Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilgiyi yavaşlatıyor
Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilgiyi yavaşlatıyor
Deloitte’un 2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması bültenini yayınlandı.
Haber Giriş Tarihi: 22.03.2024 04:03
Haber Güncellenme Tarihi: 22.03.2024 04:03
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilginin yavaşlamasına neden oluyor.Türkiye’de tüketicilerin Q’i, bir sonraki araç satın alımlarında ICE tipi bir araç almayı düşünüyor.Türkiye’de araştırmaya katılan her üç tüketiciden biri (yüzde 29), bir sonraki araç alımında tercihini yerli üretici/markadan yana kullanacağını belirtiyor..
Deloitte, otomotiv sektörüne yön veren tüketici eğilimlerini inceleyen ‘2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Mobilitenin evrimini ortaya koyan araştırmaya göre, Türkiye’de her iki tüketiciden biri bağlantılı hizmetlere ayrıca para ödemeye hazır. Tüketiciler arasında araç aboneliğine ilgi artıyor.
Otomotiv sektörü teknolojik gelişmeler, çevre bilincinin artması ve tüketici taleplerinin değişmesi gibi etkenlerle sürekli ve hızlı bir dönüşüm içinde. Sektördeki tüketici eğilimlerini 10 yıldan uzun süredir inceleyen Deloitte’un ‘2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’ tüketici davranışlarının şekillendirdiği sektördeki değişime ve yeniliklere ışık tutuyor. 26 ülkede 27 binden fazla tüketiciyle gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’den de 1.000 kişi katıldı. Araştırmanın küresel sonuçları dünyada elektrikli araç ivmesinin yavaşladığını, ancak tüketicilerin araç aboneliklerine ilgisinin yükseldiğini gösteriyor.
Araştırmanın Türkiye sonuçları da bazı küresel trendlerle benzerlik gösteriyor. Araştırmadan dikkat çeken başlıklar şöyle:
· Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilginin yavaşlamasına neden oluyor. Hükümetler tarafından sağlanan teşviklere rağmen menzil endişesi, şarj altyapısı, şarj süresi gibi kriterler satın alma kararı verirken tüketiciler tarafından halen sorgulanıyor. Araştırmanın yapıldığı ülkelerin çoğunda tüketiciler elektrikli veya hibrit araçlar yerine benzinli veya dizel araçları tercih ediyor.
· İleriye yönelik yatırımlarda maliyet endişesi etkili olmaya devam ettiği için, araştırmanın yapıldığı pazarların bazılarında tüketicilerin içten yanmalı motorlu araçlara (ICE araçlar) olan ilgisi yeniden artıyor. Türkiye’de tüketicilerin Q’i, bir sonraki araç satın alımlarında ICE tipi bir araç almayı düşünüyor. Şarjlı hibrit elektrikli araçlara yönelik tüketici ilgisi bir önceki yılki değer olan yüzde 4’e göre önemli ölçüde artarken (yüzde 13), hibrit elektrikli araçlara yönelik eğilim (2023’te yüzde 29), bu yıl ciddi oranda düşerek yüzde 18 oldu. Tamamen batarya ile çalışan araçlara olan ilgi ise yüzde 10 ile geçen seneki değere yakın oranda (yüzde 9) seyrediyor.
· Türkiye’deki tüketicilerin araç markası değiştirme niyetinin ilk üç nedeni; ‘farklı bir şeyler deneme isteği’, ‘yeni teknolojilere/özelliklere erişim arzusu’ ve ‘daha seçkin bir markaya geçme’ olarak ifade ediliyor. Bir sonraki araç olarak elektrikli araç tercih etme eğiliminde olan tüketicilerde ise yüzde 69 gibi ezici bir çoğunlukla daha düşük yakıt maliyetleri kararlarını etkileyen faktörlerde başı çekiyor.
