PwC Türkiye, moda perakende e-ticaret sitelerinin sunduğu alışveriş deneyimi 77 farklı metrikte değerlendirdi. Toplam 15 moda perakende sitesinin hizmetlerinin değerlendirildiği çalışmanın sonuçları ‘Deneyimin Yönü | Beyaz Tişört Çalışması: Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi’ raporu ile duyuruldu.
Bütünüyle müşteri perspektifinden gerçekleştirilen çalışmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki moda perakende sitelerinin genel performansı orta düzeyde.
Rapor, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koyuyor ve alışveriş deneyiminde iyileştirilmesi gereken noktaların altını çiziyor.
PwC Türkiye, Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi çalışmasının sonuçlarını duyurdu. Türkiye’deki dijital moda perakende sitelerinin farklı yönlerden değerlendirildiği çalışmada müşteriye sunulan alışveriş deneyimini inceledi. Çalışma kapsamında moda perakende alanında önde gelen 15 perakende sitesinin sunduğu e-ticaret deneyimleri tamamen müşteri perspektifinden hem nicel hem nitel olarak titizlikle analiz edildi. Her siteden standart bir beyaz tişört ürününü sipariş verilerek gerçekleştirilen çalışmada, moda perakende siteleri üzerinden misafir kullanıcı olarak sipariş edilen ürünler belirli bir süre içerisinde iade edildi ve süreçlerin işleyişi değerlendirildi.
Araştırma kapsamında e-ticaret deneyimleri, içerik, UI/UI ve servis olmak üzere üç temel eksen üzerinde ele alındı. İçerik başlığında, müşteri kazanımı için içeriklerin niteliği ve yeterliliği, UI/UX başlığında dijital platformların kullanılabilirliği ve görsel niteliği, servis başlığında ise bütüncül müşteri yolculuğunu zenginleştirmek için sunulan hizmetler değerlendirildi. Alışveriş deneyiminin her adımının değerlendirilebilmesi için 77 farklı metrik oluşturuldu.
PwC Türkiye Dijital Hizmetler Birimi, seçilen 15 perakendeciyi, Türkiye'deki moda perakende sektöründeki güçlü pazar payları, marka bilinirlikleri ve müşteri erişimlerini baz alınarak belirledi. Moda dışı kategorilerde de faaliyet gösteren pazaryeri platformları ise çalışmanın dışında tutuldu.
“Müşteri deneyimi en önemli başarı faktörlerinden biri”
PwC Türkiye Dijital ve Deneyim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Etkin Çiftçi konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:
“Günümüzde müşteri deneyimi, pazardan daha fazla pay almak ve mevcut pazar payını korumak isteyen perakendeciler için en önemli başarı faktörlerinden biri konumunda. Müşteriler bu alanda oldukça fazla seçenekle karşı karşıya ve bu da pazarda rekabeti artıran bir etken. Dijital perakendecilerin bu koşullarda farklılaşabilmeleri ve rekabette öne çıkabilmeleri için maliyet ve ürün kalitesiyle sınırlı kalmadan; müşteri etkileşimi, kişiselleştirme ve sorunsuz alışveriş deneyimlerine odaklanmak önem kazanıyor. ‘Beyaz Tişört’ çalışmamızla, e-ticaret deneyimlerindeki en kritik detayları değerlendirerek, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koymayı amaçladık. Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi raporu ile perakendecilere müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak içgörüler sunarken ayırt edici e-ticaret deneyimleri yaratmaları için rehberlik etmeyi hedefliyoruz.”
Genel performans orta düzeyde
Çalışma, tüm perakendeciler ve yolculuk adımları genelinde orta düzeyde bir performansı ortaya koyuyor. Buna göre, Türkiye'deki moda perakende endüstrisi e-ticaret oyuncuları, keşif ve ödeme adımları başta olmak üzere müşteri deneyiminin belirli aşamalarını diğerlerine kıyasla daha etkili bir şekilde yönetiyor. Değerlendirme ve satış sonrası aşamalar ise iyileştirme gerektiren kritik alanlar olarak öne çıkıyor.
