Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Forrester, 2024 ile 2029 yılları arasında Avrupa'da çevrimiçi satışlarda artış olacağını öngörüyor.
Haber Giriş Tarihi: 12.02.2025 20:47
Haber Güncellenme Tarihi: 12.02.2025 20:52
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Çevrimiçi satışların 2024'te 389 milyar avrodan 2029'da 565 milyar avroya çıkacağını öngörüyor. Çevrimiçi satışlar ayrıca toplam perakende satışlarının daha büyük bir payını alacak.
Bu veriler, Amerikan araştırma şirketi Forrester tarafından yakın zamanda yayınlanan bir çalışmadan geliyor. Rapor, Batı Avrupa'nın en büyük beş ekonomisini ele alıyor: Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık. Şirket, 2023'te 2028'e kadar çevrimiçi satışlarda yıllık yüzde 9,2'lik bir büyüme oranı öngörmüştü.
Yıllık büyüme oranı yüzde 7,8
Bu yeni raporda, beklenen yıllık büyüme oranının biraz yavaşladığı görülüyor. Şirket, 2023 ile 2029 arasında yüzde 7,8'lik bir bileşik yıllık büyüme oranı bekliyor. Ayrıca, beş pazarda çevrimiçi satışlar 2029'a kadar tüm perakende satışlarının neredeyse yüzde 21'lik bir payını temsil edecek. 2024'te bu pay hala yüzde 16 idi.
Çevrimdışı perakende 2029 yılına kadar yüzde 1,7'lik bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüyecek
Avrupa'da e-ticaretin önemli ölçüde büyümesi beklenirken, çevrimdışı perakende daha yavaş bir oranda artacaktır. 2029'a kadar, çevrimdışı perakende satışlarının yalnızca yüzde 1,7'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesi tahmin ediliyor. 2023'te bu oran hala yüzde 4,1 ve 2022'de yüzde 8,9 idi.
Avrupa e-ticaretine İngiltere hakim
Piyasalara ayrı ayrı bakıldığında, Forrester Birleşik Krallık'ın Avrupa e-ticaretine hakim olacağını öngörüyor. Piyasanın 2029'a kadar 207 milyar avro (veya 176 milyar İngiliz sterlini) ciroya ulaşması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl ciro 152 milyar avro (130 milyar İngiliz sterlini) idi.
Alman e-ticareti de geçen yıl 97 milyar avro olan çevrimiçi satışlardan 2029'a kadar 146 milyar avroya çıkacak. Fransa'da ise çevrimiçi ciro 2029'da 106 milyar avroya ulaşacak. Geçtiğimiz yıl ciro 73 milyar avroydu.
İngiltere'de çevrimiçi satışlar tüm perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacak
Birleşik Krallık'taki e-ticaret, 2029'a kadar toplam perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacakken, Alman e-ticaretinin payı yüzde 21 olacak. Fransa'da çevrimiçi satışların payı yüzde 17'ye ulaşacak. Ayrıca, Forrester'a göre bu bölgelerin pazar yeri odaklı büyümenin merkezi haline gelmesi bekleniyor.
'Perakende manzarasını yeniden şekillendiriyoruz'
Forrester'da baş tahmin analisti olan Jitender Miglani, "Çevrimiçi satışların büyümesi perakende manzarasını yeniden şekillendiriyor ve işletmelere daha fazla kolaylık sunarak ve kişiye özel alışveriş deneyimleri sunarak müşteri tabanlarını genişletme fırsatları sağlıyor" diyor . "Avrupalı perakendeciler, artan çevrimiçi talebi karşılamak için çok kanallı stratejiler benimsemek üzere gelişmiş dijital platformlara yatırım yapmayı düşünmelidir. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alanlarda müşteri deneyimini doğru şekilde elde etmek, önümüzdeki on yılda pazar hakimiyetini belirleyecektir."
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Öngörü: Avrupa e-ticareti 5 yılda yüzde 45 büyüyecek
Forrester, 2024 ile 2029 yılları arasında Avrupa'da çevrimiçi satışlarda artış olacağını öngörüyor.
Çevrimiçi satışların 2024'te 389 milyar avrodan 2029'da 565 milyar avroya çıkacağını öngörüyor. Çevrimiçi satışlar ayrıca toplam perakende satışlarının daha büyük bir payını alacak.