· Türkiye’de araştırmaya katılan her üç tüketiciden biri (yüzde 29), bir sonraki araç alımında tercihini yerli üretici/markadan yana kullanacağını belirtiyor. Ankete katılan tüketicilerin neredeyse yarısı (yüzde 45), ihtiyaçlarını karşıladığı sürece aracın yerli ya da yabancı üretim olmasının önemli olmadığını dile getiriyor.
· Türkiye’de elektrikli araç almak isteyenlerin yüzde 64’ünün araçlarını sokakta/halka açık şarj istasyonunda şarj etmeyi planlaması, güçlü bir halka açık şarj ağına yönelik ihtiyacı işaret ediyor.
· Ankete katılanlar arasında tamamen batarya ile çalışan araç kullanmayı düşünmeyenlerin üçte ikisi, bir sonraki araçları için elektrikli araçları uygun bir seçenek olarak değerlendirmek için aracın tam şarj ile en az 400 km'lik bir sürüş menziline sahip olmasını bekliyor.
Bağlanabilirlik, paylaşım, abonelik
Tüketici davranışlarındaki değişim, sektörden beklentileri gösteriyor. Otomotiv endüstrisi online satın almaya yönelse de tüketicilerin araçla veya satış danışmanıyla fiziksel etkileşime girme isteği devam ediyor. Türkiye’de ankete katılan tüketicilerin yüzde 85’i bir otomobili satın almadan önce test sürüşü yapmak istediklerini, yüzde 84’ü ise fiyat konusunda şahsen pazarlık yapmak istediklerini söylüyor.
· Araştırma, gelişmekte olan pazarlardaki tüketicilerin gelişmiş pazarlara oranla bağlantılı araç özellikleriyle daha fazla ilgilendiğini ve bu özellikler için ayrıca ödeme yapmaya hazır olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye’deki her iki araç kullanıcısından biri bağlantılı teknolojilere ayrıca ücret ödemeye gönüllü. Türkiye’de bu oran yüzde 48 iken ABD’deki tüketicilerin yüzde 25’i, Japonya’dakilerin yüzde 23’ü, Almanya’dakilerin yüzde 20’si, Hindistan’dakilerin yüzde 71’i, Çin’deki tüketicilerin ise yüzde 60’ı bu tür özellikler için ödeme yapmaya istekli. Tüketiciler yol güvenliği, araç bakımı ve sağlığı, trafik sıkışıklığı ve önerilen alternatif rotalar, bakım maliyeti öngörüleri, yakındaki araç park konumları gibi güncellemeler verilecekse aynı zamanda kişisel bilgilerini/verilerini de paylaşabileceğini söylüyor.
· Paylaşımlı ulaşım alternatiflerini kullanan tüketicilerin yarısı, bu sebeple ileride bir araca sahip olmaya ihtiyaçları olup olmadığını sorguluyor. 10 tüketiciden 7'si genel yolculuk süresini azaltacaksa birden fazla ulaşım aracı kullanmayı sorun etmiyor.
· Tüketicilerin abonelik modeline ilgisi artıyor. Finansal kaygılara yol açan belirsiz ekonomik koşullar bu eğilimde etkili. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 35’i abonelik hizmeti için araç sahipliğinden vazgeçmeye istekli. Bu oran ABD’de yüzde 28 iken, Hindistan’daki genç tüketicilerin üçte ikisi abonelik modeline ilgi duyuyor.