Satın alımdan iadeye, bir beyaz tişört alışverişinin ortaya koyduğu sonuçlar:
Moda perakende sektörü, temel beklentileri karşılıyor: Modaperakende siteleri, müşteri deneyiminde “hijyen faktörleri” olarak da bilinen ve temel müşteri beklentilerini yeterli ölçüde karşılıyor. Ancak, “sürükleyici” ve “kişisel” deneyimler sunmada geride kalıyor.Arayüz öğeleri göz alıcı ancak müşteri odaklı süreç ve servislerde kopukluklar söz konusu: Perakendecilerin çoğu UX/UI konusunda iyi. Ancak temel servis kurguları ve sunumları açısından, özellikle satış sonrası servis modellerinde iyileştirme ihtiyacı öne çıkıyor.Müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor: Keşif ve değerlendirme adımlarına dönük özgün deneyimler sunuluyor ancak özellikle teslimat adımında müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor.Yerel oyuncular müşteri ihtiyaçlarını karşılamada uluslararası rakiplerinin önünde: Yerel markalar akıcı müşteri deneyimleri sağlamada iyi performans gösterirken, uluslararası markalar sürükleyici ve kişiselleştirilmiş etkileşimler sunmakta zorlanıyor.Kitlesel pazar oyuncuları, premium markalara kıyasla online alışveriş deneyiminde önde: Kitlesel pazar perakendecileri, özellikle müşterilerin “keşif” adımında olmak üzere her aşamada premium perakendecilere kıyasla daha iyi performans gösteriyor.E-ticaret deneyiminde müşterilerin karar süreçleri yeterince desteklenmiyor: Markaların çoğu, müşterilerin ihtiyaç duyduğu nitelikli bilgileri tüm ürünlerde sağlayamıyor. Ürün açıklamaları, nitelikli ve destekleyici ürün görselleri, beden kılavuzları, kullanıcı yorumları ve öneriler gibi kriterlerde 15 perakendeciden yedisi en düşük puanlarını aldılar.Ödeme aşamasındaki pürüzsüz müşteri deneyimi, teslimat ve iade süreçlerinde düşüyor: Perakendecilerin “ödeme” adımında daha yüksek puan almaları, pürüzsüz ve güvenli bir satın alma sürecine verilen önceliği gösteriyor. Ancak ödeme adımına verilen önemin satış sonrası deneyime taşınmadığı da dikkat çekiyor.Teslimat iş ortaklarının performansı, bütüncül deneyimi ve marka itibarını etkiliyor: Perakendeciler, teslimat deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini korumak için güçlü destek hizmetlerine, açık iletişim ve doğru bilgilendirmeye öncelik vermeli.Perakendecilerin çoğu “iyi iade” deneyimindeki potansiyeli ıskalıyor: Müşteriler moda perakende e-ticaret kanallarını diledikleri ürünleri deneyip, tercih etmediklerini sorunsuzca iade edebilmek için de kullanıyor. Ancak perakendeciler, “iyi iade deneyimi” potansiyelini ıskalıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
PwC: E-ticaret siteleri müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli
PwC Türkiye: Moda perakende e-ticaret siteleri, müşterinin alışveriş deneyimini iyileştirmeli.
PwC Türkiye, moda perakende e-ticaret sitelerinin sunduğu alışveriş deneyimi 77 farklı metrikte değerlendirdi. Toplam 15 moda perakende sitesinin hizmetlerinin değerlendirildiği çalışmanın sonuçları ‘Deneyimin Yönü | Beyaz Tişört Çalışması: Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi’ raporu ile duyuruldu.
Bütünüyle müşteri perspektifinden gerçekleştirilen çalışmanın sonuçlarına göre, Türkiye’deki moda perakende sitelerinin genel performansı orta düzeyde.
Rapor, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koyuyor ve alışveriş deneyiminde iyileştirilmesi gereken noktaların altını çiziyor.
PwC Türkiye, Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi çalışmasının sonuçlarını duyurdu. Türkiye’deki dijital moda perakende sitelerinin farklı yönlerden değerlendirildiği çalışmada müşteriye sunulan alışveriş deneyimini inceledi. Çalışma kapsamında moda perakende alanında önde gelen 15 perakende sitesinin sunduğu e-ticaret deneyimleri tamamen müşteri perspektifinden hem nicel hem nitel olarak titizlikle analiz edildi. Her siteden standart bir beyaz tişört ürününü sipariş verilerek gerçekleştirilen çalışmada, moda perakende siteleri üzerinden misafir kullanıcı olarak sipariş edilen ürünler belirli bir süre içerisinde iade edildi ve süreçlerin işleyişi değerlendirildi.
Araştırma kapsamında e-ticaret deneyimleri, içerik, UI/UI ve servis olmak üzere üç temel eksen üzerinde ele alındı. İçerik başlığında, müşteri kazanımı için içeriklerin niteliği ve yeterliliği, UI/UX başlığında dijital platformların kullanılabilirliği ve görsel niteliği, servis başlığında ise bütüncül müşteri yolculuğunu zenginleştirmek için sunulan hizmetler değerlendirildi. Alışveriş deneyiminin her adımının değerlendirilebilmesi için 77 farklı metrik oluşturuldu.
