Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel, Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi dedi.
Haber Giriş Tarihi: 29.02.2024 11:55
Haber Güncellenme Tarihi: 29.02.2024 11:55
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel dijital ve otomotivin birlikteliğini değerlendirdi.
Bundan 3-4 yıl önce payları yüzde 1 bile olmayan elektrikli araçlar için 2024 yılında yüzde 15 gibi bir pazar payı öngörüyoruz. Bu da elektrikli otomobil satışlarında yükselişin süreceği anlamına geliyor. Özellikle yeni markaların büyüyen pazara girmesi ve yerli otomobilin de katkısıyla artık Türkiye’de elektrifikasyon daha çok konuşulmaya başlandı. Yeni modellerin tüm dünya ülkeleriyle aynı anda Türkiye’de de satışa sunulması için öncelikli olarak şarj istasyonu altyapısının güçlendirilmesi gerekiyordu. 2023 yılında sayısı artan şarj istasyonlarıyla beraber elektrikli otomobillere sağlanan vergi düzenlemesi sayesinde satış adetleri de paralel olarak artış gösterdi. Pil ve motor teknolojisindeki gelişmelerle beraber araçların sunduğu menzillerin de gelecek yıllarda artması bekleniyor. Satış ve servis noktalarının yaygınlaşması ve pil garanti sürelerinin de uzaması, elektrikli otomobillere karşı olan inancı ve geçiş sürecini hızlandırıyor. Türkiye otomotiv endüstrisi ve tüketiciler, elektrikli otomobillere karşı artık daha duyarlı ve daha bilgili. Bu da tıpkı Avrupa ülkeleri gibi yenilikçi teknolojilere ne kadar hazır olduğumuzu gösteriyor. Ancak şarj istasyon altyapısı kadar elektrik altyapısının da paralel olarak geliştirilmesi gerekiyor.
Otomotiv sektörü dijitalleşmeyle birlikte önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Sizce dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri nelerdir?
Teknolojik gelişmelere en hızlı adapte olan sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor. Üretimden satışa, satış sonrasından müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda teknolojiye en fazla yatırımı yapan firmalar elbette rekabette bir adım öne çıkacak. Artık tüketici eğilimleri ve davranışları bambaşka bir boyuta evrildi ve sektördeki rekabet de daha farklı ve daha ileri görüşlü hamleler yapmanızı zorunlu kılıyor. A’dan Z’ye tüm trendler değişirken özellikle elektrikli ve 5G destekli otonom araçlar gibi inovatif gelişmeler de sektördeki teknoloji yatırımlarını öne çıkarıyor. Üretim tesislerinde dijital teknolojilerin kullanılması da otomotiv sektörü için neredeyse bir zorunluluk. Hatta dijital dönüşüme adapte olamayan markaların önümüzdeki birkaç yıl içerisinde çok ciddi riskler ile karşı karşıya kalacağı aşikar. Dijital dönüşüm; otomotiv sektöründe üretim proseslerinden tedarik zincirine kadar birçok alanda işleyişleri hızlandırarak daha sürdürülebilir bir ortam yaratacak ve hatta iş verimliliği, kalite ve zamandan tasarruf imkanları da sunacak.
Önümüzdeki dönemde paylaşım ekonomisinin otomotiv sektörünü nasıl etkilemesini bekliyorsunuz?
