Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Kfa Fuarcılık

Dijital Haber | İş Dünyasının Haber Merkezi - Kfa Fuarcılık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kfa Fuarcılık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu Haber

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) öncülüğünde, KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen fuar, sektörün küresel oyuncularını bir araya getirdi. Bu yıl 11 holde, toplam 200 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilen HOMETEX, 700'e yakın firmanın yenilikçi koleksiyonlarına ve ileri teknoloji ürünlerine ev sahipliği yapıyor. Fuarın açılış törenine Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve KFA Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram'ın yanı sıra çok sayıda milletvekili, oda ve borsa başkanı, ihracatçı birlik başkanları ve sektör temsilcisi katıldı. Türkiye Fuar Merkezine Dönüştü Ticaret Bakanı Ömer Bolat, HOMETEX 2025 Fuarı'nın Türkiye'nin fuarcılıkta geldiği noktayı gözler önüne serdiğini belirtti. Bolat, 32 yıldır düzenlenen HOMETEX'in 200 bin metrekarelik alanda, 11 salonda gerçekleştirildiğini ifade etti. Bakan Bolat, “Avrupa'da bilinen ev tekstili fuarları vardı ama şu anda Türkiye'miz adeta fuarcılığın merkezin konumuna geldi. Giyim, tekstil, seramik, kuyumculuk, mobilya ve halı fuarlarımız kendi içinde dünya markası haline geldi. Bu, Türkiye'nin nereden nereye geldiğinin en güzel özetidir.” dedi. Ev Tekstilinde Hedef 3 Milyar Dolar İhracat Ömer Bolat, Türkiye'nin ev tekstilinde dünyada dördüncü, Avrupa Birliği'nin tedarikçileri arasında üçüncü sırada olduğunu belirtti. Türkiye’nin ev tekstili sektörü ihracatının 2024 yılında 2,9 milyar dolara yaklaştığını belirten Ömer Bolat, 2025 yılının ilk dört ayında ise ev tekstili ihracatının %2,1 artışla 950 milyon dolara ulaştığını ve bu yılı yaklaşık 3 milyar dolar bandında tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. “Küçümsenmeyecek Bir Başarı” Ticaret Bakanı Bolat, tekstil ve hazır giyim sektörünün halı da dahil olmak üzere toplamda 32,1 milyar dolarlık ihracata sahip olduğunu, diğer yan sektörlerle birlikte bu rakamın 34,8 milyar dolara ulaştığını söyledi. Covid-19 salgını, Rusya-Ukrayna savaşı ve 6 Şubat depremlerinin etkilerine rağmen Türkiye ekonomisinin büyümeye devam ettiğini belirten Bolat, enflasyonun otuzlu rakamların ortalarına düştüğünü ve yıl sonunda yirmili rakamları görmeyi hedeflediklerini ifade etti. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Sanayimiz, ekonomimiz büyüme sürecini hamdolsun devam ettirdi. Geçen ay mart ayında sanayimizde aylıkta da yıllıkta da hissedilir bir artış sağlandı. Bugün tüketici güven endeksindeki artış açıklandı ve ihracatımız da ilk dört ayda yüzde 3,9 artış gösterdi. Hem mal ihracatımız, hizmetler ihracatımız da yüzde 7. Dünyanın bu durumuna rağmen küçümsenmeyecek bir başarıdır bu.” dedi. İhracatçılara Destekler Artıyor İşsizlik oranının son yirmi yılın en düşük seviyesi olan yüzde 7,9'a gerilediğini ve istihdamın 32,6 milyona yükseldiğini belirten Bakan Bolat, ihracatçılara verilen desteklerin önemine değindi. Ömer Bolat, Eximbank kaynaklarının artırıldığını, Türkbank'ın faaliyete geçtiğini ve ihracatçı birliklerinin