Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu: Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık.
Haber Giriş Tarihi: 27.09.2024 10:20
Haber Güncellenme Tarihi: 27.09.2024 10:27
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu, Koton'un performansını değerlendirdi.
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, şirketin birinci yarı performansı ile ilgili şunları kaydetti: ‘‘Mevsimsel olarak sakin geçen senenin ilk çeyreğinin ardından, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık. Yine senenin ilk yarısında etkin ürün tedarik stratejimiz sayesinde konsolide brüt kar marjımızı geçen senenin aynı dönemine kıyasla 5,6 puan, yurt içi brüt kar marjımızı ise 7,7 puan genişleyerek sırasıyla %55,3 ve %60,5’e çıkarmayı başardık. Göreceli kuvvetli Türk lirası, senenin ilk yarısında yurt dışındaki fiyatlama esnekliğimizi azalttı. Buna rağmen biz karlılık odaklı yaklaşımımızdan ödün vermeyerek rekabetin yoğun yaşandığı en büyük yurt dışı pazarlarımızdan BDT bölgesinde dahi brüt kar marjımızı %47,7’den %53,3’e çıkardık. Yurt dışı pazarlardaki kısa vadeli belirsizlikler, Koton’un orta ve uzun vadeli büyüme stratejisini değiştirmemiştir. Karlı büyüme prensibimiz çerçevesinde, ağırlıklı olarak yurt dışında olmak üzere, yeni mağaza açılışlarına devam ederken, yurt içinde ve yurt dışında e-ticaret kanalımızı büyütmeye devam edeceğiz’’.
Şirketin KAP'a yaptığı açıklamasında;
Koton Konsolide Satışlarını 2024 Yılının İlk Yarısında Enflasyonun Üzerinde Büyüttü ve Konsolide Brüt Karını Oranında Arttırdı. Koton yurtiçi mağazacılık satışları senenin ilk yarısında 2023 yılının aynı dönemine göre reel olarak %5,3 büyüdü. Şirket, esnek ve etkin ürün tedarik stratejisi sayesinde ürün maliyet artışlarının enflasyonun oldukça altında gerçekleşmesini sağladı. Bu kapsamda, yurt içi brüt karı reel ,4’lik artışla yaklaşık 4,5 milyar TL’ye ulaşırken, konsolide brüt karı ise artarak 5,9 milyar TL’yi aştı. Konsolide brüt kar marjı 5,6 puan artarak %55,3’e, yurt içi brüt marjı ise 7,7 puan artarak %60,5’e çıktı. Koton konsolide satışlarının yaklaşık üçte biri yurt dışı pazarlardan elde ediliyor. Bu dönemde Türk lirasının ABD doları karşısındaki %27’lik değer kaybı, yaklaşık olarak %70 olarak gerçekleşen enflasyonun çok altında kaldı. Bu durum çoğu ihracat yapan şirkette olduğu gibi Koton’un yurt dışı satış büyümesini geçen seneye kıyasla etkiledi. Buna rağmen, şirketin önemli yurt dışı pazarı olan BDT bölgesinde brüt kar marjı %47,7’den %53,1’e çıktı. 2024 ilk yarısında 649 milyon TL net kar elde edildi. Senenin ilk çeyreğinde 2 milyon TL olarak gerçekleşen net kar, mevsimselliğin geride kalması ve güçlü brüt kar büyümesi sayesinde senenin ilk yarısında 649 milyon TL’ye çıkmıştır. Net finansal borçluluk rasyosu 1’in altında seyretmektedir. 