Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Haber Giriş Tarihi: 26.07.2024 17:13
Haber Güncellenme Tarihi: 26.07.2024 17:13
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Otomotiv sanayinde artık global düzeydeki adaptasyonların ve bağlantıların etkilerini daha güçlü bir şekilde hissediyoruz. Geçtiğimiz dönemin bir taraftan teknolojik gelişmeler, yeni enerji trendlerindeki ivme ve akıllı sürüş teknolojilerinin hayatımıza girmesi; diğer taraftan tedarik zinciri kesintileri ve lojistikte yaşanan zorlukların her ülkenin makro- ekonomik göstergeleri doğrultusunda pazara yansıyan etkilerini aşmamız gereken bir dönem olduğunu belirtebilirim. 2024 yılının otomotiv sektöründe yine global trendlerle şekillenen yeni güvenlik ve akıllı sürüş teknolojilerinin pazarda etkisinin arttığı bir dönem olmasını bekliyoruz.
Dünya ve Türkiye otomotiv pazarı ciddi bir dönüşümden geçiyor. Otomotiv pazarı, fosil yakıtlı araçlardan çevreci araçlara evriliyor. Sizce Türkiye otomotiv sektörü bu değişime hazır mı? Atılması gerekli adımlar nelerdir?
Küresel çevre koruma bilincinin, yeşil ve sürdürülebilir kalkınmanın sürekli olarak artmasıyla birlikte Türkiye’nin otomotiv sanayisi de dönüşümünü hızlandırmaya başlamış, pazarın değişen ihtiyaçlarını karşılamak için yeni enerji araçlarının araştırma, geliştirme ve üretimine aktif olarak yatırım yapmaktadır. Bu konuyu başlıklara ayırırsak;
1. Ar-Ge yatırımını artırmak: Yeni enerji araçlarının araştırma ve geliştirilmesi büyük miktarda sermaye yatırımı ve teknolojik birikim gerektirir. Ar-Ge’ye ortak yatırım yapmak ve yeni enerji aracı teknolojisinin ilerlemesini teşvik etmek için hükümet, işletmeler ve araştırma kurumları ile iş birliklerini artırmalıyız.
2. Endüstriyel planlamayı iyileştirmek: Değişen müşteri beklentilerine yönelik yeni teknolojik ürünlere dayalı endüstrinin altyapısının oluşturulması ile yeni enerji araçlarının gelişim hedeflerini ve önceliklerini netleştirerek endüstri zincirinin iyileştirilmesini ve yükseltilmesini teşvik etmemiz gerekir.
3. Altyapı inşasını güçlendirmek: Yeni enerji araçlarının yaygınlaşması, şarj tesisleri ve bakım hizmetleri gibi altyapıların desteğinden ayrı düşünülemez. Bu nedenle yeni enerji araçlarının kullanımının kolaylığını ve güvenliğini artırmak için altyapı inşasını güçlendirmemiz önemlidir.
4. Uluslararası iş birliğini teşvik etmek: Uluslararası üne sahip otomotiv şirketleriyle iş birliği yaparak, ileri teknolojiyi ve yönetim deneyimini modelleyerek, yerel otomotiv şirketlerinin rekabet gücünü ve yenilik yeteneklerini artırılabilme gayretlerimiz ile ihracat hedef odaklı bir üretim modeline geçişin teşvik edilmesi yönünde çalışmalar yürütmemiz elzemdir.
5. Yetkinlik geliştirmeye odaklanmak: Yeni enerji araçlarının geliştirilmesi, çok sayıda profesyonel yeteneğe ihtiyaç duyar. Bu anlamda yetenek yetiştirme, yetenek çekme ve tutundurma gayretini göstermemiz fark yaratacaktır.
6. Pazar değişimlerinin yakın takibi: Global otomotiv pazarındaki değişiklikler, özellikle yeni enerji araçlarının gelişim trendi ve pazar taleplerini yakından izleyerek ürün yapısını ve pazar stratejilerini zamanında ayarlayarak piyasa değişimlerine daha iyi uyum sağlamamız gerekir.
