Sanayide güçlü ve kalıcı rekabet için dijital dönüşüm şart
Sanayide güçlü ve kalıcı rekabet için dijital dönüşüm şart
Sanayi sektöründe dijital dönüşüm, rekabet avantajı sağlamak için stratejik bir zorunluluk haline geliyor.
Haber Giriş Tarihi: 11.02.2025 23:07
Haber Güncellenme Tarihi: 11.02.2025 23:10
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Sanayi sektöründe dijital dönüşüm, rekabet avantajı sağlamak için stratejik bir zorunluluk haline geliyor. Bu sürecin ancak güçlü bir endüstriyel haberleşme altyapısıyla mümkün olduğunu vurgulayan CLPA Türkiye Müdürü Önder Şenol, dijital dönüşümün yalnızca üretim süreçlerini değil, iş yapış modellerini ve insan kaynağını da kapsaması gerektiğinin altını çiziyor.
Yüksek üretim kabiliyeti ile sanayide güçlü bir konuma sahip Türkiye’de dijital dönüşüm, sanayi şirketleri için yalnızca teknolojik bir yatırım olmanın ötesinde sürekliliği ve rekabet gücünü artıran stratejik bir adım olarak öne çıkıyor. Akıllı sistemler ve otomasyon teknolojilerinin hem insan-makine hem de makine-makine etkileşimlerini daha etkin hale getirerek sanayiye yeni bir boyut kazandırdığını belirten CLPA (CC-Link Partner Association) Türkiye Müdürü Önder Şenol, bu sürecin başarısında ise hızlı ve kesintisiz endüstriyel haberleşme sistemlerinin kritik rol oynadığını vurguladı. Şenol, tam da bu noktada devreye giren, CLPA'nın en yeni teknolojisi CC-Link IE TSN’nin Zaman Duyarlı Ağ (Time-Sensitive Networking-TSN) teknolojisinden faydalanan dünyanın ilk endüstriyel açık ağı olarak öne çıktığının altını çizdi.
Geleneksel sistemlerden 10 kata kadar daha hızlı endüstriyel haberleşme
Geleneksel endüstriyel haberleşme sistemlerinden 10 kata kadar daha hızlı haberleşme imkânı sunan CC-Link IE TSN’nin, sanayi şirketlerine gerçek zamanlı veri akışı ve şeffaf süreç yönetimi konusunda önemli avantajlar sağladığını ifade eden Şenol, “CC-Link IE TSN teknolojisi ile sanayiciler, dönüşümü kolaylaştıran ve rekabet gücünü artıran bir altyapıya erişim sağlarken, Sanayi 4.0'ın gereklerine uygun şekilde daha esnek, verimli ve yenilikçi bir üretim modeline geçiş yapabiliyor. Bu sayede, sanayi sektöründeki şirketler sadece bugünün değil geleceğin üretim dünyasında da rekabet avantajını elinde tutabiliyor” dedi.
Dijital dönüşümün merkezinde insan var
Sanayiden üretime kadar hayatın her katmanında karşımıza çıkan dijital dönüşümün sürdürülebilir bir başarıya dönüşmesi için üretimin yanı sıra iş yapış modellerinin ve insan kaynağının da bu dijital ekosisteme entegre edilmesi gerektiğini söyleyen Şenol, “Teknoloji ile birlikte iş yapış modellerinin de dönüşüm geçirdiği bu dönemde, dijital yetkinliklerin kazanılması hem mevcut iş gücünün yeniden yetkilendirilmesini hem de geleceğe uyum sağlayacak yeni nesil çalışanların yetiştirilmesini kaçınılmaz kılıyor. Bu açıdan bakıldığında, dijital dönüşümün başarısı için insan faktörünü merkeze alan yaklaşımlar önem kazanıyor” şeklinde konuştu.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sanayide güçlü ve kalıcı rekabet için dijital dönüşüm şart
Sanayi sektöründe dijital dönüşüm, rekabet avantajı sağlamak için stratejik bir zorunluluk haline geliyor.