kurduğu İhracat Geliştirme Şirketi (İGE) ile kefalet imkanlarının genişletildiğini söyledi. Ticaret Bakanlığı olarak 77 maddeden oluşan ihracat destekleme stratejisinin uygulandığını dile getiren Bolat, geçen yıl 24,5 milyar lira hibe destek verildiğini, bu yıl ise en az 33 milyar liralık hibe destekleri ihracatçılara vereceklerini ifade etti. Avrupa Yeşil Dönüşümüne uyum kapsamında da firmalara yeşil dönüşüm için eğitim ve danışmanlık hizmeti alan firmalara hibe destek verdiklerini ekledi. “Bu Fuar Buralara Kolay Gelmedi” BTSO ve KFA Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, HOMETEX Fuarı'nın metrekare ve katılımcı açısından dünyanın en büyük buluşma merkezlerinden biri olduğunu belirtti. Sürdürülebilirlik kavramının ete kemiğe büründüğü fuarın, sektör temsilcilerinin sadece üretmek ve satmakla kalmayıp, aynı zamanda moda, trend ve akımları belirleyen tasarım gücünün de ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini ifade etti. “Bu fuar buralara kolay gelmedi” ifadelerini kullanan İbrahim Burkay, şöyle devam etti: “Bir otel salonunda, birkaç firmanın katılımıyla başlayan bir yolculuk, bugün dünyanın en büyük buluşmalarından biri haline geldi. Sürdürülebilirlik, burada ete kemiğe bürünmüş durumda. Sektör temsilcilerimiz modayı, trendleri, tasarımı belirleyen küresel aktörler haline geldiler.” Burkay, geçen yıl 175 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladıklarını ve bu sene hedeflerinin çok daha üzerinde olduğunu söyledi. Türkiye'nin ticari diplomasisinin son 10 yılda büyük başarılara imza attığını ve Ticaret Bakanlığı'nın ortaya koyduğu vizyon ve liderliğin sektörlerin önünü açtığını vurguladı. Katma Değeri En Yüksek Sektörlerinden Biri Türkiye'nin 190'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiği ev tekstili sektörünün, kilogram başı ihracat değeri açısından da ülke ekonomisine yüksek katma değer sağladığına dikkat çeken Burkay, “Ev tekstili sektörü her ne kadar teknoloji yoğun bir alan olarak görülmese de içinde tasarımı, markayı, kaliteyi ve inovasyonu barındırıyor. Kilogram başına 8 doların üzerindeki ihracat değeriyle, Türkiye'nin en yüksek katma değerli sektörlerinden biriyiz” dedi. KFA ile Yeni Dönem Başladı Fuardaki organizasyonel başarıya da değinen Burkay, dört yıl önce fuarın yönetimini üstlenen KFA Fuarcılık’la geliştirilen vizyon sayesinde HOMETEX'in dünya ölçeğinde bir marka haline geldiğini ifade etti. Başkan Burkay, “KFA Fuarcılık, zor bir dönemde aldığı sorumluluğu başarıyla taşıdı. Bugün Türkiye'nin en güçlü fuarcılık markalarından biri haline geldi. Yakında savunma sanayinde IDEF ve yük mühendisliği fuarımız LESEXPO gibi kendi alanlarında yine dünyanın en büyük fuarları İstanbul'da KFA Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleşecek.” diye konuştu. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Temmuz ayında Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda üç farklı lokasyonda gerçekleştirilecek uluslararası savunma sanayi fuarı IDEF için hazırlıkların sürdüğünü belirtti. Başkan Burkay, konuşmasını ‘ürettiğimizi dünyayla buluşturabilmek, değere dönüştürebilmek stratejik önceliğimiz’ ifadeleriyle tamamladı. “Dünya Pazarında Saygın Bir Konumdayız” TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, HOMETEX Fuarı'nın 32 yıldır devam eden serüveninde dünyanın en önemli fuarlarından biri haline geldiğini söyledi. Bayram, Türk ev tekstili sektörünün tarihsel mirasını çağdaş üretim kabiliyetiyle birleştirerek dünya pazarlarında saygın bir konuma ulaştığını ve "Made in Türkiye" etiketinin kalite ve güvenin sembolü haline geldiğini vurguladı. Bayram, TETSİAD olarak klasik bir sivil toplum kuruluşu olmanın dışında, yeniliklere ayak uyduran ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir kurum olmayı misyon edindiklerini belirtti. Bayram, bu kapsamda geliştirdikleri hometex.org dijital platformuyla sınırları ortadan kaldırmayı ve 7/24 ürünlerini hedef kitlelere sunmayı hedeflediklerini açıkladı. Avrupa Birliği'nin 1 Ocak 2026 itibarıyla tekstil başta olmak üzere ithal edilecek tüm ürünlerde karbon ayak izinin ölçülmesini ve çevreye salınan her bir ton başına karbon vergisi salınmasını şart koştuğunu hatırlatan Hasan Hüseyin Bayram, Türkiye gibi AB ile ticaret yapan ülkelerin hızlı bir şekilde gerekli düzenlemeleri yapması gerektiğini vurguladı. İhracatta Çift Haneli Büyüme Hedefi TİM Başkanı Mustafa Gültepe ise Türkiye'nin üretimle ve ihracatla büyümek zorunda olduğunu, istihdamı da bu şekilde artırmaları gerektiğini belirtti. İhracatta ilk 4 ayda yüzde 4'lük bir artış sağlandığını ancak bunun yeterli olmadığını, yüzde 7'nin üzerinde bir artış sağlamaları gerektiğini dile getiren Gültepe, Türkiye'nin 2028'de 375 milyar dolarlık mal ihracatı ve 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi olduğunu hatırlattı. TİM Başkanı Mustafa Gültepe, ekonomi politikalarında rekabetçilikle ilgili biraz daha iyileşme olursa çift haneli ihracat artışına çok rahat ulaşacaklarını söyledi. Konuşmaların ardından BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve TETSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, Ticaret Bakanı Ömer Bolat’a hediye takdim etti. Protokol üyeleri, açılış töreninin ardından stant açan firmaları ziyaret etti. 이디 SELDİNiZ to HOME H መቤቤቶዊን Tekstil Tekstih tsen ne Textiles 내나다 HOME Ev vTekstili Textiles HomeTextiles E Home' görseli olabilir" data-visualcompletion="media-vc-image" referrerpolicy="origin-when-cross-origin" src="https://scontent.fyei5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/498988442_1132409918929034_2372903127584013773_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=1wYp60kZCz0Q7kNvwFsH-gc&_nc_oc=AdmyNXvN-hamLokyM0DTk1zyGkwnsGXHI84ltIMTNNAwcC1B2AdzU544kULm_HRdkAA&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fyei5-1.fna&_nc_gid=nboHo2psE_QiZLl93UADrw&oh=00_AfKPRGdgpk2z74PfRF7ODjgho9vj8CgmeH2aKwQAd6_AWg&oe=6834E5F8" /> Yeni İşbirliklerinin Kapıları Aralanıyor Yurt içi ve yurt dışından zincir mağazalar, perakende devleri, otel ve proje grupları, mimarlar ve iç mimarlar, tasarımcılar ve uluslararası alıcılar HOMETEX'te bir araya gelerek sektöre yön verecek iş birliklerine imza atması bekleniyor. Fuar kapsamında gerçekleştirilen alım heyetleri de firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunuyor. Fuara bu yıl da Fransa, İtalya, Hollanda, Pakistan, İspanya, ABD ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeden potansiyel alıcılar katılıyor.