Mobiliteyi, insanoğlunun hayatını kolaylaştıran tüm çözümler olarak tanımlayabiliriz. Bir yerden bir yere gidiş, bir durumdan başka bir duruma geçiş, mobilite kavramının kapsamında yer alıyor. Dolayısıyla, otomotiv sektörünün mobilite kavramına bakış açısı, zamanla gelişen teknoloji ile bambaşka bir boyuta evrildi. Gelişen teknoloji sayesinde kişiler hareket halindeyken bile iletişim kurabiliyor, bilgiye erişebiliyor, video izleyebiliyor, e-postalarını kontrol edebiliyor veya döküman alıp gönderebiliyor. Otomotiv endüstrisi de bu gelişen teknolojiye ayak uyduran ve hatta gelişmesine katkıda bulunup yönlendiren yegane sektörlerden biri. Aslında önümüzdeki 15 yıl içinde otomotiv endüstrisi hızlı bir şekilde mobilite eko sistemine dönüşecek. Mobilite eko sisteminde bütün ulaşım araçlarının ve hayatımıza değer katan akıllı cihazların birbiri ile bağlantı içinde olması ve interaktif şekilde çalışmasıdır. Otonom ve bağlantılı araçlar mobilite eko sisteminin önemli bir parçası olarak önümüzdeki dönemde hayatımızın içinde daha fazla yer alacak. Günümüzde A noktasından B noktasına gitmek için kullanılan ama önemli ölçüde zaman kaybı yaşatan otomobil, yakın gelecekte yapay zeka destekli ileri bir sürüş güvenliği sunarak, üçüncü bir yaşam alanı haline dönüşecek. Bu yeni yaşam alanıyla beraber onun yaratacağı ekosistem, 2035 yılına gelindiğinde otomotiv endüstrisinde ortaya çıkan kârdan alınan payların oranlarını da hızla değiştirecek. Sektördeki rekabetin temelinde, bu üçüncü yaşam alanının paylaşılması var. Bugün asıl işleri mobilite olmayan küresel dijital şirketleri bu pastadan pay almak için ciddi yatırımlar yapıyorlar. Önümüzdeki dönemde sadece otomotiv üreticileri değil, küresel çapta büyük dijital şirketlerin yatırımlarını da konuşacağız. Yakın gelecekte otomotiv ekosistemi, teknoloji devleri ve otomotiv üreticilerinin birleşimiyle çok farklı bir yere doğru evrilmiş olacak. Teknoloji alanındaki dönüşüm, sosyal alanı da ister istemez tetikleyip akıllı şehirlerle beraber şehircilik mevzuatında da ciddi değişikliklere neden olacak. Akıllı şehirleri, akıllı ve otonom araç park sistemlerini, akıllı ve bireysel ulaşımla bütünleşmiş toplu ulaşım sistemlerini, paylaşımlı ulaşım sistemlerini önümüzdeki yıllarda çok daha fazla duyar hale geleceğiz.
Bu gelişmeleri sadece haberlerde veya televizyonlarda görmekle kalmayıp, aynı zamanda kullanmaya da başlayacağız. Bütün bu gelişmelerin hızlıca hayata geçmesini sağlayan son mega trend ise ülkelerin çevre politikaları ve korumacı yaklaşımları. Peki, bunu önemseyen ülkeler hangileri ve nasıl yapıyor diye baktığımızda ise, en sistemli, en derinden ve en sessiz yapan ülke olarak Çin çıkıyor karşımıza. Paylaşım ekonomisi ise son 5 yılda oldukça yaygınlaştı ve hatta birçok endüstrinin ışık hızıyla dönüşmesine sebep oldu. Bununla birlikte paylaşım ekonomisi, kaynakların verimli kullanılması yoluyla değer yaratılması fikrine dayanmaktadır ve yapısındaki bölümlendirme ile varlık yoğunluğu sebebiyle, özellikle otomotiv sektörünü ve taşımacılık hizmetlerini yakından ilgilendirmektedir. Kullan bırak otomobiller gibi, kamyon ve otobüs gibi araçlar da gerek bireysel gerek şirketler tarafından ortak ticari amaçlarla kullanılabilir. Böylelikle, sahiplik için kullanılacak kaynakları başka alanlarda ve farklı yatırımlar için değerlendirmek söz konusu olacaktır. Özellikle araç paylaşım modelinin yakın zamanda dünya çapında daha da yaygınlaşacağını ve yeni nesil kullanıcıların bu alana yönleneceğini düşünüyoruz. Bizim IONIQ 5 kullanılarak geliştirilen bir Robotaxi projemiz var. Şu an gelişim aşamasında ve dünyanın birçok noktasında testleri gerçekleştiriliyor. Araç paylaşımında bu tip teknolojilerin insanoğluna önemli çözümler sunacağını düşünüyoruz.
Son olarak sektörün 2024 yılı beklentilerini ve öngörülerini okuyucularımızla paylaşır mısınız?
