Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
Haber Giriş Tarihi: 23.09.2024 15:56
Haber Güncellenme Tarihi: 23.09.2024 16:00
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artış sağlayarak 39,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Bölge ihracatının yüzde 80'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendiğini kaydeden AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek değerlere Hollanda, İspanya ve Ukrayna pazarlarında ulaşırken ihracat hacminde en güçlü artışları Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, Arnavutluk ve Romanya pazarlarında yakaladıklarını belirtti.
“Girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi çok sancılı bir süreç yaşatıyor”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ağustos ayında 1,67 milyar dolar ihracat değerine ulaştığını, geçen yılın aynı dönemine göre ihracat performansının yatay seyrettiğini ifade eden Başkan Gürkan Tekin, girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi nedeniyle sektörün çok sancılı bir süreçten geçtiğini vurguladı.
Başkan Gürkan Tekin, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz son aylarda rekabetçilik konusunda büyük sıkıntılar yaşıyor. Fiyat tutturmakta büyük zorluklar yaşıyoruz. Global müşterilerimizin birçoğunu kaybetme noktasındayız. Türkiye geneli sektör ihracatımıza baktığımızda 8 aylık süreçte 12,03 milyar dolar değere ulaştık. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9 oranında eksideyiz. Uygun maliyetli finansmana erişimde her geçen ay daha ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalan sektörümüzde mevcut tablo değişmezse kan kaybı devam edecek. Halihazırda Uzak Doğulu rakiplerimize karşı yüzde 40 oranında pahalı bir ülkeyiz.” dedi.
Başkan Gürkan Tekin, sektörün Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere uluslararası pazarlardaki kazanımlarını koruyabilmesi ve rekabetçiliğini güçlendirebilmesi için çok acil Eximbank ve Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli uygun faizli, uzun vadeli kredilere ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
“Kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesi son derece önemli”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün hızlı üretim, yüksek kalite, sürdürülebilirlik ve tasarım gücü ile dünya piyasasında rakiplerine karşı pozitif ayrıştığını vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, bu kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizdi. Başkan Gürkan Tekin, “Teknoloji odaklı, çevreye duyarlı ve marka değeri yüksek ihracat hedefimizde tasarım ekosisteminin gelişmesi için firmalarımıza AR-GE ve ÜR-GE yatırımlarında teşvikler sağlanmasını bekliyoruz. Hükümetimizden inovasyon, marka ve tasarım alanlarında yeni destek mekanizmaları geliştirmesini, Eximbank kredilerinin daha fazla kullandırılmasını, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli teminatsız kredilerin verilmesini bekliyoruz.” diye konuştu.
“AHKİB'in ağustos ayında en fazla ihracat yaptığı ülkeler Hollanda, İspanya ve Ukrayna”
AHKİB'in ağustos ayı ihracat performansını ürün grupları ve ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Yılın 8'inci ayında 5 bin 903 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. Ağustos ayı ihracatımızın yüzde 80'i bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendi. Bayan dış giyimde 17,1 milyon dolar, bay dış giyimde 9,8 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde suni - sentetik (SS) spor ve yüzme kıyafetleri, yünlü yatak kıyafetleri, yünlü (ev tekstili) ve suni- sentetik (SS) yatak kıyafetleri ihracatında çok ciddi artışlar sağladık. Ağustos ayı bölge ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde Hollanda, İspanya ve Ukrayna en fazla dış satım yaptığımız pazarlar oldu. Hollanda'ya 13,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,6 milyon dolar ve Ukrayna'ya 2,9 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. İhracat hacminde en güçlü artışları yakaladığımız ülkeler listesinde yüzde 89 bin 66 artış ve 610,6 bin dolar değer ile Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, yüzde 51 bin 96 artış ve 513,6 bin dolar değer ile Arnavutluk, yüzde 1.166 artış ve 712,8 bin dolar değer ile Romanya ilk üç sırayı oluşturdu.”
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Akdenizli hazır giyimcilerden Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) üyeleri Ağustosta 39,2 milyon dolarlık ihracat yaptı.
Akdeniz Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, ağustos ayında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artış sağlayarak 39,2 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiklerini açıkladı. Bölge ihracatının yüzde 80'inin bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendiğini kaydeden AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, en yüksek değerlere Hollanda, İspanya ve Ukrayna pazarlarında ulaşırken ihracat hacminde en güçlü artışları Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, Arnavutluk ve Romanya pazarlarında yakaladıklarını belirtti.
“Girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi çok sancılı bir süreç yaşatıyor”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün ağustos ayında 1,67 milyar dolar ihracat değerine ulaştığını, geçen yılın aynı dönemine göre ihracat performansının yatay seyrettiğini ifade eden Başkan Gürkan Tekin, girdi maliyetleri ile döviz kurunun paralel hareket etmemesi nedeniyle sektörün çok sancılı bir süreçten geçtiğini vurguladı.
Başkan Gürkan Tekin, “Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörümüz son aylarda rekabetçilik konusunda büyük sıkıntılar yaşıyor. Fiyat tutturmakta büyük zorluklar yaşıyoruz. Global müşterilerimizin birçoğunu kaybetme noktasındayız. Türkiye geneli sektör ihracatımıza baktığımızda 8 aylık süreçte 12,03 milyar dolar değere ulaştık. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9 oranında eksideyiz. Uygun maliyetli finansmana erişimde her geçen ay daha ciddi sıkıntılarla karşı karşıya kalan sektörümüzde mevcut tablo değişmezse kan kaybı devam edecek. Halihazırda Uzak Doğulu rakiplerimize karşı yüzde 40 oranında pahalı bir ülkeyiz.” dedi.
Başkan Gürkan Tekin, sektörün Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere uluslararası pazarlardaki kazanımlarını koruyabilmesi ve rekabetçiliğini güçlendirebilmesi için çok acil Eximbank ve Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli uygun faizli, uzun vadeli kredilere ihtiyaç duyduğunu dile getirdi.
“Kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesi son derece önemli”
Türk hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün hızlı üretim, yüksek kalite, sürdürülebilirlik ve tasarım gücü ile dünya piyasasında rakiplerine karşı pozitif ayrıştığını vurgulayan Başkan Gürkan Tekin, bu kritik süreçte katma değerli ve marka değeri yüksek üretimin teşvik edilmesinin son derece önemli olduğunun altını çizdi. Başkan Gürkan Tekin, “Teknoloji odaklı, çevreye duyarlı ve marka değeri yüksek ihracat hedefimizde tasarım ekosisteminin gelişmesi için firmalarımıza AR-GE ve ÜR-GE yatırımlarında teşvikler sağlanmasını bekliyoruz. Hükümetimizden inovasyon, marka ve tasarım alanlarında yeni destek mekanizmaları geliştirmesini, Eximbank kredilerinin daha fazla kullandırılmasını, Kredi Garanti Fonu (KGF) destekli teminatsız kredilerin verilmesini bekliyoruz.” diye konuştu.
“AHKİB'in ağustos ayında en fazla ihracat yaptığı ülkeler Hollanda, İspanya ve Ukrayna”
AHKİB'in ağustos ayı ihracat performansını ürün grupları ve ülkelere göre değerlendiren Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi: “Yılın 8'inci ayında 5 bin 903 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendirdik. Ağustos ayı ihracatımızın yüzde 80'i bayan dış giyim, bay dış giyim ve diğer hazır eşyada kümelendi. Bayan dış giyimde 17,1 milyon dolar, bay dış giyimde 9,8 milyon dolar, diğer hazır eşyada 3,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Söz konusu dönemde suni - sentetik (SS) spor ve yüzme kıyafetleri, yünlü yatak kıyafetleri, yünlü (ev tekstili) ve suni- sentetik (SS) yatak kıyafetleri ihracatında çok ciddi artışlar sağladık. Ağustos ayı bölge ihracatımızı ülkelere göre incelediğimizde Hollanda, İspanya ve Ukrayna en fazla dış satım yaptığımız pazarlar oldu. Hollanda'ya 13,3 milyon dolar, İspanya'ya 3,6 milyon dolar ve Ukrayna'ya 2,9 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. İhracat hacminde en güçlü artışları yakaladığımız ülkeler listesinde yüzde 89 bin 66 artış ve 610,6 bin dolar değer ile Birleşik Arap Emirlikleri-Dubai, yüzde 51 bin 96 artış ve 513,6 bin dolar değer ile Arnavutluk, yüzde 1.166 artış ve 712,8 bin dolar değer ile Romanya ilk üç sırayı oluşturdu.”
Haftanın popüler haberleri
EİB ve Egekobider'den Kobi’leri ihracatçı yapacak iş birliği
Ege İhracatçı Birlikleri ile EGEKOBİDER arasında eğitim protokolü imzalandı.