Sanayi sektöründe dijital dönüşüm, rekabet avantajı sağlamak için stratejik bir zorunluluk haline geliyor. Bu sürecin ancak güçlü bir endüstriyel haberleşme altyapısıyla mümkün olduğunu vurgulayan CLPA Türkiye Müdürü Önder Şenol, dijital dönüşümün yalnızca üretim süreçlerini değil, iş yapış modellerini ve insan kaynağını da kapsaması gerektiğinin altını çiziyor.
Yüksek üretim kabiliyeti ile sanayide güçlü bir konuma sahip Türkiye’de dijital dönüşüm, sanayi şirketleri için yalnızca teknolojik bir yatırım olmanın ötesinde sürekliliği ve rekabet gücünü artıran stratejik bir adım olarak öne çıkıyor. Akıllı sistemler ve otomasyon teknolojilerinin hem insan-makine hem de makine-makine etkileşimlerini daha etkin hale getirerek sanayiye yeni bir boyut kazandırdığını belirten CLPA (CC-Link Partner Association) Türkiye Müdürü Önder Şenol, bu sürecin başarısında ise hızlı ve kesintisiz endüstriyel haberleşme sistemlerinin kritik rol oynadığını vurguladı. Şenol, tam da bu noktada devreye giren, CLPA'nın en yeni teknolojisi CC-Link IE TSN’nin Zaman Duyarlı Ağ (Time-Sensitive Networking-TSN) teknolojisinden faydalanan dünyanın ilk endüstriyel açık ağı olarak öne çıktığının altını çizdi.
Geleneksel sistemlerden 10 kata kadar daha hızlı endüstriyel haberleşme
Geleneksel endüstriyel haberleşme sistemlerinden 10 kata kadar daha hızlı haberleşme imkânı sunan CC-Link IE TSN’nin, sanayi şirketlerine gerçek zamanlı veri akışı ve şeffaf süreç yönetimi konusunda önemli avantajlar sağladığını ifade eden Şenol, “CC-Link IE TSN teknolojisi ile sanayiciler, dönüşümü kolaylaştıran ve rekabet gücünü artıran bir altyapıya erişim sağlarken, Sanayi 4.0'ın gereklerine uygun şekilde daha esnek, verimli ve yenilikçi bir üretim modeline geçiş yapabiliyor. Bu sayede, sanayi sektöründeki şirketler sadece bugünün değil geleceğin üretim dünyasında da rekabet avantajını elinde tutabiliyor” dedi.
Dijital dönüşümün merkezinde insan var
Sanayiden üretime kadar hayatın her katmanında karşımıza çıkan dijital dönüşümün sürdürülebilir bir başarıya dönüşmesi için üretimin yanı sıra iş yapış modellerinin ve insan kaynağının da bu dijital ekosisteme entegre edilmesi gerektiğini söyleyen Şenol, “Teknoloji ile birlikte iş yapış modellerinin de dönüşüm geçirdiği bu dönemde, dijital yetkinliklerin kazanılması hem mevcut iş gücünün yeniden yetkilendirilmesini hem de geleceğe uyum sağlayacak yeni nesil çalışanların yetiştirilmesini kaçınılmaz kılıyor. Bu açıdan bakıldığında, dijital dönüşümün başarısı için insan faktörünü merkeze alan yaklaşımlar önem kazanıyor” şeklinde konuştu.
Haftanın popüler haberleri
Sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 27 bin 540 kişiye ulaştı
Türkiye'de sigorta şirketlerinde çalışan sayısı 2024'te bir önceki yıla göre yüzde 8 artarak 27 bin 540 kişiye ulaştı.
Maliye'den kayırmacılık, ayrıcalık, kıyak iddialarına yalanlama
Gelir İdaresi "bazı şirketlerin vergileri ertelendi" iddialarına yönelik açıklama yaptı.
Türk doğal taş sektörü ürünlerini Çin'de dünyanın beğenisine sundu
Türk doğal taş sektörü, ihracatta en büyük ikinci pazarı olan Çin Halk Cumhuriyeti’nde düzenlenen XIAMEN INTERNATIONAL STONE FAIR-Fuarı’na 49 firmayla katıldı.
