Japonya'ya lezzet çıkarması! Japonlar Türk mutfağını beğendi
Japonya'ya lezzet çıkarması! Japonlar Türk mutfağını beğendi
Türk gıda ihracatçıları Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu.
Haber Giriş Tarihi: 22.08.2025 11:32
Haber Güncellenme Tarihi: 22.08.2025 11:42
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Türk gıda ihracatçıları yıllık 80 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden Japonya’ya son 5 yılda ihracatlarını yüzde 75’lik artışla 209 milyon dolardan 367 milyon dolara çıkardılar. Türk ihracatçıları Japonya’ya orta vadede 1 milyar dolar gıda ürünleri ihracat hedefi koydu.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Japonya’ya 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için 10-13 Mart 2026 tarihleri arasında Tokyo’da düzenlenecek olan Foodex Japan 2026 51. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapmak için hazırlıklara başladıklarını duyurdu.
Foodex Japan Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu çeyrek asrı aşan bir süredir yaptıklarını dile getiren Başkan Uçak, 2025 yılında 42 firmayla Tokyo’da Foodex Fuarı’nda yer aldıklarını, Türkiye’den Japonya’ya yapılan gıda ürünleri ihracatının 126 milyon dolarlık diliminin Egeli gıda ihracatçıları tarafından yapıldığını, toplam ihracattan yüzde 35 pay aldıklarını vurguladı.
Türkiye’nin Japonya’ya gıda ürünleri ihracatının son 5 yılda yüzde 75 artması yanında ortalama ihraç fiyatında da başarılı bir grafik ortaya koyduklarını ifade eden Uçak, “2019 yılında ortalama ihraç fiyatımız kilogram başına 2, 17 dolar iken, 2024 yılı sonunda yüzde 19’luk artışla 2, 58 dolara yükseldik. Ortalama ihraç fiyatındaki artış orta vadede Japonya’ya 1 milyar dolar gıda ürünleri ihracatı hedefimizi destekliyor” şeklinde konuştu.
Işık; “Sağlıklı gıdalara talep artıyor”
Japonya’da sağlıklı gıdalara yöneliş olduğunu vurgulayan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Bitki bazlı gıdalar ve dondurulmuş gıda tüketiminde önemli artışlar olduğunu vurguladı.
Japonya’da dondurulmuş gıda pazarının 6, 6 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını dillendiren Işık, “Japon perakende tüketicileri, tek kişilik hanelerdeki ve çalışan çiftlerdeki artış nedeniyle uygun hazır yemekler ve malzemeler aramaya devam etmekte ve bu da işlenmiş ve dondurulmuş sebzelere olan talebi artırıyor. Japonya'nın en büyük işlenmiş sebze tedarikçisi Çin ve Amerika Birleşik Devletleri. Türk ihracatçılarımızı Japonya’da gelişen bu pazardan pay almak için Foodex Fuarı’nda yerlerini almaya davet ediyoruz” dedi.
Japonya’da gıda sektörünün pandemi öncesi seviyelere ulaştığını ifade eden Işık, Japon halkının kaliteye ve hijyene büyük önem verdiğini, Japon piyasasının gerektirdiği gıda sağlık standartlarına uygun ürünler ile fuara katılmanın, temel başarı şartlarından birisi olduğunu, fuarda dökme tip ürün yerine ambalajlı, markalı ve kaliteli ürünlerin sergilenmesinin başarıyı arttıracağını sözlerine ekledi.
Japonya’ya en çok ihraç edilen Türk gıdaları neler oldu?
2024 yılında Türkiye’den Japonya’ya ihraç edilen gıda ürünlerinde balık 113 milyon dolarla ilk sırada yer aldı. Japonlar 72 milyon dolarlık Türk makarnaları talep ederken, zeytinyağı sektörü 33 milyon dolarlık ihracata imza attı. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 24 milyon dolar olurken, meyve suyu ihracatımız 18, 5 milyon dolar oldu. Kuru domates ihracatı 16, 5 milyon dolar olurken, kuru incir ihracatı 16 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Şekerli mamuller sektörü 12 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağını Ünlü Şef Osman Serdaroğlu anlatacak
Türk gıda ürünlerinin ABD pazarında bilinirliğini ve tüketimini artırmak için 2019 yılında Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesini başlatan Las Vegas Üniversitesi’nde Türk mutfağının müfredata girmesi için iş birliği yapan Ege İhracatçı Birlikleri, bu sefer, Japonya’da benzer bir iş birliğine gidiyor. Japonya’da Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağı Tanıtım Projesi start alıyor.
Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağı Tanıtım Projesi kapsamında Türk Mutfağını Michelin Yıldızlı Şef Osman Serdaroğlu anlatacak. Serdaroğlu, Geleneksel Türk terbiyeli tavuk suyu çorbası, Nar ekşisi ile süslenmiş ızgara taze ton balıklı kısır bulgur salatası, Kuru incirli Türk usulü sütlaç, Türk usulü mısır ekmeği ve Türk çayı ve Türk Kahvesi’nden oluşan bir menüyü Japon şef adayı öğrenciler ve öğretim üyeleri için hazırlayacak.
Üniversitede verilecek derslerde Anadolu’nun zengin tarihine ve Türkiye coğrafyasının sunduğu eşsiz gıda ürünlerine yer verilerek, farklı bölgelerden elde edilen ürünlerle Türk mutfak kültürünün tanıtılması hedeflenmekte. Anadolu’nun kültürel çeşitliliği ve Akdeniz tipi beslenme alışkanlıkları, Japon damak tadına uygun şekilde uyarlanarak öğrencilerle buluşturulacak.
Diğer yandan, her yıl daha da güçlenen Türk firmaları Foodex Japan Fuarı’nda yer almakta, ülkemizin gıda sektöründeki potansiyelini başarıyla temsil etmekteler. Bu kapsamda fuara katılım sağlamak isteyen firmaların Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) ile temasa geçmeleri beklenmekte.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Japonya'ya lezzet çıkarması! Japonlar Türk mutfağını beğendi
Türk gıda ihracatçıları Japonya’ya ihracatta 1 milyar dolar hedef koydu.
Türk gıda ihracatçıları yıllık 80 milyar dolar gıda ürünleri ithal eden Japonya’ya son 5 yılda ihracatlarını yüzde 75’lik artışla 209 milyon dolardan 367 milyon dolara çıkardılar. Türk ihracatçıları Japonya’ya orta vadede 1 milyar dolar gıda ürünleri ihracat hedefi koydu.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Hayrettin Uçak, Japonya’ya 1 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için 10-13 Mart 2026 tarihleri arasında Tokyo’da düzenlenecek olan Foodex Japan 2026 51. Uluslararası Gıda ve İçecek Fuarı’na Türkiye Milli Katılım Organizasyonu yapmak için hazırlıklara başladıklarını duyurdu.
Foodex Japan Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu çeyrek asrı aşan bir süredir yaptıklarını dile getiren Başkan Uçak, 2025 yılında 42 firmayla Tokyo’da Foodex Fuarı’nda yer aldıklarını, Türkiye’den Japonya’ya yapılan gıda ürünleri ihracatının 126 milyon dolarlık diliminin Egeli gıda ihracatçıları tarafından yapıldığını, toplam ihracattan yüzde 35 pay aldıklarını vurguladı.
Türkiye’nin Japonya’ya gıda ürünleri ihracatının son 5 yılda yüzde 75 artması yanında ortalama ihraç fiyatında da başarılı bir grafik ortaya koyduklarını ifade eden Uçak, “2019 yılında ortalama ihraç fiyatımız kilogram başına 2, 17 dolar iken, 2024 yılı sonunda yüzde 19’luk artışla 2, 58 dolara yükseldik. Ortalama ihraç fiyatındaki artış orta vadede Japonya’ya 1 milyar dolar gıda ürünleri ihracatı hedefimizi destekliyor” şeklinde konuştu.
