Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi.
Haber Giriş Tarihi: 18.11.2024 22:15
Haber Güncellenme Tarihi: 18.11.2024 22:19
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Elektrikli araçların şarj altyapısına odaklanan Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, 13-15 Kasım 2024 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi. Fuarın açılış günü gerçekleşen konferansında ‘Elektrikli Araçlar’ konulu oturumda konuşmacı olarak yer alan TOBFED Başkanı Serkan Bakırtaş: “Güç birliği yaparak devlet desteğiyle elektrikli araçlar konusunda satış sonrasını ve insan kaynağını hazırlamak üzere çalışmalar yapmalı” dedi.
Elektrikli araçların şarj edilmesi için gerekli donanım ve yazılım üreticileri, hizmet sağlayıcıları, çözüm ortakları ve e-mobilite alanında yer alan tüm taraflar ile kamu ve özel sektör yatırımcılarını bir araya getirmeyi amaçlayan EV Charge Show ile eş zamanlı düzenlenen EV Charge Show Konferansı’nın ‘Elektrikli araçlar’ konulu oturumunda Türkiye’de elektrikli araçların sayısı hızla artarken, yeni nesil ulaşımın sürdürülebilirliği için önem taşıyan gelişmelerin ve elektrikli araçların satış sonrası hizmetleri alanında uzman konuşmacılar tarafından masaya yatırıldı. Oturumda konuşan TOBFED Başkanı ve Otovınn CEO’su Serkan Bakırtaş, elektrikli araçların artık hayatımızın bir gerçeği oluğunu fakat bu gerçeğe satış sonrası hizmetlerin de hazır olmasının gerekliliğini vurgulayarak: “Özel elektrikli araç (EV) servislerinin teknik yeterliliği ve sayısı, son yıllarda artan elektrikli araç talebi ile paralel olarak gelişim gösteriyor. Ancak, elektrikli araçların bakımı ve onarımı, içten yanmalı motorlu araçlarla karşılaştırıldığında daha özel bilgi ve ekipman gerektiriyor” dedi.
TSE’nin yayınladığı, otomobil servisleri için yetkinlik belgelendirme standardı olan TSE K 646 kriterlerine uyan ve bu belgeyi alan yetkili servislerin, elektrikli araçlara müdahale edebilmek için gereken donanıma sahip olduğunu belirten Bakırtaş, “Türkiye’de88 bin yetkili servisten yaklaşık 1500 yetkili servis ve 150 firma bu belgeyi almış durumda. Belgeye sahip olmayan kurum ve çalışanların araçlara müdahale etmemesi gerekiyor. Daha çok yetkili servis ve marka bu standartları karşılayabiliyor olmalı. İşe ilk buradan başlayarak hem mevcut yetkili servisleri hem de yeni açılacak olanları bu konuda teşvik etmeliyiz” dedi.
Serkan Bakırtaş: “Sektöre çağrı yapıyorum”
Yetkili servis ve markalar kadar teknisyenlerinde bu konuda kritik bir role sahip olduğunu ifade eden Bakırtaş, “Söz konusu elektrikli araçlar olduğunda bir sürü can ve iş güvenliği konusu ön plan açıkıyor. Elektrikli araçlara müdahale edecek mevcut teknisyenler öncelikle süreci anlamalı, eğitimlerini tamamlamalı, sınava girip belgesini almalı. Sadece mevcut teknisyenler değil ayrıca bu işe sıfırdan başlayacak olanlar da bu eğitime ve belgelendirmeye dahil edilmeli. Biz de TOBFED olarak, bu yolculukta üzerimize düşeni yapıyoruz. Kurucusu olduğum ve halen yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmekten büyük onur duyduğum TOBFED, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ve TURKAK tarafından akredite edilen, TSE ile standart belirleme ve belgelendirme çalışmalarında stratejik bir partner. MYK’nın çalıştığı bir ulusal yeterlilik belgesi bulunuyor. Bu belgeyle henüz kimse yetkinlik almadı, ilk kez TOBFED ile bu yetkilendirme yapılacak. Aslında sektörde TAYSAD, OSS, ODD, OYDER gibi birçok dernek, sivil toplum kuruluşu ve marka bu konuda çok değerli çalışmalar yapıyor. Ama burada önemli olan herkesin bir araya gelerek hareket etmesi. Ben, Türkiye araç satış sonrası hizmetler sektörünün tek federasyonu ve en yetkin temsilcisi TOBFED’in kurucusu olarak buradan çağrı yapıyorum. Dernekler, sivil toplum kuruluşları ve markalar bir araya gelerek, güç birliği yaparak devlet desteğiyle elektrikli araçlar konusunda satış sonrasını ve insan kaynağını hazırlamak üzere çalışmalar yapmalı” dedi.
