AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 112,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Haber Giriş Tarihi: 29.04.2025 14:04
Haber Güncellenme Tarihi: 29.04.2025 14:05
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 112,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk çeyreğinde en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin başında Hollanda, Kırgızistan ve İspanya'nın yer aldığını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü ivmelenmeyi 17 kat artışla Kırgızistan pazarında yakaladıklarını vurguladı.
“Bölge ihracatımızın yüzde 78'ini bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya oluşturdu”
Küresel ekonomik zorluklar, enflasyon baskısı, maliyetler ve döviz kuru arasındaki makasın açılması, finansmana erişimde yaşanan sıkıntılara karşı uluslararası pazarlarda zorlu sınav veren AHKİB üyesi ihracatçıların 2025 yılı ilk çeyreğinde 13 bin 13 ton ürünü değere dönüştürdüğünü bildiren Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatının yüzde 78'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya ürün gruplarında kümelendiğini bildirdi. Başkan Gürkan Tekin, “Birliğimizin sektörel ihracatında bayan dış giyimde yüzde 15 artışla 51,9 milyon dolar, bay dış giyimde yüzde 20 artışla 25,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada (çadır, çavul vb.) yüzde 7 artışla 9,6 milyon dolar değere ulaştık.” dedi.
“Pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerin olumlu sonuçları raporlara yansıyor”
Kriz dönemlerinde dahi fırsatlar yaratabilen, sürdürülebilir büyüme ve inovasyon odaklı yaklaşımıyla Türkiye ekonomisine değer katmaya devam eden AHKİB üyesi firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerinin Kızgızistan'da dikkat çekici bir tablo ortaya çıkardığını belirten Başkan Gürkan Tekin, “Birliğimizin yılın ilk çeyreğindeki ihracatını ülkelere göre incelediğimizde, en yüksek değerlere Hollanda, Kırgızistan ve İspanya pazarlarında ulaştığımızı görüyoruz. AHKİB olarak Hollanda'ya yüzde 5 artışla 37,9 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.716 artışla 6,6 milyon dolar ve İspanya'ya yüzde 41 azalışla 6,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Büyük özveri ve fedakârlıklarla üretmeye devam eden, ülkemize döviz kazandırmayı sürdüren AHKİB ihracat ailesinin değerli üyelerine ve tüm paydaşlarımıza bölgemiz ihracatın yüzde 26 artış sağlanmasındaki emeklerinden dolayı teşekkür ederim.” diye konuştu.
“Geçen yılki ihracat seviyelerini koruyabilmek bile önemli bir başarı olacaktır”
Türkiye'nin ve AHKİB'in 2025 yılındaki ihracat performansına ilişkin öngörülerini ve beklentilerini de paylaşan Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Ülkemizin genelinde hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında maalesef ciddi bir kayıplar devam ediyor. İlk çeyrek sektör ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,6 azalışla 4,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. 2025 yılına dair kesin bir öngörüde bulunmak şu an için zor olsa da mevcut veriler, çok umut verici değil. Bu yıl, 2024'te gerçekleştirilen ihracat seviyelerini koruyabilmek bile önemli bir başarı olacaktır. Bölgemizdeki ihracatın büyük bir kısmının Inditex Grubu gibi küresel markalara yönelik gerçekleştiğini görüyoruz. Bu alanda faaliyet gösteren firmalar, büyük bir özveriyle çalışarak zorlu piyasa koşullarına rağmen ihracatlarını sürdürüyorlar. Son dönemde yan sanayi kuruluşları ve atölyeler, fiyat rekabetini sürdürebilmek için büyük fedakârlıklar gösterdi. Pek çok üretici, zararına da olsa ihracat rakamlarını koruma çabasına girdi. Tüm bu çabalara rağmen, 2025 yılında ihracatın 2024 seviyelerinde kalıp kalamayacağı büyük ölçüde ekonomik koşullara, özellikle de döviz kurlarının seyrine bağlı olacak. Eğer kurlarda yukarı yönlü bir hareket gerçekleşirse, bu durum ihracat rakamlarını olumlu etkileyebilir ve Türkiye'nin toplam ihracat hacminde artış yaşanabilir. Sektör olarak umutsuz değiliz, tam aksine umutluyuz. Doğru stratejilerle ve piyasa koşullarındaki olası iyileşmelerle, ihracatta pozitif bir ivme yakalamak mümkün olabilir. Önümüzdeki süreç, bu hedefleri gerçekleştirebilmek için doğru adımların atılmasını zorunlu kılıyor.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
AHKİB, Kırgızistan'a ihracatını 17 kat artırdı
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 112,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 112,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Yılın ilk çeyreğinde en fazla ihracat yaptıkları ülkelerin başında Hollanda, Kırgızistan ve İspanya'nın yer aldığını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü ivmelenmeyi 17 kat artışla Kırgızistan pazarında yakaladıklarını vurguladı.
