Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Haber Giriş Tarihi: 26.07.2024 17:13
Haber Güncellenme Tarihi: 26.07.2024 17:13
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Otomotiv sanayinde artık global düzeydeki adaptasyonların ve bağlantıların etkilerini daha güçlü bir şekilde hissediyoruz. Geçtiğimiz dönemin bir taraftan teknolojik gelişmeler, yeni enerji trendlerindeki ivme ve akıllı sürüş teknolojilerinin hayatımıza girmesi; diğer taraftan tedarik zinciri kesintileri ve lojistikte yaşanan zorlukların her ülkenin makro- ekonomik göstergeleri doğrultusunda pazara yansıyan etkilerini aşmamız gereken bir dönem olduğunu belirtebilirim. 2024 yılının otomotiv sektöründe yine global trendlerle şekillenen yeni güvenlik ve akıllı sürüş teknolojilerinin pazarda etkisinin arttığı bir dönem olmasını bekliyoruz.
Dünya ve Türkiye otomotiv pazarı ciddi bir dönüşümden geçiyor. Otomotiv pazarı, fosil yakıtlı araçlardan çevreci araçlara evriliyor. Sizce Türkiye otomotiv sektörü bu değişime hazır mı? Atılması gerekli adımlar nelerdir?
Küresel çevre koruma bilincinin, yeşil ve sürdürülebilir kalkınmanın sürekli olarak artmasıyla birlikte Türkiye’nin otomotiv sanayisi de dönüşümünü hızlandırmaya başlamış, pazarın değişen ihtiyaçlarını karşılamak için yeni enerji araçlarının araştırma, geliştirme ve üretimine aktif olarak yatırım yapmaktadır. Bu konuyu başlıklara ayırırsak;
1. Ar-Ge yatırımını artırmak: Yeni enerji araçlarının araştırma ve geliştirilmesi büyük miktarda sermaye yatırımı ve teknolojik birikim gerektirir. Ar-Ge’ye ortak yatırım yapmak ve yeni enerji aracı teknolojisinin ilerlemesini teşvik etmek için hükümet, işletmeler ve araştırma kurumları ile iş birliklerini artırmalıyız.
2. Endüstriyel planlamayı iyileştirmek: Değişen müşteri beklentilerine yönelik yeni teknolojik ürünlere dayalı endüstrinin altyapısının oluşturulması ile yeni enerji araçlarının gelişim hedeflerini ve önceliklerini netleştirerek endüstri zincirinin iyileştirilmesini ve yükseltilmesini teşvik etmemiz gerekir.
3. Altyapı inşasını güçlendirmek: Yeni enerji araçlarının yaygınlaşması, şarj tesisleri ve bakım hizmetleri gibi altyapıların desteğinden ayrı düşünülemez. Bu nedenle yeni enerji araçlarının kullanımının kolaylığını ve güvenliğini artırmak için altyapı inşasını güçlendirmemiz önemlidir.
4. Uluslararası iş birliğini teşvik etmek: Uluslararası üne sahip otomotiv şirketleriyle iş birliği yaparak, ileri teknolojiyi ve yönetim deneyimini modelleyerek, yerel otomotiv şirketlerinin rekabet gücünü ve yenilik yeteneklerini artırılabilme gayretlerimiz ile ihracat hedef odaklı bir üretim modeline geçişin teşvik edilmesi yönünde çalışmalar yürütmemiz elzemdir.
5. Yetkinlik geliştirmeye odaklanmak: Yeni enerji araçlarının geliştirilmesi, çok sayıda profesyonel yeteneğe ihtiyaç duyar. Bu anlamda yetenek yetiştirme, yetenek çekme ve tutundurma gayretini göstermemiz fark yaratacaktır.
6. Pazar değişimlerinin yakın takibi: Global otomotiv pazarındaki değişiklikler, özellikle yeni enerji araçlarının gelişim trendi ve pazar taleplerini yakından izleyerek ürün yapısını ve pazar stratejilerini zamanında ayarlayarak piyasa değişimlerine daha iyi uyum sağlamamız gerekir.
Chery Türkiye olarak yeni enerji araçlarındaki talepleri izlemeye devam ediyoruz. Düşük emisyon ve yüksek enerji verimliliği taleplerini karşılamanın yanı sıra, tüketicilerin performans, güvenlik ve konfor beklentilerini de karşılayacak elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçların planlaması içindeyiz. Chery, Türkiye otomotiv pazarında müşteri beklentilerini en yüksek seviyede tutan yaklaşımı ile ilerlemeye devam edecektir.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeleri değerlendirir misiniz?