2023 yılı, satışlarda rekorların kırıldığı ve aynı zamanda oluşan taleplere de cevap vermenin zor olduğu bir yıldı. 2024 yılında ise daha farklı senaryoların yaşanacağını öngörüyoruz. Özellikle Mart ayındaki seçimlerin ve para piyasalarındaki olası değişikliklerin otomotiv sektörünü etkileyeceğini tahmin ediyoruz. Faizler ve krediye ulaşmaktaki zorluklar kadar siyasi ve ekonomik gelişmeler de otomotiv sektörünün dinamiklerini değiştirebilir. Bu öngörülerimizden yola çıkarak; 2024 yılında gerçekleşmesi muhtemel toplam satış adetini 875.000 olarak tahmin ediyoruz.
Ancak, her ne kadar toplam pazarda bir daralma eğilimi öngörsek de elektrikli otomobillerin satışlarındaki artışın devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca, pazarda yer alacak yeni hibrit modellerle de çeşitlilik anlamında tüketicilere daha farklı seçenekler de sunulmuş olacak.
Biz de Hyundai olarak, 2024 yılında satışlarımızı artırarak pazardan daha yüksek bir pay almayı hedefliyoruz. Mevcut güçlü ürün gamımıza eklenecek yeni modeller ile birlikte satışlarda daha da iddialı bir konuma geleceğiz. Ayrıca, Kona Elektrik’in yanı sıra IONIQ 5 ve IONIQ 6 olmak üzere 3 farklı elektrikli modelimizle 2024’te daha etkin bir rol almayı ve büyüyen elektrikli araç pazarında payımızı çok daha yukarı çıkarmayı planlıyoruz.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel, Dijitalleşme otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası haline geldi dedi.
Otomotiv Distribütörleri Mobilite Derneği ODMD Yönetim Kurulu Üyesi Murat Berkel dijital ve otomotivin birlikteliğini değerlendirdi.
Bundan 3-4 yıl önce payları yüzde 1 bile olmayan elektrikli araçlar için 2024 yılında yüzde 15 gibi bir pazar payı öngörüyoruz. Bu da elektrikli otomobil satışlarında yükselişin süreceği anlamına geliyor. Özellikle yeni markaların büyüyen pazara girmesi ve yerli otomobilin de katkısıyla artık Türkiye’de elektrifikasyon daha çok konuşulmaya başlandı. Yeni modellerin tüm dünya ülkeleriyle aynı anda Türkiye’de de satışa sunulması için öncelikli olarak şarj istasyonu altyapısının güçlendirilmesi gerekiyordu. 2023 yılında sayısı artan şarj istasyonlarıyla beraber elektrikli otomobillere sağlanan vergi düzenlemesi sayesinde satış adetleri de paralel olarak artış gösterdi. Pil ve motor teknolojisindeki gelişmelerle beraber araçların sunduğu menzillerin de gelecek yıllarda artması bekleniyor. Satış ve servis noktalarının yaygınlaşması ve pil garanti sürelerinin de uzaması, elektrikli otomobillere karşı olan inancı ve geçiş sürecini hızlandırıyor. Türkiye otomotiv endüstrisi ve tüketiciler, elektrikli otomobillere karşı artık daha duyarlı ve daha bilgili. Bu da tıpkı Avrupa ülkeleri gibi yenilikçi teknolojilere ne kadar hazır olduğumuzu gösteriyor. Ancak şarj istasyon altyapısı kadar elektrik altyapısının da paralel olarak geliştirilmesi gerekiyor.
Otomotiv sektörü dijitalleşmeyle birlikte önemli bir değişim ve dönüşümden geçiyor. Sizce dijitalleşmenin hayatımıza ve sektörlere etkileri nelerdir?