‘Sektördeki dönüşüm, şirketleri yenilikçi ve esnek olmaya zorluyor’
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Deloitte Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Özlem Yanmaz, otomotiv endüstrisinde yaşanan dönüşümün, sektörün tüm paydaşları için zorlukların yanı sıra fırsatlar da yarattığını ifade etti. Otomotiv endüstrisinde motor tipi, iş modeli ve kanal yapısında tüketici tercihleri ile şekillenen dönüşümün şirketleri sürekli olarak yenilikçi ve esnek olmaya zorladığını dile getiren Yanmaz, şunları söyledi:
“10 yıldan uzun süredir gerçekleştirdiğimiz ‘Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’ ile otomotiv sektörünün nabzını tutuyor, tüketicilerin geleceğe dönük eğilimlerini ortaya koyuyoruz. Herkese uygun standart yaklaşımlar küresel otomotiv sektöründe hiçbir zaman geçerli olmadı. Bununla birlikte araştırma sonuçları, değişim çağında yakın coğrafyalardaki tüketicilerin beklenti ve taleplerinin birbirine benzediğini gösteriyor. Otomotiv yöneticilerinin ajandasında değişen tüketici davranışlarını ve bunları etkileyen faktörleri anlamak, gelişen mobiliteye yön vermek, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için çözümler üretirken şirketlerinin de büyümesini sağlamak başlıkları bulunuyor. Her yıl düzenli olarak yapılan bu araştırmanın sektöre ve sektör yöneticilerine yol göstereceğine inanıyoruz.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilgiyi yavaşlatıyor
Deloitte’un 2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması bültenini yayınlandı.
Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilginin yavaşlamasına neden oluyor.Türkiye’de tüketicilerin Q’i, bir sonraki araç satın alımlarında ICE tipi bir araç almayı düşünüyor.Türkiye’de araştırmaya katılan her üç tüketiciden biri (yüzde 29), bir sonraki araç alımında tercihini yerli üretici/markadan yana kullanacağını belirtiyor..
Deloitte, otomotiv sektörüne yön veren tüketici eğilimlerini inceleyen ‘2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Mobilitenin evrimini ortaya koyan araştırmaya göre, Türkiye’de her iki tüketiciden biri bağlantılı hizmetlere ayrıca para ödemeye hazır. Tüketiciler arasında araç aboneliğine ilgi artıyor.
Otomotiv sektörü teknolojik gelişmeler, çevre bilincinin artması ve tüketici taleplerinin değişmesi gibi etkenlerle sürekli ve hızlı bir dönüşüm içinde. Sektördeki tüketici eğilimlerini 10 yıldan uzun süredir inceleyen Deloitte’un ‘2024 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’ tüketici davranışlarının şekillendirdiği sektördeki değişime ve yeniliklere ışık tutuyor. 26 ülkede 27 binden fazla tüketiciyle gerçekleştirilen araştırmaya Türkiye’den de 1.000 kişi katıldı. Araştırmanın küresel sonuçları dünyada elektrikli araç ivmesinin yavaşladığını, ancak tüketicilerin araç aboneliklerine ilgisinin yükseldiğini gösteriyor.
Araştırmanın Türkiye sonuçları da bazı küresel trendlerle benzerlik gösteriyor. Araştırmadan dikkat çeken başlıklar şöyle:
· Fiyatlar ve yüksek faiz oranları elektrikli araçlara ilginin yavaşlamasına neden oluyor. Hükümetler tarafından sağlanan teşviklere rağmen menzil endişesi, şarj altyapısı, şarj süresi gibi kriterler satın alma kararı verirken tüketiciler tarafından halen sorgulanıyor. Araştırmanın yapıldığı ülkelerin çoğunda tüketiciler elektrikli veya hibrit araçlar yerine benzinli veya dizel araçları tercih ediyor.
· İleriye yönelik yatırımlarda maliyet endişesi etkili olmaya devam ettiği için, araştırmanın yapıldığı pazarların bazılarında tüketicilerin içten yanmalı motorlu araçlara (ICE araçlar) olan ilgisi yeniden artıyor. Türkiye’de tüketicilerin Q’i, bir sonraki araç satın alımlarında ICE tipi bir araç almayı düşünüyor. Şarjlı hibrit elektrikli araçlara yönelik tüketici ilgisi bir önceki yılki değer olan yüzde 4’e göre önemli ölçüde artarken (yüzde 13), hibrit elektrikli araçlara yönelik eğilim (2023’te yüzde 29), bu yıl ciddi oranda düşerek yüzde 18 oldu. Tamamen batarya ile çalışan araçlara olan ilgi ise yüzde 10 ile geçen seneki değere yakın oranda (yüzde 9) seyrediyor.
