Sabiha Gökçen'in yapay zeka asistanı SAVVy 1 yaşında
Sabiha Gökçen'in yapay zeka asistanı SAVVy 1 yaşında
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
Haber Giriş Tarihi: 25.11.2025 21:10
Haber Güncellenme Tarihi: 25.11.2025 21:21
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, terminalde düzenlenen SAVVy'nin 1. yaş günü kutlamalarına, ISG yönetimi, çalışanlar ve yolcular katıldı.
Etkinlikte, yapay zeka asistanı SAVVy'nin müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) faaliyetlerine yönelik faydaları, ISG Müşteri Deneyimi Şefi Özen Çakır Özel tarafından katılımcılara anlatıldı.
Açıklamada etkinlikteki görüşlerine yer verilen Özel, SAVVy'nin yalnızca bir dijital asistan olmadığını, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın iletişim biçimini, hizmet anlayışını ve süreçlerini dönüştüren gerçek bir ekip üyesi haline geldiğini belirtti.
'Yolcularımıza 'Bir robotla konuşuyorum.' hissi vermeden, karşılarında sohbet eden, anlayan ve doğal bir dille yanıt veren bir yardımcı sunmayı hedefledik. İnsanların bir konuda destek alırken, aslında birebir bir asistanla konuşmak istediğini biliyoruz. SAVVy, tam da bu ihtiyacı sıcak ve insana yakın bir yüzle karşılayarak yolcularımızın teknolojiyi sevmesini ve tekrar kullanmayı tercih etmesini sağladı.'
- 'Yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklandık'
ISG Bilgi Teknolojisi (IT) Direktörü İsmihan Baysal Anderson da yolcu yoğunluğuyla öne çıkan havalimanlarında, havacılık sektöründeki global eğilimlerle uyumlu olarak yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklandıklarını aktardı.
Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesiyle, bu alandaki gelişmeleri merkeze aldıklarına değinen Anderson, dijitalleşme vizyonları kapsamında yolcu memnuniyetini artırmak, daha hızlı, doğru bir kişisel deneyim sunmak hedefiyle hayat bulan SAVVy'nin, havacılık sektörünün özgün projelerinden biri olarak Doğal Dil İşleme (NLP) teknolojisiyle tasarlandığını kaydetti.
Anderson, SAVVy'nin misafirlerin soru ve taleplerine sohbet ortamında Türkçe ve İngilizcenin yanı sıra Almanca ve Fransızca dillerinde 'gerçek bir kişiyle konuşuyormuş gibi' anlık yanıt ve çözümler üretebildiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
'SAVVy, müşteri deneyimi noktasında havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak kısa sürede beklenenin üzerinde bir etki yarattı. Yapay zekayı bugün pek çok şirket iş çözümlerine entegre etmek için çalışıyor ancak başarı oranının yüzde 4'lerde olduğunu öğrendik. SAVVy ile bu yüzde 4'lük başarı diliminin içerisinde yer almanın gururunu yaşıyoruz.'
Yolcu trafiğini SAVVy desteğiyle yönettiklerine, çağrı merkezinin daha fazla sayıda müşteriye ulaştığına değinen Anderson, ekip sayısını büyütmeden, SAVVy'yi ekip arkadaşı olarak bünyelerine katarak havalimanındaki yoğunluğu başarıyla yönettiklerini, teknolojinin doğru kullanıldığında nasıl bir fark yaratabileceğini bu sayede net şekilde ortaya koyduklarını vurguladı.
Yolcu etkileşimlerinin neredeyse yarısının dijital ortamda yönetildiğine işaret eden Anderson, 'Bu etki, hem bekleme sürelerini kısaltarak yolcu memnuniyetine katkıda bulundu hem de çağrı merkezi kaynaklarının daha verimli kullanılmasına olanak tanıdı. Dijital etkileşim oranının büyüklüğü yolcuların hızlı, kolay ve dijital çözümleri benimsediğini açıkça gösteriyor.' değerlendirmesini yaptı.