Danimarkalı biyoçözüm üreticisi Novonesis 1 yaşında
Danimarka’nın iki büyük biyoçözüm üreticisi Novozymes ve Chr. Hansen’in güçlerini birleştirmesiyle doğan Novonesis birinci yılını kutladı.
AHKİB/Tekin: Hazır giyimde rekabet gücümüzü yeniden kazanmalıyız
AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yatırımların durma noktasına geldiğine dikkat çekti.
Yapay zeka genç iş insanları için bir fırsat
EGİAD Başkanı Kaan Özhelvacı: Yapay Zekâ Genç İş İnsanlarının Aile Şirketlerine Hızlı Entegrasyonu için Fırsat.
Hitit GM Nevra Karaağaç, SkyAlps ile partner olduklarını duyurdu
Hitit Genel Müdürü Nevra Onursal Karaağaç “SkyAlps, İtalya’daki ilk Partner havayolumuz olarak bizim için heyecan verici bir proje oldu." dedi.
Güler Yatırım Holding, yatırımcılarla bir araya geldi
Güler Yatırım Holding A.Ş., yatırımcı ve analistlerle bir araya geldi.
PayCO GM Fevzi Utku Kılıç "2025 yılında da büyümeye devam edeceğiz"
PayCO Genel Müdürü Fevzi Utku Kılıç, 2024 yılının sürdürülebilir büyüme ve kurumsallaşma hedeflerine emin adımlarla ilerledikleri bir yıl olduğunu belirtti.
TSPB'den ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği, 7 Nisan 2025 tarihinde çevrim içi ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti eğitimi vereceğini duyurdu.
Çinli Baidu'dan deepseek'e rakip yapay zeka modeli
Çinli Baidu firması, endüstri rekabeti kızışırken iki yeni yapay zekâ modelini piyasaya sürdü.
GE Aerospace, TEI şirketine "Yılın Tedarikçisi" ödülü verdi
TUSAŞ Motor Sanayii AŞ (TEI) dünyanın en büyük uçak motoru üreticisi firmalarından GE Aerospace tarafından "Yılın Tedarikçisi" ödülüne layık görüldü.
İstanbul'da SPK Finans Lisesi açılacak
SPK Finans Lisesi Protokol İmza Töreni düzenlendi.
1915 Çanakkale Köprüsünü 3 yılda 7 milyon araç kullandı
1915 Çanakkale Köprüsü 3 yılda yaklaşık 7 milyon araca hizmet verdi.
Milli bilardocu Semih Saygıner, 2025 PBA Dünya Şampiyonu oldu
Milli bilardocu Semih Saygıner, Güney Kore'deki Profesyonel Bilardo Ligi (PBA) Dünya Şampiyonası finalinde Türk bilardo sporcusu Lütfi Çenet'i yenerek şampiyon oldu.
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi
Bankpozitif'in yönetimi TMSF'ye devredildi.
Bugün 18 Mart Şehitleri Anma Günü'nün 110. yıl dönümü
18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi'nin 110. yıl dönümü.
Bebek katili İsrail Gazze'de 326 kişi öldürdü
İsrail'in bu sabah ateşkesi bozarak Gazze Şeridi'ne başlattığı saldırılarda 326 kişinin hayatını kaybettiği bildirildi.
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracak
Bilici Yatırım, İngiltere'de yatırım şirketi kuracağını duyurdu.
Türk Böbrek Vakfı yeni merkezinde ilk hastasını kabul etti
Türk Böbrek Vakfı Ahmet Ermiş Diyaliz Merkezi taşındığı yeni yerinde kapılarını hastalarına açtı.
Trouw Nutrition Liderlik Konferansı’nı İstanbul’da gerçekleştirdi
Trouw Nutrition Avrupa ve Orta Asya Liderlik Konferansı’nı bu yıl İstanbul’da gerçekleştirdi.
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası, Çanakkale Şehitlerini andı
Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası’nın düzenlediği Çanakkale Şehitlerini Anma Konseri, Yeşilova Holding’in desteğiyle bir kez daha sanatseverlerle buluştu.