Küresel fuarcılığın adresi KFA Fuarcılık önemli projeler üretiyor Haber

Küresel fuarcılığın adresi KFA Fuarcılık önemli projeler üretiyor

Türkiye ekonomisinin büyümesinin en önemli aktörlerin başında hiç şüphesiz iş dünyası temsilcilerinin üretim ve ihracattaki performansı gelmektedir. Çünkü dünyadaki gelişmeleri yakalayamayan, rakiplerini tanıyamayan ve yeni teknolojilere uyum sağlayamayan hiçbir firma, çağa ayak uyduramaz.   İşte bu noktada Bursa ekonomisinin çatı kuruluşu BTSO, Türkiye'nin ihracata dayalı kalkınma hedefi ve KOBİ'lere ihracatçı kimlik kazandırılması vizyonuyla Küresel Fuar Acentesi Projesi’ni hayata geçirdi. BTSO, bu projeyle 37 bine yakın üyesini global arenada birer oyuncu olmalarını sağlıyor.   BTSO’nun makro projelerinden birisi olan ‘Küresel Fuar Acentesi Projesi’ ile Oda üyeleri, yurt dışındaki alanında marka olan sektörel fuar ve iş gezilerine katılma imkanı yakalıyor. Firmalar, proje kapsamında Chicago’dan Dubai’ye, Milano’dan Paris’e Tokyo’dan Cape Town’a kadar sektörleriyle ilgili dünyanın dört bir yanındaki en prestijli fuarları yakından takip etme fırsatına sahip oluyor.   Proje kapsamında yaklaşık 5 bin iş dünyası temsilcisi 140’ı aşkın yakın uluslararası fuar organizasyonuyla buluştu. Her fuar, sektörün ihracatına ve katma değerli üretimine büyük güç kattı.   Küresel Fuar Acentesi Projesi aynı zamanda, firmaların rekabetçi yapılarını güçlendirmek ve yabancı şirketlerle işbirliğinin geliştirilmesi açısından da büyük önem taşıyor. Proje kapsamında yapılan yurt dışı iş gezilerimizde heyetlere uzman ekipler ve rehberler eşlik ediyor. Organizasyon kapsamında fuar ziyaretlerinin yanı sıra yapılan ikili iş görüşmeleri, Ülke Raporları – Sektörel Raporlar – Pazar Araştırmaları, kurum ve firma ziyaretleri ile (üretim alanı, teknopark, sektörel dernek, ticaret ve/veya sanayi odası, işadamları birliği vb.) Bursalı firmalar yeni işbirliklerinin temellerini atıyor.   Küresel Fuar Acentesi ile sektörlerindeki gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip etme fırsatı bulan firmalar KOSGEB’in mali desteklerinden de faydalanabiliyor.

Başarılı geçen JunioShow'a BTSO, KFA, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB imzası Haber

