Oflaz seçildi
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilen Muhammed Ali Oflaz, üretmeye ve milli hedeflere katkı sunmaya devam edeceklerini bildirdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM toplantısında dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Kurul Salonu'nda düzenlenen Filistin Meselesine Çözüm Bulunması ve İki Devletli Çözümün Hayata Geçirilmesi Konulu Yüksek Düzeyli Uluslararası Konferansı'na katıldı.
Günlük 3 milyon karekod ödemesi ile rekor büyüme
BKM Genel Müdürü Ozan Deniz'e göre fiziksel kartların yerini dijital cüzdanlar alacak.
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkevinde yatırımcılarla bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Birleşmiş Milletler 80'inci Genel Kurulu dolayısıyla bulunduğu New York'ta, Türkiye-ABD İş Konseyi tarafından Türkevi'nde düzenlenen konferansta yatırımcılarla bir araya geldi.
En Hızlı Büyüyen 100 Şirket araştırma sonuçları yayımlandı
Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlendi. Ankara merkezli Deeptech Universe Savunma ve Bilişim Teknolojileri AŞ ilk sırayı aldı.
Türk halıcıları İngiltere pazarında zirveyi hedefliyor
Türk halı sektörü, İngiltere pazarında son 4 yılda ihracatını yüzde 68’lik artışla 129 milyon dolardan 217 milyon dolara taşıdı.
Türk Kadınlar Birliği Bursa Şubesinden "sağlıklı yaşam" çağrısı
Türk Kadınlar Birliği, 2025 yılı yeni sezonunu kahvaltı ve söyleşi programı ile açtı. Prof. Dr. Akbudak, “Renkli Beslen; Parla, Taze Meyve ve Sebzenin Gücü ile Güçlen” başlıklı sunumunda sağlıklı yaşamın ve bilinçli beslenmenin önemine dikkat çekti.
TAM'a katılan kamu bankası ATM'leri 12 bine ulaştı
Kamu bankalarının ATM'lerini tek bir marka altında birleştiren "Türkiye'nin ATM Merkezi (TAM)" projesine entegre olan ATM sayısı 12 bine ulaştı.
Fenerbahçe'de başkanlık bayrağını Sadettin Saran devraldı
Fenerbahçe Kulübünün olağanüstü seçimli genel kurulunda 24 bin 393 geçerli oyun 12 bin 325'ini alan Sadettin Saran, başkan seçildi.
Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü Kanada’yı radarına aldı
Türk zeytincilik sektörü Kanada’ya 10 bin ton zeytinyağı, 5 bin ton sofralık zeytin ihraç etmeyi hedefliyor.
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor. Akdeniz İhracatçı Birlikleri, Belçika Krallığı Ankara Büyükelçisi Hendrik Van De Velde ve beraberindeki heyeti Mersin'de ağırladı.
Otomobil ithalatına ilişkin yeni düzenlemeler Resmi Gazete'de
Otomobil ithalatına yönelik yeni düzenlemeler kapsamında bazı binek otomobillerin dış alımında ek mali yükümlülük uygulanmasına karar verildi.