30 Haziran 2024 itibariyle, şirketin banka kredileri ve kiralama yükümlülükleri 2023 yıl sonuyla paralel bir seyir izledi. Bununla birlikte, halka arz gelirlerinin katkısı ile kira yükümlülükleri dahil net finansal borç 3,1 milyar TL seviyesine gerilerken, bu dönemde net finansal borç/FAVÖK (son on iki aylık FAVÖK) rasyosu 0,56’ya gerilemiş olup, kiralama yükümlülükleri hariç net finansal borç ise 432 milyon TL’dir. 26 Eylül 2024 2 Genel Mağaza açılışları 2.çeyrek itibariyle hız kazandı. Koton büyüme planları kapsamında yeni mağaza açılışlarına 2024 yılının ikinci çeyreği itibariyle hız verilerek 31 Mart 2024’te 431 olan mağaza sayısı 440’a yükseldi. Bu dönemde yurt dışında 6 franchise ve 2 kurumsal mağaza, yurt içinde ise 1 franchise mağaza açıldı. Takip eden dönemde açılacak yeni mağazaların yurt dışı ağırlıklı olmaya devam edeceği belirtildi. Yurt içi pazaryerleri %42 , koton.com reel satış büyümesi kaydetti. Senenin ilk yarısında, yurt içi pazaryerleri ve koton.com satış tutarları önceki yarıyıla kıyasla sırasıyla %42 ve reel büyüme kaydetti. Aynı dönemde koton.com yurt içi işlem sayısı 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %29, ziyaretçi sayısı ise %9 artış gösterdi. Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı! Omnichannel stratejisinin önemli bir parçası olarak Nisan 2023’te hayata geçirilen müşteri sadakat programı Koton Club üye sayısı 30 Haziran 2024 itibariyle 5 milyon üyeyi aştı. Koton Club kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlayarak müşteri memnuniyetini artırmayı ve müşteri verilerinin daha iyi analiz edilmesini hedefliyor. Koton Club üyelerinin daha sık alışveriş yaptığı ve sepet büyüklüğünün daha fazla olduğu görülüyor. 2024 sonuna kadar üye sayısının 6 milyona ulaşması bekleniyor." denildi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu: Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık.
Koton CEO'su Dr. A. Bülent Sabuncu, Koton'un performansını değerlendirdi.
Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, şirketin birinci yarı performansı ile ilgili şunları kaydetti: ‘‘Mevsimsel olarak sakin geçen senenin ilk çeyreğinin ardından, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında kuvvetli bir ivme kazanarak senenin ilk yarısını güçlü satış rakamlarıyla kapattık. Yine senenin ilk yarısında etkin ürün tedarik stratejimiz sayesinde konsolide brüt kar marjımızı geçen senenin aynı dönemine kıyasla 5,6 puan, yurt içi brüt kar marjımızı ise 7,7 puan genişleyerek sırasıyla %55,3 ve %60,5’e çıkarmayı başardık. Göreceli kuvvetli Türk lirası, senenin ilk yarısında yurt dışındaki fiyatlama esnekliğimizi azalttı. Buna rağmen biz karlılık odaklı yaklaşımımızdan ödün vermeyerek rekabetin yoğun yaşandığı en büyük yurt dışı pazarlarımızdan BDT bölgesinde dahi brüt kar marjımızı %47,7’den %53,3’e çıkardık. Yurt dışı pazarlardaki kısa vadeli belirsizlikler, Koton’un orta ve uzun vadeli büyüme stratejisini değiştirmemiştir. Karlı büyüme prensibimiz çerçevesinde, ağırlıklı olarak yurt dışında olmak üzere, yeni mağaza açılışlarına devam ederken, yurt içinde ve yurt dışında e-ticaret kanalımızı büyütmeye devam edeceğiz’’.