Chery Türkiye olarak yeni enerji araçlarındaki talepleri izlemeye devam ediyoruz. Düşük emisyon ve yüksek enerji verimliliği taleplerini karşılamanın yanı sıra, tüketicilerin performans, güvenlik ve konfor beklentilerini de karşılayacak elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçların planlaması içindeyiz. Chery, Türkiye otomotiv pazarında müşteri beklentilerini en yüksek seviyede tutan yaklaşımı ile ilerlemeye devam edecektir.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeleri değerlendirir misiniz?
Küresel otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Hızlı büyüme: Son yıllarda yeni enerji araçları üretim sanayi hızlı bir gelişme aşamasındadır. Satış hacmi açısından, 2014’ten 2023’e kadar küresel yeni enerji araçlarının satışlarının yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 52,38’e ulaştı. EVTank verilerine göre, 2023 yılında küresel yeni enerji araç satışları 14,653 milyon adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 35,4 artış gösterdi ve yüksek hızlı bir büyüme trendi sergiledi. Penetrasyon oranı açısından, 2023 yılı sonu itibarıyla yeni enerji araçlarının penetrasyon oranı yalnızca yüzde 15,8 olup, gelecekte büyüme için hâlâ geniş bir alan bulunmaktadır.
2. Gelecek beklentileri: Gelecekte, yeni enerji araçlarının menzil teknolojisinde sürekli ilerlemeler, şarj altyapısının sürekli iyileştirilmesi ve çeşitli ülkelerdeki politikaların sürekli teşviki ile yeni enerji araçlarının dünyada toplam pazar büyüklüğü artmaya devam edecek ve penetrasyon oranı da sürekli iyileşecektir. EV Volumes’ın tahminine göre, 2025’te elektrikli araçların toplam satışları 20 milyonu ve 2030’da 40 milyonu aşacak olup, toplam otomobil satışlarının sırasıyla %20’sinden ve %30’undan fazlasını oluşturacaktır.
Avrupa otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Pazar payı artışı: Avrupa pazarında yeni enerji araçlarının satış büyümesi nispeten yataydır, ancak pazar payı giderek artmaktadır. 2024 yılına kadar Avrupa’da yeni enerji araçlarının pazar payının yüzde 28,1’e çıkması beklenmektedir. Bu durum, Avrupa tüketicilerinin çevreyi korumaya olan hassasiyeti ve hükümet politikalarının teşviki nedeniyle ilerleme göstermektedir.
2. Altyapı iyileştirmesi: Avrupa ülkeleri, yeni enerji araçlarının altyapısını hızla geliştirmekte; örneğin şarj istasyonları inşa etmekte ve akıllı şebekeleri teşvik etmektedir. Bu tedbirler, yeni enerji araçlarının kullanım kolaylığını artıracak ve tüketicileri bu araçları satın almaya ve kullanmaya teşvik edecektir.
3. Düzenleyici Teşvikler: Avrupa ülkeleri, otomotiv sektörünün yeşil ve düşük karbonlu bir yöne doğru gelişimini teşvik etmek amacıyla bir dizi katı çevre koruma düzenlemeleri ve standartları getirmiştir.
4. Sanayi zinciri entegrasyonu: Avrupa otomotiv endüstrisi, sanayi zincirinin entegrasyonunu güçlendirmekte ve yeni enerji araçları endüstrisinin koordineli gelişimini teşvik etmekte. Uluslararası iş birliğini güçlendirerek, teknolojik yeniliği teşvik ederek ve kaynak paylaşımını artırarak Avrupa otomotiv endüstrisi, yeni enerji araçları pazarındaki rekabet gücünü artırmak için çaba göstermektedir.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
On yıl çok uzun bir döngüdür ve teknolojik yeniliklerin getirdiği değişiklikler hayal gücümüzü zorlayabilir.