Bu veriler, Amerikan araştırma şirketi Forrester tarafından yakın zamanda yayınlanan bir çalışmadan geliyor. Rapor, Batı Avrupa'nın en büyük beş ekonomisini ele alıyor: Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ve Birleşik Krallık. Şirket, 2023'te 2028'e kadar çevrimiçi satışlarda yıllık yüzde 9,2'lik bir büyüme oranı öngörmüştü.
Yıllık büyüme oranı yüzde 7,8
Bu yeni raporda, beklenen yıllık büyüme oranının biraz yavaşladığı görülüyor. Şirket, 2023 ile 2029 arasında yüzde 7,8'lik bir bileşik yıllık büyüme oranı bekliyor. Ayrıca, beş pazarda çevrimiçi satışlar 2029'a kadar tüm perakende satışlarının neredeyse yüzde 21'lik bir payını temsil edecek. 2024'te bu pay hala yüzde 16 idi.
Çevrimdışı perakende 2029 yılına kadar yüzde 1,7'lik bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüyecek
Avrupa'da e-ticaretin önemli ölçüde büyümesi beklenirken, çevrimdışı perakende daha yavaş bir oranda artacaktır. 2029'a kadar, çevrimdışı perakende satışlarının yalnızca yüzde 1,7'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesi tahmin ediliyor. 2023'te bu oran hala yüzde 4,1 ve 2022'de yüzde 8,9 idi.
Avrupa e-ticaretine İngiltere hakim
Piyasalara ayrı ayrı bakıldığında, Forrester Birleşik Krallık'ın Avrupa e-ticaretine hakim olacağını öngörüyor. Piyasanın 2029'a kadar 207 milyar avro (veya 176 milyar İngiliz sterlini) ciroya ulaşması bekleniyor. Geçtiğimiz yıl ciro 152 milyar avro (130 milyar İngiliz sterlini) idi.
Alman e-ticareti de geçen yıl 97 milyar avro olan çevrimiçi satışlardan 2029'a kadar 146 milyar avroya çıkacak. Fransa'da ise çevrimiçi ciro 2029'da 106 milyar avroya ulaşacak. Geçtiğimiz yıl ciro 73 milyar avroydu.
İngiltere'de çevrimiçi satışlar tüm perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacak
Birleşik Krallık'taki e-ticaret, 2029'a kadar toplam perakende satışlarının yüzde 32'sini oluşturacakken, Alman e-ticaretinin payı yüzde 21 olacak. Fransa'da çevrimiçi satışların payı yüzde 17'ye ulaşacak. Ayrıca, Forrester'a göre bu bölgelerin pazar yeri odaklı büyümenin merkezi haline gelmesi bekleniyor.
'Perakende manzarasını yeniden şekillendiriyoruz'
Forrester'da baş tahmin analisti olan Jitender Miglani, "Çevrimiçi satışların büyümesi perakende manzarasını yeniden şekillendiriyor ve işletmelere daha fazla kolaylık sunarak ve kişiye özel alışveriş deneyimleri sunarak müşteri tabanlarını genişletme fırsatları sağlıyor" diyor . "Avrupalı perakendeciler, artan çevrimiçi talebi karşılamak için çok kanallı stratejiler benimsemek üzere gelişmiş dijital platformlara yatırım yapmayı düşünmelidir. Hem çevrimiçi hem de çevrimdışı alanlarda müşteri deneyimini doğru şekilde elde etmek, önümüzdeki on yılda pazar hakimiyetini belirleyecektir."
---
Kaynak: ecommercenews.eu
Haftanın popüler haberleri
Luis Monreal'e Lufthansa Group'ta global görev
Luis Monreal, Lufthansa Group Airlines Orta Doğu Satış Direktörü olarak atandı.
Castrol TUCA’nın Pazarlama Direktörü Cansu Taç Ekmekçiler oldu
Cansu Taç Ekmekçiler, Castrol TUCA’nın yeni Pazarlama Direktörü olarak göreve başladı.
Difaş Fırçalarının sahibi Muammer Yüceler vefat etti
Yücel İş Plastik Sanayi, Difaş Diş Fırça Sanayi ve Sataş A.Ş. gibi önemli şirketlerin kurucusu olan Yüceler'in vefat ettiği duyuruldu.
Mehmet Şimşek: KKM’den çıkış kesintisiz sürüyor
Bakan Mehmet Şimşek, Makro finansal istikrarı güçlendiren politikalar sayesinde KKM’den çıkışın kesintisiz sürdüğünü duyurdu.