‘Elektrikli araçlar sektöründe insan kaynağına ihtiyacımız var’
Teknolojinin etkisiyle dünyamızın değiştiğinin ve çalışanların da bu teknolojiye ayak uydurması gerektiğinin altını çizen Bakırtaş, “Gelişen ve değişen dünyada çalışanların da yeni teknolojileri öğrenmesi gerekiyor. İçten yanmalı motorlara müdahale ile elektrikli araca müdahale bambaşka. Konu elektrikli araçlar olduğunda otomotiv mühendislerinin, yazılımcıların da bu konuya hakim ve acil müdahaleye hazır olması gerekiyor. Burada devlet de teşvik programları açıklamalı. Hem var olan çalışanlar için hem de yeni başlayacaklar için yasal zorunluluk çıkartılmalı. Çalışanların belgelerini almış ve bu işi gönül rahatlığı ile yapabiliyor olması gerekir. Araç satış sonrası hizmetler dediğimizde insan kaynağı oldukça etkili. Biz biraz işe tersten başlıyoruz. Önce araçlar geliyor sonra insan kaynağı sağalmaya çalışıyoruz. Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağı ihtiyacı konusunda, İstanbul ticaret Odası’nın, TOBFED Yönetim kurulu üyesi de olan Mehmet Karakoç ve ekibinin planladığı ve halen devam eden bir programı var. Bursa Uludağ Üniversitesi ve TSE bazı çalışmalar yapıyor. Ayrıca üyemiz olan OTOMDER Derneği hazırladığı bir simülasyon ile 555 kişiye bu alanda eğitim verdi. Gösterilen çabalar çok kıymetli fakat özellikle bu çerçevede bir planın ve teşviğin ortaya konulması gerekiyor. 300 bin KOBİ ve 1,5 milyon çalışana sahip olan sektörün, resmî kurumlar tarafından tanınan ve iş birliği yapılan tek organizasyonu olan TOBFED olarak Türkiye genelinde 12 dernek ve 81 il temsilciliği ile 2025’te bu konuya dikkat çekmek için elimizden gelen çabayı sarf edeceğiz” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağına ihtiyacı var
Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi.
Elektrikli araçların şarj altyapısına odaklanan Elektrikli Araç Şarj Teknolojisi ve Ekipmanları Fuarı ve Konferansı EV Charge Show, 13-15 Kasım 2024 tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlendi. Fuarın açılış günü gerçekleşen konferansında ‘Elektrikli Araçlar’ konulu oturumda konuşmacı olarak yer alan TOBFED Başkanı Serkan Bakırtaş: “Güç birliği yaparak devlet desteğiyle elektrikli araçlar konusunda satış sonrasını ve insan kaynağını hazırlamak üzere çalışmalar yapmalı” dedi.
Elektrikli araçların şarj edilmesi için gerekli donanım ve yazılım üreticileri, hizmet sağlayıcıları, çözüm ortakları ve e-mobilite alanında yer alan tüm taraflar ile kamu ve özel sektör yatırımcılarını bir araya getirmeyi amaçlayan EV Charge Show ile eş zamanlı düzenlenen EV Charge Show Konferansı’nın ‘Elektrikli araçlar’ konulu oturumunda Türkiye’de elektrikli araçların sayısı hızla artarken, yeni nesil ulaşımın sürdürülebilirliği için önem taşıyan gelişmelerin ve elektrikli araçların satış sonrası hizmetleri alanında uzman konuşmacılar tarafından masaya yatırıldı. Oturumda konuşan TOBFED Başkanı ve Otovınn CEO’su Serkan Bakırtaş, elektrikli araçların artık hayatımızın bir gerçeği oluğunu fakat bu gerçeğe satış sonrası hizmetlerin de hazır olmasının gerekliliğini vurgulayarak: “Özel elektrikli araç (EV) servislerinin teknik yeterliliği ve sayısı, son yıllarda artan elektrikli araç talebi ile paralel olarak gelişim gösteriyor. Ancak, elektrikli araçların bakımı ve onarımı, içten yanmalı motorlu araçlarla karşılaştırıldığında daha özel bilgi ve ekipman gerektiriyor” dedi.