Işık; “Sağlıklı gıdalara talep artıyor”
Japonya’da sağlıklı gıdalara yöneliş olduğunu vurgulayan Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mehmet Ali Işık, Bitki bazlı gıdalar ve dondurulmuş gıda tüketiminde önemli artışlar olduğunu vurguladı.
Japonya’da dondurulmuş gıda pazarının 6, 6 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığını dillendiren Işık, “Japon perakende tüketicileri, tek kişilik hanelerdeki ve çalışan çiftlerdeki artış nedeniyle uygun hazır yemekler ve malzemeler aramaya devam etmekte ve bu da işlenmiş ve dondurulmuş sebzelere olan talebi artırıyor. Japonya'nın en büyük işlenmiş sebze tedarikçisi Çin ve Amerika Birleşik Devletleri. Türk ihracatçılarımızı Japonya’da gelişen bu pazardan pay almak için Foodex Fuarı’nda yerlerini almaya davet ediyoruz” dedi.
Japonya’da gıda sektörünün pandemi öncesi seviyelere ulaştığını ifade eden Işık, Japon halkının kaliteye ve hijyene büyük önem verdiğini, Japon piyasasının gerektirdiği gıda sağlık standartlarına uygun ürünler ile fuara katılmanın, temel başarı şartlarından birisi olduğunu, fuarda dökme tip ürün yerine ambalajlı, markalı ve kaliteli ürünlerin sergilenmesinin başarıyı arttıracağını sözlerine ekledi.
Japonya’ya en çok ihraç edilen Türk gıdaları neler oldu?
2024 yılında Türkiye’den Japonya’ya ihraç edilen gıda ürünlerinde balık 113 milyon dolarla ilk sırada yer aldı. Japonlar 72 milyon dolarlık Türk makarnaları talep ederken, zeytinyağı sektörü 33 milyon dolarlık ihracata imza attı. Çekirdeksiz kuru üzüm ihracatı 24 milyon dolar olurken, meyve suyu ihracatımız 18, 5 milyon dolar oldu. Kuru domates ihracatı 16, 5 milyon dolar olurken, kuru incir ihracatı 16 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Şekerli mamuller sektörü 12 milyon dolarlık ihracata imza attı.
Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağını Ünlü Şef Osman Serdaroğlu anlatacak
Türk gıda ürünlerinin ABD pazarında bilinirliğini ve tüketimini artırmak için 2019 yılında Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesini başlatan Las Vegas Üniversitesi’nde Türk mutfağının müfredata girmesi için iş birliği yapan Ege İhracatçı Birlikleri, bu sefer, Japonya’da benzer bir iş birliğine gidiyor. Japonya’da Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağı Tanıtım Projesi start alıyor.
Otsuma Kadın Üniversitesi’nde Türk Mutfağı Tanıtım Projesi kapsamında Türk Mutfağını Michelin Yıldızlı Şef Osman Serdaroğlu anlatacak. Serdaroğlu, Geleneksel Türk terbiyeli tavuk suyu çorbası, Nar ekşisi ile süslenmiş ızgara taze ton balıklı kısır bulgur salatası, Kuru incirli Türk usulü sütlaç, Türk usulü mısır ekmeği ve Türk çayı ve Türk Kahvesi’nden oluşan bir menüyü Japon şef adayı öğrenciler ve öğretim üyeleri için hazırlayacak.
Üniversitede verilecek derslerde Anadolu’nun zengin tarihine ve Türkiye coğrafyasının sunduğu eşsiz gıda ürünlerine yer verilerek, farklı bölgelerden elde edilen ürünlerle Türk mutfak kültürünün tanıtılması hedeflenmekte. Anadolu’nun kültürel çeşitliliği ve Akdeniz tipi beslenme alışkanlıkları, Japon damak tadına uygun şekilde uyarlanarak öğrencilerle buluşturulacak.
Diğer yandan, her yıl daha da güçlenen Türk firmaları Foodex Japan Fuarı’nda yer almakta, ülkemizin gıda sektöründeki potansiyelini başarıyla temsil etmekteler. Bu kapsamda fuara katılım sağlamak isteyen firmaların Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) ile temasa geçmeleri beklenmekte.