Teknolojik gelişmelere en hızlı adapte olan sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor. Üretimden satışa, satış sonrasından müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda teknolojiye en fazla yatırımı yapan firmalar elbette rekabette bir adım öne çıkacak. Artık tüketici eğilimleri ve davranışları bambaşka bir boyuta evrildi ve sektördeki rekabet de daha farklı ve daha ileri görüşlü hamleler yapmanızı zorunlu kılıyor. A’dan Z’ye tüm trendler değişirken özellikle elektrikli ve 5G destekli otonom araçlar gibi inovatif gelişmeler de sektördeki teknoloji yatırımlarını öne çıkarıyor. Üretim tesislerinde dijital teknolojilerin kullanılması da otomotiv sektörü için neredeyse bir zorunluluk. Hatta dijital dönüşüme adapte olamayan markaların önümüzdeki birkaç yıl içerisinde çok ciddi riskler ile karşı karşıya kalacağı aşikar. Dijital dönüşüm; otomotiv sektöründe üretim proseslerinden tedarik zincirine kadar birçok alanda işleyişleri hızlandırarak daha sürdürülebilir bir ortam yaratacak ve hatta iş verimliliği, kalite ve zamandan tasarruf imkanları da sunacak.
Önümüzdeki dönemde paylaşım ekonomisinin otomotiv sektörünü nasıl etkilemesini bekliyorsunuz?
Mobiliteyi, insanoğlunun hayatını kolaylaştıran tüm çözümler olarak tanımlayabiliriz. Bir yerden bir yere gidiş, bir durumdan başka bir duruma geçiş, mobilite kavramının kapsamında yer alıyor. Dolayısıyla, otomotiv sektörünün mobilite kavramına bakış açısı, zamanla gelişen teknoloji ile bambaşka bir boyuta evrildi. Gelişen teknoloji sayesinde kişiler hareket halindeyken bile iletişim kurabiliyor, bilgiye erişebiliyor, video izleyebiliyor, e-postalarını kontrol edebiliyor veya döküman alıp gönderebiliyor. Otomotiv endüstrisi de bu gelişen teknolojiye ayak uyduran ve hatta gelişmesine katkıda bulunup yönlendiren yegane sektörlerden biri. Aslında önümüzdeki 15 yıl içinde otomotiv endüstrisi hızlı bir şekilde mobilite eko sistemine dönüşecek. Mobilite eko sisteminde bütün ulaşım araçlarının ve hayatımıza değer katan akıllı cihazların birbiri ile bağlantı içinde olması ve interaktif şekilde çalışmasıdır. Otonom ve bağlantılı araçlar mobilite eko sisteminin önemli bir parçası olarak önümüzdeki dönemde hayatımızın içinde daha fazla yer alacak. Günümüzde A noktasından B noktasına gitmek için kullanılan ama önemli ölçüde zaman kaybı yaşatan otomobil, yakın gelecekte yapay zeka destekli ileri bir sürüş güvenliği sunarak, üçüncü bir yaşam alanı haline dönüşecek. Bu yeni yaşam alanıyla beraber onun yaratacağı ekosistem, 2035 yılına gelindiğinde otomotiv endüstrisinde ortaya çıkan kârdan alınan payların oranlarını da hızla değiştirecek. Sektördeki rekabetin temelinde, bu üçüncü yaşam alanının paylaşılması var. Bugün asıl işleri mobilite olmayan küresel dijital şirketleri bu pastadan pay almak için ciddi yatırımlar yapıyorlar. Önümüzdeki dönemde sadece otomotiv üreticileri değil, küresel çapta büyük dijital şirketlerin yatırımlarını da konuşacağız. Yakın gelecekte otomotiv ekosistemi, teknoloji devleri ve otomotiv üreticilerinin birleşimiyle çok farklı bir yere doğru evrilmiş olacak. Teknoloji alanındaki dönüşüm, sosyal alanı da ister istemez tetikleyip akıllı şehirlerle beraber şehircilik mevzuatında da ciddi değişikliklere neden olacak. Akıllı şehirleri, akıllı ve otonom araç park sistemlerini, akıllı ve bireysel ulaşımla bütünleşmiş toplu ulaşım sistemlerini, paylaşımlı ulaşım sistemlerini önümüzdeki yıllarda çok daha fazla duyar hale geleceğiz.
