Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Fuarlar

Dijital Haber | İş Dünyasının Haber Merkezi - Fuarlar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Fuarlar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

IDEF 2025 22 Temmuz'da kapılarını açacak Haber

IDEF 2025 22 Temmuz'da kapılarını açacak

IDEF 2025, Milli Savunma Bakanlığı ev sahipliğinde, Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı destekleriyle, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı yönetim ve sorumluluğunda, KFA Fuarcılık AŞ organizatörlüğünde 22-27 Temmuz tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenecek. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Haluk Görgün, her coğrafyadan katılımcı ve profesyonel ziyaretçiyi buluşturacak olan IDEF 2025'e ilişkin X hesabından açıklamada bulundu. Türk savunma sanayisinin geldiği seviyeyi dünyanın her noktasından katılım sağlayacak ziyaretçilerle buluşturacakları IDEF 2025 için hazırlıkların tüm hızıyla devam ettiğini belirten Görgün, bu yıl yepyeni bir vizyon ve güçlü bir organizasyonla fuarı çok daha kapsamlı bir yapıya kavuşturduklarını ifade etti. Görgün, önceki yıllardan farklı olarak IDEF'in bu yıl daha dinamik, daha kapsayıcı ve çok daha etkili bir platform olarak hayata geçirileceğini vurgulayarak, "Hedefimiz yalnızca bir fuar düzenlemek değil Türkiye'nin savunma sanayisindeki kararlılığını ve yetkinliğini küresel ölçekte bir kez daha güçlü bir biçimde ortaya koymak olacak. Bu büyük hedef doğrultusunda fuar süresini 4 günden 6 güne çıkardığımızı duyurmak istiyorum." değerlendirmesinde bulundu. "26 ve 27 Temmuz tarihlerini halka açık olacak şekilde planladık" Fuarın ilk 4 gününün her zaman olduğu gibi üst düzey resmi heyetlerin, savunma sanayisi profesyonellerinin, yerli ve uluslararası firmaların yoğun işbirliklerine ev sahipliği yapacağını aktaran Görgün, geri kalan 2 günü, 26 ve 27 Temmuz tarihlerini profesyonellerle birlikte halka da açık olacak şekilde planladıklarını kaydetti. Görgün, IDEF mobil uygulaması üzerinden kayıtlarını tamamlayan vatandaşların, Türkiye'nin savunma sanayisinde geldiği noktayı doğrudan yerinde gözlemleyebileceğini, geliştirilen yerli ve milli sistemleri yakından tanıma fırsatı bulacağını belirterek, şu ifadeleri kullandı: "Bu yenilikle birlikte IDEF sadece sektörümüzle sınırlı kalmayacak, halkımızla buluşan ve Türkiye Yüzyılı vizyonunu yansıtan bir etkinliğe dönüşmüş olacak. Ülkemizin savunma sanayisi alanında attığı büyük adımları ve ortaya koyduğu yüksek teknolojiyi yakından görmek için IDEF 2025'e katılmak isteyen vatandaşlarımızı kontenjanımız dahilinde kayıtlarını yaparak fuarımıza katılmaya davet ediyorum. IDEF 2025'te görüşmek üzere."

