Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Haber Giriş Tarihi: 18.11.2023 14:38
Haber Güncellenme Tarihi: 18.11.2023 14:38
Kaynak:
AA
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kozmetik ürün ihracatı 1 milyar doları aştı
Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Yat ticaretinde dünyada ikinci sıradayız
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Türkiye’nin 2025 yılı yat siparişleri defterine göre dünyada İtalya’dan sonra ikinci sırada olduğunu söyledi.
THY, İslamabad ve Lahor seferlerini iptal etti. Sebep: Saldırılar
THY, Hindistan'ın Pakistan'a saldırısı nedeniyle bugün İstanbul'dan yapılması planlanan İslamabad ve Lahor seferlerini karşılıklı iptal etti.
Hazım Akyol, Vakıf Leasing Yönetim Kurulu Başkanı oldu
Vakıf Leasing yeni yönetim kurulunu duyurdu.
Sümer Varlık 37 milyon lira temettü dağıtacak
Sümer Varlık Yönetim A.Ş. Yönetim Kurulu, 2024 yılı kârından 37 milyon TL temettü dağıtımını onayladı. Ödemeler 18 Haziran’dan itibaren yapılacak.
ATO Başkanı Baran: Vergi afları vergi zeminini bozuyor
Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, "Vergi sistemimiz, adil, şeffaf ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır" dedi.
Dijital mevduat bankası ColendiBank faaliyetlerine başladı
ColendiBank, Türkiye’nin ilk yapay zeka temelli, doğuştan dijital mevduat bankası olarak faaliyetlerine başladı.
Bakan Uraloğlu, TikTok'tan çocuk ve gençlere yönelik hassasiyet istedi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TikTok Devletlerle İlişkiler ve Kamu Politikaları Türkiye ve Bölge Başkanı Sn. Fatih Kafadar’ı kabul etti.
Türk Ticaret Bankası, 112 yıl sonra yeniden faaliyette
112 yıllık banka, ihracatçılara finansal çözümler sunarak ekonomiye destek olacak.
Uber, Trendyol GO’yu satın aldı
Trendyol Grubu, teslimat hizmeti Trendyol GO’nun yüzde 85’lik hissesinin Uber Technologies, Inc.’e devri konusunda anlaşmaya vardığını duyurdu.
Türkiye, Hindistan'ın Pakistan'a füze saldırısını kınadı
Dışişleri Bakanlığından yapılan açıklamada; Pakistan ile Hindistan arasında yaşanmakta olan gelişmelerin endişeyle takip edildiği belirtildi.
Loras Holding Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptı
Loras Holding yönetim kurulunda görev dağılımı yaptığını duyurdu.
THY Teknik ile Rolls-Royce işbirliği
THY, Rolls-Royce ile işbirliğine gittiklerini duyurdu.
Fahrettin Günalp Ertik, Bizim Toptan'da Yönetim Kurulu Üyesi oldu
Ali Ülker'in istifasıyla boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Fahrettin Günalp Ertik atandı.
Odine ve Turkcell, CC-Global Awards 2025 finalisti
17 Haziran'da Berlin'de düzenlenecek törende kazananlar açıklanacak.
ABD Michigan'daki Pine River Güneş Enerjisi Parkı bitti
DTE Energy, ABD Michigan'da gerçekleştirmekte olduğu Pine River Güneş Enerjisi Parkı’nın yapımını sonuçlandırdı.
Çiçekçiler Anneler Günü hazırlıklarına başladı
Anneler Günü'ne kısa süre kala çiçek sektöründe hazırlıklar devam ediyor.
Fakir Premium SR 9800 tescillendi
Fakir Hausgeräte'nin Premium SR 9800 S model süpürgesi F.A.Z. tarafından yapılan detaylı performans analizlerinde rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti.
Velar Makine, EYDEP-BSertifikası almaya hak kazandı
Velar Makine, Savunma Sanayi Başkanlığı'nın EYDEP programı kapsamında yüksek yetkinlik seviyesini temsil eden B seviye sertifika almaya hak kazandı.
Sibel Selvi: Marka hikayeleri akılda kalıcıdır
İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, Marka hikayelerinin duygusal bağ kurarak sadakati artırdığını ve uzun vadeli başarı getirdiğini söyledi.
Philips, saç şekillendirme ürün ailesine üç yeni model ekledi
Philips'ten saç şekillendirme rutinlerini dönüştüren 3 yeni ürün ekledi.