· Türkiye’deki tüketicilerin araç markası değiştirme niyetinin ilk üç nedeni; ‘farklı bir şeyler deneme isteği’, ‘yeni teknolojilere/özelliklere erişim arzusu’ ve ‘daha seçkin bir markaya geçme’ olarak ifade ediliyor. Bir sonraki araç olarak elektrikli araç tercih etme eğiliminde olan tüketicilerde ise yüzde 69 gibi ezici bir çoğunlukla daha düşük yakıt maliyetleri kararlarını etkileyen faktörlerde başı çekiyor.
· Türkiye’de araştırmaya katılan her üç tüketiciden biri (yüzde 29), bir sonraki araç alımında tercihini yerli üretici/markadan yana kullanacağını belirtiyor. Ankete katılan tüketicilerin neredeyse yarısı (yüzde 45), ihtiyaçlarını karşıladığı sürece aracın yerli ya da yabancı üretim olmasının önemli olmadığını dile getiriyor.
· Türkiye’de elektrikli araç almak isteyenlerin yüzde 64’ünün araçlarını sokakta/halka açık şarj istasyonunda şarj etmeyi planlaması, güçlü bir halka açık şarj ağına yönelik ihtiyacı işaret ediyor.
· Ankete katılanlar arasında tamamen batarya ile çalışan araç kullanmayı düşünmeyenlerin üçte ikisi, bir sonraki araçları için elektrikli araçları uygun bir seçenek olarak değerlendirmek için aracın tam şarj ile en az 400 km'lik bir sürüş menziline sahip olmasını bekliyor.
Bağlanabilirlik, paylaşım, abonelik
Tüketici davranışlarındaki değişim, sektörden beklentileri gösteriyor. Otomotiv endüstrisi online satın almaya yönelse de tüketicilerin araçla veya satış danışmanıyla fiziksel etkileşime girme isteği devam ediyor. Türkiye’de ankete katılan tüketicilerin yüzde 85’i bir otomobili satın almadan önce test sürüşü yapmak istediklerini, yüzde 84’ü ise fiyat konusunda şahsen pazarlık yapmak istediklerini söylüyor.
· Araştırma, gelişmekte olan pazarlardaki tüketicilerin gelişmiş pazarlara oranla bağlantılı araç özellikleriyle daha fazla ilgilendiğini ve bu özellikler için ayrıca ödeme yapmaya hazır olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye’deki her iki araç kullanıcısından biri bağlantılı teknolojilere ayrıca ücret ödemeye gönüllü. Türkiye’de bu oran yüzde 48 iken ABD’deki tüketicilerin yüzde 25’i, Japonya’dakilerin yüzde 23’ü, Almanya’dakilerin yüzde 20’si, Hindistan’dakilerin yüzde 71’i, Çin’deki tüketicilerin ise yüzde 60’ı bu tür özellikler için ödeme yapmaya istekli. Tüketiciler yol güvenliği, araç bakımı ve sağlığı, trafik sıkışıklığı ve önerilen alternatif rotalar, bakım maliyeti öngörüleri, yakındaki araç park konumları gibi güncellemeler verilecekse aynı zamanda kişisel bilgilerini/verilerini de paylaşabileceğini söylüyor.
· Paylaşımlı ulaşım alternatiflerini kullanan tüketicilerin yarısı, bu sebeple ileride bir araca sahip olmaya ihtiyaçları olup olmadığını sorguluyor. 10 tüketiciden 7'si genel yolculuk süresini azaltacaksa birden fazla ulaşım aracı kullanmayı sorun etmiyor.