Küresel otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Hızlı büyüme: Son yıllarda yeni enerji araçları üretim sanayi hızlı bir gelişme aşamasındadır. Satış hacmi açısından, 2014’ten 2023’e kadar küresel yeni enerji araçlarının satışlarının yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 52,38’e ulaştı. EVTank verilerine göre, 2023 yılında küresel yeni enerji araç satışları 14,653 milyon adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 35,4 artış gösterdi ve yüksek hızlı bir büyüme trendi sergiledi. Penetrasyon oranı açısından, 2023 yılı sonu itibarıyla yeni enerji araçlarının penetrasyon oranı yalnızca yüzde 15,8 olup, gelecekte büyüme için hâlâ geniş bir alan bulunmaktadır.
2. Gelecek beklentileri: Gelecekte, yeni enerji araçlarının menzil teknolojisinde sürekli ilerlemeler, şarj altyapısının sürekli iyileştirilmesi ve çeşitli ülkelerdeki politikaların sürekli teşviki ile yeni enerji araçlarının dünyada toplam pazar büyüklüğü artmaya devam edecek ve penetrasyon oranı da sürekli iyileşecektir. EV Volumes’ın tahminine göre, 2025’te elektrikli araçların toplam satışları 20 milyonu ve 2030’da 40 milyonu aşacak olup, toplam otomobil satışlarının sırasıyla %20’sinden ve %30’undan fazlasını oluşturacaktır.
Avrupa otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Pazar payı artışı: Avrupa pazarında yeni enerji araçlarının satış büyümesi nispeten yataydır, ancak pazar payı giderek artmaktadır. 2024 yılına kadar Avrupa’da yeni enerji araçlarının pazar payının yüzde 28,1’e çıkması beklenmektedir. Bu durum, Avrupa tüketicilerinin çevreyi korumaya olan hassasiyeti ve hükümet politikalarının teşviki nedeniyle ilerleme göstermektedir.
2. Altyapı iyileştirmesi: Avrupa ülkeleri, yeni enerji araçlarının altyapısını hızla geliştirmekte; örneğin şarj istasyonları inşa etmekte ve akıllı şebekeleri teşvik etmektedir. Bu tedbirler, yeni enerji araçlarının kullanım kolaylığını artıracak ve tüketicileri bu araçları satın almaya ve kullanmaya teşvik edecektir.
3. Düzenleyici Teşvikler: Avrupa ülkeleri, otomotiv sektörünün yeşil ve düşük karbonlu bir yöne doğru gelişimini teşvik etmek amacıyla bir dizi katı çevre koruma düzenlemeleri ve standartları getirmiştir.
4. Sanayi zinciri entegrasyonu: Avrupa otomotiv endüstrisi, sanayi zincirinin entegrasyonunu güçlendirmekte ve yeni enerji araçları endüstrisinin koordineli gelişimini teşvik etmekte. Uluslararası iş birliğini güçlendirerek, teknolojik yeniliği teşvik ederek ve kaynak paylaşımını artırarak Avrupa otomotiv endüstrisi, yeni enerji araçları pazarındaki rekabet gücünü artırmak için çaba göstermektedir.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
On yıl çok uzun bir döngüdür ve teknolojik yeniliklerin getirdiği değişiklikler hayal gücümüzü zorlayabilir.
1. Çevre koruma ve sürdürülebilir yenilikçi gelişim: Güç enerjisi açısından, mevcut enerji desteklerinin yanı sıra elektrik ve hidrojen gibi, çeşitli endüstrilerdeki uygulayıcılar yeni çevre dostu enerji kaynaklarını da keşfetmekte. İkinci olarak, araç gövde malzemesinde yeni biyolojik olarak parçalanabilir plastikler kullanabilir, bu plastikler hem dayanıklı olabilir hem de hurdaya çıkarıldığında çevre kirliliğini azaltabilir.
2. Akıllı sürüş teknolojisinin hızlı gelişimi: Şehir içi navigasyon destekli sürüşün geniş kapsamlı kullanımına geçiş ve yapay zekâ teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, şehir içi navigasyon destekli sürüş, ülke genelinde yaygın olarak kullanılacak, bu da sürüş güvenliğini ve kolaylığını artıracaktır. VR teknolojisi entegrasyonu, kullanıcılara sürükleyici bir deneyim sunarak sürücülerin kendilerini bir yarış oyununda hissetmelerini sağlayabilir. Çoklu algı ortam tanıma sistemi, büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak işleyebilir, yüksek derecede hassas araç kontrolü sağlayabilir ve otomotiv teknolojisinin günlük yaşamla bütünleşen yeni eğilimini sergileyebilir. Örneğin, Chery yapay zeka ve büyük veri teknolojisini kullanarak algılama, konumlandırma, düzenleme ve karar verme gibi dört ana alana odaklanarak yüksek düzeyde otonom sürüş çözümleri ve entegrasyon platformları oluşturmaktadır. Sürüş destek sistemleri ve otonom sürüş ürünleri geliştirerek kullanıcılara güvenli, konforlu ve akıllı bir seyahat deneyimi sunmaktadır.
3. Beyin-bilgisayar entegrasyonu ve duygusal işleme teknolojisinin gelişimi: Gelecekte arabaların düşüncelerle kontrol edilebilmesi ve doğal dil tanıma teknolojisi ile duygusal işleme özelliklerinin eklenmesi hayal edilebilir.