Şirketin KAP'a yaptığı açıklamasında;
Koton Konsolide Satışlarını 2024 Yılının İlk Yarısında Enflasyonun Üzerinde Büyüttü ve Konsolide Brüt Karını Oranında Arttırdı. Koton yurtiçi mağazacılık satışları senenin ilk yarısında 2023 yılının aynı dönemine göre reel olarak %5,3 büyüdü. Şirket, esnek ve etkin ürün tedarik stratejisi sayesinde ürün maliyet artışlarının enflasyonun oldukça altında gerçekleşmesini sağladı. Bu kapsamda, yurt içi brüt karı reel ,4’lik artışla yaklaşık 4,5 milyar TL’ye ulaşırken, konsolide brüt karı ise artarak 5,9 milyar TL’yi aştı. Konsolide brüt kar marjı 5,6 puan artarak %55,3’e, yurt içi brüt marjı ise 7,7 puan artarak %60,5’e çıktı. Koton konsolide satışlarının yaklaşık üçte biri yurt dışı pazarlardan elde ediliyor. Bu dönemde Türk lirasının ABD doları karşısındaki %27’lik değer kaybı, yaklaşık olarak %70 olarak gerçekleşen enflasyonun çok altında kaldı. Bu durum çoğu ihracat yapan şirkette olduğu gibi Koton’un yurt dışı satış büyümesini geçen seneye kıyasla etkiledi. Buna rağmen, şirketin önemli yurt dışı pazarı olan BDT bölgesinde brüt kar marjı %47,7’den %53,1’e çıktı. 2024 ilk yarısında 649 milyon TL net kar elde edildi. Senenin ilk çeyreğinde 2 milyon TL olarak gerçekleşen net kar, mevsimselliğin geride kalması ve güçlü brüt kar büyümesi sayesinde senenin ilk yarısında 649 milyon TL’ye çıkmıştır. Net finansal borçluluk rasyosu 1’in altında seyretmektedir. 30 Haziran 2024 itibariyle, şirketin banka kredileri ve kiralama yükümlülükleri 2023 yıl sonuyla paralel bir seyir izledi. Bununla birlikte, halka arz gelirlerinin katkısı ile kira yükümlülükleri dahil net finansal borç 3,1 milyar TL seviyesine gerilerken, bu dönemde net finansal borç/FAVÖK (son on iki aylık FAVÖK) rasyosu 0,56’ya gerilemiş olup, kiralama yükümlülükleri hariç net finansal borç ise 432 milyon TL’dir. 26 Eylül 2024 2 Genel Mağaza açılışları 2.çeyrek itibariyle hız kazandı. Koton büyüme planları kapsamında yeni mağaza açılışlarına 2024 yılının ikinci çeyreği itibariyle hız verilerek 31 Mart 2024’te 431 olan mağaza sayısı 440’a yükseldi. Bu dönemde yurt dışında 6 franchise ve 2 kurumsal mağaza, yurt içinde ise 1 franchise mağaza açıldı. Takip eden dönemde açılacak yeni mağazaların yurt dışı ağırlıklı olmaya devam edeceği belirtildi. Yurt içi pazaryerleri %42 , koton.com reel satış büyümesi kaydetti. Senenin ilk yarısında, yurt içi pazaryerleri ve koton.com satış tutarları önceki yarıyıla kıyasla sırasıyla %42 ve reel büyüme kaydetti. Aynı dönemde koton.com yurt içi işlem sayısı 2023 yılının aynı dönemine kıyasla %29, ziyaretçi sayısı ise %9 artış gösterdi. Koton Club üye sayısı 5 milyon’u aştı! Omnichannel stratejisinin önemli bir parçası olarak Nisan 2023’te hayata geçirilen müşteri sadakat programı Koton Club üye sayısı 30 Haziran 2024 itibariyle 5 milyon üyeyi aştı. Koton Club kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sağlayarak müşteri memnuniyetini artırmayı ve müşteri verilerinin daha iyi analiz edilmesini hedefliyor. Koton Club üyelerinin daha sık alışveriş yaptığı ve sepet büyüklüğünün daha fazla olduğu görülüyor. 2024 sonuna kadar üye sayısının 6 milyona ulaşması bekleniyor." denildi.
Haftanın popüler haberleri
Serkan Durmuş'tan Dünya Süt Gününde "Süt Gerçekleri"
Gıda Mühendisleri Odası, 1 Haziran Dünya Süt Günü'nde Türkiye’de düşen süt üretimi, yetersiz tüketim ve üretici sorunlarına dikkat çekti.
BUSİAD Ödülleri sahiplerini buldu
Törende 2024 Doğan Ersöz Ödülü'nü Martur Fompak International aldı.
ICEF Berlin Eğitim Fuarı’na katılım yüzde 60 destekli
Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), Almanya'nın başkenti Berlin’de bu yıl 30'uncusu düzenlenecek olan “ICEF Berlin B2B Networking Event”e Türkiye milli katılımı organize ediyor.
Robotların insanlardan daha verimli yaptığı düşünülen 10 iş
Robotlar, depoculuktan gazeteciliğe birçok işi insanlardan daha verimli yapıyor. İşte robotların üstün olduğu ve gelecekte yaygınlaşacak 10 meslek.
Bakan Bolat: Türkiye'nin İsrail'e ihracatı sıfır
Bakan Bolat, muhalefetin iddialarına yönelik "2 Mayıs 2024 tarihinden beri ihracat da ithalat da sıfırdır, hiçbir gümrük işlemi yapılmamaktadır." dedi.