· Tüketicilerin abonelik modeline ilgisi artıyor. Finansal kaygılara yol açan belirsiz ekonomik koşullar bu eğilimde etkili. Türkiye’de tüketicilerin yüzde 35’i abonelik hizmeti için araç sahipliğinden vazgeçmeye istekli. Bu oran ABD’de yüzde 28 iken, Hindistan’daki genç tüketicilerin üçte ikisi abonelik modeline ilgi duyuyor.
‘Sektördeki dönüşüm, şirketleri yenilikçi ve esnek olmaya zorluyor’
Araştırma sonuçlarını değerlendiren Deloitte Türkiye Otomotiv Sektör Lideri Özlem Yanmaz, otomotiv endüstrisinde yaşanan dönüşümün, sektörün tüm paydaşları için zorlukların yanı sıra fırsatlar da yarattığını ifade etti. Otomotiv endüstrisinde motor tipi, iş modeli ve kanal yapısında tüketici tercihleri ile şekillenen dönüşümün şirketleri sürekli olarak yenilikçi ve esnek olmaya zorladığını dile getiren Yanmaz, şunları söyledi:
“10 yıldan uzun süredir gerçekleştirdiğimiz ‘Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması’ ile otomotiv sektörünün nabzını tutuyor, tüketicilerin geleceğe dönük eğilimlerini ortaya koyuyoruz. Herkese uygun standart yaklaşımlar küresel otomotiv sektöründe hiçbir zaman geçerli olmadı. Bununla birlikte araştırma sonuçları, değişim çağında yakın coğrafyalardaki tüketicilerin beklenti ve taleplerinin birbirine benzediğini gösteriyor. Otomotiv yöneticilerinin ajandasında değişen tüketici davranışlarını ve bunları etkileyen faktörleri anlamak, gelişen mobiliteye yön vermek, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için çözümler üretirken şirketlerinin de büyümesini sağlamak başlıkları bulunuyor. Her yıl düzenli olarak yapılan bu araştırmanın sektöre ve sektör yöneticilerine yol göstereceğine inanıyoruz.”
Haftanın popüler haberleri
Anadolu Isuzu en çok Ar-Ge harcaması yapan firmalar listesinde
Anadolu Isuzu “2024 En Çok Ar-Ge Harcaması Yapan İlk 500 Firma” listesinde 25’inci sırada yerini aldı.
25 Eylül'de Rusyadan orman şirket temsilcileri İstanbul'a geliyor
Rusya'nın orman ürünleri sektöründen şirketleri kapsayan bir iş heyeti 25–26 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul'da geniş bir ürün yelpazesini tanıtacak.
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
23 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Çalık Enerji’de kurumsal iletişimin başına Burçin Girit getirildi
Burçin Girit, Çalık Enerji’de Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (EMEA & CIS Bölgesi) olarak göreve başladı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan BM'de İsrail'in Gazze mezalimini lanetledi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, BM 80. Genel Kurulu’na hitap etti. KKTC'ni tanımaya davet etti. İsrail'in Gazze'ye yaptığı mezalimi lanetledi.
Bi-Fikir KAP’a bu yıl üniversite öğrencilerinden 2.313 proje fikri geldi
Anadolu Grubu’nun inovasyon platformu Bi-Fikir KAP yarışmasının birincisi 120 bin TL ve yurt dışı fabrika deneyimi kazandı.
Türsab Başkan Adayı Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir
TÜRSAB Başkan adayı M. Nezih Hacıalioğlu: TÜRSAB bir aile şirketi değildir. TÜRSAB Üyesine Yabancılaştı, Çözümden Uzaklaştı. TÜRSAB, kimsenin tekeline bırakılamaz.
TÜRKÇİMENTO Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi
TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanlığına Adil Sani Konukoğlu seçildi.
Hazır Beton Birliği: İnşaat istikrarlı bir performans göstermiyor
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) yayınladığı bültende inşaat istikrarlı bir performans göstermiyor açıklamasında bulundu.