Başarılı geçen JunioShow'a BTSO, KFA, BEKSİAD, UTİB ve UHKİB imzası

Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün kalbi Junioshow Bursa Uluslarası Bebe, Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı’nda atıyor. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından KFA Fuarcılık organizasyonunda BEKSİAD, UTİB ve UHKİB iş birliğiyle düzenlenen bebe çocuk sektörünün dünyaya açılan kapısı Junioshow’a 4 kıtadan 70’den fazla ülkeden 1.000’e yakın yabancı alıcı Bursalı firmalarla buluştu. Türkiye’de bebe ve çocuk konfeksiyonu üretiminin yaklaşık yüzde 60’ını tek başına karşılayan Bursa’da sektörün en önemli buluşması Junioshow Fuarı kapılarını açtı. 11-14 Ocak 2023 tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırlayacak fuar, Bursa Uluslararası Fuar Merkezi’nde gerçekleştiriliyor. Bursa’da yılın ilk fuarı olan Junioshow’da, 12 bin metrekarelik alanda 4 ayrı salonda 160’tan fazla firma stant açtı. Sektörün ihracat hacmine güç katan fuarın ilk gününde Bursa Valisi Yakup Canbolat, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Osmangazi Belediye Başkanı Mustafa Dündar, BTSO Yönetim Kurulu ve Meclis Divan Üyeleri ile kent protokolü stant açan firmaları ziyaret etti. “Fuar Oldukça Etkileyici ve Güzel” Bursa Valisi Yakup Canbolat, Junioshow Fuarı’ndan hem sanayicinin hem üreticinin memnun olduğunu söyledi. Fuarın düzenlenmesinde emeği geçen BTSO, KFA Fuarcılık ve BEKSİAD’a  teşekkür eden Vali Canbolat, “Oldukça başarılı bir fuar hazırlandığını görüyoruz. Dizayn çok güzel ve ürünler çok etkileyici. Katılımcılar çok iyi hazırlanmışlar. Gördüğümüz kadarıyla fuardaki sanayicimiz memnun. BTSO, KFA Fuarcılık, BEKİSAD ve emeği geçen bütün kurumları tebrik ediyorum.” dedi. ‘Bebe Konfeksiyonunda Bursa’nın Önemli Altyapısı Var’ Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Bursa’nın önemli bir fuar organizasyonuna imza attığını ifade ederek, “Bursa, önemli bir sanayi şehri ve her geçen gün de aktivitesini yükselten bir şehir. Özellikle bebe konfeksiyon noktasında da Bursa’nın çok önemli bir altyapısı var. Çok güzel hazırlanmış bir fuar. Yeni bir konsept ile KFA Fuarcılık tarafından iyi bir fuar hazırlanmış. Çok daha güzel başarılara bebe sektöründe olan sanayicilerimizin imza atacağına yürekten inanıyorum. Ekonomi anlamında hem Bursa özelinde hem ülke genelinde daha güzel sonuçlar vereceğinin de işaretini buradan aldık.” diye konuştu. 70 Ülkeden 1.000’e Yakın Alıcı BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörünün nabzının attığı fuarın sektörün ihracatına önemli bir katkı sağladığını söyledi. Fuarda 70’den fazla ülkeden 1.000’e yakın yabancı yabancı alıcının Bursalı firmalarla buluştuğunu ifade eden İsmail Kuş, “2013 yılında çıktığımız yolculukta bu sene farklı bir konsept ile verimli bir fuar programını gerçekleştiriyoruz. Junioshow Fuarı sektörde adeta bebe ve çocuk giyim haftası etkinliği şekline dönüşüyor. Güzel bir katılım var. Özellikle yurt dışından ciddi alım heyetlerini ağırlıyoruz. Yerli ve yabancı 20 bin civarında iş insanını bu fuarda inşallah misafir edeceğiz. Katkı sağlayan herkese teşekkür ediyorum.” “KFA Fuarcılık ile İlkleri Yaşıyoruz” BEKSİAD Başkanı Ömer Yıldız, yabancı katılımcıların fuara oldukça yoğun ilgi gösterdiğinin altını çizdi. KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen fuarın sektörün yıla daha güçlü başlamasını sağladığını belirten Yıldız, “Junioshow ilklerin yaşandığı bir fuar. Bu fuarımızı BTSO iştiraki KFA Fuarcılık ile birlikte gerçekleştiriyoruz. Coşkulu bir ortam var. Katılımcılar gördüğümüz kadarıyla gayet memnun. Yabancı müşterilerin ilgi alakası gayet güzel. Fuarın bitişinde de herkesin memnun olduğu, katılımcıların, gelen müşterilerin aradığını bulduğu bir fuar olmasını diliyorum.” Yeni Nesil Bir Fuarcılık Vizyonu Junioshow kapsamında kurgulanan trend alanları ile bebe ve çocuk modasındaki yeni trend ürünler de görücüye çıktı. 50’yi aşkın firmanın hazırlamış olduğu 360 ürün ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Alanında uzman isimlerin yer alacağı seminerler ile yenilikçi, akıllı ve sürdürülebilir üretim için farklı bakış açıları fuarda ele alınacak. Fuar kapsamında ‘Çocuk Modasında En Güncel Yaklaşımlar’, ‘Renklerin Psikolojisi’, ‘Yenilikçi, Akıllı ve Sürdürülebilir Ürün Kullanımı ve Çocuk Modasında Yeniden Düşünmek, Üretmek ve Kullanmak’, ‘Markaların Dijital Görünürlüğü, Çocukların Giyim Seçimlerini Ne Kadar Etkiliyor’ ve ‘Bebe ve Çocuk Giyiminde Yeni Pazarlar ve Yeni Ufuklar’ başlıklarında seminerler gerçekleştiriliyor. Bunların yanı sıra açık diyalog alanlarıyla birlikte Junioshow, Bursa’da yeni nesil bir fuar deneyimini ziyaretçileriyle buluşturuyor. Junio Fashion Show Defilesi Fuar kapsamında Junio Fashion Show defilesi ile de sektör temsilcisi 8 firma, İlkbahar-Yaz kreasyonlarını görücüye çıkardı. Düzenlenen açılış defilelerinde, çocukların performansları ile firmaların yeni kreasyonları katılımcılardan büyük beğeni topladı. Fuar kapsamında bu yıl 5. kez düzenlenen ‘Genç Tasarımcılar Tasarım Yarışması' ödülleri de sahiplerini buldu. Bebe ve çocuk konfeksiyonu İlkbahar – Yaz ürünlerinin görücüye çıktığı fuar, 14 Ocak 2023 Cumartesi günü saat 17.00’a kadar ziyaretçilerini ağırlayacak. BTSO

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.