“Bölge ihracatımızın yüzde 78'ini bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya oluşturdu”
Küresel ekonomik zorluklar, enflasyon baskısı, maliyetler ve döviz kuru arasındaki makasın açılması, finansmana erişimde yaşanan sıkıntılara karşı uluslararası pazarlarda zorlu sınav veren AHKİB üyesi ihracatçıların 2025 yılı ilk çeyreğinde 13 bin 13 ton ürünü değere dönüştürdüğünü bildiren Başkan Gürkan Tekin, bölge ihracatının yüzde 78'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşya ürün gruplarında kümelendiğini bildirdi. Başkan Gürkan Tekin, “Birliğimizin sektörel ihracatında bayan dış giyimde yüzde 15 artışla 51,9 milyon dolar, bay dış giyimde yüzde 20 artışla 25,1 milyon dolar, diğer hazır eşyada (çadır, çavul vb.) yüzde 7 artışla 9,6 milyon dolar değere ulaştık.” dedi.
“Pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerin olumlu sonuçları raporlara yansıyor”
Kriz dönemlerinde dahi fırsatlar yaratabilen, sürdürülebilir büyüme ve inovasyon odaklı yaklaşımıyla Türkiye ekonomisine değer katmaya devam eden AHKİB üyesi firmaların pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik hamlelerinin Kızgızistan'da dikkat çekici bir tablo ortaya çıkardığını belirten Başkan Gürkan Tekin, “Birliğimizin yılın ilk çeyreğindeki ihracatını ülkelere göre incelediğimizde, en yüksek değerlere Hollanda, Kırgızistan ve İspanya pazarlarında ulaştığımızı görüyoruz. AHKİB olarak Hollanda'ya yüzde 5 artışla 37,9 milyon dolar, Kırgızistan'a yüzde 1.716 artışla 6,6 milyon dolar ve İspanya'ya yüzde 41 azalışla 6,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Büyük özveri ve fedakârlıklarla üretmeye devam eden, ülkemize döviz kazandırmayı sürdüren AHKİB ihracat ailesinin değerli üyelerine ve tüm paydaşlarımıza bölgemiz ihracatın yüzde 26 artış sağlanmasındaki emeklerinden dolayı teşekkür ederim.” diye konuştu.
“Geçen yılki ihracat seviyelerini koruyabilmek bile önemli bir başarı olacaktır”
Türkiye'nin ve AHKİB'in 2025 yılındaki ihracat performansına ilişkin öngörülerini ve beklentilerini de paylaşan Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Ülkemizin genelinde hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında maalesef ciddi bir kayıplar devam ediyor. İlk çeyrek sektör ihracatımız geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7,6 azalışla 4,2 milyar dolar düzeyinde gerçekleşti. 2025 yılına dair kesin bir öngörüde bulunmak şu an için zor olsa da mevcut veriler, çok umut verici değil. Bu yıl, 2024'te gerçekleştirilen ihracat seviyelerini koruyabilmek bile önemli bir başarı olacaktır. Bölgemizdeki ihracatın büyük bir kısmının Inditex Grubu gibi küresel markalara yönelik gerçekleştiğini görüyoruz. Bu alanda faaliyet gösteren firmalar, büyük bir özveriyle çalışarak zorlu piyasa koşullarına rağmen ihracatlarını sürdürüyorlar. Son dönemde yan sanayi kuruluşları ve atölyeler, fiyat rekabetini sürdürebilmek için büyük fedakârlıklar gösterdi. Pek çok üretici, zararına da olsa ihracat rakamlarını koruma çabasına girdi. Tüm bu çabalara rağmen, 2025 yılında ihracatın 2024 seviyelerinde kalıp kalamayacağı büyük ölçüde ekonomik koşullara, özellikle de döviz kurlarının seyrine bağlı olacak. Eğer kurlarda yukarı yönlü bir hareket gerçekleşirse, bu durum ihracat rakamlarını olumlu etkileyebilir ve Türkiye'nin toplam ihracat hacminde artış yaşanabilir. Sektör olarak umutsuz değiliz, tam aksine umutluyuz. Doğru stratejilerle ve piyasa koşullarındaki olası iyileşmelerle, ihracatta pozitif bir ivme yakalamak mümkün olabilir. Önümüzdeki süreç, bu hedefleri gerçekleştirebilmek için doğru adımların atılmasını zorunlu kılıyor.”
Haftanın popüler haberleri
Meloni: Türkiye ile ilişkimiz ekonomik ilişkilerin çok ötesine geçiyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Giorgia Meloni’nin görüşmesi sonrası ortak açıklamalarda bulundular.
