Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Btso

Dijital Haber | İş Dünyasının Haber Merkezi - Btso haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Btso haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

BTSO, Next Level Uludağ ile önemli bir zirveye imza attı Haber

BTSO, Next Level Uludağ ile önemli bir zirveye imza attı

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası geçtiğimiz hafta Çarşamba ve Perşembe günleri Uludağ Swiss Otel'de Next Level Uludağ Yapay Zeka Zirvesi düzenledi. Bilişim Vadisi, Deloitte Türkiye ve MEXT Teknoloji Merkezi’nin katkılarıyla düzenlenen zirvede yapay zekanın üretim süreçlerine entegrasyonu ve yol haritaları tüm boyutları ile ele alındı. Yoğun katılımın gerçekleştiği zirvede konuk konuşmacılar uygulama örnekleri ve konunun pratik yönlerini katılımcılara aktardılar. Programın ilk gününde ‘Türkiye’nin Yapay Zeka Gelecek Vizyonu’, ‘Otomotivde Dijitalleşme ve Yapay Zeka ile Rekabet Yarışı’ ve ‘Otomotivde AI İnovasyonu: Tasarımda Sınırları Aşmak başlıklı oturumlar düzenlendi. Ayrıca ‘Deloitte Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması 2025 Türkiye Sonuçları’ da katılımcılarla paylaşıldı. Zirvenin ikinci gününde ise ‘Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijital Dönüşüm Uygulamaları’, ‘Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka Stratejisi ve Yönetişim’ ve ‘Veri ve Yapay Zeka ile Yeniden Tanımlanan Sürüş Deneyimi’ başlıklı oturumlarda yapay zeka teknolojilerinin sektörde oluşturduğu etkiler değerlendirildi. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay yaptığı değerlendirmede “Zirvede Stratejik Fikirler Üretildi” dedi. BTSO Bilgi İşlem ve Otomasyon Teknolojileri Konseyi Başkanı Osman Akın, “Bursa’yı Yapay Zekada Marka Şehir Yapmak İstiyoruz” dedi. BTSO Otomotiv Konseyi Başkanı Rengin Eren de otomotiv sektörünün artık sadece araç üretimiyle sınırlı olmadığını belirterek, elektrifikasyon, dijitalleşme, yapay zeka ve sürdürülebilirlik gibi kavramların sektörde köklü bir dönüşüme yol açtığını vurguladı. 1. günün Ufuk Açan Konuşmacısı Kuika Software Kurucusu Süreyya Ciliv idi. Ciliv, küresel rekabetin önemine dikkat çekerek tüm şirketleri global oyuncu olmaya davet etti. Artık ‘akıllı sistemler’ zamanının geldiğini belirten Ciliv, “Yapay zekayla işimize özel verileri kullanarak hem gelirlerimizi artırmamız hem de üretim maliyetlerini düşürüp operasyonel mükemmelliği yakalamamız mümkün. Otomasyonla globalde rekabetçi olabiliriz. Yenilikçilik kültürünün teşvik edilmesi gerekiyor. Şirketler artık dijital dönüşüm değil, tamamen müşteri odaklı bir dönüşüm sürecinde. Başarılı olan şirketler Türkiye’nin geleceğini şekillendirecek. BTSO’nun vizyonuyla burada çok faydalı bir etkinlik gerçekleştirdik. Katkıda bulunan herkesi kutluyorum.” diye konuştu. 2. günün Ufuk Açan Konuşmacısı ise NeuroVision AI Tech Kurucusu ve CEO’su Zülal Tannur idi. Tannur, zirvenin güçlü katılımcı profiline dikkat çekerek, bu tür etkinliklerin özellikle genç girişimcilere ilham verdiğini ifade etti. Türk girişimcilerin hayata 1-0 önde başladığını belirten Tannur, “Genlerimizde girişimcilik var. Türk milletinin liderlik ve girişimcilik potansiyeli, geçmişten bugüne pek çok örnekle dolu. Burada tüm katılımcılarla ilham verdiğimize ve tecrübelerimizi aktardığımıza inanıyorum. Bu tarz etkinliklerin sayısı artsın; daha çok Zülaller bu topraklardan çıksın istiyorum.” dedi. Programın ilk gününde ‘Türkiye’nin Yapay Zeka Gelecek Vizyonu’, ‘Otomotivde Dijitalleşme ve Yapay Zeka ile Rekabet Yarışı’ ve ‘Otomotivde AI İnovasyonu: Tasarımda Sınırları Aşmak başlıklı oturumlar düzenlendi. Ayrıca ‘Deloitte Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması 2025 Türkiye Sonuçları’ da katılımcılarla paylaşıldı. İkinci günde ise ‘Tedarik Zinciri Yönetiminde Dijital Dönüşüm Uygulamaları’, ‘Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka Stratejisi ve Yönetişim’ ve ‘Veri ve Yapay Zeka ile Yeniden Tanımlanan Sürüş Deneyimi’ başlıklı oturumlarda yapay zeka teknolojilerinin sektörde oluşturduğu etkiler değerlendirildi. Next Level Uludağ kapsamında “Ufuk Açan Konuşmalar” başlığı altında, teknoloji dünyasının önde gelen isimleri de katılımcılarla buluştu. Kuika Software Kurucusu Süreyya Ciliv ile NeuroVision AI Tech Kurucusu ve CEO’su Zülal Tannur da zirvede katılımcılara önemli bilgilerini aktardı. --- Peki zirvenin bilgi dolu kısmını anlattım. Zirve ortamı ve organizasyonu nasıldı? Buna değinilmeden geçilmez. BTSO'nun Bursa'ya kazandırdığı Bursa Business School gerçekten geleceğin Davos'u olmaya aday. Bakımlı ormanlığın içinde doğayla içiçe 2 gün geçirdik. Şehirden uzak bir nokta olması konuşmacıların ve dinleyicilerin konsatrasyonunu artırdı. Salon konferans, panel, konser vs. gibi etkinlikler için çok güzel tasarlanmış. Coffe break'lar sürekli tazeydi. Öğle yemekleri açık büfe ve her yiyecek gerçekten usta ellerden çıkmış besbelliydi. Bahçe kısmında sponsorların ürünleri tanıtıldı. Molalarda insanlar önemli görüşmeler, tanışmalar ve belki önemli işbirlikleri için kartvizit alışverişinde bulundular. Ortam çok ferahtı ve karmaşık hiçbir şey yoktu. Yani organizasyon mükemmeldi. Bu mükemmel organizasyona elbette BTSO öncülük etti ama zirvenin kahramanları da özel teşekkürü hakediyor. Başta İbrahim Burkay ve Yönetim Kurulu olmak üzere zirvenin verimli, başarılı geçmesi için nokta atışı konuşmacıları etkinliğe getiren, dinleyici misafirlerle tek tek ilgilenen BTSO Bilgi İşlem ve Otomasyon Teknolojileri Konseyi Başkanı Osman Akın'a, Başkan Yardımcısı İdris Doğrul'a, Otomotiv Konseyi Başkanı Rengin Eren'e tebrik ve teşekkürlerimi iletmek istiyorum. --- Seneye düzenlenecek Next Level Uludağ'ı sabırsızlıkla beklemeye başladığımı sayın ilgililere duyururum. Hakan Kavurmacı iletisim@dijitalhaber.com.tr 0551 100 46 40