TSE’nin yayınladığı, otomobil servisleri için yetkinlik belgelendirme standardı olan TSE K 646 kriterlerine uyan ve bu belgeyi alan yetkili servislerin, elektrikli araçlara müdahale edebilmek için gereken donanıma sahip olduğunu belirten Bakırtaş, “Türkiye’de88 bin yetkili servisten yaklaşık 1500 yetkili servis ve 150 firma bu belgeyi almış durumda. Belgeye sahip olmayan kurum ve çalışanların araçlara müdahale etmemesi gerekiyor. Daha çok yetkili servis ve marka bu standartları karşılayabiliyor olmalı. İşe ilk buradan başlayarak hem mevcut yetkili servisleri hem de yeni açılacak olanları bu konuda teşvik etmeliyiz” dedi.
Serkan Bakırtaş: “Sektöre çağrı yapıyorum”
Yetkili servis ve markalar kadar teknisyenlerinde bu konuda kritik bir role sahip olduğunu ifade eden Bakırtaş, “Söz konusu elektrikli araçlar olduğunda bir sürü can ve iş güvenliği konusu ön plan açıkıyor. Elektrikli araçlara müdahale edecek mevcut teknisyenler öncelikle süreci anlamalı, eğitimlerini tamamlamalı, sınava girip belgesini almalı. Sadece mevcut teknisyenler değil ayrıca bu işe sıfırdan başlayacak olanlar da bu eğitime ve belgelendirmeye dahil edilmeli. Biz de TOBFED olarak, bu yolculukta üzerimize düşeni yapıyoruz. Kurucusu olduğum ve halen yönetim kurulu başkanlığı görevini yürütmekten büyük onur duyduğum TOBFED, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ve TURKAK tarafından akredite edilen, TSE ile standart belirleme ve belgelendirme çalışmalarında stratejik bir partner. MYK’nın çalıştığı bir ulusal yeterlilik belgesi bulunuyor. Bu belgeyle henüz kimse yetkinlik almadı, ilk kez TOBFED ile bu yetkilendirme yapılacak. Aslında sektörde TAYSAD, OSS, ODD, OYDER gibi birçok dernek, sivil toplum kuruluşu ve marka bu konuda çok değerli çalışmalar yapıyor. Ama burada önemli olan herkesin bir araya gelerek hareket etmesi. Ben, Türkiye araç satış sonrası hizmetler sektörünün tek federasyonu ve en yetkin temsilcisi TOBFED’in kurucusu olarak buradan çağrı yapıyorum. Dernekler, sivil toplum kuruluşları ve markalar bir araya gelerek, güç birliği yaparak devlet desteğiyle elektrikli araçlar konusunda satış sonrasını ve insan kaynağını hazırlamak üzere çalışmalar yapmalı” dedi.
‘Elektrikli araçlar sektöründe insan kaynağına ihtiyacımız var’
Teknolojinin etkisiyle dünyamızın değiştiğinin ve çalışanların da bu teknolojiye ayak uydurması gerektiğinin altını çizen Bakırtaş, “Gelişen ve değişen dünyada çalışanların da yeni teknolojileri öğrenmesi gerekiyor. İçten yanmalı motorlara müdahale ile elektrikli araca müdahale bambaşka. Konu elektrikli araçlar olduğunda otomotiv mühendislerinin, yazılımcıların da bu konuya hakim ve acil müdahaleye hazır olması gerekiyor. Burada devlet de teşvik programları açıklamalı. Hem var olan çalışanlar için hem de yeni başlayacaklar için yasal zorunluluk çıkartılmalı. Çalışanların belgelerini almış ve bu işi gönül rahatlığı ile yapabiliyor olması gerekir. Araç satış sonrası hizmetler dediğimizde insan kaynağı oldukça etkili. Biz biraz işe tersten başlıyoruz. Önce araçlar geliyor sonra insan kaynağı sağalmaya çalışıyoruz. Elektrikli araç satış sonrası hizmetlerin insan kaynağı ihtiyacı konusunda, İstanbul ticaret Odası’nın, TOBFED Yönetim kurulu üyesi de olan Mehmet Karakoç ve ekibinin planladığı ve halen devam eden bir programı var. Bursa Uludağ Üniversitesi ve TSE bazı çalışmalar yapıyor. Ayrıca üyemiz olan OTOMDER Derneği hazırladığı bir simülasyon ile 555 kişiye bu alanda eğitim verdi. Gösterilen çabalar çok kıymetli fakat özellikle bu çerçevede bir planın ve teşviğin ortaya konulması gerekiyor. 300 bin KOBİ ve 1,5 milyon çalışana sahip olan sektörün, resmî kurumlar tarafından tanınan ve iş birliği yapılan tek organizasyonu olan TOBFED olarak Türkiye genelinde 12 dernek ve 81 il temsilciliği ile 2025’te bu konuya dikkat çekmek için elimizden gelen çabayı sarf edeceğiz” dedi.