PwC Türkiye Dijital Hizmetler Birimi, seçilen 15 perakendeciyi, Türkiye'deki moda perakende sektöründeki güçlü pazar payları, marka bilinirlikleri ve müşteri erişimlerini baz alınarak belirledi. Moda dışı kategorilerde de faaliyet gösteren pazaryeri platformları ise çalışmanın dışında tutuldu.
“Müşteri deneyimi en önemli başarı faktörlerinden biri”
PwC Türkiye Dijital ve Deneyim Danışmanlığı Hizmetleri Lideri Etkin Çiftçi konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:
“Günümüzde müşteri deneyimi, pazardan daha fazla pay almak ve mevcut pazar payını korumak isteyen perakendeciler için en önemli başarı faktörlerinden biri konumunda. Müşteriler bu alanda oldukça fazla seçenekle karşı karşıya ve bu da pazarda rekabeti artıran bir etken. Dijital perakendecilerin bu koşullarda farklılaşabilmeleri ve rekabette öne çıkabilmeleri için maliyet ve ürün kalitesiyle sınırlı kalmadan; müşteri etkileşimi, kişiselleştirme ve sorunsuz alışveriş deneyimlerine odaklanmak önem kazanıyor. ‘Beyaz Tişört’ çalışmamızla, e-ticaret deneyimlerindeki en kritik detayları değerlendirerek, moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşmaya ihtiyaçları olduğunu ortaya koymayı amaçladık. Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi raporu ile perakendecilere müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak içgörüler sunarken ayırt edici e-ticaret deneyimleri yaratmaları için rehberlik etmeyi hedefliyoruz.”
Genel performans orta düzeyde
Çalışma, tüm perakendeciler ve yolculuk adımları genelinde orta düzeyde bir performansı ortaya koyuyor. Buna göre, Türkiye'deki moda perakende endüstrisi e-ticaret oyuncuları, keşif ve ödeme adımları başta olmak üzere müşteri deneyiminin belirli aşamalarını diğerlerine kıyasla daha etkili bir şekilde yönetiyor. Değerlendirme ve satış sonrası aşamalar ise iyileştirme gerektiren kritik alanlar olarak öne çıkıyor.
Satın alımdan iadeye, bir beyaz tişört alışverişinin ortaya koyduğu sonuçlar:
Moda perakende sektörü, temel beklentileri karşılıyor: Modaperakende siteleri, müşteri deneyiminde “hijyen faktörleri” olarak da bilinen ve temel müşteri beklentilerini yeterli ölçüde karşılıyor. Ancak, “sürükleyici” ve “kişisel” deneyimler sunmada geride kalıyor.Arayüz öğeleri göz alıcı ancak müşteri odaklı süreç ve servislerde kopukluklar söz konusu: Perakendecilerin çoğu UX/UI konusunda iyi. Ancak temel servis kurguları ve sunumları açısından, özellikle satış sonrası servis modellerinde iyileştirme ihtiyacı öne çıkıyor.Müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor: Keşif ve değerlendirme adımlarına dönük özgün deneyimler sunuluyor ancak özellikle teslimat adımında müşteri sadakatini artıracak farklılaşma fırsatları ıskalanıyor.Yerel oyuncular müşteri ihtiyaçlarını karşılamada uluslararası rakiplerinin önünde: Yerel markalar akıcı müşteri deneyimleri sağlamada iyi performans gösterirken, uluslararası markalar sürükleyici ve kişiselleştirilmiş etkileşimler sunmakta zorlanıyor.Kitlesel pazar oyuncuları, premium markalara kıyasla online alışveriş deneyiminde önde: Kitlesel pazar perakendecileri, özellikle müşterilerin “keşif” adımında olmak üzere her aşamada premium perakendecilere kıyasla daha iyi performans gösteriyor.E-ticaret deneyiminde müşterilerin karar süreçleri yeterince desteklenmiyor: Markaların çoğu, müşterilerin ihtiyaç duyduğu nitelikli bilgileri tüm ürünlerde sağlayamıyor. Ürün açıklamaları, nitelikli ve destekleyici ürün görselleri, beden kılavuzları, kullanıcı yorumları ve öneriler gibi kriterlerde 15 perakendeciden yedisi en düşük puanlarını aldılar.Ödeme aşamasındaki pürüzsüz müşteri deneyimi, teslimat ve iade süreçlerinde düşüyor: Perakendecilerin “ödeme” adımında daha yüksek puan almaları, pürüzsüz ve güvenli bir satın alma sürecine verilen önceliği gösteriyor. Ancak ödeme adımına verilen önemin satış sonrası deneyime taşınmadığı da dikkat çekiyor.Teslimat iş ortaklarının performansı, bütüncül deneyimi ve marka itibarını etkiliyor: Perakendeciler, teslimat deneyimini geliştirmek ve müşteri memnuniyetini korumak için güçlü destek hizmetlerine, açık iletişim ve doğru bilgilendirmeye öncelik vermeli.Perakendecilerin çoğu “iyi iade” deneyimindeki potansiyeli ıskalıyor: Müşteriler moda perakende e-ticaret kanallarını diledikleri ürünleri deneyip, tercih etmediklerini sorunsuzca iade edebilmek için de kullanıyor. Ancak perakendeciler, “iyi iade deneyimi” potansiyelini ıskalıyor.