Next Level Uludağ Yapay Zeka Zirvesi yoğun ilgi gördü Haber

Next Level Uludağ Yapay Zeka Zirvesi yoğun ilgi gördü

İş dünyasının referans eğitim merkezi Bursa Business School ev sahipliğinde, “Otomotiv Sektöründe Yapay Zeka Entegrasyonu ve Gelecek Stratejileri” temasıyla bu yıl ilk kez gerçekleştirilen ve iki gün sürecek zirvenin açılış programına BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Otomotiv Konseyi Başkanı Rengin Eren, Bilgi İşlem ve Otomasyon Teknolojileri Konseyi Başkanı Osman Akın ve Konsey Başkan Yardımcısı İdris Doğrul ile BTSO Yönetim Kurulu, Meclis ve Komite üyelerinin yanı sıra Bursa Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Naci Çağlar, Mudanya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Emin Karip, Bursa Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Aydın Bakoğlu, Bursa Ticaret İl Müdürü İsmail Aslanlar ile kamu kurumları, sivil toplum kuruluşları ve üniversite temsilcileri katıldı. Bursa Business School İş Dünyasının Dönüşüm Merkezi Haline Geldi BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, dünyanın tarih boyunca sanayi devrimleriyle büyük değişimlere sahne olduğunu söyledi. Buhar gücüyle başlayan yolculuğun elektriğin üretime entegre edilmesiyle ivme kazandığını ve dijitalleşmeyle yön değiştirdiğini ifade eden Başkan Burkay, “Her sanayi devrimi, ekonomileri, toplumları ve yaşam biçimlerini kökten dönüştürdü. Ancak geldiğimiz noktada artık bambaşka bir düzlemdeyiz. Bugün yaşanan dönüşüm, önceki dönemlerden farklı olarak, aylara hatta günlere sıkışan bir hızla gerçekleşiyor. Telefonun 50 milyon kullanıcıya ulaşması 75 yıl sürdü. Radyo 50 milyon kullanıcıya 38 yılda ulaştı. İnternet bunu 4 yılda başardı. ChatGPT gibi yapay zeka algoritması ise sadece 2 ayda bu eşiği aştı. Artık müthiş bir hız var. Bu dönemde gelişmeleri takip eden değil, istikamet belirleyen konumda olmamız gerekiyor.” dedi. Bursa Business School’u bu anlayışla hayata geçirdiklerini ifade eden Başkan Burkay, “Uludağ’ımızın kalbinde, tarihi kimliği ve benzersiz fiziki imkanlarıyla birlikte Bursa Business School’u iş dünyamızın dönüşüm merkezi konumuna getirdik. Enerjiden çevreye, dirençli şehirlerden girişimciliğe kadar uzanan birçok alanda düzenlediğimiz zirvelerle köklü bir zihniyet dönüşümünü burada iş dünyası olarak hep birlikte inşa ediyoruz. Bugün gerçekleştirdiğimiz bu zirvenin de başta otomotiv sektörü olmak üzere Bursa’mızın ve ülkemizin vizyonunu küresel düzleme taşıyacağına inanıyorum.” dedi. “Teknoloji ve Yenilikçilik Bursa’nın Genetik Kodlarında Var” Sanayi tarihi boyunca otomotiv sektörünü stratejik olarak değerlendiren ülke ve şehirlerin küresel rekabette öne geçtiğine dikkati çeken Başkan Burkay, Türkiye’de bu dönüşüme liderlik eden kentlerin başında Bursa’nın geldiğini ifade etti. Bursa’nın Türkiye’de otomotiv sanayisinin ilk adımlarını atan şehir olduğunu anımsatan Başkan Burkay, “Otomotiv endüstrisinin varlığıyla Bursa’da üretim kültürü, mühendislik disiplini, tedarik ağı ve bir sanayi ruhu inşa edildi. Bursa bugün Türkiye’nin toplam otomotiv üretiminin ve ihracatının neredeyse yarısını karşılıyor. Yüzlerce ana ve yan sanayi kuruluşuna ev sahipliği yapan Bursa, aynı zamanda, AR-GE, inovasyon ve ileri teknolojilerde sektöre yön veren bir merkez konumunda yer alıyor. Bu yüzden bizler, Bursa olarak farklı düşünmek ve her dönemde yenilikçi olmak zorundayız. Çünkü bu vizyon, bu kentin genetik kodlarında var. Bu şehir, tarih boyunca üretmekle yetinmedi; ürettiğine anlam, değer ve yön katarak bugünlere ulaştı.” şeklinde konuştu. Bursa Oyunun Kurallarını Yeniden Yazabilecek Potansiyele Sahip Otomotiv sektörünün artık yalnızca motor ve çelikle tarif edilebilecek bir endüstri olmadığını belirten Burkay, yeni nesil araçların veriyle çalışan, yazılımla öğrenen, yapay zekâ ile karar veren akıllı sistemlere dönüştüğünü kaydetti. Bu vizyonun Türkiye’deki en somut yansıması Togg’un Bursa’da hayata geçmesinin önemine vurgu yapan Başkan Burkay, “Togg’un üretim merkezi olarak Bursa’nın tercih edilmesi stratejik bir tercihtir. Çünkü bu şehir, yüksek teknolojili üretim kültürü ve insan kaynağı donanımına sahiptir. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası olarak bizler de bu dönüşüme güçlü altyapılarla liderlik ediyoruz. BUTEKOM, ULUTEK Teknopark, Yeni Nesil Araç Mükemmeliyet Merkezi ve diğer projelerimizle sektörlerimizin rekabetçiliğini güçlendiriyoruz. Bursa’nın sektörde geleceği şekillendirmeye aday bir şehir olmanın ötesinde, oyunun kurallarını yeniden yazabilecek potansiyele sahip olduğuna inanıyoruz. Bu vizyonla düzenlenen Next Level Uludağ Zirvemizin sektörümüz ve şehrimiz adına hayırlı sonuçlara vesile olmasını diliyorum.” Rengin Eren, “Bursa Dönüşümün İzleyicisi Değil Yön Vereni Olmalıdır” BTSO Otomotiv Konseyi Başkanı Rengin Eren, otomotiv sektörünün dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ekseninde küresel bir dönüşümün merkezinde yer aldığını belirterek, “Artık araçlar sadece ulaşım aracı değil aynı zamanda akıllı cihazlara dönüştü. Yapay zeka, bu dönüşümün en kritik bileşeni. Sektör olarak bu değişimin sadece izleyicisi değil, oyun kurucu ve hızlandırıcısı olmalıyız.” dedi. Yapay zeka ve nesnelerin interneti gibi teknolojilerin, sektörde yalnızca yenilik değil, yıkıcı dönüşümler de oluşturacağını belirten Eren, “Bu teknolojiler iş dünyası için hem riskler hem de büyük fırsatları beraberinde getiriyor. Geleneksel ekonomide faaliyet gösteren şirketlerin en büyük endişesi, yılların birikimini, yenilikçi bir girişimin birkaç yılda sarsması. Önümüzdeki dönemde birçok sektör liderliği, yapay zekayı en iyi kullanan şirketlere geçecek.” diye konuştu. “Bu yıkıcı değişimi getiren şirketler, klasik ekonomi modelini sürdürenlerden değil, dönüştürücü fikirlere sahip yenilikçi şirketlerden çıkacak” diyen Eren, bu bağlamda Tesla, BYD ve Xiaomi gibi markaların sektördeki yeni güç odakları haline geldiğini ifade etti. “Veri ve Yazılım Artık Yeni Petrol” Rengin Eren, veri ve yazılımın artık otomotiv sektöründe ‘yeni petrol’ olarak kabul edildiğini belirterek, konuşmasına şöyle devam etti: “Yetişmiş insan kaynağımız, köklü sanayi kültürümüz ve çevik yan sanayi yapımızla Bursa, Türkiye’nin otomotiv vizyonuna yön veren şehirlerin başında geliyor. Bu dönüşümde Next Level Uludağ Zirvemiz önemli bir kilometre taşı olacak. Bu kapsamda, Yönetim Kurulu Başkanımız Sayın İbrahim Burkay başta olmak üzere, Bilgi İşlem ve Otomasyon Teknolojileri Konseyi Başkanımız Sayın Osman Akın’a, konsey üyelerimize ve katkı sunan herkese gönülden teşekkür ediyorum.” dedi. Osman Akın, “Gelecek Teknolojiye Yön Verenlerin Olacak” Bilgi İşlem ve Otomasyon Teknolojileri Konseyi Başkanı Osman Akın, konuşmasında, teknolojik dönüşümün sektörler üzerindeki etkisine dikkat çekti. “Bugün sadece Bursa sanayisi için değil, Türkiye için de stratejik önemde olduğunu düşündüğümüz bir konuda önemli bir zirveye ev sahipliği yapıyoruz” diyen Akın, otomotiv endüstrisinin hem ihracat hem de istihdam açısından Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu vurguladı. İş dünyasının bu dönüşüm sürecini yakalaması gerektiğini belirten Akın, “Dünya bilgiye dayalı teknolojilerle dönüşürken, biz de bu süreci en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. Bu nedenle bugün burada, otomotivde yapay zeka entegrasyonunu konuşmak için bir araya geldik.” diye konuştu. “Yapay Zeka Kentimizin ve Ülkemizin Geleceğini Şekillendirecek” Tarih boyunca güce ve zenginliğe ulaşan tüm toplumların ortak paydasının teknoloji olduğunu hatırlatan Akın, “İlk Çağ’da Sümerler, sonrasında Abbasiler, Yeni Çağ’da Büyük Britanya ve bugün ABD. Hepsi dönemlerinin en ileri bilgi ve teknolojilerine sahipti. Bugün dünyanın en değerli 10 şirketinden 6’sı teknoloji şirketi. Bunların arasında Tesla ve Amazon gibi devler var.” ifadelerini kullandı. Ford ve Tesla örneği üzerinden teknolojinin gücünü anlatan Akın, “1903’te kurulan Ford’un piyasa değeri 40 milyar dolar civarında. 2003’te kurulan Tesla’nın değeri ise 1 trilyon dolara yaklaşıyor. Tesla, son teknolojiyi kullanarak Ford’un 122 yılda ulaştığı değere sadece 22 yılda ulaştı. Bu da gösteriyor ki hangi sektörde olursak olalım, geleceği son teknolojiyi kullananlar şekillendirecek.” dedi. Yapay zeka, bilişim altyapıları ve makine teknolojilerinin artık her alanda belirleyici olduğuna dikkat çeken Akın, “Bu çerçevede BTSO olarak, kentimizin geleceğine yön vereceğine inandığımız yapay zekayı iki gün boyunca değerli konuklarımızla konuşacağız. Güveni ve vizyonu ile her zaman önümüzü açan BTSO Başkanımız Sayın İbrahim Burkay’a ve tüm paydaşlarımıza teşekkür ediyorum.” dedi. Açılış konuşmalarının ardından etkinliğe sponsor olan CM by Onka Otomotiv, Erener Karoseri&Dizayn, İnallar, Koçaslanlar, Otokoç, Teracity ve Trex firmalarına plaketleri takdim edildi.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası 136 yaşında Haber

