The TECHX Awards ödülleri sahiplerini buldu
The TECHX Awards’da 6 ana bölümde 46 kategoride en iyi deneyimi yaratan markalar ödüllendirildi.
2014 yılından bu yana deneyim alanındaki başarılıları halk oylamasıyla belirleyen ALFA Awards ile e-ticaretin en iyilerini sahnesine taşıyan ECHO Awards yarışmalarının vizyoner bir anlayışla birleşiminden doğan The TECHX Awards sektöre yepyeni bir soluk kazandırıyor. Teknolojiyi en iyi müşteri deneyimini yaratmak için güçlü bir araç olarak kullanan markaları “Customer Brand” olarak ödüllendiren yarışma Türkiye temsili halk jürisi ve eşsiz metodolojisiyle fark yaratıyor.
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE Research and Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleştirilen The TECHX Awards, bu yıl 6 ana bölümde 46 kategoride, markaların halk oylamasında aldıkları puanlar üzerinde “Customer Brand” ödüllerini sahipleriyle buluşturdu.
Kazananlar nasıl belirleniyor? Araştırma, Türkiye genelini temsilen TÜİK’in NUTS-1 sınıflandırmasına uygun 12 bölgeyi kapsayacak şekilde tasarlandı. Her bölgedeki örneklem oranları, bölgesel nüfus ve internet erişim oranları dikkate alınarak ağırlıklandırıldı.
Toplamda 18 yaş ve üzeri 1.536 internet kullanıcısıyla online ortamda Computer Assisted Web Interviewing (CAWI) yöntemiyle görüşmeler yapıldı. Araştırma formu; markaların deneyim, inovasyon, sürdürülebilirlik, hizmet, perakende ve dijital performanslarını tüketici perspektifinden değerlendirmeye yönelik olarak hazırlandı.
Nicel veri toplama yaklaşımına dayanan çalışma; geçmiş yıllarda gerçekleştirilen ECHO Awards ve ALFA Awards araştırmalarının metodolojik bütünlüğünü koruyacak biçimde kurgulandı. Veriler, AKADEMETRE Araştırma paneli aracılığıyla online olarak toplandı.
Çalışma kapsamında katılımcılardan, her kategoride deneyimlerini en iyi temsil eden markayı seçmeleri istendi. Elde edilen veriler, markaların farklı deneyim alanlarındaki performans düzeylerini ve tüketici algısını analiz etmek için kullanıldı.
The TECHX Awards kazananları:
Kategori
Marka
Sürdürülebilir İnovasyon
Arçelik
Deneyimi Sadakate Dönüştüren Marka
Boyner
Self Servis Deneyimi
Burger King
Mobil Kullanıcı Deneyimi
Garanti BBVA Mobil
Müşteri Deneyiminde Sürdürülebilirlik
H&M
Duygusal Bağ Kurma Deneyimi
Karaca
Operasyonel Mükemmelik
LC Waikiki
Marka Deneyiminde Hikayeleştirme
Mavi
Veri Odaklı Deneyim Yönetimi
Migros
Ambalajda Müşteri Deneyimi
Molfix
Yerel Değerlerle Deneyim Yaratımı
Paşabahçe
Deneyimde İnovasyon
Pegasus
Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi
Hepsiburada
İletişimde Müşteri Deneyimi
THY
Yapay Zekanın En İyi Kullanımı
Trendyol
Teslimat/Lojistik Deneyimi
Trendyol Express
En İyi Çağrı Merkezi Deneyimi
Turkcell
Perakendede Yenilikçi deneyim
Watsons
Ürün Deneyimi
Arçelik
Çevresel Etkiyi Azaltan Müşteri Deneyimi Projesi
Boyner
Mağazacılık Deneyimi
Decathlon
En İyi Hizmet Deneyimi
Getir
Kapsayıcı Deneyim (Erişilebilirlik&Engelli Dostu)
İGA
Çalışan Memnuniyeti Deneyimi
Koç Grubu Şirketleri
En İyi Omnichannel Deneyimi
LC Waikiki
Çok Kanallı (Omnichannel) Deneyim
MediMarkt Türkiye
Deneyimde Hız ve Kolaylık
Migros Hemen
Çocuk ve Aile Deneyimi
Opet
Kampanya Deneyimi
Pegasus
Deneyimi Tavsiyeye Dönüştüren Marka
Pegasus
En İyi Dijital Dönüşüm
Teknosa
En İyi Dijital Deneyim
Trendyol
Kadın Odaklı Deneyim
Trendyol
En İyi İş Değişimi ve Dönüşümü
Turkcell
Sanal Asistan Chatbot Deneyimi
Türkiye Sigorta
Uygulama App Deneyimi
Yemeksepeti