Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aleksander Popovskiy, "Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor." dedi.
Haber Giriş Tarihi: 23.10.2024 11:53
Haber Güncellenme Tarihi: 23.10.2024 12:24
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Anadolu Ajansı AA muhabirinin sorularını cevaplayan Yandex Search Türkiye CEO'su Aleksander Popovskiy Türkiye planlarını anlattı.
Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Yandex Search Türkiye CEO'su Popovskiy, ilk 3 yıl içinde, Yandex Türkiye'de dijital sektörde yüzlerce yeni istihdam yaratmayı, teknolojilerini geliştirme, yerelleştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarını hızlandırmayı, donanım satın alarak altyapı inşasına odaklanacaklarına dikkati çekti.
Popovskiy, "Ayrıca, yatırımımızın bir parçası olarak da kullanıcıların kişisel verilerinin Türkiye sınırları içinde depolanmasını sağlayacağız." ifadesini kullandı.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet veren bir şirket olarak, uzun süredir Türkiye'nin güvenilir bir iş ortağı olduğunu düşündüklerini dile getiren Popovskiy, Türkiye'de, Yandex Arama, Haritalar ve Navigasyon hizmetlerinin, AdTech çözümlerinin oldukça popüler ve çok sayıda kişi tarafından kullanıldığı vurguladı.
Türkiye'nin, kendileri için odak bölgesi olmaya devam ettiğinin altını çizen Popovskiy, şunları kaydetti:
"Ancak bu odak, sadece bizim pazardaki varlığımızla ilgili değil. Ana odak noktamız, hizmet verdiğimiz kitlelere daha fazla değer katmak ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına dayalı fayda sağlamak. İşte burada bir fırsat olduğunu görüyoruz. Küresel şirketlerin birçok ürünü ve çözümü, yerel pazarlarda sunulurken bile hala küresel bir kitleye hitap ediyor ancak, biz, tam anlamıyla yerelleştirmeye inanıyoruz ve Yandex Türkiye'yi haklı olarak Türk BT topluluğuna ait bir şirket olarak geliştirmeyi hedefliyoruz."
Popovskiy, bu yaklaşımı, tasarımdan tanıtıma ve sonrasına kadar tüm geliştirme süreçlerinde benimsediklerini dile getirerek, bunun da sadece dil ile ilgili mesele olarak değil, aynı zamanda yerel kullanıcılara faydalı meselesi olarak gördüklerini aktardı.
Türkiye'ye sunacakları yeni üründen söz eden Popovskiy, "Yakın dönemde, Türkiye pazarı için özel olarak geliştirilen, yapay zeka odaklı yeni bir arama motoru ürününü piyasaya sunacağız. Bu ürünün, internet aramalarında önemli bir verimlilik sağlayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki birkaç ay içinde duyurulacak olan bu ürün, yerel pazar ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabilmesi için ciddi yatırımlar gerektiriyor." şeklinde konuştu.
Yerel girişimler ve yerel teknoloji şirketleriyle ortak projeler noktasında da çalışmalarının mevcut olduğunu ve devam ettiğini söyleyen Popovskiy, dijital reklam ürünlerinin bir süredir yerel işletmelerin büyümesine katkı sağladığını belirtti.
Popovskiy, 2024'ün başında, işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik özelleştirilebilir haritalama, coğrafi ve navigasyon çözümleri sunan Yandex Haritalar API'ını piyasaya sunduklarına işaret ederek, şu açıklamalarda bulundu:
"Şu anda bu hizmetlerimizden 300'den fazla Türk işletmesi faydalanıyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde, yeni girişimler için Bulut, Hava Durumu API'si, Haritalar API'si ve Reklamlar dahil olmak üzere B2B hizmetlerimize ücretsiz erişim sağlayan özel bir girişim programı başlattık. Bu tamamen ücretsiz olan programa 40'tan fazla Türk girişimi şimdiden katıldı. Yerel işletmelere sunduğumuz B2B çözümlerimizin fayda sağladığını görmekten çok memnunuz ve bu yöndeki çalışmalarımızı kesinlikle sürdürmeyi amaçlıyoruz."