1. Çevre koruma ve sürdürülebilir yenilikçi gelişim: Güç enerjisi açısından, mevcut enerji desteklerinin yanı sıra elektrik ve hidrojen gibi, çeşitli endüstrilerdeki uygulayıcılar yeni çevre dostu enerji kaynaklarını da keşfetmekte. İkinci olarak, araç gövde malzemesinde yeni biyolojik olarak parçalanabilir plastikler kullanabilir, bu plastikler hem dayanıklı olabilir hem de hurdaya çıkarıldığında çevre kirliliğini azaltabilir.
2. Akıllı sürüş teknolojisinin hızlı gelişimi: Şehir içi navigasyon destekli sürüşün geniş kapsamlı kullanımına geçiş ve yapay zekâ teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, şehir içi navigasyon destekli sürüş, ülke genelinde yaygın olarak kullanılacak, bu da sürüş güvenliğini ve kolaylığını artıracaktır. VR teknolojisi entegrasyonu, kullanıcılara sürükleyici bir deneyim sunarak sürücülerin kendilerini bir yarış oyununda hissetmelerini sağlayabilir. Çoklu algı ortam tanıma sistemi, büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak işleyebilir, yüksek derecede hassas araç kontrolü sağlayabilir ve otomotiv teknolojisinin günlük yaşamla bütünleşen yeni eğilimini sergileyebilir. Örneğin, Chery yapay zeka ve büyük veri teknolojisini kullanarak algılama, konumlandırma, düzenleme ve karar verme gibi dört ana alana odaklanarak yüksek düzeyde otonom sürüş çözümleri ve entegrasyon platformları oluşturmaktadır. Sürüş destek sistemleri ve otonom sürüş ürünleri geliştirerek kullanıcılara güvenli, konforlu ve akıllı bir seyahat deneyimi sunmaktadır.
3. Beyin-bilgisayar entegrasyonu ve duygusal işleme teknolojisinin gelişimi: Gelecekte arabaların düşüncelerle kontrol edilebilmesi ve doğal dil tanıma teknolojisi ile duygusal işleme özelliklerinin eklenmesi hayal edilebilir.
4. Altyapı düzeyinde: Elektrikli araçları örnek alarak, şarj teknolojisinin ve akıllı şarj yollarının geliştirilmesi de otomotiv sektöründe paydaşlarının teknolojik yeniliklere yatırım yapacağı alanlar olacaktır. Bugünlerde global otomotiv sektörü derin değişiklikler geçirmekte ve kullanıcı talepleri de değişmektedir.
Chery Otomobil, bu değişiklikleri aktif olarak benimseyip liderlik ediyor, yenilikçi teknolojilere yönelik ileriye dönük stratejilerini hızlandırıyor. Yeni enerji, akıllı ağ bağlantıları, paylaşım, seyahat, platformlar ve ekosistem gibi alanlarda stratejik ilerlemeyi hızlandırarak kullanıcılara güvenli, yeşil ve akıllı bir yeni seyahat deneyimi yaratmayı taahhüt ediyor. Chery, teknolojik yeniliklere öncülük ediyor, yeni enerji ve akıllı teknolojilere geçişi hızlandırmak için 5 yıl içinde 100 milyar Çin Yuanı yatırım yapmayı planlıyor.
---
Kaynak: Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite Derneği
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Otomotiv sanayinde artık global düzeydeki adaptasyonların ve bağlantıların etkilerini daha güçlü bir şekilde hissediyoruz. Geçtiğimiz dönemin bir taraftan teknolojik gelişmeler, yeni enerji trendlerindeki ivme ve akıllı sürüş teknolojilerinin hayatımıza girmesi; diğer taraftan tedarik zinciri kesintileri ve lojistikte yaşanan zorlukların her ülkenin makro- ekonomik göstergeleri doğrultusunda pazara yansıyan etkilerini aşmamız gereken bir dönem olduğunu belirtebilirim. 2024 yılının otomotiv sektöründe yine global trendlerle şekillenen yeni güvenlik ve akıllı sürüş teknolojilerinin pazarda etkisinin arttığı bir dönem olmasını bekliyoruz.