Türk gıda ihracatçıları ABD’de fuara 92 firmayla katıldı
Türk gıda ihracatçıları dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan New York Summer Fancy Food Fuarı’nda 92 firmayla gövde gösterisi yaptı.
Palandöken: Yaz tatili meslek öğrenmek için önemli bir fırsat
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken “Tatiller zanaat öğrenmek için büyük bir fırsat” dedi.
ICA COOP: 2025 BM Uluslararası Kooperatifler Yılı
IYC2025 teması, kooperatiflerin her yerde sahip olduğu kalıcı küresel etkiyi sergileyen Kooperatifler Daha İyi Bir Dünya Kuruyor olacak .
Gözaltılar sonrası Özgür Özel'den ilk açıklamalar
Adana, Antalya ve Adıyaman'da Belediye başkanlarının gözaltına alınmasının ardından CHP Genel Başkanı Özgür Özel'den ilk açıklama geldi.
Cemil Toksöz'e GoWit’te CSO görevi
Şirket, dijital pazarlama ve reklam teknolojileri alanında 15 yılı aşkın deneyime sahip Cemil Toksöz’ü Strateji Direktörü (CSO) olarak atadığını duyurdu.
Şeyda Gürer Uzun'a Novartis'te uluslararası görev
Novartis Türkiye’den uluslararası atama: Şeyda Gürer Uzun Avusturya’ya Terapötik Alan Başkanı olarak atandı.
Gürmen Giyim’in YKB Yasemin Gür Solmaz oldu
Gürmen Giyim’in Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Gür Solmaz oldu.
TAV’dan görme engelliler için daha erişilebilir havalimanı deneyimi
TAV Havalimanları, görme engelli yolcular için havalimanlarının erişilebilirliğini artırmak amacıyla WeWALK tarafından geliştirilen DANIŞ Görüntülü Destek Servisi ile işbirliği gerçekleştirdi.
Selim Arda Üçer, Penti'de COO görevine atandı
Üçer, artık Chief Operating Officer (COO) unvanıyla İnsan Kaynakları ile birlikte perakende ve dijital satış ekiplerine de liderlik edecek.
Gazeteci Nihat Genç vefat etti
Rahatsızlığı nedeniyle yoğun bakımda tedavi gören gazeteci Nihat Genç hayatını kaybetti.
ABD, Japonya, Hindistan ve Avustralya kritik minerallerde anlaştı
Dörtlü ülkeler grubu (Quad) kritik mineral kaynaklarını çeşitlendirme konusunda anlaştı. Ülkeler: ABD, Japonya, Hindistan ve Avustralya.
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı
Alfemo Mobilya, bundan sonra faaliyetlerini Zeren Group Holding çatısı altında sürdürecek.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Azerbaycan gündemi: İşbirlikleri, iklim krizi ve İsrail
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Azerbaycan'ın Hankendi şehrinde gerçekleştirilen Ekonomik İşbirliği Teşkilatı 17. Zirvesi'ne katıldı.
Sosyal medya zirvesinde Aselsan, Baykar, Roketsan yer aldı
Sosyal medya performanslarını yayımlayan SocialBrands’in Temmuz ayı sonuçları açıklandı.
EPDK 17 şirkete lisans verdi
EPDK, 17 şirkete lisans verdi, 8 şirketin lisansını sonlandırdı, 1 şirketin lisansını ise iptal etti.
TAV, New York JFK Havalimanında 3. yolcu salonunu açtı
TAV İşletme Hizmetleri, John F. Kennedy Havalimanında JFKIAT ve Capital One işbirliğiyle hayata geçirilen Capital One Lounge'un işletmesini üstlendi.
Türkiye, BM FAO Gıda ve Tarım Örgütü konsey üyeliğine seçildi
Türkiye, Birleşmiş Milletler (BM) Gıda ve Tarım Örgütünün (FAO) üst yönetimi olan konsey üyeliğine seçildi
Giovanni Tomassini, Baykar Piaggio Aerospace'in CEO'su oldu
Baykar, Piaggio Aerospace'te halihazırda operasyon direktörü olarak görev yapan İtalyan Giovanni Tomassini'nin üst yönetici (CEO) olarak atandığını duyurdu.
Chef Seasons, artık Migros raflarında
Chef Seasons, artık Migros raflarında!
Bugün Cumhurbaşkanlığına Yılmaz vekalet edecek
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Azerbaycan ziyareti nedeniyle bugün Cumhurbaşkanlığına Cevdet Yılmaz vekalet edecek.
