Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor. Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye, ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, yeni bilgiye değil üzerinde düşünmek için yeni yöntemlere ihtiyaç oluşuyor.
Otomotiv sektöründe dönüşümün ilk adımı montaj bandıydı
Otomotiv üretiminde değişimin simgesi yarım yüzyıl önce Henry Ford’un ortaya koyduğu yürüyen montaj bandıydı. Sanayi devriminin başlangıcı olarak, 1765 yılında James Watt’ın suyun buhar gücünden yararlanarak makineyi çalıştırması alınır. Bilimdeki ilerlemeler 18. yüzyılda endüstrinin gelişmesine yol açtı. Kütlesel üretim kavramını ise 1908’de Henri Ford’un seri şekilde otomobil üretmesi ortaya koydu.
Montaj bandı ile bilgi çağında radikal bir yapılanmaya gidildiğini, ekosistemlerin üretim, yönetim ve işlevsel olarak şekil değiştirdiğini gördük. Günümüzde ise üretim süreci ve tedarik zinciri de değişime uğrayarak, 90’lı yıllarındaki üretimdeki yüzde 25’i otomasyon, yüzde 75’e kadar yükseldi.
Otomobil alırken internete başvuruyoruz
2000’li yıllarda çok az kişi internetten araba satın almayı tercih ederken dijital trendler ve tercihler de değişiyor. Artık tüketiciler, otomobil almak için çeşitli çevrim içi platformlarda kapsamlı araştırmalar yapıyor. Otomobil tercih araştırması yapan tüketicilerin yüzde 64’ü, otomobil satın alma konusunda internetten bilgi almayı, yüzde 73’ü satın alma, kiralama veya finansman koşullarını tamamen çevrim içi olarak müzakere etmeyi tercih ediyor.
Satışta önemli bir dönüşüm:
Çevrim İçi Satın Alma ve Finansman
İngiltere’de 2 bin kişinin katıldığı bir ankette, tüketicilerin 431’inin bir yıl içinde araba satın aldığı ve üçte ikisinin bunu ilk kez çevrim içi satın alma yöntemiyle yaptığı ortaya çıktı.
Çevrim içi satın almanın tüketici açısından önemli noktası, mevcut seçenekleri değerlendirmek ve bulundukları yerden arama yapmanın rahatlığı... Tüketici olarak internete göz atıyor, arabanızı buluyor, çevrim içi dizayn ediyor, çevrim içi taşıt kredisine başvuruyor ve beğendiğiniz otomobili satın alıyor, ardından aracın kapınıza teslim edilmesini ya da bayi üzerinden teslim almayı bekliyorsunuz. Tüketici deneyiminin ve satış modelinin tamamen değiştiği, tüketicinin finans imkânlarını da satış kararını verdiği anda değerlendirip, taşıt kredisini kullanabildiği bir yolculuk artık üreticilerin tamamının gündeminde.
Otomotivde nesnelerin interneti ve geleceği
Günümüzün arabaları halihazırda aşama aşama otonom sürüşe doğru yol alıyor. Akıllı telefonlara bağlanabildikleri, acil yol yardımı sunabildikleri, gerçek zamanlı trafik uyarılarını kaydedebildikleri bir evrim söz konusu. Otomobil endüstrisi, sürücüsüz otomobil endüstrisine geçiş için bir devrimin eşiğinde... Bunun arkasındaki itici güç ise hızla gelişen teknoloji olan Nesnelerin İnterneti (IoT)’dir. IoT dünyayı dönüştürecek, otomobil endüstrisi de IoT’ye büyük bir ivme kazandıracak.
Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için daha fazla çabaya ihtiyaç var
Elektrikli araç satışlarının 2023 yılında küresel otomobil pazarında yüzde 18’lik paya ulaşması bekleniyor. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’na göre elektrikli araçlar 2030 yılına kadar dünya petrol talebinin günde beş milyon varilini silmesini bekliyor. IEA, elektrikli araç satışlarının 2035 yılında 51,6 milyona ulaşmasını bekliyor. 2024 yılında otomotiv endüstrisi açısından bakıldığında, küresel olarak katı emisyon düzenlemelerine geçişin daha da güçlenmesi ve ülkeleri araçlardan kaynaklananlar da dahil olmak üzere sera gazı emisyonlarında daha fazla azalmaya teşvik etmesi bekleniyor. Bunun, elektrikli araçların ‘benimsenmesine yönelik ülkelerin desteğinin ve teşviklerinin artmasına, etkili karbonsuzlaştırmaya yönelik ek politikalara, alternatif yakıtlar ve teknolojilere yönelik desteğe yol açması bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Koray Öztopçu: 2024 Otomotivde dijital dönüşüm yılı
GARANTİ BBVA Tüketici Finansmanı Direktörü Koray Öztopçu 2024: Otomotivde dijital dönüşüm yılı dedi.
Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor. Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye, ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, yeni bilgiye değil üzerinde düşünmek için yeni yöntemlere ihtiyaç oluşuyor.
Otomotiv sektöründe dönüşümün ilk adımı montaj bandıydı
Otomotiv üretiminde değişimin simgesi yarım yüzyıl önce Henry Ford’un ortaya koyduğu yürüyen montaj bandıydı. Sanayi devriminin başlangıcı olarak, 1765 yılında James Watt’ın suyun buhar gücünden yararlanarak makineyi çalıştırması alınır. Bilimdeki ilerlemeler 18. yüzyılda endüstrinin gelişmesine yol açtı. Kütlesel üretim kavramını ise 1908’de Henri Ford’un seri şekilde otomobil üretmesi ortaya koydu.
Montaj bandı ile bilgi çağında radikal bir yapılanmaya gidildiğini, ekosistemlerin üretim, yönetim ve işlevsel olarak şekil değiştirdiğini gördük. Günümüzde ise üretim süreci ve tedarik zinciri de değişime uğrayarak, 90’lı yıllarındaki üretimdeki yüzde 25’i otomasyon, yüzde 75’e kadar yükseldi.
Otomobil alırken internete başvuruyoruz
2000’li yıllarda çok az kişi internetten araba satın almayı tercih ederken dijital trendler ve tercihler de değişiyor. Artık tüketiciler, otomobil almak için çeşitli çevrim içi platformlarda kapsamlı araştırmalar yapıyor. Otomobil tercih araştırması yapan tüketicilerin yüzde 64’ü, otomobil satın alma konusunda internetten bilgi almayı, yüzde 73’ü satın alma, kiralama veya finansman koşullarını tamamen çevrim içi olarak müzakere etmeyi tercih ediyor.
Satışta önemli bir dönüşüm:
Çevrim İçi Satın Alma ve Finansman
İngiltere’de 2 bin kişinin katıldığı bir ankette, tüketicilerin 431’inin bir yıl içinde araba satın aldığı ve üçte ikisinin bunu ilk kez çevrim içi satın alma yöntemiyle yaptığı ortaya çıktı.
Çevrim içi satın almanın tüketici açısından önemli noktası, mevcut seçenekleri değerlendirmek ve bulundukları yerden arama yapmanın rahatlığı... Tüketici olarak internete göz atıyor, arabanızı buluyor, çevrim içi dizayn ediyor, çevrim içi taşıt kredisine başvuruyor ve beğendiğiniz otomobili satın alıyor, ardından aracın kapınıza teslim edilmesini ya da bayi üzerinden teslim almayı bekliyorsunuz. Tüketici deneyiminin ve satış modelinin tamamen değiştiği, tüketicinin finans imkânlarını da satış kararını verdiği anda değerlendirip, taşıt kredisini kullanabildiği bir yolculuk artık üreticilerin tamamının gündeminde.
Otomotivde nesnelerin interneti ve geleceği
Günümüzün arabaları halihazırda aşama aşama otonom sürüşe doğru yol alıyor. Akıllı telefonlara bağlanabildikleri, acil yol yardımı sunabildikleri, gerçek zamanlı trafik uyarılarını kaydedebildikleri bir evrim söz konusu. Otomobil endüstrisi, sürücüsüz otomobil endüstrisine geçiş için bir devrimin eşiğinde... Bunun arkasındaki itici güç ise hızla gelişen teknoloji olan Nesnelerin İnterneti (IoT)’dir. IoT dünyayı dönüştürecek, otomobil endüstrisi de IoT’ye büyük bir ivme kazandıracak.
Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için daha fazla çabaya ihtiyaç var
Elektrikli araç satışlarının 2023 yılında küresel otomobil pazarında yüzde 18’lik paya ulaşması bekleniyor. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’na göre elektrikli araçlar 2030 yılına kadar dünya petrol talebinin günde beş milyon varilini silmesini bekliyor. IEA, elektrikli araç satışlarının 2035 yılında 51,6 milyona ulaşmasını bekliyor. 2024 yılında otomotiv endüstrisi açısından bakıldığında, küresel olarak katı emisyon düzenlemelerine geçişin daha da güçlenmesi ve ülkeleri araçlardan kaynaklananlar da dahil olmak üzere sera gazı emisyonlarında daha fazla azalmaya teşvik etmesi bekleniyor. Bunun, elektrikli araçların ‘benimsenmesine yönelik ülkelerin desteğinin ve teşviklerinin artmasına, etkili karbonsuzlaştırmaya yönelik ek politikalara, alternatif yakıtlar ve teknolojilere yönelik desteğe yol açması bekleniyor.