Haftanın popüler haberleri
KPMG, CEE Skoru en yüksek markayı açıkladı
KPMG'nin raporunda 2025 yılında Türkiye'nin müşteri deneyimi açısından en yüksek skora sahip 10 markası yer aldı.
Yalın Şeyler kitap lansmanı Salt Galata’da gerçekleşti
“Yalın Şeyler” kitabı, Salt Galata’da, mimarlık, tasarım, kültür sanat ve iş dünyasını bir araya getiren toplantıda tanıtıldı.
Yıllık e-ticaret hacminin yüzde 20’si Kasım'da gerçekleşti
Kasım ayı, tek başına yılın toplam sipariş hacminin yüzde 20'sini oluştururken, önceki aya göre siparişlerde yüzde 45 artış kaydedildi.
FonOrion, Abone Sepeti’ne 200 bin dolar yatırım yaptığını duyurdu
THK-ORION TEKMER tarafından hayata geçirilen FonOrion, Abone Sepeti’ne 200 bin dolar yatırım yaptığını duyurdu.
İş dünyası PwC ‘Dönüşümle Güçlen, Geleceğe Yön Ver’de buluştu
PwC Türkiye Çözüm Ortaklığı Platformu, 24. kez iş dünyasını ‘Dönüşümle Güçlen, Geleceğe Yön Ver’ teması ile buluşturdu.
Morpara'dan fintech'te bir ilke imza attı
Morpara, Moneygram entegrasyonu ile Türkiye'den Dünya'daki tüm banka hesaplarına ve cüzdanlara para transferini dijitalde sunan ilk fintech oldu.
Vietnam’daki genç e-ticaret satıcıları hızla büyüyor
Vietnam’daki genç e-ticaret satıcıları hızla büyüyor.
Palandöken: Esnaf yaşasın ki ekonominin rekabet gücü oluşsun
TESK Başkanı Bendevi Palandöken esnafın yaşadığı sıkıntıları Ticaret Bakanı Ömer Bolat'ın da olduğu toplantıda dile getirdi.
Genç Başarı Eğitim Vakfı, Brüksel’den çifte zaferle döndü
Genç Başarı Eğitim Vakfı, JA Europe tarafından verilen “2025 Model Organizasyon Ödülü”nün sahibi oldu.
Yeşilova Otomotiv’e Karsan’dan “Kalite Ödülü”
Karsan’dan Yeşilova Otomotiv’e “Kalite Ödülü”
Profesyonel fotoğrafçılar, vivo X300 serisini deneyimledi
vivo, Foton Derneği üyesi ve bağımsız profesyonel fotoğrafçıları özel bir buluşmada ağırladı.
11. Sürdürülebilir Gıda Zirvesi 17 Aralık’ta
11. Sürdürülebilir Gıda Zirvesi 17 Aralık’ta gerçekleştirilecek.
TÜSİAD/Ömer Aras: Güç dengeleri değişiyor
İstihdam ve zenginlik yaratan faktörler olarak enerji bağımsızlığı, yapay zeka teknolojisi geliştirme yetkinliği ve savunma gücü ön plana çıkıyor.
Nursen Şirin Ülker, Reckitt Türkiye Genel Müdürü oldu
Nursen Şirin Ülker, Reckitt Türkiye Genel Müdürü olarak atandı.
Sungrow Avrupa’daki 3. Servis Merkezini Türkiye’de açtı
Sungrow Avrupa’daki 3. Servis Merkezini Türkiye’de açtı.
Armis Yatak iç pazarda yüzde 65 ihracatta yüzde 130 büyüme kaydetti
Armis Yatak iç pazarda yüzde 65 ihracatta yüzde 130 büyüme kaydetti.
APY Ventures, Gardiyan’a 2 milyon dolar yatırım yaptı
APY Ventures, sistem güvenliği alanındaki yenilikçi platform Gardiyan’a 2 milyon dolar yatırım yaptı.