Dünya ve Türkiye otomotiv pazarı ciddi bir dönüşümden geçiyor. Otomotiv pazarı, fosil yakıtlı araçlardan çevreci araçlara evriliyor. Sizce Türkiye otomotiv sektörü bu değişime hazır mı? Atılması gerekli adımlar nelerdir?
Küresel çevre koruma bilincinin, yeşil ve sürdürülebilir kalkınmanın sürekli olarak artmasıyla birlikte Türkiye’nin otomotiv sanayisi de dönüşümünü hızlandırmaya başlamış, pazarın değişen ihtiyaçlarını karşılamak için yeni enerji araçlarının araştırma, geliştirme ve üretimine aktif olarak yatırım yapmaktadır. Bu konuyu başlıklara ayırırsak;
1. Ar-Ge yatırımını artırmak: Yeni enerji araçlarının araştırma ve geliştirilmesi büyük miktarda sermaye yatırımı ve teknolojik birikim gerektirir. Ar-Ge’ye ortak yatırım yapmak ve yeni enerji aracı teknolojisinin ilerlemesini teşvik etmek için hükümet, işletmeler ve araştırma kurumları ile iş birliklerini artırmalıyız.
2. Endüstriyel planlamayı iyileştirmek: Değişen müşteri beklentilerine yönelik yeni teknolojik ürünlere dayalı endüstrinin altyapısının oluşturulması ile yeni enerji araçlarının gelişim hedeflerini ve önceliklerini netleştirerek endüstri zincirinin iyileştirilmesini ve yükseltilmesini teşvik etmemiz gerekir.
3. Altyapı inşasını güçlendirmek: Yeni enerji araçlarının yaygınlaşması, şarj tesisleri ve bakım hizmetleri gibi altyapıların desteğinden ayrı düşünülemez. Bu nedenle yeni enerji araçlarının kullanımının kolaylığını ve güvenliğini artırmak için altyapı inşasını güçlendirmemiz önemlidir.
4. Uluslararası iş birliğini teşvik etmek: Uluslararası üne sahip otomotiv şirketleriyle iş birliği yaparak, ileri teknolojiyi ve yönetim deneyimini modelleyerek, yerel otomotiv şirketlerinin rekabet gücünü ve yenilik yeteneklerini artırılabilme gayretlerimiz ile ihracat hedef odaklı bir üretim modeline geçişin teşvik edilmesi yönünde çalışmalar yürütmemiz elzemdir.
5. Yetkinlik geliştirmeye odaklanmak: Yeni enerji araçlarının geliştirilmesi, çok sayıda profesyonel yeteneğe ihtiyaç duyar. Bu anlamda yetenek yetiştirme, yetenek çekme ve tutundurma gayretini göstermemiz fark yaratacaktır.
6. Pazar değişimlerinin yakın takibi: Global otomotiv pazarındaki değişiklikler, özellikle yeni enerji araçlarının gelişim trendi ve pazar taleplerini yakından izleyerek ürün yapısını ve pazar stratejilerini zamanında ayarlayarak piyasa değişimlerine daha iyi uyum sağlamamız gerekir.
Chery Türkiye olarak yeni enerji araçlarındaki talepleri izlemeye devam ediyoruz. Düşük emisyon ve yüksek enerji verimliliği taleplerini karşılamanın yanı sıra, tüketicilerin performans, güvenlik ve konfor beklentilerini de karşılayacak elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçların planlaması içindeyiz. Chery, Türkiye otomotiv pazarında müşteri beklentilerini en yüksek seviyede tutan yaklaşımı ile ilerlemeye devam edecektir.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeleri değerlendirir misiniz?
Küresel otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Hızlı büyüme: Son yıllarda yeni enerji araçları üretim sanayi hızlı bir gelişme aşamasındadır. Satış hacmi açısından, 2014’ten 2023’e kadar küresel yeni enerji araçlarının satışlarının yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 52,38’e ulaştı. EVTank verilerine göre, 2023 yılında küresel yeni enerji araç satışları 14,653 milyon adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 35,4 artış gösterdi ve yüksek hızlı bir büyüme trendi sergiledi. Penetrasyon oranı açısından, 2023 yılı sonu itibarıyla yeni enerji araçlarının penetrasyon oranı yalnızca yüzde 15,8 olup, gelecekte büyüme için hâlâ geniş bir alan bulunmaktadır.
