Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Haber Giriş Tarihi: 18.11.2023 14:38
Haber Güncellenme Tarihi: 18.11.2023 14:38
Kaynak: AA
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Kozmetik ürün ihracatı 1 milyar doları aştı
Türkiye'nin kozmetik sektöründe yılın 9 ayında gerçekleştirdiği ihracat 1 milyar 76 milyon dolar oldu.
Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayicileri Derneğinden edinilen bilgiye göre, söz konusu sektörde başta saç, cilt ve güneş bakım ürünleri, deodorant ve kokular, makyaj ve tıraş malzemelerinin yanı sıra ağız ve diş sağlığını korumaya yönelik ürünlerin ihracatı dikkati çekiyor.
Türkiye'nin bu sektörde yaptığı ihracat yılın 9 ayında 1 milyar 76 milyon dolara ulaştı.
Türkiye 150'den fazla ülkeye kozmetik ürünü satıyor
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye Kozmetik ve Temizlik Ürünleri Sanayi Meclisi Başkanı Ahmet Pura, AA muhabirine, 150'den fazla ülkeye kozmetik ürün ihracatı yapıldığını söyledi.
Kozmetik ürünleri ihracatında en fazla paya sabun ve ıslak mendil grubu ürünlerinin sahip olduğunu belirten Pura, bu ürünlerin çoğunlukla ABD, Irak ve Rusya Federasyonu'na ihraç edildiğini ifade etti.
Pura, ihracatta önemli paya sahip diğer ürünler arasında tıraş ürünleri ve deodorantlar olduğunu, bunların da en çok Rusya ve Hollanda'ya ihraç edildiğini belirtti. Ahmet Pura, saç ürünlerinin en çok Irak ve İran'a, güzellik, makyaj ve cilt bakımı ürünlerinin ise Libya ve ABD'ye ihraç edildiğini aktardı.
Söz konusu sektörde ihracatın yılın 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19 artış gösterdiğine işaret eden Pura, "Yıl sonunda ihracatımızın geçen yıla göre yüzde 12 artış göstereceğini ve 1,5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını beklemekteyiz. Sektördeki ihracat büyüklüğü neredeyse son 5 yıldır bir önceki yıla göre büyüme göstermiştir. Yıllar itibarıyla sektör ihracatının artış trendi içerisinde olduğu görülmektedir. Son 10 yıldır ise ihracat büyüklüğü her dönem ithalattan fazla olarak gerçekleşmiş ve dış ticaret fazlası ile Türkiye ekonomisinin cari açığının kapatılmasına katkı sağlayan sektörlerden biri olmuştur." değerlendirmesinde bulundu.
Kozmetik sektöründe ihracatın artırılması için bazı fırsatların görüldüğüne dikkati çeken Pura, şunları kaydetti:
"Yoğun genç nüfusumuz ile birlikte gelişen tüketici trendlerine ve farklı ülkelerdeki tüketici davranışları ile toplumsal kültüre uygun, yüksek katma değerli ürünlerin üretilmesi, ülkelerin farklı pazar dinamikleri göz önünde bulundurularak araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ihracatımızı artırma yönünde önemli bir fırsattır. Bununla birlikte sektörde markalaşma faaliyetlerinin artırılması da ülkemizi öne çıkaracak adımlardan bir diğeri olarak sayılabilir. Avrupa Yeşil Mutabakatı konusunda farkındalık yaratmaya yönelik eylemler planlanarak uzun vadede rekabet avantajı sağlanması, sektörün gerek çevreye gerek de ekonomiye daha fazla katkı sağlaması açısından önem arz etmektedir."
Kayıt dışı ürünler pazar kaybına neden oluyor
Pura, fırsatların yanı sıra ihracatı olumsuz etkileyen bazı durumların da olduğunu, mevzuat sorunlarının ihracatçılara engel oluşturduğunu belirtti.
Kozmetik sektöründe mevzuata aykırı, kayıt dışı ürünlerin denetimlerinin artırılmasını talep eden Pura, şunları kaydetti:
"Pazarda taklit, sahte ürün ve vergi açısından suç teşkil eden kayıt dışı faaliyetler ülke ekonomisine kayıplar yaşatmakta ve bu ürünler nedeniyle, üreticiler, satış noktaları ve nihai tüketici de zarar görmektedir. Bu ürünlerin ihracata konu olduğu durumlarda ise ülkemizin ticari itibarı zedelenmekte dolayısıyla ihracat yapılan pazarlar kaybedilmektedir."