Limak Çimento’nun dekarbonizasyon hedeflerine SBTi onayı
Limak Çimento’nun 2030 yakın dönem ve 2050 net sıfır emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından onaylandı.
Türk iş dünyası ABD ve AB pazarında daha güçlü temsil edilmeli
İstanbul Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçıvan, Meclis toplantısında gündeme dair açıklamalarda bulundu.
En değerli vitrin artık cep telefonlarının ekranları
Eskiden bir ürün satmak için iyi bir mekân bulup dükkân açmanın yeterli iken günümüzde en değerli vitrinin cep telefonlarının ekranları olduğu bir gerçek.
Nisan 2025’te 4.052 Sanayi Kapasite Raporu onaylandı
TOBB tarafından Nisan 2025’te onaylanan kapasite raporu sayısı Nisan 2024’e göre %11,7 (423 adet) artarak 4.052 adet oldu.
Hisarcıklıoğlu'nun vergi denetimleri için olur ve olmazları
Hisarcıklıoğlu’ndan ‘vergi denetimleri’ mesajı!
Türk firmaları Erbil'de Orta Doğu Turizm Fuarına katıldı
Irak'ın Erbil kentinde düzenlenen Orta Doğu Turizm Fuarı’na Türkiye'den çok sayıda turizm şirketinin yanı sıra 20 ülkeden 150'den fazla şirket katıldı.
Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu
İstanbul Sabiha Gökçen, "Avrupa’da en hızlı büyüyen havalimanı'' oldu.
Semra KARSU, QNB Finansal Kiralama'dan istifa etti
QNB Finansal Kiralama şirketi, Genel Müdür Yardımcısı Semra Karsu'nun görevinden ayrıldığını duyurdu.
Big Chefs'in YKB Gamze Hatice Cizreli, Vekili Saruhan Tan seçildi
Büyük Şefler Gıda şirketinde Yönetim Kurulu Başkanlığına Gamze Hatice Cizreli, Başkan Vekilliğine Saruhan Tan seçildi.
KOSGEB desteğinde ikinci başvuru dönemi başladı
KOSGEB Kapasite Geliştirme Destek Programı'nda ikinci başvuru dönemi başladı. Başvurular 30 Haziran'a kadar yapılabilecek.
TEI'ye Verimlilikte 4 ödül
Verimlilik Proje Ödülleri kapsamında TEI, dört farklı projesiyle ödüle layık görüldü.
Otokar COBRA II zırhlı araçları Romanya'da üretilecek
Otokar, Romanya’nın önde gelen savunma sanayii şirketlerinden Automecanica S.A. ile bir Ortak Girişim Anlaşması imzaladı.
Friedrich Merz kimdir?
Almanya Şansölyesi seçilen Friedrich Merz kimdir? sorusu dünyada en çok sorgulanan konu oldu.
Dondurulmuş gıdalar çözülmeden mi çözüldükten sonra mı pişirilmeli?
Dondurulmuş gıdalarda "Süpermarket Denetimi: Uyarı Eksikliği" konusu dünya gündeminde!
Çinli e-ticaret platformları ABD tüketicilerinin gözdesi oldu
Ticaret gerilimlerine rağmen DHgate ve Taobao gibi Çinli e-ticaret platformları, ABD'de rekabetçi fiyatları ve sosyal medya pazarlamasıyla yükselişe geçti.
Bakan Şimşek: Dezenflasyon süreci devam ediyor
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, enflasyon sürecine dair veriler paylaştı.
Agrotech, tarımda yapay zeka destekleri sunuyor
AgroTech AI, tarım sektörünün dijitalleşmesine katkı sunmayı amaçlayan stratejik bir adım olarak hayata geçirildi.
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu belirlendi
Kron Teknoloji Yönetim Kurulu Başkanlığına Lütfi Yenel, Başkan Yardımcılığına Ayşe Yenel seçildi.
Orhun Kartal, Hun Yenilenebilir Enerji YK Başkanı seçildi
Hun Yenilenebilir Enerji Üretim A.Ş., Yönetim Kurulu görev dağılımını KAP aracılığıyla duyurdu.
Torunlar GYO'nun olağan genel kurulu 29 Mayıs 2025'te
Torunlar GYO, olağan genel kurul toplantısını 29 Mayıs 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.