Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor. Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye, ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, yeni bilgiye değil üzerinde düşünmek için yeni yöntemlere ihtiyaç oluşuyor.
Otomotiv sektöründe dönüşümün ilk adımı montaj bandıydı
Otomotiv üretiminde değişimin simgesi yarım yüzyıl önce Henry Ford’un ortaya koyduğu yürüyen montaj bandıydı. Sanayi devriminin başlangıcı olarak, 1765 yılında James Watt’ın suyun buhar gücünden yararlanarak makineyi çalıştırması alınır. Bilimdeki ilerlemeler 18. yüzyılda endüstrinin gelişmesine yol açtı. Kütlesel üretim kavramını ise 1908’de Henri Ford’un seri şekilde otomobil üretmesi ortaya koydu.
Montaj bandı ile bilgi çağında radikal bir yapılanmaya gidildiğini, ekosistemlerin üretim, yönetim ve işlevsel olarak şekil değiştirdiğini gördük. Günümüzde ise üretim süreci ve tedarik zinciri de değişime uğrayarak, 90’lı yıllarındaki üretimdeki yüzde 25’i otomasyon, yüzde 75’e kadar yükseldi.
Otomobil alırken internete başvuruyoruz
2000’li yıllarda çok az kişi internetten araba satın almayı tercih ederken dijital trendler ve tercihler de değişiyor. Artık tüketiciler, otomobil almak için çeşitli çevrim içi platformlarda kapsamlı araştırmalar yapıyor. Otomobil tercih araştırması yapan tüketicilerin yüzde 64’ü, otomobil satın alma konusunda internetten bilgi almayı, yüzde 73’ü satın alma, kiralama veya finansman koşullarını tamamen çevrim içi olarak müzakere etmeyi tercih ediyor.
Satışta önemli bir dönüşüm:
Çevrim İçi Satın Alma ve Finansman
İngiltere’de 2 bin kişinin katıldığı bir ankette, tüketicilerin 431’inin bir yıl içinde araba satın aldığı ve üçte ikisinin bunu ilk kez çevrim içi satın alma yöntemiyle yaptığı ortaya çıktı.
Çevrim içi satın almanın tüketici açısından önemli noktası, mevcut seçenekleri değerlendirmek ve bulundukları yerden arama yapmanın rahatlığı... Tüketici olarak internete göz atıyor, arabanızı buluyor, çevrim içi dizayn ediyor, çevrim içi taşıt kredisine başvuruyor ve beğendiğiniz otomobili satın alıyor, ardından aracın kapınıza teslim edilmesini ya da bayi üzerinden teslim almayı bekliyorsunuz. Tüketici deneyiminin ve satış modelinin tamamen değiştiği, tüketicinin finans imkânlarını da satış kararını verdiği anda değerlendirip, taşıt kredisini kullanabildiği bir yolculuk artık üreticilerin tamamının gündeminde.
Otomotivde nesnelerin interneti ve geleceği
Günümüzün arabaları halihazırda aşama aşama otonom sürüşe doğru yol alıyor. Akıllı telefonlara bağlanabildikleri, acil yol yardımı sunabildikleri, gerçek zamanlı trafik uyarılarını kaydedebildikleri bir evrim söz konusu. Otomobil endüstrisi, sürücüsüz otomobil endüstrisine geçiş için bir devrimin eşiğinde... Bunun arkasındaki itici güç ise hızla gelişen teknoloji olan Nesnelerin İnterneti (IoT)’dir. IoT dünyayı dönüştürecek, otomobil endüstrisi de IoT’ye büyük bir ivme kazandıracak.
Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için daha fazla çabaya ihtiyaç var
Elektrikli araç satışlarının 2023 yılında küresel otomobil pazarında yüzde 18’lik paya ulaşması bekleniyor. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’na göre elektrikli araçlar 2030 yılına kadar dünya petrol talebinin günde beş milyon varilini silmesini bekliyor. IEA, elektrikli araç satışlarının 2035 yılında 51,6 milyona ulaşmasını bekliyor. 2024 yılında otomotiv endüstrisi açısından bakıldığında, küresel olarak katı emisyon düzenlemelerine geçişin daha da güçlenmesi ve ülkeleri araçlardan kaynaklananlar da dahil olmak üzere sera gazı emisyonlarında daha fazla azalmaya teşvik etmesi bekleniyor. Bunun, elektrikli araçların ‘benimsenmesine yönelik ülkelerin desteğinin ve teşviklerinin artmasına, etkili karbonsuzlaştırmaya yönelik ek politikalara, alternatif yakıtlar ve teknolojilere yönelik desteğe yol açması bekleniyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Koray Öztopçu: 2024 Otomotivde dijital dönüşüm yılı
GARANTİ BBVA Tüketici Finansmanı Direktörü Koray Öztopçu 2024: Otomotivde dijital dönüşüm yılı dedi.