Haftanın popüler haberleri
Türkiye sanayisi: Üretim artıyor, dijital dönüşüm şart
MÜSİAD’ın kapsamlı çalışması, sanayide dijital dönüşüm, yeşil kalkınma, yüksek teknoloji üretimi ve bölgesel rekabet gücüne yönelik politika önerileri sunuyor.
AVOYA’nın Genel Müdürlük görevine Ümit Bayvas atandı
Ümit Bayvas, AVOYA Genel Müdürü olarak atandı.
HAVAŞ Genel Müdürü Mehmet Bozdemir oldu
Mehmet Bozdemir, HAVAŞ Genel Müdür’ü olarak atandı.
TAV Havalimanları’nda İK CHRO görevine Melis Tunaveli atandı
TAV Havalimanları’nda İnsan Kaynakları Grup Başkanı (CHRO) görevine Melis Tunaveli atandı.
Garanti BBVA Emeklilik ve Hayat'ta Nurdan Tunay Günaylı'ya GM görevi
Nurdan Tunay Günaylı Garanti BBVA Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü olarak atandı.
Ali Çiftçi'ye Pierre Fabre Türkiye’de görev
Pierre Fabre Türkiye’nin Dermokozmetik Ticari Direktörü Ali Çiftçi oldu.
Nevzat Akkız'a Pernod Ricard'da CFO görevi
Nevzat Akkız, Pernod Ricard Kuzey Avrupa CFO’su olarak atandı.
Cari işlemler dengesi fazla verdi
İhracatta kaydedilen artışlar ile turizm ve taşımacılık gelirlerindeki güçlü performans, cari işlemler dengesinin fazla verme eğilimini destekledi.
Asgari ücrette ilk toplantı sona erdi
2026 yılında geçerli olacak asgari ücret rakamını belirleme çalışmaları kapsamında ilk toplantı yapıldı. İkinci toplantının 18 Aralık’ta yapılacağı açıklandı.
Effie Avrupa’dan Türkiye’ye 1 ödül
Happy People Project’in TEV için hazırladığı “This Is All I Can Afford” çalışması Best of Europe: Positive Change kategorisinde Bronz Effie ile ödüllendirildi.
Merkez Bankası 2025'in son politika faizini duyurdu
Merkez Bankası politika faizini 150 baz puan indirerek yüzde 38'e çekti.
11-12 Aralık 2025 tarihlerinde CB'lığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan 11-12 Aralık 2025 tarihlerinde Türkmenistan'a gidiyor. Bu sürede Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
10 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
10 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları 11 Aralık 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
Cumhurbaşkanlığı YİK gündeminde bölge, aile ve Kıbrıs yer aldı
Cumhurbaşkanlığı YİK'in gündeminde, bölgemizde ve dünyadaki son gelişmeler, ailenin korunması ve Kıbrıs’taki son durum ele alındı.
İSO Türkiye İhracat İklimi Endeksi Kasımda 52,4 oldu
İSO Türkiye İmalat Sektörü İhracat İklimi Endeksi, kasımda bir önceki aya göre değişim göstermeyerek 52,4 düzeyinde kaldı ve ihracat iklimindeki iyileşmenin sürdüğüne işaret etti.
Onur Yüksek Teknoloji YKB Noyan Burçin Dede seçildi
Onur Yüksek Teknoloji A.Ş., Cengiz Dede'nin yerine Noyan Burçin Dede'nin Yönetim Kurulu Başkanı seçildiğini duyurdu.
Şekerbank teknoloji şirketi kuracak
Şekerbank,teknoloji şirketi kuracağını KAP'a yazılı olarak açıkladı.
Sarıyer Kola, Trabzonspor'a sponsor oldu
Trabzonspor Sportif, Oğuz İçecek'in Sarıyer Kola markası ile şort arkası sponsor
Reap Battery Tuzla fabrikası üretime başladı
YEO Teknoloji iştiraki Reap Battery, Tuzla'daki fabrikasında üretime başladığını duyurdu.
Semra Kandemir, Hitit Bilgisayar'dan istifa etti
Hitit Bilgisayar Hizmetleri A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Semra Kandemir, şirketteki tüm görevlerinden istifa etti.
Cengiz Konak, Goodyear Adapazarı Fabrika Direktörü oldu
Goodyear, Utku İlhan’ın görevinden ayrıldığını açıkladı. 5 Ocak 2026 itibarıyla Adapazarı Fabrika Direktörü olarak Cengiz Konak göreve başlayacak.