Stars of Region yarışmasının ödülleri sahiplerini buldu
Uluslararası Ekonomi Zirvesi’nin ikinci gününde Stars of Region yarışmasının ödülleri de sahiplerini buldu. Yarışmanın birincisi Carbon Gate Co-Founder oldu.
Kadın girişimciler İyi İşler Festivali’nde buluştu
İyi İşler programından bu yıl 27 kadın mezun oldu.
Boyner Holding kurucularından Osman Boyner vefat etti
Türk Tekstil ve moda dünyasının duayen ismi Osman Boyner, 99 yaşında yaşamını yitirdi.
IEA Başkanı Birol'dan kritik minerallerde tekelleşme uyarısı
IEA Başkanı Fatih Birol, temiz enerji geçişi için kritik minerallerin tedarikinde çeşitliliğin sağlanması gerektiğini belirterek tekelleşmenin önlenmesi gerektiğini vurguladı.
Mahmurcan Aslı Akdaş Dinamik Isı'daki görevinden istifa etti
Dinamik Isı şirketi Yönetim Kurulu Üyesi Mahmurcan Aslı Akdaş'ın istifasıyla boşalan göreve Alp Akif Akdaş'ın atandığını duyurdu.
Pınar Su ve İçecek'e Rekabet Kurulundan 5 milyon liraya yakın ceza
Pınar Su ve İçecek Sanayi, Rekabet Kurulunun 4.877.401,33-TL idari para cezası verdiğini duyurdu.
Recep Süleyman Özdil, Halkbank YK Başkanlığına devam ediyor
Halkbank yaptığı olağan genel kurul toplantısı sonrası yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Kamilhan Süleyman Yazıcı, Coca Cola Yönetim Kurulu Başkanı seçildi
Coca Cola İçecek A.Ş. gerçekleştirdiği Olağan Genel Kurul Toplantısı sonrası Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu
Taha Aksoy, Çimbeton YK Başkanlığına seçildi
Çimbeton, Yönetim Kurulu Başkanlığına Taha Aksoy'un seçildiğini duyurdu.
Mart ayındaki rekor sıcaklıklar, iklim hedeflerine tehdit
Rekor Mart Sıcaklıkları, Küresel İklim Hedeflerini Zorluyor.
“Bir İleri Dönüşüm” sergisi 39 Galeri’de sanatseverlerle buluşuyor
“Bir İleri Dönüşüm” sergisi, 19 Nisan 2025 Cumartesi günü 39 Galeri’de kapılarını açtı ve 26 Nisan tarihine kadar sanatseverleri ağırlamaya devam edecek.
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörü Selin Güzel oldu
Protel'in İnsan ve Kültür Direktörlüğüne insan kaynakları alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip olan Selin Güzel atandı.
IdeaSoft, 20. yılında En İyi İşverenler listesinde
IdeaSoft, Great Place to Work® tarafından “Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2025” listesine seçilerek 20. yılını anlamlı bir başarıyla taçlandırdı.
BNP Paribas Cardif'ten beyaz eşya ve cihaza güvence
BNP Paribas Cardif Türkiye, cihaz koruma ve uzatılmış garanti ile beyaz eşyaları ve elektronik cihazları hırsızlık ve hasarlara karşı koruma altına alıyor.
Yusuf Akbal: Alışverişte tercih sebebi ödeme rahatlığı
Rubikpara Yönetim Kurulu Başkanı Akbal’a göre, ödeme sistemleri müşteri çekmede mağaza vitrinlerinden çok daha etkili hale geldi.
Yanmar Türkiye, 3 markasıyla Konya Tarım Fuarı’nda
Konya'da düzenlenen Konya Tarım Fuarı'nda Yanmar Turkey; Yanmar, Solis ve LS marka traktörlerin yanı sıra YTAgri tarım ekipmanlarını da sergiledi.
Türk sos markası Chef Seasons, Riyad’da büyüme arayışında
Chef Seasons, EİB organizasyonuyla Suudi Arabistan’a çıkarma yaptı. Firma, HORECA ve perakende kanallarında güçlü bir yer edinmek istiyor.
WWF-Türkiye ve Şahinbey Belediyesi, Endonezya'da incelemelerde bulundu
WWF-Türkiye Genel Müdürü Ömür Kula ve WWF'in Plastik Projeleri ekibi, Gaziantep Şahinbey Belediyesi ile birlikte Endonezya'nın başkenti Cakarta'ya inceleme ziyaretinde bulundu.