Otomobil endüstrisindeki ekosistem dönüşümü, elektrikli araçlarla devam ederken, şirketlerin üretime yeni teknolojiler eklemenin yollarını bulmasını ve rakiplerinin ne yaptığını analiz etmesini çok daha kolay hale getiriyor. Günümüzde otomotiv sektöründe, üretimden tüketiciye, ulaşıma kadar tüm süreçler hızla değişirken, yeni bilgiye değil üzerinde düşünmek için yeni yöntemlere ihtiyaç oluşuyor.
Otomotiv sektöründe dönüşümün ilk adımı montaj bandıydı
Otomotiv üretiminde değişimin simgesi yarım yüzyıl önce Henry Ford’un ortaya koyduğu yürüyen montaj bandıydı. Sanayi devriminin başlangıcı olarak, 1765 yılında James Watt’ın suyun buhar gücünden yararlanarak makineyi çalıştırması alınır. Bilimdeki ilerlemeler 18. yüzyılda endüstrinin gelişmesine yol açtı. Kütlesel üretim kavramını ise 1908’de Henri Ford’un seri şekilde otomobil üretmesi ortaya koydu.
Montaj bandı ile bilgi çağında radikal bir yapılanmaya gidildiğini, ekosistemlerin üretim, yönetim ve işlevsel olarak şekil değiştirdiğini gördük. Günümüzde ise üretim süreci ve tedarik zinciri de değişime uğrayarak, 90’lı yıllarındaki üretimdeki yüzde 25’i otomasyon, yüzde 75’e kadar yükseldi.
Otomobil alırken internete başvuruyoruz
2000’li yıllarda çok az kişi internetten araba satın almayı tercih ederken dijital trendler ve tercihler de değişiyor. Artık tüketiciler, otomobil almak için çeşitli çevrim içi platformlarda kapsamlı araştırmalar yapıyor. Otomobil tercih araştırması yapan tüketicilerin yüzde 64’ü, otomobil satın alma konusunda internetten bilgi almayı, yüzde 73’ü satın alma, kiralama veya finansman koşullarını tamamen çevrim içi olarak müzakere etmeyi tercih ediyor.
Satışta önemli bir dönüşüm:
Çevrim İçi Satın Alma ve Finansman
İngiltere’de 2 bin kişinin katıldığı bir ankette, tüketicilerin 431’inin bir yıl içinde araba satın aldığı ve üçte ikisinin bunu ilk kez çevrim içi satın alma yöntemiyle yaptığı ortaya çıktı.
Çevrim içi satın almanın tüketici açısından önemli noktası, mevcut seçenekleri değerlendirmek ve bulundukları yerden arama yapmanın rahatlığı... Tüketici olarak internete göz atıyor, arabanızı buluyor, çevrim içi dizayn ediyor, çevrim içi taşıt kredisine başvuruyor ve beğendiğiniz otomobili satın alıyor, ardından aracın kapınıza teslim edilmesini ya da bayi üzerinden teslim almayı bekliyorsunuz. Tüketici deneyiminin ve satış modelinin tamamen değiştiği, tüketicinin finans imkânlarını da satış kararını verdiği anda değerlendirip, taşıt kredisini kullanabildiği bir yolculuk artık üreticilerin tamamının gündeminde.
Otomotivde nesnelerin interneti ve geleceği
Günümüzün arabaları halihazırda aşama aşama otonom sürüşe doğru yol alıyor. Akıllı telefonlara bağlanabildikleri, acil yol yardımı sunabildikleri, gerçek zamanlı trafik uyarılarını kaydedebildikleri bir evrim söz konusu. Otomobil endüstrisi, sürücüsüz otomobil endüstrisine geçiş için bir devrimin eşiğinde... Bunun arkasındaki itici güç ise hızla gelişen teknoloji olan Nesnelerin İnterneti (IoT)’dir. IoT dünyayı dönüştürecek, otomobil endüstrisi de IoT’ye büyük bir ivme kazandıracak.
Sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için daha fazla çabaya ihtiyaç var
Elektrikli araç satışlarının 2023 yılında küresel otomobil pazarında yüzde 18’lik paya ulaşması bekleniyor. Uluslararası Enerji Ajansı (IEA)’na göre elektrikli araçlar 2030 yılına kadar dünya petrol talebinin günde beş milyon varilini silmesini bekliyor. IEA, elektrikli araç satışlarının 2035 yılında 51,6 milyona ulaşmasını bekliyor. 2024 yılında otomotiv endüstrisi açısından bakıldığında, küresel olarak katı emisyon düzenlemelerine geçişin daha da güçlenmesi ve ülkeleri araçlardan kaynaklananlar da dahil olmak üzere sera gazı emisyonlarında daha fazla azalmaya teşvik etmesi bekleniyor. Bunun, elektrikli araçların ‘benimsenmesine yönelik ülkelerin desteğinin ve teşviklerinin artmasına, etkili karbonsuzlaştırmaya yönelik ek politikalara, alternatif yakıtlar ve teknolojilere yönelik desteğe yol açması bekleniyor.