Türkiye'nin iyi bir dijital pazara sahip olduğuna değinen Popovskiy, "Ekonomi büyüyor ancak bununla beraber zorluklar yok değil. Diğer yandan da Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor. Gerçekleştireceğimiz bu yatırımla, yüzlerce yeni istihdamdan sağlayacak ve dijital reklamcılık, makine öğrenimi, yüksek kapasiteli sistemler ve yapay zeka (Al) dahil olmak üzere bu sektördeki uzmanların gelişimine destek olarak Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
Popovskiy, ana odak noktalarından birinin de belirli bir ülkenin kullanıcılarının spesifik taleplerine uygun çözümler sunmaları olduğunu vurguladı.
Bu doğrultuda, "hiper yerel" ürünler geliştirdiklerinin bilgisini paylaşan Popovskiy, "Teknolojilerimizi ve yapay zeka alanındaki en son kazanımlarımızı yeni bir konuma entegre ederken yalnızca yerel dili dikkate almakla kalmıyoruz, aynı zamanda o ülkenin kültürel dinamiklerini ve kullanıcıların bireysel ihtiyaçlarını da göz önünde bulunduruyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Popovskiy, bu yatırımla uzun vadeli planlarının, Yandex olarak Türkiye'nin sadık bir iş ortağı ve iyi bir dostu olarak kalmaya devam etmek olduğunu belirterek, daha gelişmiş teknolojik çözümler sunmayı ve mevcut olanları daha da geliştirmeyi sürdüreceklerini vurguladı.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Popovskiy, Yandex'in yatırım ve dijitalde istihdam haberini duyurdu
Yandex Search Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Aleksander Popovskiy, "Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor." dedi.
Anadolu Ajansı AA muhabirinin sorularını cevaplayan Yandex Search Türkiye CEO'su Aleksander Popovskiy Türkiye planlarını anlattı.
Yandex, bilgi teknolojisi ürünlerini yerelleştirmek ve Türkiye'deki erişimini genişletmek için 400 milyon dolar yatırım yapmayı planlıyor.
Yandex Search Türkiye CEO'su Popovskiy, ilk 3 yıl içinde, Yandex Türkiye'de dijital sektörde yüzlerce yeni istihdam yaratmayı, teknolojilerini geliştirme, yerelleştirme ve yaygınlaştırma çalışmalarını hızlandırmayı, donanım satın alarak altyapı inşasına odaklanacaklarına dikkati çekti.
Popovskiy, "Ayrıca, yatırımımızın bir parçası olarak da kullanıcıların kişisel verilerinin Türkiye sınırları içinde depolanmasını sağlayacağız." ifadesini kullandı.
Milyonlarca kullanıcıya hizmet veren bir şirket olarak, uzun süredir Türkiye'nin güvenilir bir iş ortağı olduğunu düşündüklerini dile getiren Popovskiy, Türkiye'de, Yandex Arama, Haritalar ve Navigasyon hizmetlerinin, AdTech çözümlerinin oldukça popüler ve çok sayıda kişi tarafından kullanıldığı vurguladı.
Türkiye'nin, kendileri için odak bölgesi olmaya devam ettiğinin altını çizen Popovskiy, şunları kaydetti:
"Ancak bu odak, sadece bizim pazardaki varlığımızla ilgili değil. Ana odak noktamız, hizmet verdiğimiz kitlelere daha fazla değer katmak ve kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına dayalı fayda sağlamak. İşte burada bir fırsat olduğunu görüyoruz. Küresel şirketlerin birçok ürünü ve çözümü, yerel pazarlarda sunulurken bile hala küresel bir kitleye hitap ediyor ancak, biz, tam anlamıyla yerelleştirmeye inanıyoruz ve Yandex Türkiye'yi haklı olarak Türk BT topluluğuna ait bir şirket olarak geliştirmeyi hedefliyoruz."