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası 136 yaşında

Osman Fevzi Efendi ve arkadaşları öncülüğünde 6 Haziran 1889 tarihinde faaliyetlerine başlayan BTSO, bugün 57 bini aşkın üyesiyle ülkenin en büyük ticaret ve sanayi odaları arasında yer alıyor. Bursa’da iş dünyasının çatı kuruluşu BTSO’nun 136. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla BTSO Meclis Başkanı Ali Uğur, BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları İsmail Kuş ve Cüneyt Şener, BTSO Yönetim Kurulu, Meclis Divanı, Meclis ve Komite Üyelerinin katılımıyla program düzenlendi. İlk olarak Fidan Han’daki buluşma ile başlayan etkinlik, Atatürk Anıtı’na çelenk sunulması ile devam etti. Ardından Oda’nın kurucusu Osman Fevzi Efendi’nin Emir Sultan Mezarlığı’ndaki kabri başında dua okundu. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, tüm Odaların kuruluş gayesi olan, üyelerinin müşterek ihtiyaçlarını karşılamak, mesleki faaliyetlerini kolaylaştırmak mesleğin genel menfaatlere uygun olarak gelişmesini sağlamak, mensuplarının birbirleriyle ve halk ile olan ilişkilerinde dürüstlüğü ve güveni hakim kılmak, meslek disiplinini, ahlak ve tesanüdünü korumak gibi aynı amaç ve görev çerçevesinde, 6 Haziran 1889 tarihinde, "Bursa Ticaret Odası" ismiyle Bursa'lı işadamlarının teşebbüsü ile Koza Han'ın küçük bir odasında hizmete başlamıştır. 6 Haziran 1889 tarihinde yapılan ilk Yönetim Kurulu toplantısına Osman Fevzi Efendi Başkan, Kamil Beyefendi Başkan Vekili olarak iştirak etmişlerdir. Azalar ise Hacı Ali Bey, Kartaki Efendi, Nafız Efendi, Kirkor Efendi, Mehmet Ali Efendi, Bay Kostan Efendi, Nikolaki Efendi ve İshak Efendi'dir. Başkan Osman Fevzi Efendi Oda'nın ilk toplantısını "Efendiler, miktar-ı kafi ekseriyet mevcuttur. ilk içtimai küşat ediyorum. Mesaimizin millet ve memleketimize hayırlı olmasını Cenab-ı Haktan niyaz eylerim" sözleriyle açmıştır. Odanın ilk toplantısında Nafiz Efendi ve Papazyan Efendi Müşavirliklere, Elmasyan Efendi de Başkatipliğe getirilmiştir. Bursa Ticaret Odası, bir yıl sonra kurulan Sanayi Odası ile birleşerek, Ticaret ve Sanayi Odası hüviyetine sahip olmuştur. Odaya 1889 yılında 70 üye kayıt olmuştur. O tarihte Bursa'da bir banka, 25 fütacı, 300 havlu tezgahı, 8 beledi tezgahı, 50 kumaş tezgahı, 54 ipek tezgahı, 5 piş tezgahı, 50 un fabrikası, 7 müskirat fabrikası, 1 elmas işletmesi, 100 yağ işletmesi ile 1 demir fabrikası mevcuttu. Odaya 1890 yılında 105, 1891 de 14, 1892 de 8, 1893 de 42 yeni üye kaydı yapılmıştır. 1927 yılında oda üyelerinin sayısı 1815'i bulmuştur. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, 1906 yılından sonra Belediyeye ait küçük bir odada, daha sonra da Emir Han'ın arkasında, kendisine ait üç odada çalışmalarını sürdürmüştür. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, daha sonraki yıllar 1938 yılında yapılan kendisine ait binada faaliyetine devam etmiş, temeli 11 Aralık 1971 tarihinde atılan binasına ise Mart 1973 yılında geçmiştir. Odamız Organize Sanayi Bölgesi'nde yaptırılan yeni hizmet binasına ise 1999 yılının ikinci yarısında taşınmıştır. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Türkiye ve bölge ekonomisinin, ticaret ve sanayi hayatının gelişmesi, ona yeni ivmeler kazandırılması istikametinde çabalarını kurulduğu günden itibaren azami bir gayret göstermektedir. 1889 yılında faaliyete geçen Bursa Ticaret ve Sanayi Odası daha o günlerde mahalli ticaret ve sanayi konularına eşilmiş ve bugün üzerinde önemle durulan mesleki ve teknik okulların açılması ve yaşayabilmesi için de büyük gayretler sarf etmiştir. Bursa'nın makine ve madeni eşya sanayiinin öğretici ve öncüsü olan o zamanki adı ile (Hamidiye Sanayii Mektebine) maddi ve manevi yardımlarda bulunmuş, ürünlerini, açılan sergilerde halka tanıtmış ve bir satış mağazası açılmasına da öncülük etmiştir.Yine standardizasyonun henüz ticaret literatüründe önemli bir yer alma dışı dönemlerde, Bursalı sanayiciler, kendilerine has sezişleriyle Bursa Ticaret ve Sanayi Odası vasıtasıyla bu yönde karar ve tedbirleri alarak ilk adımları atmışlardır. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası, Avrupa'da açılan fuarlara üyelerinin de katılmalarının, kendilerine önemli yararlar sağlayacağı bilinciyle, onların bu fuarlara iştiraklerini Bursa sanayi ve tarım mallarının ihracatında da teşvik etmiştir. Bursa'nın ve bölgenin ticaret ve sanayi yapısının ülke ekonomisine daha fazla katkı yaratır yönde biçimlenmesi, üyelerinin mesleki faaliyetlerini uygun koşullarda yürütebilmeleri ve karşılaştıkları sorunların çözümlenebilmesi amacıyla kurulan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası bugün ülkemizin en önde gelen meslek kuruluşları arasında bulunmaktadır.