AI, disleksi ve otizm’in erken tanısında doğruluk sağladı
Dr. Öğretim Görevlisi Günet Eroğlu: Yapay zeka, disleksi ve otizm’in erken tanısında yüzde 98'e varan doğruluk sağladı
vivo CEO'su Harris Li "5G ile yeni bir çağ başlıyor"
vivo Türkiye Yatırımcısı ve CEO Harris Li “Biz, 5G'nin yeni bir çağın kapılarını açacağına ve hayatlarımızı dönüştüreceğine yürekten inanıyoruz." dedi.
Yeşilova, geleceğin alüminyum trendlerini Aluexpo’da sergiledi
Yeşilova Holding, Aluexpo 2025 fuarında inovatif ürünleri, sürdürülebilir çözümleri ve modern üretim yaklaşımıyla öne çıktı.
Gedik Eğitim Vakfı GEV Gelecek Zirvesi 9 Aralık'ta
Gedik Eğitim Vakfı (GEV) çatısı altında düzenlenen GEV Gelecek Zirvesi, 9 Aralık 2025 tarihinde MEXT Teknoloji Merkezi’nde gerçekleşecek.
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına Muhammed Ali Oflaz seçildi
KARDEMİR Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilen Muhammed Ali Oflaz, üretmeye ve milli hedeflere katkı sunmaya devam edeceklerini bildirdi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM toplantısında dünyaya seslendi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, BM Genel Kurul Salonu'nda düzenlenen Filistin Meselesine Çözüm Bulunması ve İki Devletli Çözümün Hayata Geçirilmesi Konulu Yüksek Düzeyli Uluslararası Konferansı'na katıldı.
Günlük 3 milyon karekod ödemesi ile rekor büyüme
BKM Genel Müdürü Ozan Deniz'e göre fiziksel kartların yerini dijital cüzdanlar alacak.
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
22 Eylül 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Altın Fiyatları
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkevinde yatırımcılarla bir araya geldi
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Birleşmiş Milletler 80'inci Genel Kurulu dolayısıyla bulunduğu New York'ta, Türkiye-ABD İş Konseyi tarafından Türkevi'nde düzenlenen konferansta yatırımcılarla bir araya geldi.
En Hızlı Büyüyen 100 Şirket araştırma sonuçları yayımlandı
Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi belirlendi. Ankara merkezli Deeptech Universe Savunma ve Bilişim Teknolojileri AŞ ilk sırayı aldı.
Türk halıcıları İngiltere pazarında zirveyi hedefliyor
Türk halı sektörü, İngiltere pazarında son 4 yılda ihracatını yüzde 68’lik artışla 129 milyon dolardan 217 milyon dolara taşıdı.
Türk Kadınlar Birliği Bursa Şubesinden "sağlıklı yaşam" çağrısı
Türk Kadınlar Birliği, 2025 yılı yeni sezonunu kahvaltı ve söyleşi programı ile açtı. Prof. Dr. Akbudak, “Renkli Beslen; Parla, Taze Meyve ve Sebzenin Gücü ile Güçlen” başlıklı sunumunda sağlıklı yaşamın ve bilinçli beslenmenin önemine dikkat çekti.
TAM'a katılan kamu bankası ATM'leri 12 bine ulaştı
Kamu bankalarının ATM'lerini tek bir marka altında birleştiren "Türkiye'nin ATM Merkezi (TAM)" projesine entegre olan ATM sayısı 12 bine ulaştı.
Fenerbahçe'de başkanlık bayrağını Sadettin Saran devraldı
Fenerbahçe Kulübünün olağanüstü seçimli genel kurulunda 24 bin 393 geçerli oyun 12 bin 325'ini alan Sadettin Saran, başkan seçildi.
Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü Kanada’yı radarına aldı
Türk zeytincilik sektörü Kanada’ya 10 bin ton zeytinyağı, 5 bin ton sofralık zeytin ihraç etmeyi hedefliyor.
