Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Papa’nın ardından İznik turizmi profesyonelce yönetilmeli

Yazının Giriş Tarihi: 30.11.2025 23:26
Yazının Güncellenme Tarihi: 01.12.2025 11:22

Papa 14. Leo, Türkiye ziyareti kapsamında programının asıl nedeni olan İznik ayinine katıldı. Papa’nın İznik’e gelmesi Katolik dünyasında geniş bir yankı buldu. Bu ziyaret aynı zamanda İznik’in Türkiye turizmi açısından önemini daha da artırdı.

Bundan sonrası için Bursa ve İznik'in dünya inanç turizmi destinasyonlarına girmesi şart. Bunun için Bursa ve İznik Ticaret ve Sanayi Odaları, SİAD’ları, STK’ları ve turizm birlikleri bu ziyareti ciddi bir döviz girdisine çevirmeli.

Bazı esnaflar “nasıl olsa turist geliyor” düşüncesiyle fahiş ve kontrolsüz fiyat politikaları uygularsa, elimizdeki mevcut potansiyeli de kaybederiz.

İznik'in çinicileri, zeytin ve zeytinyağı üreticileri, köftecileri, meyvecileri, otelleri, pansiyonları ve tüm paydaşların bu döneme iyi hazırlanması ülkemizin menfaatine olacaktır.

II. Elizabeth ve eşinin 2008 yılındaki Bursa ziyaretinde Yeşil Cami’nin İznik çinileri ve Bursa ipeğine ilgisini de sanki duyuramadık.

Malumunuz, 2008 yılında İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth, eşi Edinburgh Dükü Prens Philip’le birlikte Bursa’ya gelmişti. Bursa’da özellikle Yeşil Camii, Yeşil Cami’nin çinileri ve Kozahan’daki ipek dükkânları ilgisini çekmişti. Bu ziyaret dünya basınında da geniş yer bulmuştu.

Ancak ne yazık ki bu gezinin devamını getiremedik, tanıtamadık ve dövize çeviremedik. Çünkü bugün hâlâ ne Yeşil Cami ve Yeşil Türbe’ye ne de Bursa ipeğinin satıldığı Kozahan çevresine tur otobüsleri girebiliyor. Belki de İngiliz kafilelerin gelmeyiş sebeplerinden birisi bazı esnafların uyguladığı fahiş fiyat politikaları olabilir.

Bursa turizmi için önerebileceklerim:

  • Emniyet, turizm birlikleri, BTSO, Esnaf Odaları, SİAD’lar ve STK’ların ortak çalışması,
  • Resmi güvenliğin sağlanması (olmazsa olmaz),
  • Kurum ve kuruluşların konuya özel ilgi göstermesi,
  • Eğitimli rehberler ve görsel kılavuzlar,
  • Turisti karşılayacak ve ağırlayacak eğitimli esnaf,
  • Tur otobüsleri için uygun park alanları,
  • Çok iyi hazırlanmış destinasyon tanıtım web sayfaları,
  • Yurt dışı fuarları ve dergilerde reklam çalışmaları (Papa'nın İznik ziyareti güçlü bir reklam olabilir.)

---

Mutlu, sağlıklı, bol kazançlı günler dileklerimle…

Hakan Kavurmacı

YAZARIN DİĞER YAZILARI

    logo
    En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.