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu Haber

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) öncülüğünde, KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen fuar, sektörün küresel oyuncularını bir araya getirdi. Bu yıl 11 holde, toplam 200 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilen HOMETEX, 700'e yakın firmanın yenilikçi koleksiyonlarına ve ileri teknoloji ürünlerine ev sahipliği yapıyor. Fuarın açılış törenine Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve KFA Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram'ın yanı sıra çok sayıda milletvekili, oda ve borsa başkanı, ihracatçı birlik başkanları ve sektör temsilcisi katıldı. Türkiye Fuar Merkezine Dönüştü Ticaret Bakanı Ömer Bolat, HOMETEX 2025 Fuarı'nın Türkiye'nin fuarcılıkta geldiği noktayı gözler önüne serdiğini belirtti. Bolat, 32 yıldır düzenlenen HOMETEX'in 200 bin metrekarelik alanda, 11 salonda gerçekleştirildiğini ifade etti. Bakan Bolat, “Avrupa'da bilinen ev tekstili fuarları vardı ama şu anda Türkiye'miz adeta fuarcılığın merkezin konumuna geldi. Giyim, tekstil, seramik, kuyumculuk, mobilya ve halı fuarlarımız kendi içinde dünya markası haline geldi. Bu, Türkiye'nin nereden nereye geldiğinin en güzel özetidir.” dedi. Ev Tekstilinde Hedef 3 Milyar Dolar İhracat Ömer Bolat, Türkiye'nin ev tekstilinde dünyada dördüncü, Avrupa Birliği'nin tedarikçileri arasında üçüncü sırada olduğunu belirtti. Türkiye’nin ev tekstili sektörü ihracatının 2024 yılında 2,9 milyar dolara yaklaştığını belirten Ömer Bolat, 2025 yılının ilk dört ayında ise ev tekstili ihracatının %2,1 artışla 950 milyon dolara ulaştığını ve bu yılı yaklaşık 3 milyar dolar bandında tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. “Küçümsenmeyecek Bir Başarı” Ticaret Bakanı Bolat, tekstil ve hazır giyim sektörünün halı da dahil olmak üzere toplamda 32,1 milyar dolarlık ihracata sahip olduğunu, diğer yan sektörlerle birlikte bu rakamın 34,8 milyar dolara ulaştığını söyledi. Covid-19 salgını, Rusya-Ukrayna savaşı ve 6 Şubat depremlerinin etkilerine rağmen Türkiye ekonomisinin büyümeye devam ettiğini belirten Bolat, enflasyonun otuzlu rakamların ortalarına düştüğünü ve yıl sonunda yirmili rakamları görmeyi hedeflediklerini ifade etti. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Sanayimiz, ekonomimiz büyüme sürecini hamdolsun devam ettirdi. Geçen ay mart ayında sanayimizde aylıkta da yıllıkta da hissedilir bir artış sağlandı. Bugün tüketici güven endeksindeki artış açıklandı ve ihracatımız da ilk dört ayda yüzde 3,9 artış gösterdi. Hem mal ihracatımız, hizmetler ihracatımız da yüzde 7. Dünyanın bu durumuna rağmen küçümsenmeyecek bir başarıdır bu.” dedi. İhracatçılara Destekler Artıyor İşsizlik oranının son yirmi yılın en düşük seviyesi olan yüzde 7,9'a gerilediğini ve istihdamın 32,6 milyona yükseldiğini belirten Bakan Bolat, ihracatçılara verilen desteklerin önemine değindi. Ömer Bolat, Eximbank kaynaklarının artırıldığını, Türkbank'ın faaliyete geçtiğini ve ihracatçı birliklerinin kurduğu İhracat Geliştirme Şirketi (İGE) ile kefalet imkanlarının genişletildiğini söyledi. Ticaret Bakanlığı olarak 77 maddeden oluşan ihracat destekleme stratejisinin uygulandığını dile getiren Bolat, geçen yıl 24,5 milyar lira hibe destek verildiğini, bu yıl ise en az 33 milyar liralık hibe destekleri ihracatçılara vereceklerini ifade etti. Avrupa Yeşil Dönüşümüne uyum kapsamında da firmalara yeşil dönüşüm için eğitim ve danışmanlık hizmeti alan firmalara hibe destek verdiklerini ekledi. “Bu Fuar Buralara Kolay Gelmedi” BTSO ve KFA Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, HOMETEX Fuarı'nın metrekare ve katılımcı açısından dünyanın en büyük buluşma merkezlerinden biri olduğunu belirtti. Sürdürülebilirlik kavramının ete kemiğe büründüğü fuarın, sektör temsilcilerinin sadece üretmek ve satmakla kalmayıp, aynı zamanda moda, trend ve akımları belirleyen tasarım gücünün de ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini ifade etti. “Bu fuar buralara kolay gelmedi” ifadelerini kullanan İbrahim Burkay, şöyle devam etti: “Bir otel salonunda, birkaç firmanın katılımıyla başlayan bir yolculuk, bugün dünyanın en büyük buluşmalarından biri haline geldi. Sürdürülebilirlik, burada ete kemiğe bürünmüş durumda. Sektör temsilcilerimiz modayı, trendleri, tasarımı belirleyen küresel aktörler haline geldiler.” Burkay, geçen yıl 175 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladıklarını ve bu sene hedeflerinin çok daha üzerinde olduğunu söyledi. Türkiye'nin ticari diplomasisinin son 10 yılda büyük başarılara imza attığını ve Ticaret Bakanlığı'nın ortaya koyduğu vizyon ve liderliğin sektörlerin önünü açtığını vurguladı. Katma Değeri En Yüksek Sektörlerinden Biri