Bu gelişmeleri sadece haberlerde veya televizyonlarda görmekle kalmayıp, aynı zamanda kullanmaya da başlayacağız. Bütün bu gelişmelerin hızlıca hayata geçmesini sağlayan son mega trend ise ülkelerin çevre politikaları ve korumacı yaklaşımları. Peki, bunu önemseyen ülkeler hangileri ve nasıl yapıyor diye baktığımızda ise, en sistemli, en derinden ve en sessiz yapan ülke olarak Çin çıkıyor karşımıza. Paylaşım ekonomisi ise son 5 yılda oldukça yaygınlaştı ve hatta birçok endüstrinin ışık hızıyla dönüşmesine sebep oldu. Bununla birlikte paylaşım ekonomisi, kaynakların verimli kullanılması yoluyla değer yaratılması fikrine dayanmaktadır ve yapısındaki bölümlendirme ile varlık yoğunluğu sebebiyle, özellikle otomotiv sektörünü ve taşımacılık hizmetlerini yakından ilgilendirmektedir. Kullan bırak otomobiller gibi, kamyon ve otobüs gibi araçlar da gerek bireysel gerek şirketler tarafından ortak ticari amaçlarla kullanılabilir. Böylelikle, sahiplik için kullanılacak kaynakları başka alanlarda ve farklı yatırımlar için değerlendirmek söz konusu olacaktır. Özellikle araç paylaşım modelinin yakın zamanda dünya çapında daha da yaygınlaşacağını ve yeni nesil kullanıcıların bu alana yönleneceğini düşünüyoruz. Bizim IONIQ 5 kullanılarak geliştirilen bir Robotaxi projemiz var. Şu an gelişim aşamasında ve dünyanın birçok noktasında testleri gerçekleştiriliyor. Araç paylaşımında bu tip teknolojilerin insanoğluna önemli çözümler sunacağını düşünüyoruz.
Son olarak sektörün 2024 yılı beklentilerini ve öngörülerini okuyucularımızla paylaşır mısınız?
2023 yılı, satışlarda rekorların kırıldığı ve aynı zamanda oluşan taleplere de cevap vermenin zor olduğu bir yıldı. 2024 yılında ise daha farklı senaryoların yaşanacağını öngörüyoruz. Özellikle Mart ayındaki seçimlerin ve para piyasalarındaki olası değişikliklerin otomotiv sektörünü etkileyeceğini tahmin ediyoruz. Faizler ve krediye ulaşmaktaki zorluklar kadar siyasi ve ekonomik gelişmeler de otomotiv sektörünün dinamiklerini değiştirebilir. Bu öngörülerimizden yola çıkarak; 2024 yılında gerçekleşmesi muhtemel toplam satış adetini 875.000 olarak tahmin ediyoruz.
Ancak, her ne kadar toplam pazarda bir daralma eğilimi öngörsek de elektrikli otomobillerin satışlarındaki artışın devam edeceğini düşünüyoruz. Ayrıca, pazarda yer alacak yeni hibrit modellerle de çeşitlilik anlamında tüketicilere daha farklı seçenekler de sunulmuş olacak.
Biz de Hyundai olarak, 2024 yılında satışlarımızı artırarak pazardan daha yüksek bir pay almayı hedefliyoruz. Mevcut güçlü ürün gamımıza eklenecek yeni modeller ile birlikte satışlarda daha da iddialı bir konuma geleceğiz. Ayrıca, Kona Elektrik’in yanı sıra IONIQ 5 ve IONIQ 6 olmak üzere 3 farklı elektrikli modelimizle 2024’te daha etkin bir rol almayı ve büyüyen elektrikli araç pazarında payımızı çok daha yukarı çıkarmayı planlıyoruz.
Kaynak: ODMD
Haftanın popüler haberleri
Anadolu Isuzu en çok Ar-Ge harcaması yapan firmalar listesinde
Anadolu Isuzu “2024 En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan İlk 500 Firma” listesinde 25’inci sırada yerini aldı.
25 Eylül'de Rusyadan orman şirket temsilcileri İstanbul'a geliyor
Rusya'nın orman ürünleri sektöründen şirketleri kapsayan bir iş heyeti 25–26 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul'da geniş bir ürün yelpazesini tanıtacak.
