Digital Turbine / Nur Cephanecigil“Mobil cihazlar, tüketicilerin özellikle Efsane Cuma ve Siber Pazartesi gibi önemli alışveriş dönemlerinde tercih ettiği platform haline geldi.
Haber Giriş Tarihi: 03.11.2024 22:03
Haber Güncellenme Tarihi: 03.11.2024 22:10
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Dünyada en çok beklenen alışveriş dönemlerinden biri olan Efsane Cuma için geri sayım başladı. Efsane Cuma 29 Kasım ve Siber Pazartesi ise 2 Aralık’ta gerçekleşecek. Yalnızca 2 gün gibi gözükse de aslında markaların bir haftaya, hatta bazen yılın son çeyreğine yaydığı bir dönem ve e ticarette bu sene 1.2 milyardan fazla alışveriş beklenmekde. Bu dönemde tüketiciler için kaçırılmayacak indirim fırsatları yaratan markalar, kampanyalarını hedef kitlelerine ulaştırmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.
Mobil kullanım, tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı ve bu durumu Efsane Cuma döneminin çevrimiçi alışveriş çılgınlığıyla birleştirmek, mobile odaklanmayı gerektiriyor. Digital Turbine'ın GWI ile gerçekleştirdiği son araştırmaya göre, alışveriş yapanların %45’i günde birkaç kez mobil oyun oynuyor, bu da oyun içi reklamların bu kitleye ulaşmak için kusursuz bir yol olduğu anlamına geliyor.
Mobil oyuncular aynı zamanda büyük alışverişler yapma eğilimindedir. Örneğin, yapılan araştırmaya göre mobil oyuncuların oyun oynamayan kitleye göre bir ürünü satın alma eğilimi çok daha fazladır. Bilgisayar veya dizüstü bilgisayar satın alma olasılığı açısından %32 daha fazla ve ev eşyaları satın alma olasılığı açısından %22 daha fazladır. Mobil oyuncuların, kozmetik ve cilt bakım ürünlerini satın alma olasılığı %20 ve kıyafet satın alma olasılığı açısından %29 daha fazladır.
Bu istatistikler, markalar ve ajanslar için mobil cihazlar aracılığıyla hedef kitlelerine nasıl etkili bir şekilde ulaşabilecekleri konusunda temel bilgiler sunan Efsane Cuma ve Siber Pazartesi araştırmasının sadece birkaç örneği. Mobil oyunlar, alışverişçilere ulaşmak için harika bir yolken, dikkatlerini çekmenin en iyi yollarını da göz önünde bulundurmak önemlidir. Mobil oyuncuların %71’i, oyun içi ödüller almak için reklamlara göz atmayı tercih ediyor. Kullanıcıların bu şekildeki katılımı, ödüllü video reklamların daha iyi etkileşim sağlamasını mümkün kılıyor. Mobil oyuncular, reklamlarda gördükleri markalardan satın alma olasılığı açısından, oyun oynamayanlara kıyasla %23 daha fazladır. Bu durum, markalar için özellikle yüksek trafiğin yaşandığı Efsane Cuma sezonunda önemli bir fırsat sunuyor.
Digital Turbine Satış Direktörü Nur Cephanecigil, konu ile ilgili yaptığı açıklamada ;
“Mobil cihazlar, tüketicilerin özellikle Efsane Cuma ve Siber Pazartesi gibi önemli alışveriş dönemlerinde tercih ettiği platform haline geldi. Mobil oyunların benzeri görülmemiş kullanıcı seviyelerine ulaşmasıyla, oyun içi reklamcılığın gücünden yararlanan markalar, tüketici dikkatini daha etkili bir şekilde çekme ve anlamlı etkileşim sağlama konusunda avantaj elde edecek,” diyor,
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Efsane Cuma 29 Kasım'da, Siber Pazartesi 2 Aralık’ta başlıyor
Digital Turbine / Nur Cephanecigil“Mobil cihazlar, tüketicilerin özellikle Efsane Cuma ve Siber Pazartesi gibi önemli alışveriş dönemlerinde tercih ettiği platform haline geldi.