Otomotivcilerden Automechanika fuarına yoğun ilgi Haber

Otomotivcilerden Automechanika fuarına yoğun ilgi

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği'nin (OİB) desteklediği ve sektöründe dünyanın en önemli fuarlarından olan Automechanika İstanbul, Türkiye ve dünyadan otomotiv firmaları yeni iş ve proje bağlantıları için buluşturdu. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde 12-15 Haziran tarihleri arasında düzenlenen Automechanika İstanbul Fuarı’na yaklaşık 676'sı Türkiye'den olmak üzere 1.500 firma katılıyor. Çelik: “Tüm tedarik zincirimiz için güçlü iş bağlantıları sunuyor” OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik “Otomotiv satış sonrası değer zincirinin tamamını bir araya getiren ender fuarlardan biri olan Automechanika, sektörümüzdeki en son yenilikleri keşfetmek, yeni iş bağlantıları kurmak, distribütörlük ve bayilik fırsatlarını değerlendirmek ve pazardaki güncel eğilimleri takip etmek için eşsiz bir platform sunuyor. Automechanika’nın bu yıl da üretim, dağıtım, bakım ve onarım da dahil olmak üzere tüm tedarik zincirimiz için güçlü iş bağlantıları ve en güncel teknolojik bilgi alışverişi sağlayacağına inanıyoruz” dedi. Etkinlik alanlarında en yeni trendler sergilenecek Automechanika Fuarında parça ve sistemlerden elektronik ve bağlanabilirlik çözümlerine, aksesuar ve özelleştirmeden arıza tespit ve onarıma ve otonom sürüşten mobilite servislerine kadar çok sayıda ürün grubunda en son teknolojik yenilikler sergileniyor. Otomotiv tedarik sanayii, üreticiler, distribütörler, yedek parça satıcıları, tamir atölyeleri, servis istasyonları, filo yöneticileri ve otomotiv tutkunları gibi geniş bir hedef kitleye hitap eden fuarın on binlerce ziyaretçiye ev sahipliği yapması bekleniyor. Fuarda Automechanika Academy, Innovation 4 Mobility ve Detaling Arena alanlarında dünyanın farklı ülkelerinden gelen katıl ımcılara Türk otomotiv endüstrisinin satış sonrası endüstrisindeki gücünü yansıtan etkinlikler ve konferanslar düzenlenecek. Bu kapsamda Academy alanında fuar süresi boyunca sektördeki son gelişmeler, trendler ve teknolojilere yönelik bilgi vermek amacıyla çeşitli panel ve konferanslar düzenlenecek. Innovation4 Mobility deneyim alanında elektrikli araçların bakım ve onarımına yönelik son teknolojileri içeren uygulamalar yapılacak. Yine Detailing Arena’da ise araç kaplama ve cam filmi kaplamaları yapılacak ve yarışmalar düzenlenecek. Ayrıca Premium etkinlik alanında da üniversite öğrenci kulüpleri tarafından geliştirilen teknolojiler ve araçlar sergilenecek.