Popovskiy, bu yaklaşımı, tasarımdan tanıtıma ve sonrasına kadar tüm geliştirme süreçlerinde benimsediklerini dile getirerek, bunun da sadece dil ile ilgili mesele olarak değil, aynı zamanda yerel kullanıcılara faydalı meselesi olarak gördüklerini aktardı.
Türkiye'ye sunacakları yeni üründen söz eden Popovskiy, "Yakın dönemde, Türkiye pazarı için özel olarak geliştirilen, yapay zeka odaklı yeni bir arama motoru ürününü piyasaya sunacağız. Bu ürünün, internet aramalarında önemli bir verimlilik sağlayacağını düşünüyoruz. Önümüzdeki birkaç ay içinde duyurulacak olan bu ürün, yerel pazar ihtiyaçlarına tam olarak uyum sağlayabilmesi için ciddi yatırımlar gerektiriyor." şeklinde konuştu.
"Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz"
Yerel girişimler ve yerel teknoloji şirketleriyle ortak projeler noktasında da çalışmalarının mevcut olduğunu ve devam ettiğini söyleyen Popovskiy, dijital reklam ürünlerinin bir süredir yerel işletmelerin büyümesine katkı sağladığını belirtti.
Popovskiy, 2024'ün başında, işletmelerin ihtiyaçlarına yönelik özelleştirilebilir haritalama, coğrafi ve navigasyon çözümleri sunan Yandex Haritalar API'ını piyasaya sunduklarına işaret ederek, şu açıklamalarda bulundu:
"Şu anda bu hizmetlerimizden 300'den fazla Türk işletmesi faydalanıyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde, yeni girişimler için Bulut, Hava Durumu API'si, Haritalar API'si ve Reklamlar dahil olmak üzere B2B hizmetlerimize ücretsiz erişim sağlayan özel bir girişim programı başlattık. Bu tamamen ücretsiz olan programa 40'tan fazla Türk girişimi şimdiden katıldı. Yerel işletmelere sunduğumuz B2B çözümlerimizin fayda sağladığını görmekten çok memnunuz ve bu yöndeki çalışmalarımızı kesinlikle sürdürmeyi amaçlıyoruz."
Türkiye'nin iyi bir dijital pazara sahip olduğuna değinen Popovskiy, "Ekonomi büyüyor ancak bununla beraber zorluklar yok değil. Diğer yandan da Türkiye, en yüksek internet kullanımına sahip ülkeler arasında ilk 10'da yer alıyor. Gerçekleştireceğimiz bu yatırımla, yüzlerce yeni istihdamdan sağlayacak ve dijital reklamcılık, makine öğrenimi, yüksek kapasiteli sistemler ve yapay zeka (Al) dahil olmak üzere bu sektördeki uzmanların gelişimine destek olarak Türkiye'nin dijital ekonomisine fayda sağlayacağımıza inanıyoruz." diye konuştu.
Popovskiy, ana odak noktalarından birinin de belirli bir ülkenin kullanıcılarının spesifik taleplerine uygun çözümler sunmaları olduğunu vurguladı.
Bu doğrultuda, "hiper yerel" ürünler geliştirdiklerinin bilgisini paylaşan Popovskiy, "Teknolojilerimizi ve yapay zeka alanındaki en son kazanımlarımızı yeni bir konuma entegre ederken yalnızca yerel dili dikkate almakla kalmıyoruz, aynı zamanda o ülkenin kültürel dinamiklerini ve kullanıcıların bireysel ihtiyaçlarını da göz önünde bulunduruyoruz." değerlendirmesinde bulundu.
Popovskiy, bu yatırımla uzun vadeli planlarının, Yandex olarak Türkiye'nin sadık bir iş ortağı ve iyi bir dostu olarak kalmaya devam etmek olduğunu belirterek, daha gelişmiş teknolojik çözümler sunmayı ve mevcut olanları daha da geliştirmeyi sürdüreceklerini vurguladı.
Haftanın popüler haberleri
Solmaz İşeri, Politeknik Finans Müdürü olarak atandı
Politeknik Metal Sanayii Finans Müdürlüğüne Solmaz İşeri atandı.