Dünyada en çok beklenen alışveriş dönemlerinden biri olan Efsane Cuma için geri sayım başladı. Efsane Cuma 29 Kasım ve Siber Pazartesi ise 2 Aralık’ta gerçekleşecek. Yalnızca 2 gün gibi gözükse de aslında markaların bir haftaya, hatta bazen yılın son çeyreğine yaydığı bir dönem ve e ticarette bu sene 1.2 milyardan fazla alışveriş beklenmekde. Bu dönemde tüketiciler için kaçırılmayacak indirim fırsatları yaratan markalar, kampanyalarını hedef kitlelerine ulaştırmanın en etkili yollarını aramaya devam ediyor.
Mobil kullanım, tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı ve bu durumu Efsane Cuma döneminin çevrimiçi alışveriş çılgınlığıyla birleştirmek, mobile odaklanmayı gerektiriyor. Digital Turbine'ın GWI ile gerçekleştirdiği son araştırmaya göre, alışveriş yapanların %45’i günde birkaç kez mobil oyun oynuyor, bu da oyun içi reklamların bu kitleye ulaşmak için kusursuz bir yol olduğu anlamına geliyor.
Mobil oyuncular aynı zamanda büyük alışverişler yapma eğilimindedir. Örneğin, yapılan araştırmaya göre mobil oyuncuların oyun oynamayan kitleye göre bir ürünü satın alma eğilimi çok daha fazladır. Bilgisayar veya dizüstü bilgisayar satın alma olasılığı açısından %32 daha fazla ve ev eşyaları satın alma olasılığı açısından %22 daha fazladır. Mobil oyuncuların, kozmetik ve cilt bakım ürünlerini satın alma olasılığı %20 ve kıyafet satın alma olasılığı açısından %29 daha fazladır.
Bu istatistikler, markalar ve ajanslar için mobil cihazlar aracılığıyla hedef kitlelerine nasıl etkili bir şekilde ulaşabilecekleri konusunda temel bilgiler sunan Efsane Cuma ve Siber Pazartesi araştırmasının sadece birkaç örneği. Mobil oyunlar, alışverişçilere ulaşmak için harika bir yolken, dikkatlerini çekmenin en iyi yollarını da göz önünde bulundurmak önemlidir. Mobil oyuncuların %71’i, oyun içi ödüller almak için reklamlara göz atmayı tercih ediyor. Kullanıcıların bu şekildeki katılımı, ödüllü video reklamların daha iyi etkileşim sağlamasını mümkün kılıyor. Mobil oyuncular, reklamlarda gördükleri markalardan satın alma olasılığı açısından, oyun oynamayanlara kıyasla %23 daha fazladır. Bu durum, markalar için özellikle yüksek trafiğin yaşandığı Efsane Cuma sezonunda önemli bir fırsat sunuyor.
Digital Turbine Satış Direktörü Nur Cephanecigil, konu ile ilgili yaptığı açıklamada ;
“Mobil cihazlar, tüketicilerin özellikle Efsane Cuma ve Siber Pazartesi gibi önemli alışveriş dönemlerinde tercih ettiği platform haline geldi. Mobil oyunların benzeri görülmemiş kullanıcı seviyelerine ulaşmasıyla, oyun içi reklamcılığın gücünden yararlanan markalar, tüketici dikkatini daha etkili bir şekilde çekme ve anlamlı etkileşim sağlama konusunda avantaj elde edecek,” diyor,
Haftanın popüler haberleri
JYSK, Trump Alışveriş Merkezi’nde yeni mağaza açtı
Danimarka merkezli JYSK, Türkiye’deki 7’nci mağazasını doğrudan yatırımla Trump Alışveriş Merkezi’nde açtı.
IFS, 7Bridges'i bünyesine kattı
IFS, yapay zeka destekli tedarik zinciri çözümü sunan 7Bridges'i bünyesine kattı.