JYSK, Türkiye’deki 9’uncu mağazasını açacak
JYSK, büyüme stratejisinin bir parçası olarak Aydın Ops Mall’da 9’uncu mağazasını açıyor.
Pfizer Türkiye'de üç yeni kategoriye lider ataması
Pfizer'de Gökhan Karaarslan, Yalım Can Arslan ve Başak Bozkurt'a bölüm liderliği görevi.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kabine sonrası millete seslendi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ndeki Kabine Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulundu.
Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının kalbi SIGN'de atacak
Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının lider buluşmalarından SIGN Fuarı 23 – 26 Eylül 2026 tarihlerinde İFM’de düzenlenecek.
Türksat'ın yeni merkeziyle kritik veriler daha güvende olacak
Bakan Uraloğlu, Türksat'ın yeni bir projeyi devreye alacağını belirtti. Buna göre; yerli ve milli veri merkeziyle kritik veriler daha güvende olacak.
TMSF, IADI İcra Kurulu Üyeliğine seçildi
TMSF, Uluslararası Mevduat Sigortacıları Birliği'nde (IADI) 3 yıl süreyle görev yapacak.
Şehzadeler Belediye Başkanı Durbay'ın cenazesi defnedildi
Kanser nedeniyle tedavi gördüğü hastanede dün yaşamını yitiren Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay, Manisa'da son yolculuğuna uğurlandı.
Eni, Borneo adası açıklarında büyük doğalgaz rezervleri buldu
İtalyan enerji firması Eni, Borneo adası açıklarında büyük doğalgaz rezervleri bulduğunu duyurdu.
İbrahim Burkay, BTSO'nun yeni üyelerini misafir etti
BTSO Başkanı İbrahim Burkay, Oda’nın yeni üyeleriyle bir araya geldi. Burkay; iş kurmanın ve üretmenin bugün her zamankinden daha değerli olduğunu belirtti.
TÜGEM Başkanlığına Hakan Akdoğan yeniden seçildi
Tüm Girişimci Emlak Müşavirleri Derneğinin (TÜGEM) 4. Olağan Genel Kurulunda Hakan Akdoğan, oy birliğiyle göreve yeniden seçildi.
İlk 11 aydaki otomotiv üretimi 1 milyon 295 bin 31'e ulaştı
Otomotiv Sanayii Derneği, 2025'in 11 aylık verilerini açıkladı: Buna göre, yılın 11 aylık döneminde toplam otomotiv üretimi 1 milyon 295 bin 31'e ulaştı.
THY'den TROY logolu kartlılara indirim
THY'den TROY logolu kart sahibi yolculara indirim kampanyası
Tosyalı: Sürdürülebilir ihracat için yerli üreticimizi güçlendirelim
Akdeniz Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı'dan çağrı: Sürdürülebilir ihracat için yerli üreticimizi güçlendirelim.
TOBB, Buldan'da Anaokulu açılışı yaptı
Buldan TOBB Anaokulu hizmete açıldı.
Hisarcıklıoğlu'ndan bankalara çağrı
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'ndan bankalara çağrı: '“Bankalarımızdan, fonlama maliyetlerindeki düşüşü kredi faizlerine yansıtmalarını bekliyoruz.”
12 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
12 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
Türkiye sanayisi: Üretim artıyor, dijital dönüşüm şart
MÜSİAD’ın kapsamlı çalışması, sanayide dijital dönüşüm, yeşil kalkınma, yüksek teknoloji üretimi ve bölgesel rekabet gücüne yönelik politika önerileri sunuyor.
AVOYA’nın Genel Müdürlük görevine Ümit Bayvas atandı
Ümit Bayvas, AVOYA Genel Müdürü olarak atandı.
Pedro Machado Afonso'ya Mercedes-Benz Türk'te üst düzey görev
Pedro Machado Afonso, Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi oldu.
HAVAŞ Genel Müdürü Mehmet Bozdemir oldu
Mehmet Bozdemir, HAVAŞ Genel Müdür’ü olarak atandı.
TAV Havalimanları’nda İK CHRO görevine Melis Tunaveli atandı
TAV Havalimanları’nda İnsan Kaynakları Grup Başkanı (CHRO) görevine Melis Tunaveli atandı.
Garanti BBVA Emeklilik ve Hayat'ta Nurdan Tunay Günaylı'ya GM görevi
Nurdan Tunay Günaylı Garanti BBVA Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü olarak atandı.
Ali Çiftçi'ye Pierre Fabre Türkiye’de görev
Pierre Fabre Türkiye’nin Dermokozmetik Ticari Direktörü Ali Çiftçi oldu.