Günseli Özen: Cİ neden önemli, Turuncu Etiket neden gerekli?
Tarım Bakanlığı, Turuncu Etiketli Cİ ürünler için harekete geçti.
Türk Telekom, varlık kiralama şirketi kuracak
Türk Telekomünikasyon AŞ, anonim şirket statüsünde varlık kiralama şirketi kurulmasına karar verdi.
Zeyyad Derya Akçer, Burçelik Genel Müdürü oldu
Burçelik, şirketin Genel Müdürlük görevine Zeyyad Derya Akçer'in atandığını duyurdu.
Reklam Kurulu aldatıcı reklamlara geçit vermiyor
Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu 2025 ilk yarıyılda aldatıcı reklamlara geçit vermedi
Küresel alışveriş uygulamaları sahilleri ele geçirdi
TÜİK ve Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, yaz aylarında otobüs, tren ve uçak yolculuklarında %35'in üzerinde artış yaşanırken, bu kitlesel hareketlilik dijital pazarlama dünyasında yeni stratejileri zorunlu kılıyor.
Seyhan Koçak, Zirvede Kadın Var etkinliği düzenliyor
“ZİRVEDE KADIN VAR!”, Toltek Koçluk Eğitim ve Danışmanlık Kurucusu Seyhan Koçak’ın yıllara yayılan birikiminin ve vizyonunun somut bir yansıması olarak hayata geçiyor.
Treasy, 1.1 milyon dolar yatırım aldı
Treasy, Apy Ventures liderliğinde 1.1 milyon dolar yatırım aldı.
OpenAI, Google Chrome'a rakip web tarayıcısı yayınlayacak
OpenAI, Google Chrome'a rakip olacak bir web tarayıcısı yayınlayacak.
Yapay zeka robotları tarımda ilaçların ve işçilerin yerini alıyor
Yapay zeka robotları zararlı otları yok eden ilaçların ve çiftlik işçilerinin yerini alıyor.
Mayıs'ta yıllık cari açık 16 milyar dolar seviyesinde yatay seyretti
Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Mayıs ayı ile ilgili cari açık verilerini paylaştı.
Doğadan’ın Genel Müdürü Serhan Selek oldu
Doğadan’a Genel Müdür olarak Serhan Selek atandı.
Cengiz Yıldız, Yemeksepeti Pay Finans Direktörü olarak atandı
Yemeksepeti Pay’de Mali İşler Direktörü görevine atanan Cengiz Yıldız, şirkette daha önce Muhasebe, Vergi ve Bütçe & Raporlama Kıdemli Müdürü olarak görev yaptı.
Epson Türkiye Ülke Müdürü Yalın Vanlıoğlu oldu
Yalın Vanlıoğlu, Epson’un Türkiye Ülke Müdürü oldu.
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü oldu
Ömer Ertüm, Vodafone Türkiye’nin Kurumsal İletişim Müdürü olarak göreve başladı.
TMSF Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) Kurulu Başkanlığına yeniden Fatin Rüştü Karakaş atandı.
Serbest bölgelerden 6 ayda 13,8 milyar dolarlık ticaret yapıldı
Türkiye'nin üretim üslerinden serbest bölgelerin ticaret hacmi yılın ilk yarısında 13 milyar 823 milyon dolar oldu.
DS Automobiles, DS'in 70. yılını kutladı
L'Aventure DS ile işbirliği içinde düzenlenen retrospektif, çok sayıda DS modelini bir araya getirdi.
Eski tip ehliyetlerin kullanımı 1 Ağustos'ta son bulacak
Eski tip ehliyetler 1 Ağustos'ta geçerliliğini yitirecek.
Mağaza ve dijital kanallar arasındaki sınırlar kalkıyor
TÜSİAD “Perakende Pazarının Geleceği ve Küresel Trendler” Raporunu tanıttı.
Dünya Borsaları İstanbul'da buluşuyor
Borsa İstanbul, 64. Dünya Borsalar Federasyonu Genel Kurulu ve Yıllık Toplantısına 21-23 Ekim 2025 tarihlerinde İstanbul’da ev sahipliği yapacak.