Kaynak: ODMD
Haftanın popüler haberleri
Serkan Durmuş'tan Dünya Süt Gününde "Süt Gerçekleri"
Gıda Mühendisleri Odası, 1 Haziran Dünya Süt Günü'nde Türkiye’de düşen süt üretimi, yetersiz tüketim ve üretici sorunlarına dikkat çekti.
BUSİAD Ödülleri sahiplerini buldu
Törende 2024 Doğan Ersöz Ödülü'nü Martur Fompak International aldı.
ICEF Berlin Eğitim Fuarı’na katılım yüzde 60 destekli
Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), Almanya'nın başkenti Berlin’de bu yıl 30'uncusu düzenlenecek olan “ICEF Berlin B2B Networking Event”e Türkiye milli katılımı organize ediyor.
Robotların insanlardan daha verimli yaptığı düşünülen 10 iş
Robotlar, depoculuktan gazeteciliğe birçok işi insanlardan daha verimli yapıyor. İşte robotların üstün olduğu ve gelecekte yaygınlaşacak 10 meslek.
Bakan Bolat: Türkiye'nin İsrail'e ihracatı sıfır
Bakan Bolat, muhalefetin iddialarına yönelik "2 Mayıs 2024 tarihinden beri ihracat da ithalat da sıfırdır, hiçbir gümrük işlemi yapılmamaktadır." dedi.
SIGN reklam ve dijital baskı fuarı Ekim ayında
Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünün buluşması SIGN İstanbul, Ekim ayında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek.
Fakir Hausgeräte'e “iyi tasarım” ödülü
Fakir Hausgeräte, Selftea Çay Makinesi, Spider Elektrikli Süpürge ve Crispy Tost Makinesi ürünleriyle A'Design Award & Competition'da ödüle layık görüldü.
İlter Yurtbay, Türkiye Seramik Federasyonu başkanı seçildi
Türkiye Seramik Federasyonu'nda İlter Yurtbay ikinci kez başkan seçildi.
Petrol Ofisi, UTTS'li istasyon sayısında 2 bin 500'e ulaştı
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'ne (UTTS) geçişte son tarih 30 Haziran 2025. Petrol Ofisinin UTTS'li istasyon sayısı 2 bin 500'e ulaştı.
Sandoz Türkiye, ilaç kategorisinde ihracat üçüncüsü oldu
70'nci yılında Sandoz Türkiye İhracat Şampiyonları Listesinde üçüncü oldu.
Roche Türkiye, MS hastalarına özel kişisel çözümler üretiyor
Roche Türkiye, Dünya MS Günü'nde MS hastalarının yaşam kalitesini artırmak için kişiselleştirilmiş çözümlerin önemini vurguluyor.
Ali Sabancı: Gen havuzuna saplanmak aile şirketlerini zayıflatır
Aile şirketlerinde kurumsallaşmanın önemine değinen Sabancı, Aile Anayasası’nı iki yılda bir revize ettiklerini ve liderlikte liyakate öncelik verdiklerini ifade etti.
Bilgi ve iletişim teknolojileri sektör büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı
Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı.
Emir Varlık Yönetim, 1.7 milyar liralık portföy devraldı
Emir Varlık Yönetim, Yapı Kredi Bankası AŞ’den 1.7 milyar TL tutarındaki anapara borcu bulunan bireysel gecikmiş alacak portföyünü devraldı.
Beach Pro Tour Challenge 11 Haziran'da Alanya’da başlıyor
Plaj voleybolunun en prestijli uluslararası organizasyonlarından biri olan Beach Pro Tour Challenge serisinin 2025 yılındaki ayaklarından biri Alanya’da gerçekleşecek.
Bayramda 4 milyona yakın küçükbaş ve büyükbaş kurbanlık kesilecek
TESK Başkanı Palandöken'in öngörüsü: Bu yıl kesilmesi düşünülen kurbanlık sayısı 3 milyona yakın küçükbaş, 1 milyon dolayında da büyükbaş hayvan olacak.
Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri TOBB’da tanıtıldı
Türkiye Odalar ve Borsa Birliği'nde (TOBB) Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri için belge takdim ve tanıtım töreni yapıldı.
Yeni Yatırım Teşvik Sisteminde yerlilik kazanacak
Yeni Yatırım Teşvik Sistemiyle Yatırımları hızlandırmak üzere finansman destekleri sağlanacak.