Kaynak: ODMD
Haftanın popüler haberleri
Coşkun Çabuk, Golden Global Yatırım Bankasında görevine başladı
Golden Global Yatırım Bankası, finans sektöründeki geniş deneyimi ve stratejik vizyonuyla tanınan Coşkun Çabuk'u Yönetim Kurulu Başkan Vekili olarak atadı.
Tosyalı, demir çelik sektörünü zorlayan etkenlerden şikayetçi
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı: Küresel koşullar ve dampingli ürünler demir çelik sektörünü zorluyor.
RUSAL yüksek saflıkta alüminyum üretecek
RUSAL üretimde karbon yerine oksijen salınımı sağlayan inert anot teknolojisini kullanarak yüksek saflıkta alüminyum üretecek.
Rubikpara, saha satış ağını genişletecek
Rubikpara, Fuzul Holding desteğiyle 2025'in son çeyreğinde saha satış ağını 14 ile yayıyor.
ASSAN Group'tan Emin Öner ile Gürcan Okumuş'a fetöcülük ve casusluk gözaltısı
ASSAN Group sahibi Emin Öner ile CEO Gürcan Okumuş,FETÖ ile irtibatlı oldukları ve askeri casusluk faaliyeti gerçekleştirdikleri gerekçesiyle gözaltına alındı.
İki sınırda transit ticarette 24 saat geçiş serbestleşecek
Ticaret Bakanı Bolat: Cilvegözü ve Öncüpınar gümrük kapılarında transit ticarette 24 saat geçiş serbestleşecek.
Çelik Kubbe ile gelecek yılların güvenlik temeli sağlamlaştırılıyor
Cumhurbaşkanı Erdoğan: “Çelik Kubbe ile hava savunmasında artık farklı bir klasmana çıkacağız” dedi.
Yüksekovaspor Kadın Futbol Takımı Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın misafiri oldu
Cumhurbaşkanı Erdoğan, TFF Kadınlar 1. Ligi'ni şampiyon tamamlayarak Turkcell Kadın Futbol Süper Ligi'ne yükselen Yüksekovaspor Kulübü'nü kabul etti.
Arvento, Çanakkale Zafer Kupası’nın heyecanına ortak oluyor
Arvento, Cumhurbaşkanlığı 6. Uluslararası Yat Yarışları’nın Çanakkale etabına sponsor oldu.
Nurhan Demirel'den marka korsanlığı uyarıları ve önerileri
İletişim ve Sosyal Medya Uzmanı Nurhan Demirel, son dönemde artan ihlallerin küçük ve orta ölçekli işletmelerin önünü kestiğine dikkat çekiyor: “Küçük girişimcinin emeği gasp ediliyor”
Sanatçı Kaan Urgancıoğlu, WWF-Türkiye doğa elçisi oldu
Kaan Urgancıoğlu, deniz kaplumbağası koruma çalışmalarının 20. yılında WWF-Türkiye Doğa Elçisi oldu.
Lada'yı kuran Aybala Gümüş, iş insanlarını yemeklerini tatmaya davet ediyor
Aybala Gümüş uzun yıllar hemşirelik yaptıktan sonra annesi ve kızıyla birlikte ‘Lada’ isimli işletmeyi kurarak kadın girişimciliği adına güzel bir örnek oluşturdu.
Kadın Dostu Markalar Platformu/Nazlı Demirel'den yeni dönem müjdeleri
KDM Akademi, gelişim programlarıyla kurumların liderlik, sürdürülebilirlik, eşitlik ve dijital dönüşüm yolculuğuna rehberlik etmeye hazırlanıyor.
Low-Code BPM ile ERP sistemlerinizi hızlandırın ve esneklik kazanın
Low-Code BPM (İş Süreçleri Yönetimi) platformları, ERP sistemlerini tamamlayarak dijital dönüşüm yolculuğunda kritik bir rol oynuyor.
PwC'den bankacılık dolandırıcılıklarına yönelik mücadele reçetesi
PwC Türkiye: Bankacılık sektöründe dolandırıcılıkla etkin mücadele, tüm paydaşların iş birliği ile mümkün.
İş insanı Banu Arıduru hayatını kaybetti
Bir süredir kanserle mücadele eden Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO’su Banu Arıduru, 54 yaşında hayatını kaybetti.
Faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe yer aldı
Türkiye'de geçen yıl faal girişimlerin yüzde 44,4'ü hizmet sektöründe, yüzde 35,1'i ticaret sektöründe faaliyet gösterdi.
İnternet kullananların oranı bu yıl yüzde 90,9'a yükseldi
Türkiye'de bu yıl 16-74 yaş grubundaki kişilerin internet kullanım oranı yüzde 90,9'a ulaştı.