- Mini konser düzenlendi
SAVVy'nin doğum günü kutlamaları kapsamında performans sanatçısı Serdar Atsak, kendi icadı tekerlekli müzik aletiyle mini bir konser verdi.
Şarkı söyleyerek terminali dolaşan Atsak'a SAVVy maskotu eşlik etti. Etkinliğe, yolcular da şarkılara katılarak ve dans ederek katkı sağladı.
Misafirlere, SAVVy konseptiyle hazırlanan doğa dostu bez çanta ve seyahat yastığı da hediye edildi.
- 2026'da ise 47 milyon yolcu hedefleniyor
SAVVy, yolcuların uçuş, yönlendirme, ulaşım, hizmet noktaları ve sık sorulan sorularla ilgili taleplerine anlık yanıtlar veriyor.
Geliştirilen altyapı sayesinde sistem, güncellenerek daha fazla konu başlığında doğru ve kişisel çözümler sunuyor.
ISG Uluslararası Havalimanı, sürdürülebilir büyüme ve yolcu memnuniyetinde dijitalleşme alanında attığı adımlarla öne çıkıyor.
Avrupa Havalimanları Konseyi verilerine atıfta bulunulan açıklamada, ISG'nin geçen yıla kıyasla yüzde 28,1'lik yolcu büyümesiyle ekim ayında Avrupa'nın en hızlı büyüyen havalimanı konumuna geldiği, 2026'da ise 47 milyon yolcuyu ağırlamayı hedeflediği aktarıldı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Sabiha Gökçen'in yapay zeka asistanı SAVVy 1 yaşında
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, terminalde düzenlenen SAVVy'nin 1. yaş günü kutlamalarına, ISG yönetimi, çalışanlar ve yolcular katıldı.
Etkinlikte, yapay zeka asistanı SAVVy'nin müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) faaliyetlerine yönelik faydaları, ISG Müşteri Deneyimi Şefi Özen Çakır Özel tarafından katılımcılara anlatıldı.
Açıklamada etkinlikteki görüşlerine yer verilen Özel, SAVVy'nin yalnızca bir dijital asistan olmadığını, Sabiha Gökçen Havalimanı'nın iletişim biçimini, hizmet anlayışını ve süreçlerini dönüştüren gerçek bir ekip üyesi haline geldiğini belirtti.
Üretken yapay zekayı hayata geçirirken önemsedikleri noktalara değinen Özel, şunları kaydetti:
'Yolcularımıza 'Bir robotla konuşuyorum.' hissi vermeden, karşılarında sohbet eden, anlayan ve doğal bir dille yanıt veren bir yardımcı sunmayı hedefledik. İnsanların bir konuda destek alırken, aslında birebir bir asistanla konuşmak istediğini biliyoruz. SAVVy, tam da bu ihtiyacı sıcak ve insana yakın bir yüzle karşılayarak yolcularımızın teknolojiyi sevmesini ve tekrar kullanmayı tercih etmesini sağladı.'
- 'Yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklandık'
ISG Bilgi Teknolojisi (IT) Direktörü İsmihan Baysal Anderson da yolcu yoğunluğuyla öne çıkan havalimanlarında, havacılık sektöründeki global eğilimlerle uyumlu olarak yolcu deneyimini daha akıllı, hızlı ve temassız hale getirmeye odaklandıklarını aktardı.
Yapay zeka teknolojilerinin gelişmesiyle, bu alandaki gelişmeleri merkeze aldıklarına değinen Anderson, dijitalleşme vizyonları kapsamında yolcu memnuniyetini artırmak, daha hızlı, doğru bir kişisel deneyim sunmak hedefiyle hayat bulan SAVVy'nin, havacılık sektörünün özgün projelerinden biri olarak Doğal Dil İşleme (NLP) teknolojisiyle tasarlandığını kaydetti.