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
OYAK Çimento ikinci çeyrekte de büyümeye devam etti
OYAK Çimento Fabrikaları A.Ş., 2024 yılının ikinci çeyreğinde 9 milyar 375 milyon TL net satış elde etti.
Öğrencilerin fikirleri Bi-Fikir KAP’ta ödüllendirildi
Öğrencilerin yenilikçi fikirleri Bi-Fikir KAP’ta 6. kez ödüllendirildi.
Anadolu Vakfı burs başvuruları başladı
Anadolu Vakfının burs başvuruları başladı. Başvuru için vakıf internet sitesinden başvuru yapılması gerekiyor.
Sektör temsilcilerinden Dijital Oyun Ajansı kurulmalı önerisi
Endüstri temsilcileri, uzmanlar, akademisyenler, oyun geliştiriciler ve oyun şirketleri "Dijital Oyun Ajansı" kurulmasını önerdi.
Dünya modasına yön verenler IFCO da buluştu
7-9 Ağustos’ta İFM’de altıncısı düzenlenen IFCO, onlarca alım grubunun yanı sıra 150’yi aşkın ülkeden binlerce seçkin alıcıyı İstanbul’da buluşturdu.
Food Point Fuarı 24 Eylülde Bursa'da başlayacak
Gıda Sektörünün Kalbi Eylül’de Bursa’da Atacak.
Türk Prysmian'da İtalyan Daniele Lorenzo Mazzeralla dönemi
Sarah Lynn Snyder'ın Yönetim Kurulu Başkan Vekilliği görevinden ayrılmasıyla boşalan YK Başkan Vekilliğine şirketin CEO'su Sn. Daniele Mazzeralla atandı.
Doğan Holding, Gümüştaş ve Doku Madencilik'in yüzde 75 hissesini alıyor
Rekabet Kurumundan Doğan Grubunun Gümüştaş ve Doku Madencilik şirketlerinin yüzde 75 hisselerini almasına izin verildi.
Başak Tanses, Dünyagöz Hastanelerine katıldı
Dünyagöz Hastaneler Grubu’nun Kurumsal İletişim Müdürü Başak Tanses oldu.
La Lorraine Bakery Group Ticari Direktörü Sevil Ayaz oldu
Değirmencilik ve fırıncılık sektöründe 85 yılı aşkın tecrübesi ile köklü bir geçmişe sahip olan Belçika merkezli La Lorraine Bakery Group (LLBG) Türkiye’nin Ticari Direktörü Sevil Ayaz oldu.
Renault Group İletişim Başkanı Christian Stein oldu
Christian Stein, Renault Group’un İletişim Başkanı olarak atandı.
ISS Türkiye: Proser Genel Müdürlüğüne Ertaç Erden atandı
ISS Türkiye, Proser Güvenlik Hizmetleri’nde Ertaç Erden’in Genel Müdürlük görevine atandığını duyurdu.
Tüketici elektroniği fuarı IFA, Berlin'de kapılarını açtı
Tüketici elektroniği fuarı IFA 2024, Almanya'nın başkenti Berlin'de yapay zeka yenilikleriyle kapılarını açtı. Fuara Türkiye'den 52 firma katılım sağladı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Model Fabrika sayısını 15'e çıkaracak
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Kacı: Model fabrika sayısını 15'e çıkaracağız dedi.
Nitelikli İK için 81 ile Millî Teknoloji Atölyesi kurulacak
Tübitak tarafından 81 ilde Milli Teknoloji Atölyeleri kuruluyor.
Goldman Sachs analizi: Yapay zeka petrol fiyatlarını etkileyebilir
Goldman Sachs, yapay zekanın önümüzdeki 10 yılda petrol fiyatlarını etkilemesinin muhtemel olduğunu analiz etti.
SK Hynix Ekim'de HBM3E çiplerinin seri üretimine başlayacak
SK Hynix önümüzdeki ay HBM3E çiplerinin seri üretimine başlayacak
Avrupa demir çelik talebini Türkiye'ye çevirdi
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı, demir ve demir dışı metaller ihracatında da pozitif rakamların elde edildiğini kaydetti.
Sanko Pazarlama Genel Müdürlüğe Mustafa Besli atandı
Rezzan Topal'dan boşalan Sanko Pazarlama Genel Müdürlüğüne Mustafa Besli atandı.