Petrol Ofisi on altıncı marina istasyonunu Milta Bodrum’da açtı
Petrol Ofisi Muğla’daki yedinci, Türkiye genelindeki on altıncı marina istasyonunu Milta Bodrum Marina’da hizmete açtı.
Hatay'ın genç sörfçüleri Kiel'de
Hatay Sörf Merkezi'nden dokuz genç sporcu Almanya'nın Kiel şehrinde düzenlenen kültürel ve sportif değişim programına katıldı.
İşte mağazadaki müşteriyi onlıne’a çekmenin ipuçları
2025 yılında dijital video reklam harcamalarının yüzde 14 oranında artarak 72,4 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
ODE Yalıtım'ın yeni genel müdürü Barış Haznedar oldu
ODE Yalıtım'ın Genel Müdür pozisyonuna Barış Haznedar atandı.
Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcısı oldu
Daikin'in Türkiye ve uluslararası yapılanmalarında üst düzey görevler üstlenen Tuna Gülenç, Daikin Türkiye Başkan Yardımcılığı görevine getirildi.
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
26 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
25 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları
Aslı Dülgeroğlu, Pfizer Ar-Ge Birim bünyesinde Direktör oldu
Aslı Dülgeroğlu, Pfizer Ar-Ge Birimi bünyesinde Çalışma Kalitesi Gözetim Direktörü olarak atandı.
Sertaç Şeviş, AstraZeneca Grup Medikal Müdürü oldu
Sertaç Şeviş, AstraZeneca Türkiye’ye Grup Medikal Müdürü olarak katıldı.
Okul dönemi yaklaşırken kırtasiyecilere sıkı denetim
Okul dönemi yaklaşırken kırtasiyecilere ürün kalitesine ve fiyatlandırmasına yönelik denetimler yoğunlaştı.
Teknosa YK Üyeliğine Seçkin Yelmen seçildi
Teknosa İç ve Dış Ticaret A.Ş. istifa nedeniyle boşalan Yönetim Kurulu Üyeliğine Seçkin Yelmen'in seçildiğini duyurdu.
Kayseri Şeker YK Başkanlığına Hurşit Dede seçildi
Kayseri Şeker Fabrikasının Olağan Genel Kurul Toplantısı sonucu yapılan görev dağılımında Yönetim Kurulu Başkanlığına Hurşit Dede seçildi.
Pasha'da Genel Müdürlüğe Ayşe Hale Yıldırım vekalet edecek
Pasha Yatırım Bankası Genel Müdürlük görevinden ayrılan Hikmet Cenk Eynehan yerine Ayşe Hale Yıldırım'ın vekalet edeceğini duyurdu.
Kervan Gıda İcra Kurulu Başkanlığına Devrim Kılıçoğlu atandı
Kervan Gıda üst yönetim kademesinde organizasyon değişikliğine gidildiğini duyurdu.
DMM açıkladı: Kamudaki makam aracı sayısı 130 bin değil, 2 bin
DMM, "kamuda lüks araç kullanımı arttı", "Türkiye'nin makam araçları sayısı 130 bine dayandı" iddialarını yalanladı. Gerçekte kullanılan makam aracı: 2 bin adet
Enflasyon beklentileri ne yönde? Bakan Şimşek açıkladı
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek, enflasyon beklentilerinin iyileştiğini, beklentilerdeki iyileşme eğiliminin de dezenflasyona destek olduğunu ifade etti.
Denizli havlusu, THY'nin dış hatlar seferlerinde tanıtılacak
Denizli havlusu Türk Hava Yolları'nın (THY) dış hatlar uçuşlarında "Turkish Towels" markasıyla tanıtılacak.
SASA Polyester bir bölgeye 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor
SASA Polyester Adana'daki özel endüstri bölgesine 25 milyar dolarlık yatırım planlıyor.
Memur ve memur emeklisinin zam oranı belirlendi
Kamu Görevlileri Hakem Kurulu memur maaşları ile memur emeklisi aylıklarına 2026'nın ilk 6 ayında yüzde 11, ikinci 6 ayında yüzde 7 zam yapılmasına karar verdi.
Feramus Yancı, Ulaşlar Turizmden ayrıldı
Ulaşlar Turizm, Yönetim Kurulu Üyesi Feramus Yancı'nın istifa ettiğini, yerine Volkan Uzun'un atandığını duyurdu.
Palandöken'den okullara okul kıyafetleri uyarısı
TESK Başkanı Bendevi Palandöken, okulların velilere belli markalardan ya da belli mağazalardan kıyafet aldırmasının doğru olmadığını belirtti.
Corendon Airlines'tan yeni rotalar ve kapasite artışı
Corendon Airlines'tan 2026 için yeni rotalar ve yüzde 20 kapasite artışı