2. Gelecek beklentileri: Gelecekte, yeni enerji araçlarının menzil teknolojisinde sürekli ilerlemeler, şarj altyapısının sürekli iyileştirilmesi ve çeşitli ülkelerdeki politikaların sürekli teşviki ile yeni enerji araçlarının dünyada toplam pazar büyüklüğü artmaya devam edecek ve penetrasyon oranı da sürekli iyileşecektir. EV Volumes’ın tahminine göre, 2025’te elektrikli araçların toplam satışları 20 milyonu ve 2030’da 40 milyonu aşacak olup, toplam otomobil satışlarının sırasıyla %20’sinden ve %30’undan fazlasını oluşturacaktır.
Avrupa otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Pazar payı artışı: Avrupa pazarında yeni enerji araçlarının satış büyümesi nispeten yataydır, ancak pazar payı giderek artmaktadır. 2024 yılına kadar Avrupa’da yeni enerji araçlarının pazar payının yüzde 28,1’e çıkması beklenmektedir. Bu durum, Avrupa tüketicilerinin çevreyi korumaya olan hassasiyeti ve hükümet politikalarının teşviki nedeniyle ilerleme göstermektedir.
2. Altyapı iyileştirmesi: Avrupa ülkeleri, yeni enerji araçlarının altyapısını hızla geliştirmekte; örneğin şarj istasyonları inşa etmekte ve akıllı şebekeleri teşvik etmektedir. Bu tedbirler, yeni enerji araçlarının kullanım kolaylığını artıracak ve tüketicileri bu araçları satın almaya ve kullanmaya teşvik edecektir.
3. Düzenleyici Teşvikler: Avrupa ülkeleri, otomotiv sektörünün yeşil ve düşük karbonlu bir yöne doğru gelişimini teşvik etmek amacıyla bir dizi katı çevre koruma düzenlemeleri ve standartları getirmiştir.
4. Sanayi zinciri entegrasyonu: Avrupa otomotiv endüstrisi, sanayi zincirinin entegrasyonunu güçlendirmekte ve yeni enerji araçları endüstrisinin koordineli gelişimini teşvik etmekte. Uluslararası iş birliğini güçlendirerek, teknolojik yeniliği teşvik ederek ve kaynak paylaşımını artırarak Avrupa otomotiv endüstrisi, yeni enerji araçları pazarındaki rekabet gücünü artırmak için çaba göstermektedir.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
On yıl çok uzun bir döngüdür ve teknolojik yeniliklerin getirdiği değişiklikler hayal gücümüzü zorlayabilir.
1. Çevre koruma ve sürdürülebilir yenilikçi gelişim: Güç enerjisi açısından, mevcut enerji desteklerinin yanı sıra elektrik ve hidrojen gibi, çeşitli endüstrilerdeki uygulayıcılar yeni çevre dostu enerji kaynaklarını da keşfetmekte. İkinci olarak, araç gövde malzemesinde yeni biyolojik olarak parçalanabilir plastikler kullanabilir, bu plastikler hem dayanıklı olabilir hem de hurdaya çıkarıldığında çevre kirliliğini azaltabilir.