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu Haber

Hometex 2025 Fuarı ev tekstilinde dünyayı buluşturdu

Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği (TETSİAD) öncülüğünde, KFA Fuarcılık organizasyonuyla düzenlenen fuar, sektörün küresel oyuncularını bir araya getirdi. Bu yıl 11 holde, toplam 200 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilen HOMETEX, 700'e yakın firmanın yenilikçi koleksiyonlarına ve ileri teknoloji ürünlerine ev sahipliği yapıyor. Fuarın açılış törenine Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve KFA Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram'ın yanı sıra çok sayıda milletvekili, oda ve borsa başkanı, ihracatçı birlik başkanları ve sektör temsilcisi katıldı. Türkiye Fuar Merkezine Dönüştü Ticaret Bakanı Ömer Bolat, HOMETEX 2025 Fuarı'nın Türkiye'nin fuarcılıkta geldiği noktayı gözler önüne serdiğini belirtti. Bolat, 32 yıldır düzenlenen HOMETEX'in 200 bin metrekarelik alanda, 11 salonda gerçekleştirildiğini ifade etti. Bakan Bolat, “Avrupa'da bilinen ev tekstili fuarları vardı ama şu anda Türkiye'miz adeta fuarcılığın merkezin konumuna geldi. Giyim, tekstil, seramik, kuyumculuk, mobilya ve halı fuarlarımız kendi içinde dünya markası haline geldi. Bu, Türkiye'nin nereden nereye geldiğinin en güzel özetidir.” dedi. Ev Tekstilinde Hedef 3 Milyar Dolar İhracat Ömer Bolat, Türkiye'nin ev tekstilinde dünyada dördüncü, Avrupa Birliği'nin tedarikçileri arasında üçüncü sırada olduğunu belirtti. Türkiye’nin ev tekstili sektörü ihracatının 2024 yılında 2,9 milyar dolara yaklaştığını belirten Ömer Bolat, 2025 yılının ilk dört ayında ise ev tekstili ihracatının %2,1 artışla 950 milyon dolara ulaştığını ve bu yılı yaklaşık 3 milyar dolar bandında tamamlamayı hedeflediklerini ifade etti. “Küçümsenmeyecek Bir Başarı” Ticaret Bakanı Bolat, tekstil ve hazır giyim sektörünün halı da dahil olmak üzere toplamda 32,1 milyar dolarlık ihracata sahip olduğunu, diğer yan sektörlerle birlikte bu rakamın 34,8 milyar dolara ulaştığını söyledi. Covid-19 salgını, Rusya-Ukrayna savaşı ve 6 Şubat depremlerinin etkilerine rağmen Türkiye ekonomisinin büyümeye devam ettiğini belirten Bolat, enflasyonun otuzlu rakamların ortalarına düştüğünü ve yıl sonunda yirmili rakamları görmeyi hedeflediklerini ifade etti. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, “Sanayimiz, ekonomimiz büyüme sürecini hamdolsun devam ettirdi. Geçen ay mart ayında sanayimizde aylıkta da yıllıkta da hissedilir bir artış sağlandı. Bugün tüketici güven endeksindeki artış açıklandı ve ihracatımız da ilk dört ayda yüzde 3,9 artış gösterdi. Hem mal ihracatımız, hizmetler ihracatımız da yüzde 7. Dünyanın bu durumuna rağmen küçümsenmeyecek bir başarıdır bu.” dedi. İhracatçılara Destekler Artıyor İşsizlik oranının son yirmi yılın en düşük seviyesi olan yüzde 7,9'a gerilediğini ve istihdamın 32,6 milyona yükseldiğini belirten Bakan Bolat, ihracatçılara verilen desteklerin önemine değindi. Ömer Bolat, Eximbank kaynaklarının artırıldığını, Türkbank'ın faaliyete geçtiğini ve ihracatçı birliklerinin kurduğu İhracat Geliştirme Şirketi (İGE) ile kefalet imkanlarının genişletildiğini söyledi. Ticaret Bakanlığı olarak 77 maddeden oluşan ihracat destekleme stratejisinin uygulandığını dile getiren Bolat, geçen yıl 24,5 milyar lira hibe destek verildiğini, bu yıl ise en az 33 milyar liralık hibe destekleri ihracatçılara vereceklerini ifade etti. Avrupa Yeşil Dönüşümüne uyum kapsamında da firmalara yeşil dönüşüm için eğitim ve danışmanlık hizmeti alan firmalara hibe destek verdiklerini ekledi. “Bu Fuar Buralara Kolay Gelmedi” BTSO ve KFA Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, HOMETEX Fuarı'nın metrekare ve katılımcı açısından dünyanın en büyük buluşma merkezlerinden biri olduğunu belirtti. Sürdürülebilirlik kavramının ete kemiğe büründüğü fuarın, sektör temsilcilerinin sadece üretmek ve satmakla kalmayıp, aynı zamanda moda, trend ve akımları belirleyen tasarım gücünün de ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini ifade etti. “Bu fuar buralara kolay gelmedi” ifadelerini kullanan İbrahim Burkay, şöyle devam etti: “Bir otel salonunda, birkaç firmanın katılımıyla başlayan bir yolculuk, bugün dünyanın en büyük buluşmalarından biri haline geldi. Sürdürülebilirlik, burada ete kemiğe bürünmüş durumda. Sektör temsilcilerimiz modayı, trendleri, tasarımı belirleyen küresel aktörler haline geldiler.” Burkay, geçen yıl 175 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladıklarını ve bu sene hedeflerinin çok daha üzerinde olduğunu söyledi. Türkiye'nin ticari diplomasisinin son 10 yılda büyük başarılara imza attığını ve Ticaret Bakanlığı'nın ortaya koyduğu vizyon ve liderliğin sektörlerin önünü açtığını vurguladı. Katma Değeri En Yüksek Sektörlerinden Biri Türkiye'nin 