SIGN reklam ve dijital baskı fuarı Ekim ayında
Endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri sektörünün buluşması SIGN İstanbul, Ekim ayında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek.
Fakir Hausgeräte'e “iyi tasarım” ödülü
Fakir Hausgeräte, Selftea Çay Makinesi, Spider Elektrikli Süpürge ve Crispy Tost Makinesi ürünleriyle A'Design Award & Competition'da ödüle layık görüldü.
İlter Yurtbay, Türkiye Seramik Federasyonu başkanı seçildi
Türkiye Seramik Federasyonu'nda İlter Yurtbay ikinci kez başkan seçildi.
Petrol Ofisi, UTTS'li istasyon sayısında 2 bin 500'e ulaştı
Ulusal Taşıt Tanıma Sistemi'ne (UTTS) geçişte son tarih 30 Haziran 2025. Petrol Ofisinin UTTS'li istasyon sayısı 2 bin 500'e ulaştı.
Sandoz Türkiye, ilaç kategorisinde ihracat üçüncüsü oldu
70'nci yılında Sandoz Türkiye İhracat Şampiyonları Listesinde üçüncü oldu.
Roche Türkiye, MS hastalarına özel kişisel çözümler üretiyor
Roche Türkiye, Dünya MS Günü'nde MS hastalarının yaşam kalitesini artırmak için kişiselleştirilmiş çözümlerin önemini vurguluyor.
Ali Sabancı: Gen havuzuna saplanmak aile şirketlerini zayıflatır
Aile şirketlerinde kurumsallaşmanın önemine değinen Sabancı, Aile Anayasası’nı iki yılda bir revize ettiklerini ve liderlikte liyakate öncelik verdiklerini ifade etti.
Bilgi ve iletişim teknolojileri sektör büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı
Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün büyüklüğü 1,2 trilyona ulaştı.
Emir Varlık Yönetim, 1.7 milyar liralık portföy devraldı
Emir Varlık Yönetim, Yapı Kredi Bankası AŞ’den 1.7 milyar TL tutarındaki anapara borcu bulunan bireysel gecikmiş alacak portföyünü devraldı.
Beach Pro Tour Challenge 11 Haziran'da Alanya’da başlıyor
Plaj voleybolunun en prestijli uluslararası organizasyonlarından biri olan Beach Pro Tour Challenge serisinin 2025 yılındaki ayaklarından biri Alanya’da gerçekleşecek.
Bayramda 4 milyona yakın küçükbaş ve büyükbaş kurbanlık kesilecek
TESK Başkanı Palandöken'in öngörüsü: Bu yıl kesilmesi düşünülen kurbanlık sayısı 3 milyona yakın küçükbaş, 1 milyon dolayında da büyükbaş hayvan olacak.
Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri TOBB’da tanıtıldı
Türkiye Odalar ve Borsa Birliği'nde (TOBB) Kayseri'nin coğrafi işaretli ürünleri için belge takdim ve tanıtım töreni yapıldı.
Yeni Yatırım Teşvik Sisteminde yerlilik kazanacak
Yeni Yatırım Teşvik Sistemiyle Yatırımları hızlandırmak üzere finansman destekleri sağlanacak.
Rekabet Kurulu'ndan Arzum Elektrikli Ev Aletlerine ceza
Rekabet Kurulu, Arzum Elektrikli Ev Aletlerine uzlaşma sonucu 11,4 milyon lira ceza verdi.
Emeklilerin bayram ikramiye ödemeleri 31 Mayıs'ta başlayacak
Emeklilerin bayram ikramiyesi 31 Mayıs-4 Haziran arasında ödenecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Galatasaray futbol takımını kabul etti
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Galatasaray heyetini Cumhurbaşkanlığı Dolmabahçe Çalışma Ofisi'nde kabul etti.
Reeder, AI güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı
Reeder, yapay zekâ destekli güvenlik teknolojileri için Silikon Vadisi’yle el sıkıştı.
Sabancı Holding'te ayrılık: Cenk Alper görevlerini bıraktı
HACI ÖMER SABANCI HOLDİNG A.Ş. şirkette CEO olarak görev yapan Cenk Alper'in görevlerinden ayrıldığını duyurdu.