2. Akıllı sürüş teknolojisinin hızlı gelişimi: Şehir içi navigasyon destekli sürüşün geniş kapsamlı kullanımına geçiş ve yapay zekâ teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, şehir içi navigasyon destekli sürüş, ülke genelinde yaygın olarak kullanılacak, bu da sürüş güvenliğini ve kolaylığını artıracaktır. VR teknolojisi entegrasyonu, kullanıcılara sürükleyici bir deneyim sunarak sürücülerin kendilerini bir yarış oyununda hissetmelerini sağlayabilir. Çoklu algı ortam tanıma sistemi, büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak işleyebilir, yüksek derecede hassas araç kontrolü sağlayabilir ve otomotiv teknolojisinin günlük yaşamla bütünleşen yeni eğilimini sergileyebilir. Örneğin, Chery yapay zeka ve büyük veri teknolojisini kullanarak algılama, konumlandırma, düzenleme ve karar verme gibi dört ana alana odaklanarak yüksek düzeyde otonom sürüş çözümleri ve entegrasyon platformları oluşturmaktadır. Sürüş destek sistemleri ve otonom sürüş ürünleri geliştirerek kullanıcılara güvenli, konforlu ve akıllı bir seyahat deneyimi sunmaktadır.
3. Beyin-bilgisayar entegrasyonu ve duygusal işleme teknolojisinin gelişimi: Gelecekte arabaların düşüncelerle kontrol edilebilmesi ve doğal dil tanıma teknolojisi ile duygusal işleme özelliklerinin eklenmesi hayal edilebilir.
4. Altyapı düzeyinde: Elektrikli araçları örnek alarak, şarj teknolojisinin ve akıllı şarj yollarının geliştirilmesi de otomotiv sektöründe paydaşlarının teknolojik yeniliklere yatırım yapacağı alanlar olacaktır. Bugünlerde global otomotiv sektörü derin değişiklikler geçirmekte ve kullanıcı talepleri de değişmektedir.
Chery Otomobil, bu değişiklikleri aktif olarak benimseyip liderlik ediyor, yenilikçi teknolojilere yönelik ileriye dönük stratejilerini hızlandırıyor. Yeni enerji, akıllı ağ bağlantıları, paylaşım, seyahat, platformlar ve ekosistem gibi alanlarda stratejik ilerlemeyi hızlandırarak kullanıcılara güvenli, yeşil ve akıllı bir yeni seyahat deneyimi yaratmayı taahhüt ediyor. Chery, teknolojik yeniliklere öncülük ediyor, yeni enerji ve akıllı teknolojilere geçişi hızlandırmak için 5 yıl içinde 100 milyar Çin Yuanı yatırım yapmayı planlıyor.
---
Kaynak: Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite Derneği
Haftanın popüler haberleri
Veri, turizmin pusulası
Turizm sektörü artık veriyle şekillenen kararlarla büyüyor.
Hitachi Astemo Turkey’in yeni adı ‘Astemo Bursa’ oldu
Hitachi Astemo Turkey Otomotiv A.Ş., global merkez ofisin isminin Astemo olarak değiştirilmesinin ardından adını Astemo Bursa Otomotiv A.Ş. olarak değiştirdi.
Marshall Boya Genel Müdürlüğüne Özgür Orçunus atandı
Marshall Boya'da üst düzey atama! Şirketin Genel Müdürlüğüne Özgür Orçunus atandı.
Yetki belgesiz ikinci el oto galerilerine ceza kesildi
Yetki belgesiz ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretinde bulunanlara 174 milyon lira ceza kesildi.
Tuğgeneral Selami Akşit vefat etti
Jandarma Genel Komutanlığı Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele (KOM) Daire Başkanı Tuğgeneral Selami Akşit geçirdiği kalp krizi sonucu hayatını kaybetti.
Makine ihracatı 9 ayda 20,9 milyar dolar oldu
Türkiye'nin ocak-eylül döneminde serbest bölgeler dahil toplam makine ihracatı geçen yıl ile aynı seviyede gerçekleşerek 20,9 milyar dolar oldu.
AB iklim hedeflerini sürdürmek için koşulları görüşecek
Avrupa Birliği iklim hedeflerini sürdürmek için koşulları görüşecek.
Bolat "Uluslararası öğrenci sayımız 375 bine yükseldi"
Bakan Bolat: Türkiye uluslararası eğitim alanında artık bir merkez haline geldi. 2002'de 5 bin uluslararası öğrencimiz varken şu anda bu rakam 375 bine yükseldi.
RTÜK başkanlığına Mehmet Daniş seçildi
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) başkanlığına Mehmet Daniş seçildi.