Rekabet Kurulundan Google'a soruşturma
Rekabet Kurulundan Google'a "ödeme hizmetleri"ne ilişkin soruşturma
TOGG, yeni modeli T10F'nin testlerini başarıyla tamamladığını duyurdu
TOGG, yakın dönemde satışa sunulacak sedan modeli T10F'nin farklı iklim ve yol koşullarındaki testlerinin tamamlandığını açıkladı.
Melike Satan, Orzaks Pazarlama Müdürü olarak atandı
Melike Satan, Orzaks’a Pazarlama Müdürü olarak atandı.
Hakan Erdemli, Obase'nin CCO pozisyonuna atandı
Global teknoloji sektöründe 25 yılı aşkın tecrübesiyle Hakan Erdemli, Obase şirketinin Chief Commercial Officer (CCO) pozisyonuna getirildi.
Füsun Feridun'a Novo Nordisk'te bölüm liderliği görevi
Füsun Feridun, Novo Nordisk Türkiye’de İletişim ve Kurumsal İlişkilerin yeni Lideri oldu.
İpek Süzmetaş PepsiCo Doğu Avrupa CFO’su oldu
İpek Süzmetaş, PepsiCo Doğu Avrupa pazarının Finans’tan sorumlu Başkan Yardımcısı (CFO) olarak atandı.
vivo, ilk karma gerçeklik gözlüğünü duyurdu
vivo, 30. yıl dönümünde ilk karma gerçeklik gözlüğünü ve yeni fotoğrafçılık stratejilerini duyurdu.
BES’te başarıya giden 7 yol
BNP Paribas Cardif Türkiye, BES’te başarıya giden 7 yolu açıkladı.
Masdaf İnsan ve Kültür Müdürü Ceyda Yazıcı oldu
Masdaf'ın yeni İnsan ve Kültür Müdürü görevine, 21 yıllık insan kaynakları deneyimi ile öne çıkan Ceyda Yazıcı atandı.
TÜİK, ikinci çeyrek iş gücü girdi endekslerini açıkladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2025'in ikinci çeyreğine ilişkin iş gücü girdi endekslerini açıkladı.
vivo V60 çok yakında Türkiye’de satışa çıkıyor
V60 çok yakında Türkiye'de! Profesyonel fotoğrafçılığı cebinize taşıyacak vivo V60, 50 MP ZEISS Süper Telefoto Kamerası ve 100x'e varan etkileyici yakınlaştırma özelliğiyle dikkat çekiyor.
Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı
6. Uluslararası Kadın Dostu Markalar Farkındalık Ödülleri için başvurular açıldı.
Dünya Katılım Bankası Seyhan şubesi hizmete girdi
Dünya Katılım Bankası, Adana Seyhan şubesinin hizmete girdiğini duyurdu.
Türkiye, lojistik hizmet ihracatında dünyada 10. sırada
Bakan Bolat, Ankara Lojistik Merkezinde % 2,5 pay ve 40 milyar dolar ihracatla dünyada 10. sırada bulunan lojistik hizmet ihracatının güçlendirileceğini söyledi.
MSB, Suriye'de teröristlerin tünellerini imha ediyor
MSB: Suriye harekat alanlarında Tel Rıfat ve Menbic dahil imha edilen tünel uzunluğu 548 kilometreye ulaşmıştır.
Yüksek sıcaklıklar elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı
Türkiye'de Temmuz ayındaki yüksek sıcaklıklar, elektrik tüketimini rekor seviyeye çıkardı.
TÜİK, tüketici güven endeksi Ağustos verilerini paylaştı
TÜİK açıkladı: Tüketici güven endeksi, Ağustos'ta aylık bazda yüzde 0,9 artışla 84,3 oldu.
Bankalarda unutulan yaklaşık 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı
2024 sonu itibarıyla 10 yıldır işlem yapılmayan 2 milyon 226 bin 269 hesapta unutulan 732,1 milyon lira TMSF'ye aktarıldı.
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor
Yatırım bedeli 110 milyar lira olan Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli yarın atılıyor.