Termo Teknik, yeni ürünü ‘Lotus Kombi’yi pazara sundu
Termo Teknik, A sınıfı enerji verimliliğine sahip olan yeni kombisi Lotus’u satışa sundu.
Sağlıkta yeni bir model: Ruh sağlığı Check-Up
Ruh Sağlığı Check-Up Programları Bütüncül bir yaklaşımla çok yönlü değerlendirme yaparak doğru tedavi planlamasına ışık tutuyor.
Vertiv, yeni ürünlerini tanıttı
Vertiv, Yapay zeka uygulamaları için hibrit sıvı ve hava soğutmasını destekleyen yeni nesil esnek ve yüksek yoğunluklu ısı atımı sistemini tanıttı.
Brandverse Awards başvuruları 28 Mart’a uzatıldı
En başarılı marka ve ajansların belirleneceği Brandverse Awards başvuru dönemi katılımcıların yoğun talebi üzerine 28 Mart’a dek uzatıldı.
BJK, futbolcuları hakkındaki söylenti ve iddiaları yalanladı
Beşiktaş Kulübü, yayınladığı mesajla birçok futbolcusunu kadro dışı bırakacağı ve yollarını ayıracağı iddialarını yalanladı.
Murat Ülker sordu, Murat Ülker cevapladı
Murat Ülker, hem takipçilerinden gelen soruları, hem de kendine sorduğu soruları cevapladı.
BTSO, tekstilde 6 Ur-Ge Projesine imza attı
BTSO Tekstil Konseyi toplantısında tekstil alanında 6 UR-GE projesi gerçekleştirildiği belirtildi.
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor
İngiltere, Çin ile iklim eylemi için işbirliği yapmak istiyor.
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için yatırım planlıyor
Ford, Almanya operasyonlarını canlandırmak için 4,4 milyar avroluk yatırım planlıyor.
Rize'de ocak-şubat döneminde 1,8 milyon dolarlık çay ihracatı yapıldı
Rize'den yılın ocak-şubat döneminde yapılan çay ihracatı 1 milyon 814 bin dolar oldu.
Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain'e rekabet soruşturması
Rekabet Kurulu, film, dizi gibi içeriklere yönelik abonelik temelli isteğe bağlı video hizmeti sunan Netflix, Disney+, Exxen, BluTV, Amazon ve Gain hakkında soruşturma açtı.
IC Enterra Üst Yöneticisi Cem Aşık oldu
IC Enterra Yenilenebilir Enerji'nin Üst Yöneticisi (CEO) Cem Aşık oldu.
İTO, Made in Steel Fuarına ticaret heyeti düzenliyor
Made in Steel Fuarı, 6-8 Mayıs 2025 tarihlerinde Milano İtalya'da düzenlenecek.
Bozüyük sanayiinde neler oluyor?
Bilecik Haber, Türkiye'nin en önemli, en huzurlu ve en güzel ilçelerinden Bozüyük'te yaşanan Küçük Sanayi Kavgaları'nı manşetine taşıdı.
TCL, Lösev çocukları için Gaming Salonu kurdu
TCL Electronics LÖSEV ortaklığında, Bilkom katkılarıyla LÖSEV yurtlarında barınan ve tedavi gören çocuk ve gençler için gaming odası kuruldu.
Kafe ve restoranlar Ramazan ayında fırsatçılık peşinde mi?
Areda Piar'ın araştırmasına göre, Türk halkının yüzde 96,1’i Ramazan ayında restoranların iftar menüsünde fırsatçılık yaptığını düşünüyor.
İnternetten sponsorlu-reklamlı dolandırıcılıklara dikkat
Tüketiciler Birliğinden internette "sponsorlu-reklamlı dolandırıcılık" uyarısı.
Türkpatent patent ve marka ücretlerinde artış yaptı
Türk Patent ve Marka Kurumunun (TÜRKPATENT) bu yıl uyguladığı ücret tarifesinde düzenleme yapıldı.