Türk Telekom'da yeni CEO Ebubekir Şahin oldu
Türk Telekom'da CEO'luk görevine Ebubekir Şahin getirildi.
Mersin'in ihracat yıldızları ödüllendirildi
Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 27 üyesini ödüllendirdi. Sektörün gelişimine yön veren 15 üyesini de ödüllendirdi.
Almanya Başbakanı Merz, 29 Ekim'de Türkiye'yi ziyaret edecek
Almanya Başbakanı Friedrich Merz'in, 29 Ekim akşamı Türkiye'ye gideceği ve 30 Ekim'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile görüşeceği açıklandı.
Sigara ve cep telefonunda ÖTV oranları yeniden belirlendi
Sigara ve bazı cep telefonlarında özel tüketim vergisi (ÖTV) oranları yeniden düzenlendi.
e-Devlet'ten yeni bir kolaylık: e-Tebligatlar tek ekranda toplandı
e-Devlet Kapısı'nda hizmete alınan "e-Tebligatlarım" hizmetiyle,SGK, GİB ve PTT UETS üzerinden gelen elektronik tebligatlar tek ekranda bir araya getirildi.
ASUS'ta Matrix 5090 sahneye çıktı
ASUS, grafik teknolojilerindeki 30 yıllık inovasyon yolculuğunu Ortaköy Feriye'de düzenlenen özel bir etkinlikle kutladı.
Suha Onay: Makine sektöründe dijital dönüşüm hızlandı
Makine imalat sanayii, dinamik yapısı ve fazla özelleştirme gerektiren üretim süreçleriyle dijitalleşmenin en çok ihtiyaç duyulduğu alanlardan biri.
Yapay zeka mobilitenin geleceğini şekillendiriyor
2025, yapay zeka için bir dönüm noktası oldu. En son Yapay Zeka Endeksi Raporu'na göre, kuruluşların yüzde 78'i en az bir yapay zeka hizmetini düzenli kullanıyor.
Dev gong Türkiye'nin en yetkin CHRO'ları oylaması için çaldı
Happy Place to Work tarafından hayata geçirilen CHRO 100 – Türkiye'nin En Yetkin CHRO'ları 2025 Araştırması, çalınan gong sesiyle resmen başladı.
CHP'nin 39'uncu Olağan Kurultayı 28 Kasım'da başlıyor
CHP Sözcüsü Deniz Yücel "39. Olağan Kurultayımızı 28, 29, 30 Kasım 2025 tarihlerinde Ankara Arena Spor Salonunda gerçekleştireceğimizi buradan ilan ediyoruz" dedi.
BMD Birleşmiş Markalar Derneği Başkanlığına Sinan Öncel seçildi
Birleşmiş Markalar Derneği’nin (BMD) başkanlığına Sinan Öncel yeniden seçildi.
TÜSİAD Yönetim Kurulu New York ve Boston’da temaslarda bulundu
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan başkanlığındaki TÜSİAD heyeti, 20-23 Ekim tarihlerinde ABD’yi ziyaret ederek New York ve Boston’da temaslarda bulundu.
Türsab seçimleri 15-16 Kasım'da yapılacak
Türsab, 26. Olağan Genel Kurulunun 15-16 Kasım 2025 tarihlerinde saat 10.00'da WOW İstanbul Hotel'de yapılacağını duyurdu.
Bursa Food Point Fuarı ile Turfood Horeca Fuarı kapılarını açtı
Bursa Food Point Fuarı ile Network Fuarcılık organizasyonunda gerçekleştirilen 6. Turfood Horeca Fuarı kapılarını açtı.
MEXT Yapay Zeka Olgunluk Değerlendirmesi Programı yapıldı
MEXT Teknoloji Merkezi ve BUTEKOM iş birliğiyle hayata geçirilen Yapay Zeka Olgunluk Değerlendirmesi Programı tamamlandı.