Marka Holding, LibertUS AMC fon görüşmelerini sonlandırdı
Marka Yatırım Holding, feshedilen LibertUS AMC fonuyla görüşmeleri bitirdi.
Akmerkez GYO’da yönetim ve imza yetkisi değişikliği
Akmerkez GYO’da Sinan Kemal Uzan’ın istifası kabul edildi; yerine Taner Yalçın atandı. Şirketin temsil ve ilzam yetkileri dört imza kuralıyla yeniden düzenlendi.
Petrokent'te Ali Ercan istifa etti, yerine Efe Ercan atandı
Petrokent Yönetim Kurulu Üyesi Ali Ercan istifa etti, yerine Efe Ercan Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı.
Turktell, sermayesini 37,2 milyar TL’ye çıkardı
Turkcell, bağlı ortaklığı Turktell’in sermayesini 15 milyar TL artırarak 37,2 milyar TL’ye çıkardı. Yeni pay alma hakkının tamamı nakden ödendi.
Enka İnşaat, Mozambik'te sözleşme imzaladı
ENKA, Mozambik’teki 456 MW Temane Enerji Santrali’nin inşaat ve servis işleri için 158,5 milyon USD’lik sözleşme imzaladı. Proje 23 ayda tamamlanacak.
Mahir Can Ereren, Bulls Yatırım’da YKÜ oldu
Bulls Yatırım’da Gökay Yılmaz görevlerinden ayrıldı; yerine Mahir Can Ereren yönetim kurulu üyesi olarak atandı. Yılmaz’ın imza yetkileri de iptal edildi.
Koç Holding şirketi Koçfinans 30 yaşında
Koçfinans 30 yaşında.
IQON’da Pantone 2026 Cloud Dancer ile yeni modeller
IQON, koleksiyonlarında Pantone 2026 rengi olan Cloud Dancer'a geniş yer verdi.
Lezita Anadolu’nun en büyük 26’ncı şirketi
Lezita, 2024 yılındaki satış performansıyla “Anadolu’nun En Büyük 500 Şirketi” araştırmasında 26’ncı oldu.
Dijital harçlık platformu Manıbux stratejik yatırım aldı
Dijital harçlık platformu Manıbux, Apy Ventures’ın yönettiği Insha GSYF’den stratejik yatırım aldı.
Doğal taşçılar Meksika’dan yeni ticari bağlantılarla döndü
Türk doğal taş ihracatçıları Meksika’dan yeni ticari bağlantılarla döndü.
Egeli ihracatçılar Kasım'da 1,5 milyar dolarlık ihracat yaptı
Ege İhracatçı Birlikleri Kasım'da 1 milyar 533 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Baharat ihracatının yüzde 61’i Ege’den yapıldı
İlk 10 ayda gerçekleşen 181 milyon dolarlık baharat ihracatının 111 milyon dolarlık büyük dilimi Ege İhracatçı Birlikleri üyelerince yapıldı.
Bakan Şimşek duyurdu: Sanayi destekleri artacak
"Sanayimizi ileri teknolojiye, yüksek katma değere, nitelikli istihdama ve sürdürülebilirliğe dayalı bir yapıya dönüştürürken zayıf seyreden emek yoğun sektörlere yönelik desteklerimizi artırarak sürdüreceğiz."
Casa'dan Pantone ‘Cloud Dancer’ rengine özel mobilya seçkisi
Casa, 2026’ya girerken bu dili, PANTONE’NİN 2026 rengi olarak ilan ettiği ve adını bulutlardan alan yumuşak, doğal ve dingin bir beyazla karşılıyor: Cloud Dancer.
Psikolog Özlem Demir: En büyük engelimiz mükemmel anı beklemek
Özlem Demir: “Motivasyon bizi başlatır ama disiplin devam ettirir”, “Beynimiz yeni düşünce ve davranış egzersizleriyle değişebiliyor”, “Geçmişi değerlendirirken yalnızca eksiklere odaklanmamak gerekiyor.”
RUSAL, Rusya'daki bir derecelendirmede üst sıralara yükseldi
RUSAL, Rusya'daki madencilik ve metalürji şirketlerine yönelik Çevresel Bilgi Şeffaflığı Derecelendirmesi'nde üst sıralara yükseldi.
Trump'tan Nvidia'ya özel izin
Trump, ABD'nin Çin'e Nvidia H200 çip sevkiyatına izin vereceğini söyledi.
AI, fintek ve oyun: girişimcilik ekosisteminde zirvede
Decacorn Angels CEO’su Duygu Eren, Türkiye ekosisteminin daha seçici, daha nitelikli ve daha olgun bir yapıya evrildiğini açıkladı.