SSAB genel kurulu'nda yönetim ve mali tablolara onay çıktı
SSAB’nin 2025 Genel Kurulu’nda bilanço onaylandı, yönetime ibra verildi ve 2,60 SEK temettü ödenmesi kararlaştırıldı. EY yeniden denetçi oldu.
LÖSEV’den YEDAŞ’a Teşekkür Sertifikası
LÖSEV yetkilileri YEDAŞ Genel Müdürü Yunus Emre Bilgi’ye teşekkür sertifikası takdim ederek, gösterilen duyarlılığa dikkat çekti.
Merkez Bankasının olağan genel kurulu yarın
TCMB, 93. Hesap Dönemi Olağan Genel Kurul Toplantısını 30 Nisan 2025 tarihinde yapacağını duyurdu.
Ehliyet yenilemede son tarih 31 Temmuz 2025
Eski tip sürücü belgesi kullanan 4 milyon 237 bin kişi, 31 Temmuz'a kadar yenileme işlemi yapmazsa ehliyetleri geçersiz hale gelecek.
Deri sektörü dünyaya açılıyor
Türk deri sektörü verimliliği artıracak, katma değerli üretim yapacak, ihracattaki kötü gidişe dur diyecek.
Dubai’nin görkemli binaları Türk halılarıyla döşenecek
Yıllık 2, 9 milyar dolarlık halı ihracatıyla Çin’den sonra dünya ikincisi olan Türkiye, halı ihracatını artırmak için pazarlama faaliyetlerini sürdürüyor.
Egenin zeytin ve zeytinyağı ihracat şampiyonları ödüllendirildi
Egeli zeytinciler ABD, Çin, Brezilya, Japonya, Kanada, Avustralya gibi pazarlara odaklandı.
AHKİB, Kırgızistan'a ihracatını 17 kat artırdı
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 26 artışla 112,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı.
Erdoğan Meloni görüşmesi başladı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Roma'da İtalya Başbakanı Giorgia Meloni tarafından resmi törenle karşılandı.
Uludağ 12 ay turizme açılacak
BTSO, Uludağ’ı 12 ay turizm merkezi yapma hedefiyle 14 ülkeden turizm acentesini Bursa’da ağırladı. B2B görüşmeler ve gala etkinliği düzenlendi.
Turkish Fashion Fabrics Show Bursa'da kapılarını açtı
BTSO öncülüğünde düzenlenen Turkish Fashion Fabrics Show, 50 ülkeden gelen alıcılarla Bursalı tekstil firmalarını buluşturdu. Fuar 30 Nisan’a kadar sürecek.
Dünya asansör endüstrisi İstanbul'da buluşuyor.
Uluslararası Asansör İstanbul Fuarı’nın 2025 buluşmasına, şimdiye kadar 100’ün üzerinde ülkeden ziyaretçi kaydı yapıldı.
CBME Türkiye, anne-bebek sektöründe ihracata yön verecek
Bölgenin en büyük anne, bebek, çocuk fuarı; moda, oyuncak, tekstil, bakım ürünleri ve daha fazlasıyla 43. kez İstanbul’da düzenlenecek.
Busader üyeleri İznik'te enerji ve sinerji depoladı
BUSADER ile Federasyonda yer alan derneklerin yönetimleri, 26-27 Nisan tarihlerinde İznik’de düzenlenen Birlik ve Strateji Çalıştayında toplandılar.
EGİAD ve PMI Türkiye'den güçlü iş birliği
EGİAD, PMI Türkiye ile iş birliğine giderek Kemeraltı ESKEM'de proje yönetimi etkinliklerine ev sahipliği yapmaya başladı.
Çorlu TSO’dan 5 yıldızlı hizmet: Türkiye 1.liği ve 9 Kalite Belgesi
7500’den fazla üyeye hizmet veren Çorlu TSO, eğitimden dijitalleşmeye kadar birçok alanda projeler sunarak bölge ekonomisine değer katıyor.
VBT, blockchain tabanlı oyun şirketi Wodo’nun ortağı oldu
VBT Yazılım, Türk girişimciler tarafından kurulan Wodo Teknoloji’nin %20 hissesini alarak dijital oyun dünyasına giriş yaptı.
Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın İtalya ziyareti dolayısıyla Cumhurbaşkanlığına, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
Kurumlar vergisi süresi uzatılmayacak, 30 Nisan son gün
Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024 hesap dönemine ilişkin kurumlar vergisi beyan ve ödeme süresinde değişiklik olmayacağını ve işlemlerin dijital ortamda yapılacağını açıkladı.
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Tütüncü oldu
Ali Ülker, Yıldız Holding YK Başkanlığı görevini Mehmet Tütüncü'ye devretti.