İTO Yan Sanayi Borsasında Kırpart tedarikçilerle buluştu
İstanbul Ticaret Odası, yerli ve yabancı sanayicileri Yan Sanayi Borsası Tedarikçi Günleri’nin bu haftaki konuğu Kırpart oldu.
İTO Başkanı Avdagiç: Faiz indirimi olumlu bir adım
İTO Başkanı Avdagiç, “TCMB’nin politika faizinde indirim döngüsünün devam etmesi, iş dünyasının finansal açıdan önünü görmesi adına olumlu bir adım. " dedi.
E-ticaret devi Alibaba, Afrika operasyonları için Durban'ı üs olarak seçti
EThekwini’nin dijital ticaret merkezi olma arayışı, küresel e-ticaret devi Alibaba’nın Afrika operasyonları için EThekwini’yi üs olarak seçmesinin ardından büyük bir ivme kazandı.
İngiltere’de yıllık enflasyon Eylül'de yüzde 3,8 gerçekleşti
İngiltere Ulusal İstatistik Ofisi verilerine göre, tüketici fiyat endeksindeki (TÜFE) yıllık artış oranı Eylül ayında, %3,8 gerçekleşerek Ağustos ayındaki orana kıyasla değişim göstermedi.
Murat Atıcı: Otomotivde yazılımın payı 2030'da yüzde 30'a çıkacak
Otomobilde kullanılan ufak bir vida bile hayati önem taşıyor. Üretim esnasında yapılacak en küçük hata, otomotiv sektöründe hem can güvenliğini hem de marka itibarını tehlikeye atabiliyor. Bimser’in geliştirdiği yazılım çözümleri ile insana bağlı manuel risk analizleri sonlandırılıyor ve proseslerde tespit edilen hatalar dijital ortamda kayıt altına alınıyor.
CFO Gibi Düşünmek
Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), “CFO Gibi Düşünmek” başlıklı panelle iş dünyasında finansal yönetimin stratejik önemine dikkat çekti.
Kıymet Özyurt Oer: Saat Saat müşterileri Lidio Pass ile tanışıyor
Lidio Sanal POS altyapısını kullanan Saat&Saat, artık Lidio Pass aracılığıyla müşterilerine çok kanallı, güvenli ve pürüzsüz bir ödeme deneyimi sunacak.
Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavı'na başvurular başladı
ÖSYM) Başkanlığınca 6 Aralık'ta uygulanacak İçişleri Bakanlığı Kaymakam Adaylığı Giriş Sınavı'na (2025-Kaymakamlık/2) başvurular başladı.
Borsa İstanbul'a Teknoloji İş Birliği Ödülü
Borsa İstanbul, Dünya Borsalar Federasyonu'ndan Teknoloji İş Birliği ödülü aldı.
Sanayinin dönüşümü Döngüsel Ekonomi Forumunda masaya yatırıldı
İstanbul'un küresel işbirliğini ve döngüsel dönüşümünü hızlandırmak amacıyla "Döngüsel Ekonomi Forumu İstanbul" düzenlendi.
PTT 185 yaşında
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi PTT 185 yaşında.
Merkez Bankası politika faizini yüzde 39,5'e çekti
TCMB Para Politikası Kurulu (PPK), politika faizi olan bir hafta vadeli repo ihale faiz oranını 100 baz puan düşürerek yüzde 39,5'e çekti.
TÜİK'in açıkladığı Tüketici Güven Endeksi Ekim'de kaç oldu
Tüketici güven endeksi ekimde aylık yüzde 0,3 azaldı.
Rusal'dan alüminyumda yeni proje
RUSAL, alüminyum üretiminde kullanılan alaşım tabletleri için ithal ikamesi projesini başlattı.
Can Alüminyum'dan küresel fuarlarda gövde gösterisi
Can Alüminyum, İstanbul’da düzenlenen Intermob ve İtalya’daki SICAM fuarlarında yenilikçi ürünlerini sergiledi.
Serdar Gartel'e Vaillant Group Türkiye'de önemli görev
Vaillant Group Türkiye Satış Sonrası Hizmetler Direktörlüğü’ne Serdar Gartel atandı.