Türkiye'nin 190'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiği ev tekstili sektörünün, kilogram başı ihracat değeri açısından da ülke ekonomisine yüksek katma değer sağladığına dikkat çeken Burkay, “Ev tekstili sektörü her ne kadar teknoloji yoğun bir alan olarak görülmese de içinde tasarımı, markayı, kaliteyi ve inovasyonu barındırıyor. Kilogram başına 8 doların üzerindeki ihracat değeriyle, Türkiye'nin en yüksek katma değerli sektörlerinden biriyiz” dedi. KFA ile Yeni Dönem Başladı Fuardaki organizasyonel başarıya da değinen Burkay, dört yıl önce fuarın yönetimini üstlenen KFA Fuarcılık’la geliştirilen vizyon sayesinde HOMETEX'in dünya ölçeğinde bir marka haline geldiğini ifade etti. Başkan Burkay, “KFA Fuarcılık, zor bir dönemde aldığı sorumluluğu başarıyla taşıdı. Bugün Türkiye'nin en güçlü fuarcılık markalarından biri haline geldi. Yakında savunma sanayinde IDEF ve yük mühendisliği fuarımız LESEXPO gibi kendi alanlarında yine dünyanın en büyük fuarları İstanbul'da KFA Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleşecek.” diye konuştu. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Temmuz ayında Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda üç farklı lokasyonda gerçekleştirilecek uluslararası savunma sanayi fuarı IDEF için hazırlıkların sürdüğünü belirtti. Başkan Burkay, konuşmasını ‘ürettiğimizi dünyayla buluşturabilmek, değere dönüştürebilmek stratejik önceliğimiz’ ifadeleriyle tamamladı. “Dünya Pazarında Saygın Bir Konumdayız” TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, HOMETEX Fuarı'nın 32 yıldır devam eden serüveninde dünyanın en önemli fuarlarından biri haline geldiğini söyledi. Bayram, Türk ev tekstili sektörünün tarihsel mirasını çağdaş üretim kabiliyetiyle birleştirerek dünya pazarlarında saygın bir konuma ulaştığını ve "Made in Türkiye" etiketinin kalite ve güvenin sembolü haline geldiğini vurguladı. Bayram, TETSİAD olarak klasik bir sivil toplum kuruluşu olmanın dışında, yeniliklere ayak uyduran ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir kurum olmayı misyon edindiklerini belirtti. Bayram, bu kapsamda geliştirdikleri hometex.org dijital platformuyla sınırları ortadan kaldırmayı ve 7/24 ürünlerini hedef kitlelere sunmayı hedeflediklerini açıkladı. Avrupa Birliği'nin 1 Ocak 2026 itibarıyla tekstil başta olmak üzere ithal edilecek tüm ürünlerde karbon ayak izinin ölçülmesini ve çevreye salınan her bir ton başına karbon vergisi salınmasını şart koştuğunu hatırlatan Hasan Hüseyin Bayram, Türkiye gibi AB ile ticaret yapan ülkelerin hızlı bir şekilde gerekli düzenlemeleri yapması gerektiğini vurguladı. İhracatta Çift Haneli Büyüme Hedefi TİM Başkanı Mustafa Gültepe ise Türkiye'nin üretimle ve ihracatla büyümek zorunda olduğunu, istihdamı da bu şekilde artırmaları gerektiğini belirtti. İhracatta ilk 4 ayda yüzde 4'lük bir artış sağlandığını ancak bunun yeterli olmadığını, yüzde 7'nin üzerinde bir artış sağlamaları gerektiğini dile getiren Gültepe, Türkiye'nin 2028'de 375 milyar dolarlık mal ihracatı ve 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi olduğunu hatırlattı. TİM Başkanı Mustafa Gültepe, ekonomi politikalarında rekabetçilikle ilgili biraz daha iyileşme olursa çift haneli ihracat artışına çok rahat ulaşacaklarını söyledi. Konuşmaların ardından BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve TETSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, Ticaret Bakanı Ömer Bolat’a hediye takdim etti. Protokol üyeleri, açılış töreninin ardından stant açan firmaları ziyaret etti. 이디 SELDİNiZ to HOME H መቤቤቶዊን Tekstil Tekstih tsen ne Textiles 내나다 HOME Ev vTekstili Textiles HomeTextiles E Home' görseli olabilir" data-visualcompletion="media-vc-image" referrerpolicy="origin-when-cross-origin" src="https://scontent.fyei5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/498988442_1132409918929034_2372903127584013773_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=1wYp60kZCz0Q7kNvwFsH-gc&_nc_oc=AdmyNXvN-hamLokyM0DTk1zyGkwnsGXHI84ltIMTNNAwcC1B2AdzU544kULm_HRdkAA&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fyei5-1.fna&_nc_gid=nboHo2psE_QiZLl93UADrw&oh=00_AfKPRGdgpk2z74PfRF7ODjgho9vj8CgmeH2aKwQAd6_AWg&oe=6834E5F8" /> Yeni İşbirliklerinin Kapıları Aralanıyor Yurt içi ve yurt dışından zincir mağazalar, perakende devleri, otel ve proje grupları, mimarlar ve iç mimarlar, tasarımcılar ve uluslararası alıcılar HOMETEX'te bir araya gelerek sektöre yön verecek iş birliklerine imza atması bekleniyor. Fuar kapsamında gerçekleştirilen alım heyetleri de firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunuyor. Fuara bu yıl da Fransa, İtalya, Hollanda, Pakistan, İspanya, ABD ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeden potansiyel alıcılar katılıyor.