Anderson, SAVVy'nin misafirlerin soru ve taleplerine sohbet ortamında Türkçe ve İngilizcenin yanı sıra Almanca ve Fransızca dillerinde 'gerçek bir kişiyle konuşuyormuş gibi' anlık yanıt ve çözümler üretebildiğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
'SAVVy, müşteri deneyimi noktasında havalimanlarında kullanılan ilk üretken yapay zeka tabanlı dijital asistan olarak kısa sürede beklenenin üzerinde bir etki yarattı. Yapay zekayı bugün pek çok şirket iş çözümlerine entegre etmek için çalışıyor ancak başarı oranının yüzde 4'lerde olduğunu öğrendik. SAVVy ile bu yüzde 4'lük başarı diliminin içerisinde yer almanın gururunu yaşıyoruz.'
Yolcu trafiğini SAVVy desteğiyle yönettiklerine, çağrı merkezinin daha fazla sayıda müşteriye ulaştığına değinen Anderson, ekip sayısını büyütmeden, SAVVy'yi ekip arkadaşı olarak bünyelerine katarak havalimanındaki yoğunluğu başarıyla yönettiklerini, teknolojinin doğru kullanıldığında nasıl bir fark yaratabileceğini bu sayede net şekilde ortaya koyduklarını vurguladı.
Yolcu etkileşimlerinin neredeyse yarısının dijital ortamda yönetildiğine işaret eden Anderson, 'Bu etki, hem bekleme sürelerini kısaltarak yolcu memnuniyetine katkıda bulundu hem de çağrı merkezi kaynaklarının daha verimli kullanılmasına olanak tanıdı. Dijital etkileşim oranının büyüklüğü yolcuların hızlı, kolay ve dijital çözümleri benimsediğini açıkça gösteriyor.' değerlendirmesini yaptı.
- Mini konser düzenlendi
SAVVy'nin doğum günü kutlamaları kapsamında performans sanatçısı Serdar Atsak, kendi icadı tekerlekli müzik aletiyle mini bir konser verdi.
Şarkı söyleyerek terminali dolaşan Atsak'a SAVVy maskotu eşlik etti. Etkinliğe, yolcular da şarkılara katılarak ve dans ederek katkı sağladı.
Misafirlere, SAVVy konseptiyle hazırlanan doğa dostu bez çanta ve seyahat yastığı da hediye edildi.
- 2026'da ise 47 milyon yolcu hedefleniyor
SAVVy, yolcuların uçuş, yönlendirme, ulaşım, hizmet noktaları ve sık sorulan sorularla ilgili taleplerine anlık yanıtlar veriyor.
Geliştirilen altyapı sayesinde sistem, güncellenerek daha fazla konu başlığında doğru ve kişisel çözümler sunuyor.
ISG Uluslararası Havalimanı, sürdürülebilir büyüme ve yolcu memnuniyetinde dijitalleşme alanında attığı adımlarla öne çıkıyor.
Avrupa Havalimanları Konseyi verilerine atıfta bulunulan açıklamada, ISG'nin geçen yıla kıyasla yüzde 28,1'lik yolcu büyümesiyle ekim ayında Avrupa'nın en hızlı büyüyen havalimanı konumuna geldiği, 2026'da ise 47 milyon yolcuyu ağırlamayı hedeflediği aktarıldı.
Haftanın popüler haberleri
Türkiye global GALA'da en çok ödül alan ülke oldu
Türkiye, 2025 yılı GALA Global Ajans Liderlik Ödülleri'nde en fazla ajansın ödül kazandığı ülke oldu.
fiCommerce'nin iletişim ajansı Marjinal Porter Novelli oldu
E-ticaret lojistiği alanında yüksek performanslı fulfillment çözümleri sunan fiCommerce, iletişim çalışmalarını Marjinal Porter Novelli ile yürütecek.
GEV Gelecek Zirvesi 9 Aralık 2025'te başlıyor
GEV Gelecek Zirvesi, 9 Aralık 2025 tarihinde 09.00 - 17.00 saatleri arasında, MEXT Teknoloji Merkezi Ataşehir'de gerçekleşecek.
Panasonic, otonom fabrika vizyonunu hayata geçiriyor
Panasonic, otonom fabrika vizyonunu Productronica 2025'te hayata geçiriyor.