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi
Burçin Girit, Çalık Enerji’de Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (EMEA & CIS Bölgesi) olarak göreve başladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan BM'de İsrail'in Gazze mezalimini lanetledi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, BM 80. Genel Kurulu’na hitap etti. KKTC'ni tanımaya davet etti. İsrail'in Gazze'ye yaptığı mezalimi lanetledi.
Bi-Fikir KAP’a bu yıl üniversite öğrencilerinden 2.313 proje fikri geldi
Anadolu Grubu’nun inovasyon platformu Bi-Fikir KAP yarışmasının birincisi 120 bin TL ve yurt dışı fabrika deneyimi kazandı.
Türsab Başkan Adayı Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir
TÜRSAB Başkan adayı M. Nezih Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir. TÜRSAB Üyesine Yabancılaştı, Çözümden Uzaklaştı. TÜRSAB, kimsenin tekeline bırakılamaz.
TÜRKÇİMENTO Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi
TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi.
Hazır Beton Birliği: İnşaat istikrarlı bir performans göstermiyor
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) yayınladığı bültende inşaat istikrarlı bir performans göstermiyor açıklamasında bulundu.
AI, disleksi ve otizm’in erken tanısında doğruluk sağladı
Dr. Öğretim Görevlisi Günet Eroğlu: Yapay zeka, disleksi ve otizm’in erken tanısında yüzde 98'e varan doğruluk sağladı
vivo CEO'su Harris Li "5G ile yeni bir çağ başlıyor"
vivo Türkiye Yatırımcısı ve CEO Harris Li “Biz, 5G'nin yeni bir çağın kapılarını açacağına ve hayatlarımızı dönüştüreceğine yürekten inanıyoruz." dedi.
Yeşilova, geleceğin alüminyum trendlerini Aluexpo’da sergiledi
Yeşilova Holding, Aluexpo 2025 fuarında inovatif ürünleri, sürdürülebilir çözümleri ve modern üretim yaklaşımıyla öne çıktı.
Gedik Eğitim Vakfı GEV Gelecek Zirvesi 9 Aralık'ta
Gedik Eğitim Vakfı (GEV) çatısı altında düzenlenen GEV Gelecek Zirvesi, 9 Aralık 2025 tarihinde MEXT Teknoloji Merkezi’nde gerçekleşecek.
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına Muhammed Ali Oflaz seçildi
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilen Muhammed Ali Oflaz, üretmeye ve milli hedeflere katkı sunmaya devam edeceklerini bildirdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM toplantısında dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Kurul Salonu'nda düzenlenen Filistin Meselesine Çözüm Bulunması ve İki Devletli Çözümün Hayata Geçirilmesi Konulu Yüksek Düzeyli Uluslararası Konferansı'na katıldı.
Günlük 3 milyon karekod ödemesi ile rekor büyüme
BKM Genel Müdürü Ozan Deniz'e göre fiziksel kartların yerini dijital cüzdanlar alacak.
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkevinde yatırımcılarla bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Birleşmiş Milletler 80'inci Genel Kurulu dolayısıyla bulunduğu New York'ta, Türkiye-ABD İş Konseyi tarafından Türkevi'nde düzenlenen konferansta yatırımcılarla bir araya geldi.
En Hızlı Büyüyen 100 Şirket araştırma sonuçları yayımlandı
Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlendi. Ankara merkezli Deeptech Universe Savunma ve Bilişim Teknolojileri AŞ ilk sırayı aldı.
Türk halıcıları İngiltere pazarında zirveyi hedefliyor
Türk halı sektörü, İngiltere pazarında son 4 yılda ihracatını yüzde 68’lik artışla 129 milyon dolardan 217 milyon dolara taşıdı.
Türk Kadınlar Birliği Bursa Şubesinden "sağlıklı yaşam" çağrısı
Türk Kadınlar Birliği, 2025 yılı yeni sezonunu kahvaltı ve söyleşi programı ile açtı. Prof. Dr. Akbudak, “Renkli Beslen; Parla, Taze Meyve ve Sebzenin Gücü ile Güçlen” başlıklı sunumunda sağlıklı yaşamın ve bilinçli beslenmenin önemine dikkat çekti.