Bossa, 2025'te Türkiye'nin en değerli tekstil markası oldu
Brand Finance 2025 raporuna göre Bossa, Türkiye’nin en değerli 125 markası arasında yer alırken, tekstil sektöründe zirvedeki yerini korudu.
Bakan Şimşek'ten deprem bölgesi ile ilgili açıklama
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, KOBİ’lere yönelik vergi ertelemesinin 6 ay daha uzatıldığını sosyal medya üzerinden duyurdu.
Gültepe: İhracat artışını çift rakamlara çıkarmak zorundayız
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Gaziantep'te ihracat dünyası ile ilgili değerlendirmelerde bulundu.
İhracatçılar üç kıtada bin 100'ü aşkın ikili iş görüşmesi yaptı
TİM'in düzenlediği genel ticaret heyetleri, Arnavutluk'tan Güney Afrika'ya uzanan geniş bir coğrafyada Türk firmalarını uluslararası alıcılarla buluşturdu.
Seda Erdem Yılmaz, Dominos Pizza'ya CHRO olarak atandı
Seda Erdem Yılmaz, DP Eurasia Group İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı (CHRO) olarak atandı.
Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü’ne Mücahid Taylan atandı
Cumhurbaşkanı kararıyla Et ve Süt Kurumu Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığı görevine Mücahid Taylan getirildi.
Ege Serbest Bölgesi, yatırımcılar için bölgesel avantajlar sunuyor
Türkiye, stratejik konumuyla küresel ticaretin anahtarı olmayı sürdürüyor. Bunlardan birisi de ESBAŞ Ege Serbest Bölgesi.
Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu
Sabancı Holding’de bayrak değişimi: Kıvanç Zaimler Sabancı Holding’in yeni CEO’su oldu.
Ticaret Bakanlığı'ndan bayram öncesi fahiş fiyat denetimi
Ticaret Bakanlığı, Kurban Bayramı öncesi 81 ilde fahiş fiyat ve stokçuluk denetimlerini artırarak vatandaşların huzurlu alışveriş yapmasını hedefliyor.
Shein ve Temu’dan küresel lojistikte yeni dönem
Çin merkezli sınır ötesi e-ticaret platformları Shein ve Temu, ABD'deki tüketiciler için ürün fiyatlarını artırdıklarını açıkladı.
Antonio Filosa, Stellantis’in CEO’luğunu 23 Haziranda devralacak
Antonio Filosa, 23 Haziran’da CEO görevine resmen başladığında, şirketin yeni yönetim ekibini de açıklayacak. John Elkann ise YKB görevine devam edecek.
Karel CRM kullanıma sunuldu
Sağlık, eğitim ve turizm yanı sıra tedarik ve satış odaklı şirketlerin de CRM süreçlerine çözüm amaçlı geliştirilen Karel CRM, kullanıma sunuldu.
Protel Ödeme Sistemleri Direktörü Çağatay Gürpınar oldu
Otel, restoran, kafe, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan Protel'in Ödeme Sistemleri Direktörlüğü görevine Çağatay Gürpınar atandı.
Arvato İstanbul’da yeni Lojistik Merkezini açtı
Uluslararası lider tedarik zinciri hizmet sağlayıcısı Arvato, İstanbul’da yeni lojistik merkezinin resmi açılışını gerçekleştirdi.
Kağıt, Karton ve Ambalajcılar Azerbaycan'da B2B yaptı
AKAMİB, Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla “Çukurova Kağıt Karton ve Ambalaj URGE Projesi” kapsamında Azerbaycan'da ikili iş görüşmeleri düzenledi.
Pardus Portföy’e TSPB’den Yılın En İyi Getiri ödülü
Pardus Portföy, 10. TSPB Altın Boğa Ödülleri'nde, Portföy Yönetim Faaliyeti Kategorisi’nde, Yatırım Fonları Getiri Lideri-2024 ödülünün sahibi oldu.
E-Ticaret sektörü Paratika etkinliğinde buluştu
Paratika, sektöre yön veren entegratörlerle bir araya gelerek dijital ticarette sürdürülebilir ve entegre çözümleri masaya yatırdı.