TÜİK iş gücü istatistiklerini açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), mart ayına ilişkin iş gücü istatistiklerini açıkladı.
Bambi Yatak’ın yeni Pazarlama Müdürü Semih Tuna oldu
Semih Tuna, Bambi Yatak’ın Pazarlama Müdürü görevine atandı.
CEO'ların yarısından fazlası: Yapay zeka verimliliği artırıyor!
Türkiye’de şirketlerin %75’i üretken yapay zekanın sektörlerini 5 yıl içinde dönüştüreceğini öngörüyor; verimlilik ve kârlılıkta artış bekleniyor.
Yaş meyve sebze ihracatında tonaj azaldı döviz kazancı arttı
Akdeniz İhracatçı Birliklerinden Ferhat Gürüz, Türkiye'nin 2025 yılı Ocak-Mart ayları arasında 971,2 milyon dolarlık yaş meyve sebze ihraç ettiğini açıkladı.
World Food Moscow 2025 Fuarı 16 Eylül 2025'te
World Food Moscow 2025 Fuarı 16-19 Eylül 2025 tarihleri arasında Moskova/Rusya Federasyonu’nda 34. kez düzenlenecek. Fuar için ticaret heyeti organize ediliyor.
Koç Holding, Beko'yu "Fark Yaratan İşyeri" olarak seçti
Arçelik Global, Beko'nun Fark Yaratan İşyeri olarak seçildiğini duyurdu.
Rekabet Kurumu, Teknosa'ya yeniden soruşturma açtı
Teknosa, Rekabet Kurumunun soruşturma açtığını duyurdu.
Ebru Kumova, Destek Faktoring'ten istifa etti
Destek Finans Faktoring şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Kumova'nın istifa ettiğini duyurdu.
Bien Yapı şirketinin bağımsız denetimini Nevados yapacak
Bien, bağımsız denetim konusunda Nevados'tan hizmet alacağını duyurdu.
Tüketicilere kritik uyarı: Dijital dolandırıcılık artıyor
İnternet üzerindeki sahte çekiliş ve yatırım teklifleriyle kimlik ve banka bilgileri çalınıyor. Uzmanlar, dijital dolandırıcılığa karşı tüketicileri dikkatli olmaya çağırıyor.
Türkiye'deki yetenek açığı: Her 4 işverenden 3'ü zorluk yaşıyor
ManpowerGroup Yetenek Açığı Araştırması'na göre, Türkiye'de işverenlerin %76'sı nitelikli yetenek bulmada zorlanıyor, sağlık ve yaşam bilimleri sektörü en fazla ihtiyaç duyulan alan.
Ozan Turan: Dirençli binaların temeli su yalıtımıyla atılır
23 Nisan 2025'te İstanbul'da meydana gelen 6,2 büyüklüğündeki deprem, su yalıtımı olmayan binalarda taşıma kapasitesinin 10 yıl içinde yüzde 66 oranında azalabileceğini bir kez daha hatırlattı.
Resort Manager, Oracle Cloud Marketplace'te kullanıma sunuldu
Protel Satış Direktörü Fatih Tenel, Resort Manager’ın Oracle Cloud ile entegrasyonuna dair açıklamalarda bulundu.
Vivo Y29, Türkiye’de satışa sunuldu
Vivo Y29, 6500 mAh pili, 50 MP kamerası, Snapdragon 685 işlemcisi ve dayanıklı tasarımıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Uygun fiyatla yüksek performans sunuyor.
Annelere hediyeleri online alacağız
Anneler Günü Alışveriş Tercihleri Araştırması mobilin ve mobil uygulamaların yükselişini bir kez daha gözler önüne seriyor.
Panasonic Connect Europe'un yeni CEO'su Shusuke Aoki oldu
Shusuke Aoki, Avrupa kuruluşlarının belirsiz bir sosyo-ekonomik zemine sahip zorlu bir 2025 ile karşı karşıya olduğunu, ancak aynı zamanda en son teknolojilerin sunduğu inanılmaz fırsatlar olduğunu dile getiriyor.
Innosa’nın iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Yerli yazılım teknolojileri şirketi Innosa, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
Deniz kılavuzluk ve römorkörcülük sektöründeki 6 şirkete soruşturma
Rekabet Kurumunca deniz kılavuzluk ve römorkörcülük sektöründe faaliyet gösteren teşebbüsler hakkında soruşturma açıldı.
TESK ve EDM Bilişim'den esnafa ücretsiz dijital destek
TESK ve EDM Bilişim iş birliğiyle esnafa ücretsiz e-fatura, KEP, elektronik saklama ve muhasebe veri aktarımı hizmetleri sunularak dijital dönüşüm desteklenecek.