Dijital çağın güçlü omurgası: Mobil Altyapı
Mobil Telekomünikasyon Operatörleri Derneği’nin (m-TOD) Başkanlığına seçilen Ebubekir Şahin mobil altyapı, 5G, dönüşüm konularında değerlendirmelerde bulundu.
Sabiha Gökçen'in yapay zeka asistanı SAVVy 1 yaşında
İstanbul Sabiha Gökçen (ISG) Uluslararası Havalimanı'nın uçuş ve yolcu iletişimi süreçlerinde kullanılan dijital asistanı SAVVy'nin birinci yılı kutlandı.
Coca-Cola'ya yerinde incelemeyi engelledi ve zorlaştırdı cezası
Rekabet Kurulu, Coca-Cola'ya "yerinde incelemeyi engellediği ve zorlaştırdığı" gerekçesiyle yaklaşık 282 milyon lira ceza uygulandığını bildirdi.
TÜRSAB Başkanlığına yeniden Firuz Bağlıkaya seçildi
TÜRSAB 26. Olağan Genel Kurulu'nda Firuz Bağlıkaya yeniden başkan seçildi.
Türkiye ile Güney Kore arasında 3 anlaşma imzalandı
Türkiye ile Güney Kore arasında 3 anlaşma imzalandı.
Fiyat ve kalite denetimleri aralıksız sürüyor
Haksız ticari uygulamalar, stokçuluk ve fahiş fiyat denetimleri kapsamında, ilk 10 ayda 936 milyon lirayı aşan ceza uygulandı.
TÜİK duyurdu: Türkiye'nin nüfusu 86 milyona yaklaştı
TÜİK'in duyurduğu bilgiye göre; Türkiye'nin nüfusu, 1 Ekim itibarıyla 85 milyon 980 bin 654 kişi oldu.
Dan Schulman duyurdu: Verizon 13 bin çalışanını işten çıkaracak
ABD'li telekomünikasyon şirketi Verizon 13 bini aşkın çalışanını işten çıkaracak.
Şekerde 2026-2027 dönemi kotaları belirlendi
Türkiye şeker sektöründe 2026-2027 pazarlama yılı için kotalar belirlendi, A kotasında miktar 2 milyon 910 bin ton oldu.
Güney Kore Devlet Başkanı Myung 24-25 Kasım'da Türkiye'de
Güney Kore Devlet Başkanı Lee Jae Myung'un 24-25 Kasım'da Türkiye'ye devlet ziyareti gerçekleştireceği duyuruldu.
Türkiye 86 bin uluslararası şirkete ve yatırımcıya ev sahipliği yapıyor
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye'nin 86 bin uluslararası şirkete ve yatırımcıya ev sahipliği yaptığını duyurdu.
Google, Gemini 3'ü piyasaya sürdü
Google, Gemini 3'ü piyasaya sürdü ve yapay zekâ modelini hemen aramaya entegre etti.
İDA'da yeni yönetim: Başkanlığa Burçak Taşkın Yurdakul oldu
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği İDA Başkanı Burçak Taşkın Yurdakul oldu.
Yemeksepeti’nin yeni Genel Müdürü Oytun Çalapöver oldu
Yemeksepeti’nin Genel Müdürlüğü görevine, gıda teknolojileri ve uluslararası pazar yönetimi alanlarında 15 yılı aşkın deneyime sahip Oytun Çalapöver atandı.
Kader Yıldırım, Hoya ve Seiko Optik Genel Müdürü oldu
Hoya ve Seiko Optik Türkiye’nin Genel Müdürü Kader Yıldırım oldu.
Josep Maria Recasens, Renault Group’ta Bölüm Direktörü oldu
Josep Maria Recasens, Renault Group’un Stratejik Ürün ve Program Yönetimi Direktörü oldu.
Berk Apak, Orzax Genel Müdürü oldu
Berk Apak üstlendi. Apak, Orzax Beşeri İlaç ve Dermokozmetik Genel Müdürü olarak göreve başladı.
