TESK Başkanı Palandöken “temizlik ürünlerindeki KDV düşürülmeli”
TESK Başkanı Palandöken “temizlik ürünlerindeki KDV düşürülmeli”
TESK Başkanı Palandöken "Temizlik ürünlerindeki KDV oranı yeniden yüzde 8’e düşürülmeli. Herkes hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmeli” dedi.
Haber Giriş Tarihi: 12.07.2023 22:27
Haber Güncellenme Tarihi: 12.07.2023 22:27
Kaynak:
Hakan Kavurmacı
Özellikle dar gelirli vatandaşlar başta olmak üzere herkesin hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmesi için temizlik ürünlerindeki KDV’nin düşürülmesi gerektiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Vatandaşın kişisel hijyeni lüks değil mecburi ve temel bir ihtiyaçtır. Sabun, şampuan, deterjan gibi her evde kullanılan ve başlıca hijyen malzemesi olan temizlik ürünlerindeki KDV oranı yeniden yüzde 8’e düşürülmeli. Herkes hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmeli” dedi.
-“TEMİZLİK OLMAZSA OLMAZIMIZDIR”
Temizlik ürünlerinin lüks tüketim olmadığına vurgu yapan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Her evin ve iş yerinin olmazsa olmazı sabun, çamaşır deterjanı, bulaşık deterjanı, çamaşır suyu, her türlü peçete ve havlu kağıt artık günümüzde en temel ihtiyaçların başında geliyor. Pandemi döneminde talebimiz üzerine bu tür hijyen ürünlerinin KDV oranı yüzde 18’den yüzde 8’e düşürülmüştü. Ancak son alınan karar ile birlikte yüzde 8'lik KDV uygulanan sabun, şampuan, deterjan, dezenfektanlar, ıslak mendil, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kağıt mendil ve peçetenin vergi oranı yüzde 20'lik dilime girdi. Bu da vatandaşın ve esnafın temizlik ürünlerine ulaşmasını zorlaştırıyor. Oysa günümüzde temel gıda kadar önemli bir ihtiyaç olan temizlik aynı zamanda olmazsa olmazımızdır. Dolayısıyla herkesin bu temizlik ürünlerine daha kolay ulaşabilmesi için KDV oranı düşürülmeli. Daha sağlıklı bir toplum olmamız için temizlik ürünlerinin zorunlu bir ihtiyaç olduğu unutulmamalı”şeklinde konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
TESK Başkanı Palandöken “temizlik ürünlerindeki KDV düşürülmeli”
TESK Başkanı Palandöken "Temizlik ürünlerindeki KDV oranı yeniden yüzde 8’e düşürülmeli. Herkes hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmeli” dedi.
Özellikle dar gelirli vatandaşlar başta olmak üzere herkesin hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmesi için temizlik ürünlerindeki KDV’nin düşürülmesi gerektiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Vatandaşın kişisel hijyeni lüks değil mecburi ve temel bir ihtiyaçtır. Sabun, şampuan, deterjan gibi her evde kullanılan ve başlıca hijyen malzemesi olan temizlik ürünlerindeki KDV oranı yeniden yüzde 8’e düşürülmeli. Herkes hijyen ürünlerine rahatlıkla ulaşabilmeli” dedi.
-“TEMİZLİK OLMAZSA OLMAZIMIZDIR”
Temizlik ürünlerinin lüks tüketim olmadığına vurgu yapan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Her evin ve iş yerinin olmazsa olmazı sabun, çamaşır deterjanı, bulaşık deterjanı, çamaşır suyu, her türlü peçete ve havlu kağıt artık günümüzde en temel ihtiyaçların başında geliyor. Pandemi döneminde talebimiz üzerine bu tür hijyen ürünlerinin KDV oranı yüzde 18’den yüzde 8’e düşürülmüştü. Ancak son alınan karar ile birlikte yüzde 8'lik KDV uygulanan sabun, şampuan, deterjan, dezenfektanlar, ıslak mendil, tuvalet kağıdı, kağıt havlu, kağıt mendil ve peçetenin vergi oranı yüzde 20'lik dilime girdi. Bu da vatandaşın ve esnafın temizlik ürünlerine ulaşmasını zorlaştırıyor. Oysa günümüzde temel gıda kadar önemli bir ihtiyaç olan temizlik aynı zamanda olmazsa olmazımızdır. Dolayısıyla herkesin bu temizlik ürünlerine daha kolay ulaşabilmesi için KDV oranı düşürülmeli. Daha sağlıklı bir toplum olmamız için temizlik ürünlerinin zorunlu bir ihtiyaç olduğu unutulmamalı” şeklinde konuştu.
Kaynak: Hakan Kavurmacı
Haftanın popüler haberleri
CEO’ların yüzde 71’i yapay zekâyı öncelikli yatırım alanı olarak görüyor
KPMG: CEO'ların yüzde 71'i, yapay zekâyı öncelikli yatırım alanı olarak görürken yüzde 69'u, bütçelerinin yüzde 10 ila 20'sini bu teknoloji için yapılacak harcamalara ayırıyor.
Bursa bebek ve çocuk konfeksiyonu sektörü Cezayir'de podyuma çıktı
Bebek ve çocuk konfeksiyonu sektöründeki 61 Bursalı firma, 500'e yakın Cezayir'li iş insanıyla bir araya geldi.
Mehrwerk Group, Cpp Türkiye’yi satın aldı
Almanya merkezli Mehrwerk Group, CPP Group Türkiye’yi satın aldı. CPP Group Türkiye, faaliyetlerine “Mehrwerk Türkiye” adıyla devam edecek.
2026 hac kuraları çekildi. Kimler gidiyor? 20.00'den itibaren e-Devlette
2026 hac kuraları çekildi. Hacı adayları, sonuçları saat 20.00'den itibaren e-Devlet üzerinden öğrenebilecek.
Türk kahvesi AB tescil yolculuğunda
Türk Kahvesi, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından yapılan başvuru sonucunda AB’de “Geleneksel Ürün Adı” (Traditional Specialities Guaranteed) olarak ilan edildi.
Antep lahmacununa Avrupa’dan tescil
Gaziantep’in yüzyıllardır süregelen mutfak mirasının en önemli simgelerinden biri olan Antep Lahmacunu Avrupa Birliği’nden coğrafi işaret (PGI) tescili aldı.