Bayraktar "Türk savunma sanayisine büyük ilgi var"
TEKNOFEST Yönetim Kurulu Başkanı Bayraktar: Tüm dünyadan Türkiye'nin savunma eserlerine büyük bir rağbet var dedi.
Avrupa Havacılık Raporu: İstanbul Havalimanı en yoğun havalimanı
İstanbul Havalimanı, 26 Ağustos-1 Eylül'de Avrupa'nın en yoğun havalimanı oldu.
Sevil Özakça: EİDS’de yetkilendirme süresi asgari 3 ay olacak
Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Akademi projesi kapsamında “Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) Bilgilendirme Semineri” düzenlendi.
Hisarcıklıoğlu “OVP ile önemli bir yol haritası sunuldu”
(TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu “OVP ile önemli bir yol haritası sunuldu” dedi.
OVP ile 2026'da yüzde 9,7'ye düşen enflasyon oranı öngörülüyor
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Orta Vadeli Programın amacı, enflasyonun tek haneye düşürülmesidir.
Forever, Herbalife ve Homm'a Rekabet Kurulundan soruşturma
Forever Living Sağlık ve Güzellik Ürünleri Dağıtım, Herbalife International Ürünleri Tic. Şirketi ve Homm Bitkisel Ürünler Pazarlama hakkında soruşturma açıldı.
Apple, 2025'ten itibaren tüm iPhone'larda OLED ekranlara geçiş yapacak
Apple, 2025'ten itibaren çıkacak tüm iPhone'larda OLED ekranlara geçiş yapacak.
Havelsan ile JODDB arasında ikili işbirliği görüşmeleri başladı
Ürdün'de düzenlenen SOFEX 24 Fuarında Havelsan ile JODDB arasında ikili işbirliğine ilişkin mutabakat zapt imzalandı.
Beyaz eşya satışları geçen yıla göre yüzde 10 artış gösterdi
TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Sığın, ocak-temmuz döneminde iç satışların geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 arttığını belirtti.
Konkordato Komiserliğinden Afra Profil alacaklılarına davet
Konkordato Komiserliği, Afra Profil Yapı Elemanları İnş. Taah. San. Ve Tic. Ltd. Şti.'nin alacaklılarını davet etti.
Sosyal medyanın en başarılı markaları belirlendi
Sosyal medyanın en başarılı markaları belirlendi.
Çuhadaroğlu Metal'de yeni yönetim belirlendi
Çuhadaroğlu Metal'de YK Başkanlığına Murat Ruhi Çuhadaroğlu, YK Başkan Vekilliğine Halil Nejat Çuhadaroğlu seçildi.
Graintürk Tarım'ın yeni ünvanı Graintürk Holding oldu
Graintürk Tarım A.Ş. yaptığı açıklamada Holding'e dönüştüğünü duyurdu.
İlk 8 ayda ebebek'in internet sayfasını 87 milyon kişi ziyaret etti
Ebebek Mağazacılık, Ocak-Ağustos arasında mağaza ve internet sitesi ziyaretçi sayılarını KAP aracılığıyla duyurdu.
Migros'un mağaza sayısı 3 bin 537'e ulaştı
31 Ağustos 2024 itibariyle Migros'un toplam mağaza sayısı 3537'e ulaştı.
Çin, Japonya'yı olası yeni çip kısıtlamaları nedeniyle uyardı
Çin, Japonya'yı olası yeni çip kısıtlamaları nedeniyle misilleme uygulayabileceğini belirterek uyardı.
Türkiye ile Mısır arasında 17 anlaşma imzalandı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah Es-Sisi'nin huzurunda iki ülke arasında 17 anlaşma imzalandı.
Google 26 yaşında
Google, 26 yılı geride bıraktı.
e-ihracatta yıl sonu hedefi 8 milyar dolar
Ticaret Bakanı Bolat: 2024'ün sonuna kadar toplamda 8 milyar dolar e-ihracata ulaşmayı hedefliyoruz.
İlk 8 ayda Doğu Karadenizden 138 ülkeye ihracat gerçekleşti
İlk 8 ayda Doğu Karadenizden 138 ülkeye 1 milyar 99 milyon dolarlık ihracat gerçekleşti.
Haziran'da canlı krediler toplam kredilerin yüzde 98’ini oluşturdu
Haziran 2024 itibarıyla canlı krediler toplam kredilerin yüzde 98’ini oluşturdu.