190'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştirdiği ev tekstili sektörünün, kilogram başı ihracat değeri açısından da ülke ekonomisine yüksek katma değer sağladığına dikkat çeken Burkay, “Ev tekstili sektörü her ne kadar teknoloji yoğun bir alan olarak görülmese de içinde tasarımı, markayı, kaliteyi ve inovasyonu barındırıyor. Kilogram başına 8 doların üzerindeki ihracat değeriyle, Türkiye'nin en yüksek katma değerli sektörlerinden biriyiz” dedi. KFA ile Yeni Dönem Başladı Fuardaki organizasyonel başarıya da değinen Burkay, dört yıl önce fuarın yönetimini üstlenen KFA Fuarcılık’la geliştirilen vizyon sayesinde HOMETEX'in dünya ölçeğinde bir marka haline geldiğini ifade etti. Başkan Burkay, “KFA Fuarcılık, zor bir dönemde aldığı sorumluluğu başarıyla taşıdı. Bugün Türkiye'nin en güçlü fuarcılık markalarından biri haline geldi. Yakında savunma sanayinde IDEF ve yük mühendisliği fuarımız LESEXPO gibi kendi alanlarında yine dünyanın en büyük fuarları İstanbul'da KFA Fuarcılık organizasyonuyla gerçekleşecek.” diye konuştu. BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Temmuz ayında Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı ve Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda üç farklı lokasyonda gerçekleştirilecek uluslararası savunma sanayi fuarı IDEF için hazırlıkların sürdüğünü belirtti. Başkan Burkay, konuşmasını ‘ürettiğimizi dünyayla buluşturabilmek, değere dönüştürebilmek stratejik önceliğimiz’ ifadeleriyle tamamladı. “Dünya Pazarında Saygın Bir Konumdayız” TETSİAD Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, HOMETEX Fuarı'nın 32 yıldır devam eden serüveninde dünyanın en önemli fuarlarından biri haline geldiğini söyledi. Bayram, Türk ev tekstili sektörünün tarihsel mirasını çağdaş üretim kabiliyetiyle birleştirerek dünya pazarlarında saygın bir konuma ulaştığını ve "Made in Türkiye" etiketinin kalite ve güvenin sembolü haline geldiğini vurguladı. Bayram, TETSİAD olarak klasik bir sivil toplum kuruluşu olmanın dışında, yeniliklere ayak uyduran ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden bir kurum olmayı misyon edindiklerini belirtti. Bayram, bu kapsamda geliştirdikleri hometex.org dijital platformuyla sınırları ortadan kaldırmayı ve 7/24 ürünlerini hedef kitlelere sunmayı hedeflediklerini açıkladı. Avrupa Birliği'nin 1 Ocak 2026 itibarıyla tekstil başta olmak üzere ithal edilecek tüm ürünlerde karbon ayak izinin ölçülmesini ve çevreye salınan her bir ton başına karbon vergisi salınmasını şart koştuğunu hatırlatan Hasan Hüseyin Bayram, Türkiye gibi AB ile ticaret yapan ülkelerin hızlı bir şekilde gerekli düzenlemeleri yapması gerektiğini vurguladı. İhracatta Çift Haneli Büyüme Hedefi TİM Başkanı Mustafa Gültepe ise Türkiye'nin üretimle ve ihracatla büyümek zorunda olduğunu, istihdamı da bu şekilde artırmaları gerektiğini belirtti. İhracatta ilk 4 ayda yüzde 4'lük bir artış sağlandığını ancak bunun yeterli olmadığını, yüzde 7'nin üzerinde bir artış sağlamaları gerektiğini dile getiren Gültepe, Türkiye'nin 2028'de 375 milyar dolarlık mal ihracatı ve 200 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefi olduğunu hatırlattı. TİM Başkanı Mustafa Gültepe, ekonomi politikalarında rekabetçilikle ilgili biraz daha iyileşme olursa çift haneli ihracat artışına çok rahat ulaşacaklarını söyledi. Konuşmaların ardından BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay ve TETSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hüseyin Bayram, Ticaret Bakanı Ömer Bolat’a hediye takdim etti. Protokol üyeleri, açılış töreninin ardından stant açan firmaları ziyaret etti. 이디 SELDİNiZ to HOME H መቤቤቶዊን Tekstil Tekstih tsen ne Textiles 내나다 HOME Ev vTekstili Textiles HomeTextiles E Home' görseli olabilir" data-visualcompletion="media-vc-image" referrerpolicy="origin-when-cross-origin" src="https://scontent.fyei5-1.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/498988442_1132409918929034_2372903127584013773_n.jpg?_nc_cat=101&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=1wYp60kZCz0Q7kNvwFsH-gc&_nc_oc=AdmyNXvN-hamLokyM0DTk1zyGkwnsGXHI84ltIMTNNAwcC1B2AdzU544kULm_HRdkAA&_nc_zt=23&_nc_ht=scontent.fyei5-1.fna&_nc_gid=nboHo2psE_QiZLl93UADrw&oh=00_AfKPRGdgpk2z74PfRF7ODjgho9vj8CgmeH2aKwQAd6_AWg&oe=6834E5F8" /> Yeni İşbirliklerinin Kapıları Aralanıyor Yurt içi ve yurt dışından zincir mağazalar, perakende devleri, otel ve proje grupları, mimarlar ve iç mimarlar, tasarımcılar ve uluslararası alıcılar HOMETEX'te bir araya gelerek sektöre yön verecek iş birliklerine imza atması bekleniyor. Fuar kapsamında gerçekleştirilen alım heyetleri de firmalara yeni ihracat ve iş birliği imkanları sunuyor. Fuara bu yıl da Fransa, İtalya, Hollanda, Pakistan, İspanya, ABD ve Türk Cumhuriyetleri başta olmak üzere çok sayıda ülkeden potansiyel alıcılar katılıyor.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.