KPMG/Şirin Soysal: Kadın liderler ayrımcılığa maruz kalıyor
Şirin Soysal, KPMG'nin “Küresel Kadın Liderlere Genel Bakış 2025” raporunu değerlendirdi: Kadın liderlerin yarıdan fazlası iş yerinde ayrımcılığa uğradı!
Nvidia'da yapay zekâ altyapı programı başladı
Brookfield, Nvidia ile 100 milyar dolarlık yapay zekâ altyapı programı başlattı.
“E-İhracat Pazarları Ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi” yenilendi
Ticaret Bakanlığı, 25 ülkeye özel “E-İhracat Pazarları Ve Ülke Gümrük Uygulamaları Rehberi”ni yeniledi.
Vakıf Faktoring, Borsa İstanbul'da işlem görmeye başladı
Borsa İstanbul'da gong Vakıf Faktoring için çaldı.
Turistler artık karekodla ödeme yapabilecek
BKM ve UnionPay işbirliğiyle yabancı turistler artık karekodla ödeme yapabilecek.
Türkiye'ye yeni Google Cloud bölgesi kapsamında 2 milyar dolarlık yatırım
Google, Türkiye'ye yönelik 10 yıllık yatırım programı kapsamında yeni Google Cloud bölgesinin kurulacağını açıkladı.
Türkiye'de e-ticarete kişi başı 276,7 dolar harcandı
Dünyada kişi başı e-ticaret harcaması kasım ayı itibarıyla 301 dolar olurken Türkiye'de bu rakam 276,7 dolar olarak gerçekleşti.
Erdoğan, Ukrayna ve Rusya’ya çağrı yaptı
Zelenskiy'nin Türkiye ziyareti: Barış masası yeniden kurulabilir mi?
19 Kasım 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
19 Kasım 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları Resmi Gazete'nin 20 Kasım 2025 tarihli sayısında yayımlandı.
Müge Balta: Türkiye'nin dijital ticareti artık yeni bir eşikte
ideasoft, 21–22 Kasım 2025 tarihlerinde Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’ndeki Türkiye E-Ticaret Haftası etkinliğinde yerini alıyor.
KPMG Türkiye'ye 3 yeni şirket ortağı
KPMG Türkiye; denetim ve vergi bölümlerinin yapısını 3 yeni şirket ortağıyla daha da güçlendirdi.
Doğru Varlık Yönetim GM görevine Cihan Küçükgöze atandı
Doğru Varlık Yönetim A.Ş., yeni Genel Müdürlük görevine finans sektöründe 20 yılı aşkın deneyime sahip olan Cihan Küçükgöze’yi atadı.
Sürat Lojistik, 24 bin ton yükü 19 saatte indirerek rekor kırdı
Sürat Lojistik, 24 bin ton yükü 19 saatte indirerek performans rekoru kırdı.
Eşitliğin Liderleri 2025 Ödülleri, Denizli’de sahiplerini buldu
Kadın Dostu Markalar Platformu tarafından düzenlenen ve bu yıl dördüncüsü gerçekleştirilen Eşitliğin Liderleri Ödül Töreni, Denizli’de yapıldı.
Türkiye Futbol Federasyonu PFDK 5 kulübe para cezası verdi
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu (PFDK), 5 Süper Lig kulübüne para cezası verdi.
Orta Asya’nın ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu
Anadolu Isuzu, Özbekistan merkezli SamAuto’nun sermayesinin yüzde 75,2’sine tekabül eden payların devrine ilişkin hisse devir sözleşmesini imzaladı.
The TECH Summit, Yapay Zeka gündemiyle 3 Aralık’ta başlıyor
İş dünyası Yapay Zeka gündemiyle The TECH Summit’te buluşuyor.
Central Hospıtal’dan 20 milyon dolarlık’lık üçüncü hastane yatırımı
Central Hospital, 20 milyon dolara ulaşacak yeni yatırımıyla üçüncü hastanesini Etiler’de hizmete açtı.
Geleceğin üretim teknolojileri BUTEKOM’da
SANTEK tarafından düzenlenen Geleceğin Üretim Teknolojileri Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme programı BUTEKOM'da gerçekleştirildi.