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor
Belçika ile ticaret köprüleri Mersin'den güçleniyor. Akdeniz İhracatçı Birlikleri, Belçika Krallığı Ankara Büyükelçisi Hendrik Van De Velde ve beraberindeki heyeti Mersin'de ağırladı.
Otomobil ithalatına ilişkin yeni düzenlemeler Resmi Gazete'de
Otomobil ithalatına yönelik yeni düzenlemeler kapsamında bazı binek otomobillerin dış alımında ek mali yükümlülük uygulanmasına karar verildi.
Milli Hızlı Tren güneş enerjisiyle üretiliyor
Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayi AŞ (TÜRASAŞ) tarafından hayata geçirilen güneş enerji santraline (GES) ilişkin açıklama yaptı.
Otomotiv şirketlerinin yüzde 86'sı yapay zekâya yatırım yapıyor
KPMG'nin “Küresel Otomotiv Yöneticileri” anketine göre otomotiv şirketlerin yüzde 86'sı yapay zekâ ve yeni teknolojilere ciddi yatırımlar yapıyor.
Dr. Murat Yaycı'dan düzenli yaşam ve stres yönetimi önerileri
Düzenli Yaşam ve Stres Yönetimi en önemli sağlık reçetelerinden. Dr. Murat Yaycı, ağrıların önlenmesinde yaşam tarzı değişikliklerinin kritik rol oynadığını söyledi.
BeoSonic ile ruh haline göre ses deneyimi
TCL ve Audio by Bang & Olufsen stratejik iş birliği ile görüntü ve seste yeni standartlar belirliyor.
Ekipler denetimde! Fahiş fiyat ve stokçuluğa geçit yok
Ticaret Bakanlığınca yapılan denetimlerde 8 ayda yaklaşık 1,9 milyar lira ceza uygulandı.
Ticari defterlerde yeni düzenleme yapıldı
İşletmenin muhasebesiyle ilgili olmayan ticari defterlerin elektronik ortamda tutulmasına yönelik düzenleme yapıldı.
29 ilde 449 taşınmaz satışa çıkacak
Kentsel Dönüşüm Başkanlığı 29 ilde 449 taşınmazı satışa sunacak.
Borsa İstanbul'da manipülasyon yapan 13 kişi tutuklandı
Borsa İstanbul'da manipülasyon yaptıkları iddiasıyla yakalanan 13 zanlı tutuklandı.
"Vergisiz döviz" iddialarına ilişkin açıklama
Hazine ve Maliye Bakanlığından "vergisiz döviz" iddialarına ilişkin açıklama yapıldı.
İstanbul'da metro seferlerine TEKNOFEST düzenlemesi
Metro İstanbul, Atatürk Havalimanı'nda gerçekleştirilen TEKNOFEST İstanbul etkinliği dolayısıyla metro seferlerinde yapılan düzenlemeleri duyurdu.
Karel’in Genel Müdürlüğüne Altay Doğu atandı
Karel’de üst yönetim değişikliği yaşandı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 6 Ekim 2025 tarihi itibarıyla Genel Müdürlük görevine Altay Doğu atandı.
BMW yeni iX3 modelinde logosunu sadeleştirdi
BMW logosunda sessiz dönüşüm. Logosunu sadeleştirdi. Geçtiğimiz hafta Münih Otomobil Fuarı’nda tanıtılan yeni iX3, markanın yeni logosuna da ev sahipliği yaptı.
Vakko’nun yeni CMO’su Ayça Kaya oldu
Vakko Group’ta Ayça Kaya Ağustos 2025 itibarıyla Pazarlama Grup Başkanı olarak göreve başladı.
Elif Gamze Görer'e DHL Global Forwarding’in CFO'su oldu
DHL Global Forwarding Türkiye & Levant Yeni Finans Direktörü Elif Gamze Görer oldu.