Haftanın popüler haberleri
JYSK, Trump Alışveriş Merkezi’nde yeni mağaza açtı
Danimarka merkezli JYSK, Türkiye’deki 7’nci mağazasını doğrudan yatırımla Trump Alışveriş Merkezi’nde açtı.
IFS, 7Bridges'i bünyesine kattı
IFS, yapay zeka destekli tedarik zinciri çözümü sunan 7Bridges'i bünyesine kattı.
Rekabet Kurulundan Google'a soruşturma
Rekabet Kurulundan Google'a "ödeme hizmetleri"ne ilişkin soruşturma
TOGG, yeni modeli T10F'nin testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu
TOGG, yakın dönemde satışa sunulacak sedan modeli T10F'nin farklı iklim ve yol koşullarındaki testlerinin tamamlandığını açıkladı.
Melike Satan, Orzaks Pazarlama Müdürü olarak atandı
Melike Satan, Orzaks’a Pazarlama Müdürü olarak atandı.
Hakan Erdemli, Obase'nin CCO pozisyonuna atandı
Global teknoloji sektöründe 25 yılı aşkın tecrübesiyle Hakan Erdemli, Obase şirketinin Chief Commercial Officer (CCO) pozisyonuna getirildi.
Füsun Feridun'a Novo Nordisk'te bölüm liderliği görevi
Füsun Feridun, Novo Nordisk Türkiye’de İletişim ve Kurumsal İlişkilerin yeni Lideri oldu.
İpek Süzmetaş PepsiCo Doğu Avrupa CFO’su oldu
İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının Finans’tan sorumlu Başkan Yardımcısı (CFO) olarak atandı.
vivo, ilk karma gerçeklik gözlüğünü duyurdu
vivo, 30. yıl dönümünde ilk karma gerçeklik gözlüğünü ve yeni fotoğrafçılık stratejilerini duyurdu.
BES’te başarıya giden 7 yol
BNP Paribas Cardif Türkiye, BES’te başarıya giden 7 yolu açıkladı.
Masdaf İnsan ve Kültür Müdürü Ceyda Yazıcı oldu
Masdaf'ın yeni İnsan ve Kültür Müdürü görevine, 21 yıllık insan kaynakları deneyimi ile öne çıkan Ceyda Yazıcı atandı.
TÜİK, ikinci çeyrek iş gücü girdi endekslerini açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025'in ikinci çeyreğine ilişkin iş gücü girdi endekslerini açıkladı.
vivo V60 çok yakında Türkiye’de satışa çıkıyor
V60 çok yakında Türkiye'de! Profesyonel fotoğrafçılığı cebinize taşıyacak vivo V60, 50 MP ZEISS Süper Telefoto Kamerası ve 100x'e varan etkileyici yakınlaştırma özelliğiyle dikkat çekiyor.
Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı
6. Uluslararası Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı.
Dünya Katılım Bankası Seyhan şubesi hizmete girdi
Dünya Katılım Bankası, Adana Seyhan şubesinin hizmete girdiğini duyurdu.
Türkiye, lojistik hizmet ihracatında dünyada 10. sırada
Bakan Bolat, Ankara Lojistik Merkezinde % 2,5 pay ve 40 milyar dolar ihracatla dünyada 10. sırada bulunan lojistik hizmet ihracatının güçlendirileceğini söyledi.
MSB, Suriye'de teröristlerin tünellerini imha ediyor
MSB: Suriye harekat alanlarında Tel Rıfat ve Menbic dahil imha edilen tünel uzunluğu 548 kilometreye ulaşmıştır.
Yüksek sıcaklıklar elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı
Türkiye'de Temmuz ayındaki yüksek sıcaklıklar, elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı.
TÜİK, tüketici güven endeksi Ağustos verilerini paylaştı
TÜİK açıkladı: Tüketici güven endeksi, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 0,9 artışla 84,3 oldu.
Bankalarda unutulan yaklaşık 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı
2024 sonu itibarıyla 10 yıldır işlem yapılmayan 2 milyon 226 bin 269 hesapta unutulan 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı.