Küresel fuarcılığın adresi KFA Fuarcılık önemli projeler üretiyor Haber

Küresel fuarcılığın adresi KFA Fuarcılık önemli projeler üretiyor

Türkiye ekonomisinin büyümesinin en önemli aktörlerin başında hiç şüphesiz iş dünyası temsilcilerinin üretim ve ihracattaki performansı gelmektedir. Çünkü dünyadaki gelişmeleri yakalayamayan, rakiplerini tanıyamayan ve yeni teknolojilere uyum sağlayamayan hiçbir firma, çağa ayak uyduramaz.   İşte bu noktada Bursa ekonomisinin çatı kuruluşu BTSO, Türkiye'nin ihracata dayalı kalkınma hedefi ve KOBİ'lere ihracatçı kimlik kazandırılması vizyonuyla Küresel Fuar Acentesi Projesi’ni hayata geçirdi. BTSO, bu projeyle 37 bine yakın üyesini global arenada birer oyuncu olmalarını sağlıyor.   BTSO’nun makro projelerinden birisi olan ‘Küresel Fuar Acentesi Projesi’ ile Oda üyeleri, yurt dışındaki alanında marka olan sektörel fuar ve iş gezilerine katılma imkanı yakalıyor. Firmalar, proje kapsamında Chicago’dan Dubai’ye, Milano’dan Paris’e Tokyo’dan Cape Town’a kadar sektörleriyle ilgili dünyanın dört bir yanındaki en prestijli fuarları yakından takip etme fırsatına sahip oluyor.   Proje kapsamında yaklaşık 5 bin iş dünyası temsilcisi 140’ı aşkın yakın uluslararası fuar organizasyonuyla buluştu. Her fuar, sektörün ihracatına ve katma değerli üretimine büyük güç kattı.   Küresel Fuar Acentesi Projesi aynı zamanda, firmaların rekabetçi yapılarını güçlendirmek ve yabancı şirketlerle işbirliğinin geliştirilmesi açısından da büyük önem taşıyor. Proje kapsamında yapılan yurt dışı iş gezilerimizde heyetlere uzman ekipler ve rehberler eşlik ediyor. Organizasyon kapsamında fuar ziyaretlerinin yanı sıra yapılan ikili iş görüşmeleri, Ülke Raporları – Sektörel Raporlar – Pazar Araştırmaları, kurum ve firma ziyaretleri ile (üretim alanı, teknopark, sektörel dernek, ticaret ve/veya sanayi odası, işadamları birliği vb.) Bursalı firmalar yeni işbirliklerinin temellerini atıyor.   Küresel Fuar Acentesi ile sektörlerindeki gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip etme fırsatı bulan firmalar KOSGEB’in mali desteklerinden de faydalanabiliyor.