45 ilin ihracatı yılın ilk yarısında arttı
İlk 6 ayda 20 ilin ihracatı 1 milyar doların üzerine çıktı, 45 ilde ihracat artışı gerçekleşti.
LGS sınav sonuçları açıklandı
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamında 15 Haziran'da yapılan merkezi sınavın sonuçları, "meb.gov.tr" adresinden öğrenilebilecek.
TEGV’li çocuklar DigiZoo’da dijital keşfe çıktı
Katılım Emeklilik DigiZoo’da TEGV’li çocuklar dijital keşfe çıktı.
Merve Özmen: Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı
Türkiye’nin ilk tedarikçi-satış ortağı dijital platformu Jetlid, 10 bin kişiye gelir kapısı açtı.
Hindistanlı Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet
Hindistanlı biyoteknoloji devi Vav’ın iletişim çalışmaları İnomist’e emanet.
Sağlık Bakan Yardımcılığına Prof. Dr. Nurullah Okumuş atandı
Resmi Gazete'de yayımlanan atama kararına göre Sağlık Bakan Yardımcılığına Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Nurullah Okumuş atandı.
Redington, TXOne Networks’ün Yetkili Distribütörü oldu
OT sistemleri için yenilikçi siber güvenlik çözümlerinde global lider TXOne Networks, Redington ile stratejik bir iş birliğine imza attı.
Narkokim, gümrüklerde uyuşturucu geçişlerine geçit vermiyor
Operasyonlarda; 665 kilogram esrar, 344 kilogram metamfetamin, 80 kilogram khat, 63 kilogram kokain cinsi uyuşturucu maddeler yakalandı.
Brezilya, biyoyakıt harmanlama zorunluluğunu yüzde 30’a çıkardı
Brezilya Ulusal Enerji Politikası Konseyi (CNPE) biyoyakıtların harmanlama oranını yüzde 30’a yükseltti.
X'te CEO vedası! Linda Yaccarino istifa etti
Elon Musk’ın Mayıs 2023’te sosyal medya platformu X’in (eski adıyla Twitter) CEO’luk koltuğunu teslim ettiği Linda Yaccarino, görevinden istifa ettiğini duyurdu.
İlk 6 ayda 108,8 milyon yolcu seyahat etti
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ocak-haziran döneminde hava yolunu kullanan yolcu sayısının, 108,8 milyona ulaştığını bildirdi.
LGS sınav sonuçları 11 Temmuz'da saat 10.00'da açıklanacak
LGS sonuçları yarın saat 10.00'da açıklanacak. 14-24 Temmuz arasında ise tercihler alınacak. Yerleştirme sonuçları da 4 Ağustos'ta açıklanacak.
İletişim Başkanlığında devir teslim yapıldı
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Burhanettin Duran, görevi Fahrettin Altun'dan devraldı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Bahçeli'yi kabul etti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, MHP Genel Başkanı Bahçeli'yi Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde kabul etti.
EWA programının 2025 isimleri belli oldu
Kadınların öncülüğündeki erken aşama tarım ve gıda girişimlerini desteklemek amacıyla yürütülen EWA Programı kapsamında yer alacak 15 girişim belirlendi.
Rusal, EcoVadis'ten aldığı puanı yükseltti
RUSAL, EcoVadis küresel tedarikçi sürdürülebilirlik puanlamasındaki güçlü konumunu güçlendirdi.
Anadolu Grubu’na Extel’den 7 Ödül
Extel Anketi’nde Anadolu Grubundan Burak Başarır En İyi CEO, Onur Çevikel En İyi CFO ödüllerine layık görüldü. Anadolu Grubu toplamda 7 ödül aldı.
Yapı Kredi'den BANKO hizmeti
Yeni nakit yönetimi ürünü Yapı Kredi BANKO hizmete sunuldu.
BDDK'dan Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine izin
10 Temmuz 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan BDDK Kararında Albayrak ve Adil Tasarruf Finansman şirketlerine faaliyet izni verildi.