TAM'a katılan kamu bankası ATM'leri 12 bine ulaştı
Kamu bankalarının ATM'lerini tek bir marka altında birleştiren "Türkiye'nin ATM Merkezi (TAM)" projesine entegre olan ATM sayısı 12 bine ulaştı.
Fenerbahçe'de başkanlık bayrağını Sadettin Saran devraldı
Fenerbahçe Kulübünün olağanüstü seçimli genel kurulunda 24 bin 393 geçerli oyun 12 bin 325'ini alan Sadettin Saran, başkan seçildi.
Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü Kanada’yı radarına aldı
Türk zeytincilik sektörü Kanada’ya 10 bin ton zeytinyağı, 5 bin ton sofralık zeytin ihraç etmeyi hedefliyor.
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor. Akdeniz İhracatçı Birlikleri, Belçika Krallığı Ankara Büyükelçisi Hendrik Van De Velde ve beraberindeki heyeti Mersin'de ağırladı.
Otomobil ithalatına ilişkin yeni düzenlemeler Resmi Gazete'de
Otomobil ithalatına yönelik yeni düzenlemeler kapsamında bazı binek otomobillerin dış alımında ek mali yükümlülük uygulanmasına karar verildi.
Milli Hızlı Tren güneş enerjisiyle üretiliyor
Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından hayata geçirilen güneş enerji santraline (GES) ilişkin açıklama yaptı.
Otomotiv şirketlerinin yüzde 86'sı yapay zekâya yatırım yapıyor
KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay zekâ ve yeni teknolojilere ciddi yatırımlar yapıyor.
Dr. Murat Yaycı'dan düzenli yaşam ve stres yönetimi önerileri
Düzenli Yaşam ve Stres Yönetimi en önemli sağlık reçetelerinden. Dr. Murat Yaycı, ağrıların önlenmesinde yaşam tarzı değişikliklerinin kritik rol oynadığını söyledi.
BeoSonic ile ruh haline göre ses deneyimi
TCL ve Audio by Bang & Olufsen stratejik iş birliği ile görüntü ve seste yeni standartlar belirliyor.
Ekipler denetimde! Fahiş fiyat ve stokçuluğa geçit yok
Ticaret Bakanlığınca yapılan denetimlerde 8 ayda yaklaşık 1,9 milyar lira ceza uygulandı.
Ticari defterlerde yeni düzenleme yapıldı
İşletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına yönelik düzenleme yapıldı.
29 ilde 449 taşınmaz satışa çıkacak
Kentsel Dönüşüm Başkanlığı 29 ilde 449 taşınmazı satışa sunacak.
Borsa İstanbul'da manipülasyon yapan 13 kişi tutuklandı
Borsa İstanbul'da manipülasyon yaptıkları iddiasıyla yakalanan 13 zanlı tutuklandı.
"Vergisiz döviz" iddialarına ilişkin açıklama
Hazine ve Maliye Bakanlığından "vergisiz döviz" iddialarına ilişkin açıklama yapıldı.
İstanbul'da metro seferlerine TEKNOFEST düzenlemesi
Metro İstanbul, Atatürk Havalimanı'nda gerçekleştirilen TEKNOFEST İstanbul etkinliği dolayısıyla metro seferlerinde yapılan düzenlemeleri duyurdu.
Karel’in Genel Müdürlüğüne Altay Doğu atandı
Karel’de üst yönetim değişikliği yaşandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 6 Ekim 2025 tarihi itibarıyla Genel Müdürlük görevine Altay Doğu atandı.
BMW yeni iX3 modelinde logosunu sadeleştirdi
BMW logosunda sessiz dönüşüm. Logosunu sadeleştirdi. Geçtiğimiz hafta Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni iX3, markanın yeni logosuna da ev sahipliği yaptı.
Vakko’nun yeni CMO’su Ayça Kaya oldu
Vakko Group’ta Ayça Kaya Ağustos 2025 itibarıyla Pazarlama Grup Başkanı olarak göreve başladı.
Elif Gamze Görer'e DHL Global Forwarding’in CFO'su oldu
DHL Global Forwarding Türkiye & Levant Yeni Finans Direktörü Elif Gamze Görer oldu.