Rekabet Kurulu'ndan Arzum Elektrikli Ev Aletlerine ceza
Rekabet Kurulu, Arzum Elektrikli Ev Aletlerine uzlaşma sonucu 11,4 milyon lira ceza verdi.
Emeklilerin bayram ikramiye ödemeleri 31 Mayıs'ta başlayacak
Emeklilerin bayram ikramiyesi 31 Mayıs-4 Haziran arasında ödenecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Galatasaray futbol takımını kabul etti
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Galatasaray heyetini Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde kabul etti.
Reeder, AI güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı
Reeder, yapay zekâ destekli güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı.
Sabancı Holding'te ayrılık: Cenk Alper görevlerini bıraktı
HACI ÖMER SABANCI HOLDİNG A.Ş. şirkette CEO olarak görev yapan Cenk Alper'in görevlerinden ayrıldığını duyurdu.
Bossa, 2025'te Türkiye'nin en değerli tekstil markası oldu
Brand Finance 2025 raporuna göre Bossa, Türkiye’nin en değerli 125 markası arasında yer alırken, tekstil sektöründe zirvedeki yerini korudu.
Bakan Şimşek'ten deprem bölgesi ile ilgili açıklama
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, KOBİ’lere yönelik vergi ertelemesinin 6 ay daha uzatıldığını sosyal medya üzerinden duyurdu.
Gültepe: İhracat artışını çift rakamlara çıkarmak zorundayız
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Gaziantep'te ihracat dünyası ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
İhracatçılar üç kıtada bin 100'ü aşkın ikili iş görüşmesi yaptı
TİM'in düzenlediği genel ticaret heyetleri, Arnavutluk'tan Güney Afrika'ya uzanan geniş bir coğrafyada Türk firmalarını uluslararası alıcılarla buluşturdu.
Seda Erdem Yılmaz, Dominos Pizza'ya CHRO olarak atandı
Seda Erdem Yılmaz, DP Eurasia Group İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı (CHRO) olarak atandı.
Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü’ne Mücahid Taylan atandı
Cumhurbaşkanı kararıyla Et ve Süt Kurumu Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine Mücahid Taylan getirildi.
Ege Serbest Bölgesi, yatırımcılar için bölgesel avantajlar sunuyor
Türkiye, stratejik konumuyla küresel ticaretin anahtarı olmayı sürdürüyor. Bunlardan birisi de ESBAŞ Ege Serbest Bölgesi.
Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu
Sabancı Holding’de bayrak değişimi: Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu.
Ticaret Bakanlığı'ndan bayram öncesi fahiş fiyat denetimi
Ticaret Bakanlığı, Kurban Bayramı öncesi 81 ilde fahiş fiyat ve stokçuluk denetimlerini artırarak vatandaşların huzurlu alışveriş yapmasını hedefliyor.
Shein ve Temu’dan küresel lojistikte yeni dönem
Çin merkezli sınır ötesi e-ticaret platformları Shein ve Temu, ABD'deki tüketiciler için ürün fiyatlarını artırdıklarını açıkladı.
Antonio Filosa, Stellantis’in CEO’luğunu 23 Haziranda devralacak
Antonio Filosa, 23 Haziran’da CEO görevine resmen başladığında, şirketin yeni yönetim ekibini de açıklayacak. John Elkann ise YKB görevine devam edecek.
Karel CRM kullanıma sunuldu
Sağlık, eğitim ve turizm yanı sıra tedarik ve satış odaklı şirketlerin de CRM süreçlerine çözüm amaçlı geliştirilen Karel CRM, kullanıma sunuldu.
Protel Ödeme Sistemleri Direktörü Çağatay Gürpınar oldu
Otel, restoran, kafe, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan Protel'in Ödeme Sistemleri Direktörlüğü görevine Çağatay Gürpınar atandı.
Arvato İstanbul’da yeni Lojistik Merkezini açtı
Uluslararası lider tedarik zinciri hizmet sağlayıcısı Arvato, İstanbul’da yeni lojistik merkezinin resmi açılışını gerçekleştirdi.
Kağıt, Karton ve Ambalajcılar Azerbaycan'da B2B yaptı
AKAMİB, Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla “Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'da ikili iş görüşmeleri düzenledi.
Pardus Portföy’e TSPB’den Yılın En İyi Getiri ödülü
Pardus Portföy, 10. TSPB Altın Boğa Ödülleri'nde, Portföy Yönetim Faaliyeti Kategorisi’nde, Yatırım Fonları Getiri Lideri-2024 ödülünün sahibi oldu.
E-Ticaret sektörü Paratika etkinliğinde buluştu
Paratika, sektöre yön veren entegratörlerle bir araya gelerek dijital ticarette sürdürülebilir ve entegre çözümleri masaya yatırdı.