Başarılı geçen JunioShow'a BTSO, KFA, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB imzası Haber

Başarılı geçen JunioShow'a BTSO, KFA, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB imzası

Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün kalbi Junioshow Bursa Uluslarası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı’nda atıyor. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından KFA Fuarcılık organizasyonunda BEKSİAD, UTİB ve UHKİB iş birliğiyle düzenlenen bebe çocuk sektörünün dünyaya açılan kapısı Junioshow’a 4 kıtadan 70’den fazla ülkeden 1.000’e yakın yabancı alıcı Bursalı firmalarla buluştu. Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yaklaşık yüzde 60’ını tek başına karşılayan Bursa’da sektörün en önemli buluşması Junioshow Fuarı kapılarını açtı. 11-14 Ocak 2023 tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak fuar, Bursa Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. Bursa’da yılın ilk fuarı olan Junioshow’da, 12 bin metrekarelik alanda 4 ayrı salonda 160’tan fazla firma stant açtı. Sektörün ihracat hacmine güç katan fuarın ilk gününde Bursa Valisi Yakup Canbolat, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, BTSO Yönetim Kurulu ve Meclis Divan Üyeleri ile kent protokolü stant açan firmaları ziyaret etti. “Fuar Oldukça Etkileyici ve Güzel” Bursa Valisi Yakup Canbolat, Junioshow Fuarı’ndan hem sanayicinin hem üreticinin memnun olduğunu söyledi. Fuarın düzenlenmesinde emeği geçen BTSO, KFA Fuarcılık ve BEKSİAD’a  teşekkür eden Vali Canbolat, “Oldukça başarılı bir fuar hazırlandığını görüyoruz. Dizayn çok güzel ve ürünler çok etkileyici. Katılımcılar çok iyi hazırlanmışlar. Gördüğümüz kadarıyla fuardaki sanayicimiz memnun. BTSO, KFA Fuarcılık, BEKİSAD ve emeği geçen bütün kurumları tebrik ediyorum.” dedi. ‘Bebe Konfeksiyonunda Bursa’nın Önemli Altyapısı Var’ Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’nın önemli bir fuar organizasyonuna imza attığını ifade ederek, “Bursa, önemli bir sanayi şehri ve her geçen gün de aktivitesini yükselten bir şehir. Özellikle bebe konfeksiyon noktasında da Bursa’nın çok önemli bir altyapısı var. Çok güzel hazırlanmış bir fuar. Yeni bir konsept ile KFA Fuarcılık tarafından iyi bir fuar hazırlanmış. Çok daha güzel başarılara bebe sektöründe olan sanayicilerimizin imza atacağına yürekten inanıyorum. Ekonomi anlamında hem Bursa özelinde hem ülke genelinde daha güzel sonuçlar vereceğinin de işaretini buradan aldık.” diye konuştu. 70 Ülkeden 1.000’e Yakın Alıcı BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün nabzının attığı fuarın sektörün ihracatına önemli bir katkı sağladığını söyledi. Fuarda 70’den fazla ülkeden 1.000’e yakın yabancı yabancı alıcının Bursalı firmalarla buluştuğunu ifade eden İsmail Kuş, “2013 yılında çıktığımız yolculukta bu sene farklı bir konsept ile verimli bir fuar programını gerçekleştiriyoruz. Junioshow Fuarı sektörde adeta bebe ve çocuk giyim haftası etkinliği şekline dönüşüyor. Güzel bir katılım var. Özellikle yurt dışından ciddi alım heyetlerini ağırlıyoruz. Yerli ve yabancı 20 bin civarında iş insanını bu fuarda inşallah misafir edeceğiz. Katkı sağlayan herkese teşekkür ediyorum.” “KFA Fuarcılık ile İlkleri Yaşıyoruz” BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, yabancı katılımcıların fuara oldukça yoğun ilgi gösterdiğinin altını çizdi. KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen fuarın sektörün yıla daha güçlü başlamasını sağladığını belirten Yıldız, “Junioshow ilklerin yaşandığı bir fuar. Bu fuarımızı BTSO iştiraki KFA Fuarcılık ile birlikte gerçekleştiriyoruz. Coşkulu bir ortam var. Katılımcılar gördüğümüz kadarıyla gayet memnun. Yabancı müşterilerin ilgi alakası gayet güzel. Fuarın bitişinde de herkesin memnun olduğu, katılımcıların, gelen müşterilerin aradığını bulduğu bir fuar olmasını diliyorum.” Yeni Nesil Bir Fuarcılık Vizyonu Junioshow kapsamında kurgulanan trend alanları ile bebe ve çocuk modasındaki yeni trend ürünler de görücüye çıktı. 50’yi aşkın firmanın hazırlamış olduğu 360 ürün ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Alanında uzman isimlerin yer alacağı seminerler ile yenilikçi, akıllı ve sürdürülebilir üretim için farklı bakış açıları fuarda ele alınacak. Fuar kapsamında ‘Çocuk Modasında En Güncel Yaklaşımlar’, ‘Renklerin Psikolojisi’, ‘Yenilikçi, Akıllı ve Sürdürülebilir Ürün Kullanımı ve Çocuk Modasında Yeniden Düşünmek, Üretmek ve Kullanmak’, ‘Markaların Dijital Görünürlüğü, Çocukların Giyim Seçimlerini Ne Kadar Etkiliyor’ ve ‘Bebe ve Çocuk Giyiminde Yeni Pazarlar ve Yeni Ufuklar’ başlıklarında seminerler gerçekleştiriliyor. Bunların yanı sıra açık diyalog alanlarıyla birlikte Junioshow, Bursa’da yeni nesil bir fuar deneyimini ziyaretçileriyle buluşturuyor. Junio Fashion Show Defilesi Fuar kapsamında Junio Fashion Show defilesi ile de sektör temsilcisi 8 firma, İlkbahar-Yaz kreasyonlarını görücüye çıkardı. Düzenlenen açılış defilelerinde, çocukların performansları ile firmaların yeni kreasyonları katılımcılardan büyük beğeni topladı. Fuar kapsamında bu yıl 5. kez düzenlenen ‘Genç Tasarımcılar Tasarım Yarışması' ödülleri de sahiplerini buldu. Bebe ve çocuk konfeksiyonu İlkbahar – Yaz ürünlerinin görücüye çıktığı fuar, 14 Ocak 2023 Cumartesi günü saat 17.00’a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak. BTSO

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.