Ebru Gündeş, İzocam'ın 60. yıl kutlamasında sahne aldı
İzocam, 60. yılını görkemli etkinliklerle kutladı.
Metro İstanbul işçileri grev kararı aldı
İBB iştiraki Metro İstanbul işçileri, grev kararı aldı.
Kütahya'da deprem korkusu
Kütahya'da 4,5 ve 4,6 büyüklüğünde depremler meydana geldi.
Çin, hizmet sektörünü genişletmek için plan yayımladı
Çin, ülkenin hizmet sektörünü daha da genişletmek için bir plan yayımladı ve uygulama mağazası hizmetleri için yabancı sermaye oranı kısıtlamalarını kaldırmayı önerdi.
Tarkim Yönetim Kurulu Başkanlığına Veysel Tolga Atik seçildi
Tarkim, Yönetim Kurulu görev dağılımı yaptığını duyurdu.
UEFA Başkanı Ceferin: İstanbul'da harika turnuvalar bekliyoruz
Ceferin, 2026 UEFA Avrupa Ligi ve 2027 UEFA Konferans Ligi finallerinin yaklaştığını ve 2032'deki Avrupa Şampiyonası'nın da "ufukta" gözüktüğünü kaydetti.
UEFA İstanbul Ofisi törenle açıldı
UEFA İstanbul Ofisi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra UEFA Başkanı Aleksander Ceferin ve çok sayıda yerli ve yabancı misafirin katılımıyla açıldı.
Panasonic Tawers G4 ile otomotiv üretiminde dijitalleşme
Panasonic TAWERS G4 Kaynak Robotu Sistemi, otomotiv üreticisinin dijitalleşmesini destekliyor.
Petrol Ofisi “Düşük Karbon Kahramanı” ödülünü kazandı
Petrol Ofisi Grubu Maxima Hybrid motor yağı serisiyle “Düşük Karbon Kahramanı” ödülüne layık görüldü.
Çukurova Isı’nın geleneksel bayi toplantısı İstanbul’da yapıldı
Çukurova Isı, 15-17 Nisan tarihleri arasında Lazzoni Hotel İstanbul’da düzenlediği geleneksel bayi toplantısında 100’ü aşkın bayi temsilcisi ile buluştu.
Netaş, ideaNex İnovasyon Platformu ile çalışan fikirlerini destekliyor
Netaş, çalışanların yenilikçi fikirlerini geliştirebileceği ideaNex platformunu kullanıma sunarak, kurum içi inovasyon kültürünü güçlendirmeyi amaçlıyor.
TD Synnex’ten çalışan refahına yeni teknoloji destekli yatırım
TD SYNNEX, çalışanlarının psikolojik, mali, hukuki ve vergisel konularda 7/24 destek alabileceği LEAP hizmetini yeni mobil uygulama ile kullanıma sundu.
Anadolu Isuzu’dan Şanlıurfa’ya 25 Citiport teslimatı
Anadolu Isuzu, modern tasarıma ve erişilebilirliğe sahip 25 adet Citiport otobüsü Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ederek toplu taşımaya katkı sağladı.
Masraf yönetimi Bizigo ile dijitalleşiyor
Bizigo, harcama ve gider süreçlerini tamamen dijitalleştiren Masraf Yönetimi Uygulamasıyla bir yeniliğe daha imza atıyor.
Able4All ile kapsayıcılıkta yeni dönem başladı
Esra Odabaşı liderliğinde kurulan Able4All, kurumların kapsayıcılık kültürünü ölçümleyip geliştirmeye odaklanan dönüşüm odaklı bir sosyal girişim olarak tanıtıldı.
Türkiye'nin en iyi şirketleri açıklandı
Great Place To Work® Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ 2025 listesini yayınladı.
Güven kültürü olan şirketler daha dayanıklı
Great Place to Work®’ün 2025 raporuna göre güven temelli kurumlar hem krizleri daha iyi yönetiyor hem de finansal olarak daha başarılı oluyor.
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Marmarakaf başlıyor
Kocaeli’de düzenlenecek MARMARAKAF, genç yeteneklerle Türkiye’nin önde gelen firmalarını bir araya getirerek istihdam ve staj fırsatları sunacak.