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor
Yatırım bedeli 110 milyar lira olan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor.
Abdullah Mallah'a uluslararası mimarlık ödülü
İstanbul Bilgi Üniversitesi mezunu Abdullah Mallah uluslararası Big See Perspective 2025 ödülüne layık görüldü.
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
2024 vergilendirme dönemi Gelir ve Kurumlar Vergisi Rekortmenleri
Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024 Vergilendirme Dönemi Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi ilk 100 sıralı listesini yayınladı. Vergi rekortmenleri ve ilk 100 sıralama listesi haberimizde...
KAGİDER Momentum Programı başladı
KAGİDER’den Kadın Girişimcilere Stratejik Destek: KAGİDER Momentum Programı başladı.
Panasonic'ten akıllı fabrika çözümleri
Üreticiler için, zamanında malzeme teslimatı yapılması ve genel ekipman verimliliğini en üst düzeye çıkarma ihtiyacı gibi zorluklar, sektörü akıllı otomasyon ve akıllı fabrika çözümlerine doğru itiyor.
TeklifimGelsin’in iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Kişiselleştirilmiş finansal platform TeklifimGelsin, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Üyeleri belirlendi
Hakan Kavurmacı yazdı: Davut Doğan'ın liderliğinde bünyesinde Doğtaş, Kelebek, Lova, Ruum Store, Biga Home markaları bulunan Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Üyelerini duyurdu.
Maliye'nin yeni rotası: Mali belgede sahtecilikle mücadele
Hakan Kavurmacı yazdı: Maliye Bakanlığı, mali belgede sahtecilikle mücadelede yeni bir safhaya geçileceğini duyurdu.
Beymen Group, uluslararası toplam 5 ödülün sahibi oldu
Beymen Group, çalışan gelişimi ve esenliğini odağına alan insan kaynakları projeleriyle Stevie Awards ve Brandon Hall Group Excellence Awards'ta toplam 5 ödülün sahibi oldu.
Tera Yatırım 20. kuruluş yılını kutladı
Yatırım kuruluşu Tera Yatırım, 20. kuruluş yılını İstanbul'da düzenlediği törenle kutladı.
Elektrikli otomobil sayısı ilk kez 280 bini aştı
Temmuz 2025 itibarıyla elektrikli otomobil sayısı 289 bin 457'ye ulaştı.
Makine ihracatı 7 ayda 16,2 milyar dolara yükseldi
Ocak-Temmuz döneminde serbest bölgeler dahil toplam makine ihracatı yüzde 0,9 artışla 16,2 milyar dolara ulaştı.
IFCO'da 30 bin profesyonel alıcıya satış hedefleniyor
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan bu sezon fuarda, 100'ü aşkın ülkeden gelen 30 bin profesyonel alıcının firmalarla buluşacağını söyledi.
"Huzur İstanbul" uygulamasında suçlulara geçit yok
İstanbul'da düzenlenen "Huzur İstanbul" uygulamasında, çeşitli suçlardan aranan 292 şüphelinin de aralarında bulunduğu toplam 705 kişi gözaltına alındı.
19 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
19 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Limak Çimento’nun dönüşüm stratejisine iki ödül
Limak Çimento’nun dönüşüm stratejisine Stevie Ödülleri’nden iki altın ödül.
TCL, Türkiye'de çocuk saati pazarında liderliğini perçinledi
TCL, ülkemizde bugüne kadar 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan MOVETIME serisiyle Türkiye'de akıllı çocuk saati kategorisinde liderliğini sürdürüyor.
Bayegan, İş Bankası Satranç Turnuvasında şampiyon oldu
Bayegan Pendik Satranç Spor Kulübü İş Bankası Satranç Turnuvasının bu yıl da Süper Lig şampiyonu oldu.
Doğuş Otomotiv, IFC'den 100 milyon euro kredi kullandı
Doğuş Otomotiv, IFC International Finance Corporation'dan 100 milyon euro kredi kullandığını duyurdu.