Abdullah Mallah'a uluslararası mimarlık ödülü
İstanbul Bilgi Üniversitesi mezunu Abdullah Mallah uluslararası Big See Perspective 2025 ödülüne layık görüldü.
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
20 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
2024 vergilendirme dönemi Gelir ve Kurumlar Vergisi Rekortmenleri
Gelir İdaresi Başkanlığı, 2024 Vergilendirme Dönemi Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi ilk 100 sıralı listesini yayınladı. Vergi rekortmenleri ve ilk 100 sıralama listesi haberimizde...
KAGİDER Momentum Programı başladı
KAGİDER’den Kadın Girişimcilere Stratejik Destek: KAGİDER Momentum Programı başladı.
Panasonic'ten akıllı fabrika çözümleri
Üreticiler için, zamanında malzeme teslimatı yapılması ve genel ekipman verimliliğini en üst düzeye çıkarma ihtiyacı gibi zorluklar, sektörü akıllı otomasyon ve akıllı fabrika çözümlerine doğru itiyor.
TeklifimGelsin’in iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
Kişiselleştirilmiş finansal platform TeklifimGelsin, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Üyeleri belirlendi
Hakan Kavurmacı yazdı: Davut Doğan'ın liderliğinde bünyesinde Doğtaş, Kelebek, Lova, Ruum Store, Biga Home markaları bulunan Doğanlar Mobilya Grubu Yönetim Kurulu Üyelerini duyurdu.
Maliye'nin yeni rotası: Mali belgede sahtecilikle mücadele
Hakan Kavurmacı yazdı: Maliye Bakanlığı, mali belgede sahtecilikle mücadelede yeni bir safhaya geçileceğini duyurdu.
Beymen Group, uluslararası toplam 5 ödülün sahibi oldu
Beymen Group, çalışan gelişimi ve esenliğini odağına alan insan kaynakları projeleriyle Stevie Awards ve Brandon Hall Group Excellence Awards'ta toplam 5 ödülün sahibi oldu.
Tera Yatırım 20. kuruluş yılını kutladı
Yatırım kuruluşu Tera Yatırım, 20. kuruluş yılını İstanbul'da düzenlediği törenle kutladı.
Elektrikli otomobil sayısı ilk kez 280 bini aştı
Temmuz 2025 itibarıyla elektrikli otomobil sayısı 289 bin 457'ye ulaştı.
Makine ihracatı 7 ayda 16,2 milyar dolara yükseldi
Ocak-Temmuz döneminde serbest bölgeler dahil toplam makine ihracatı yüzde 0,9 artışla 16,2 milyar dolara ulaştı.
IFCO'da 30 bin profesyonel alıcıya satış hedefleniyor
İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan bu sezon fuarda, 100'ü aşkın ülkeden gelen 30 bin profesyonel alıcının firmalarla buluşacağını söyledi.
"Huzur İstanbul" uygulamasında suçlulara geçit yok
İstanbul'da düzenlenen "Huzur İstanbul" uygulamasında, çeşitli suçlardan aranan 292 şüphelinin de aralarında bulunduğu toplam 705 kişi gözaltına alındı.
19 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
19 Ağustos 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Limak Çimento’nun dönüşüm stratejisine iki ödül
Limak Çimento’nun dönüşüm stratejisine Stevie Ödülleri’nden iki altın ödül.
TCL, Türkiye'de çocuk saati pazarında liderliğini perçinledi
TCL, ülkemizde bugüne kadar 1 milyondan fazla kullanıcıya ulaşan MOVETIME serisiyle Türkiye'de akıllı çocuk saati kategorisinde liderliğini sürdürüyor.
Bayegan, İş Bankası Satranç Turnuvasında şampiyon oldu
Bayegan Pendik Satranç Spor Kulübü İş Bankası Satranç Turnuvasının bu yıl da Süper Lig şampiyonu oldu.
Doğuş Otomotiv, IFC'den 100 milyon euro kredi kullandı
Doğuş Otomotiv, IFC International Finance Corporation'dan 100 milyon euro kredi kullandığını duyurdu.