Ayhan Sincek, Katılım Emeklilik'in BES sistemini anlattı
Katılım Emeklilik'ten yılın ilk yarısında güçlü performans
Feyza Narlı: İşverenler istihdamda olumlu hava bekliyor
Türkiye'deki istihdam beklentileri, önceki çeyreğe kıyasla sınırlı bir gerileme gösterse de genel olarak istikrarlı ve dirençli bir görünüm sergiliyor.
Yanmar Türkiye'nin ürünleri dünyaya ihraç ediliyor
Yanmar Turkey, YTAgri markasıyla Türkiye’de ürettiği tarım ekipmanlarını Uzak Doğu’dan Avrupa’ya, Kuzey Afrika’dan Kafkasya’ya geniş bir coğrafyaya ihraç ediyor.
DİMAP KOBİ eğitimleri başlıyor
İşletmelerin uzun vadeli başarısı için kritik olan stratejik ve yönetsel yetkinlikleri destekleyen DİMAP eğitimleri devam ediyor.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, 4 Temmuz'da Azerbaycan'a gidecek
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ekonomik İşbirliği Teşkilatının 17. Zirvesi'ne katılmak üzere yarın Azerbaycan'ın Hankendi şehrini ziyaret edecek.
Enflasyonun bu yıl içinde 20'li rakamlara ulaşması hedefleniyor
Enflasyon bu yıl sonunda 20'li rakamlara, önümüzdeki dönemde de tek haneli enflasyona ulaşması hedefleniyor.
Osmangazi Köprüsü 9 yaşında
İzmit Körfezinin iki yakasını bağlayan Osmangazi Köprüsü 9 yaşında.
Yüksek hızlı trenlerle bugüne dek 100 milyon yolcu seyahat etti
Yüksek hızlı trenlerle bugüne kadar taşınan yolcu sayısı 100 milyonu geçti.
FSM Köprüsü 37 yaşında
Günlük 230 bine yakın aracın geçtiği FSM Köprüsü 37 yaşında.
Enflasyon, Haziran'da aylık bazda yüzde 1,37 oldu
Enflasyon, haziranda aylık bazda yüzde 1,37, yıllık bazda yüzde 35,05 oldu.
Zamlı memur maaşları belli oldu
Memur ve memur emeklilerinin 2025 yılının ikinci 6 ayında alacağı zamlı maaşlar ile SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin aylıklarındaki artış oranları belirlendi.
OpenAI, Google'ın yapay zekâ çiplerine yöneliyor
OpenAI, ürünlerine güç sağlamak için google'ın yapay zekâ çiplerine yöneliyor.
Arzularkabaköy Beldesinin adı "Bahçeli" olarak değiştirildi
Gümüşhane İli Merkez İlçesi'ne bağlı Arzularkabaköy Beldesi’nin adı "Bahçeli" olarak değiştirildi. Resmî Gazete'de Yayımlanan Kararla beldenin yeni ismi Bahçeli oldu.
Tarife, küresel iş dünyasını zorluyor
Tarife, fabrikalar için küresel görünümün bulanıklaşmasına yol açıyor.
Sertes Enerji ile Tumurly güçlerini birleştirdi
Sertes Enerji, 5 kıtada çalışan rüzgar türbinleri ile öne çıkan Tumurly ile önemli bir iş birliğine imza attı.
Suriye sanayisinde başlayan yeni döneme Türk üreticileri hazır
Suriye'de sanayi ve ticaret yeniden canlanırken, Türk şirketleri de bu büyük yeniden yapılanmada öncü rol üstleniyor.
İletişim Yazılım küresel projelere imza atıyor
İletişim Yazılım, TÜBİTAK 1711 desteğiyle büyük dil modeli tabanlı akıllı asistan projesi için imza attı. Hedef üretimde yapay zekâ entegrasyonu.
Prof. Dr. Baba: Gençler iş görüşmesine ‘Ben neler yaptım?’ diyerek çıkmalı
Yeditepe Üniversitesi’nden Prof. Dr. Ece Ceylan Baba: “Gençler iş görüşmesine ‘Ben neler yaptım?’ diyerek çıkmalı; iş dünyasıyla köprü şart.”
İbrahim Burkay: Zirveler Uludağ'ın kaderini değiştirecek
BTSO Başkanı İbrahim Burkay, BTSO Meclis Toplantısında aylık değerlendirmelerde bulundu.