4. Altyapı düzeyinde: Elektrikli araçları örnek alarak, şarj teknolojisinin ve akıllı şarj yollarının geliştirilmesi de otomotiv sektöründe paydaşlarının teknolojik yeniliklere yatırım yapacağı alanlar olacaktır. Bugünlerde global otomotiv sektörü derin değişiklikler geçirmekte ve kullanıcı talepleri de değişmektedir.
Chery Otomobil, bu değişiklikleri aktif olarak benimseyip liderlik ediyor, yenilikçi teknolojilere yönelik ileriye dönük stratejilerini hızlandırıyor. Yeni enerji, akıllı ağ bağlantıları, paylaşım, seyahat, platformlar ve ekosistem gibi alanlarda stratejik ilerlemeyi hızlandırarak kullanıcılara güvenli, yeşil ve akıllı bir yeni seyahat deneyimi yaratmayı taahhüt ediyor. Chery, teknolojik yeniliklere öncülük ediyor, yeni enerji ve akıllı teknolojilere geçişi hızlandırmak için 5 yıl içinde 100 milyar Çin Yuanı yatırım yapmayı planlıyor.
---
Kaynak: Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite Derneği
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Otomotiv sektörünün yarınını “akıllı teknoloji ve yeni enerjiler” şekillendirecek
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
ODMD Yönetim Kurulu Üyesi, Chery Türkiye Başkan Yardımcısı Ahu Turan, otomotiv sektörünün güncel dinamikleri hakkındaki görüşlerini aktardı.
Otomotiv sanayinde artık global düzeydeki adaptasyonların ve bağlantıların etkilerini daha güçlü bir şekilde hissediyoruz. Geçtiğimiz dönemin bir taraftan teknolojik gelişmeler, yeni enerji trendlerindeki ivme ve akıllı sürüş teknolojilerinin hayatımıza girmesi; diğer taraftan tedarik zinciri kesintileri ve lojistikte yaşanan zorlukların her ülkenin makro- ekonomik göstergeleri doğrultusunda pazara yansıyan etkilerini aşmamız gereken bir dönem olduğunu belirtebilirim. 2024 yılının otomotiv sektöründe yine global trendlerle şekillenen yeni güvenlik ve akıllı sürüş teknolojilerinin pazarda etkisinin arttığı bir dönem olmasını bekliyoruz.
Dünya ve Türkiye otomotiv pazarı ciddi bir dönüşümden geçiyor. Otomotiv pazarı, fosil yakıtlı araçlardan çevreci araçlara evriliyor. Sizce Türkiye otomotiv sektörü bu değişime hazır mı? Atılması gerekli adımlar nelerdir?
Küresel çevre koruma bilincinin, yeşil ve sürdürülebilir kalkınmanın sürekli olarak artmasıyla birlikte Türkiye’nin otomotiv sanayisi de dönüşümünü hızlandırmaya başlamış, pazarın değişen ihtiyaçlarını karşılamak için yeni enerji araçlarının araştırma, geliştirme ve üretimine aktif olarak yatırım yapmaktadır. Bu konuyu başlıklara ayırırsak;
1. Ar-Ge yatırımını artırmak: Yeni enerji araçlarının araştırma ve geliştirilmesi büyük miktarda sermaye yatırımı ve teknolojik birikim gerektirir. Ar-Ge’ye ortak yatırım yapmak ve yeni enerji aracı teknolojisinin ilerlemesini teşvik etmek için hükümet, işletmeler ve araştırma kurumları ile iş birliklerini artırmalıyız.
2. Endüstriyel planlamayı iyileştirmek: Değişen müşteri beklentilerine yönelik yeni teknolojik ürünlere dayalı endüstrinin altyapısının oluşturulması ile yeni enerji araçlarının gelişim hedeflerini ve önceliklerini netleştirerek endüstri zincirinin iyileştirilmesini ve yükseltilmesini teşvik etmemiz gerekir.
3. Altyapı inşasını güçlendirmek: Yeni enerji araçlarının yaygınlaşması, şarj tesisleri ve bakım hizmetleri gibi altyapıların desteğinden ayrı düşünülemez. Bu nedenle yeni enerji araçlarının kullanımının kolaylığını ve güvenliğini artırmak için altyapı inşasını güçlendirmemiz önemlidir.
4. Uluslararası iş birliğini teşvik etmek: Uluslararası üne sahip otomotiv şirketleriyle iş birliği yaparak, ileri teknolojiyi ve yönetim deneyimini modelleyerek, yerel otomotiv şirketlerinin rekabet gücünü ve yenilik yeteneklerini artırılabilme gayretlerimiz ile ihracat hedef odaklı bir üretim modeline geçişin teşvik edilmesi yönünde çalışmalar yürütmemiz elzemdir.
5. Yetkinlik geliştirmeye odaklanmak: Yeni enerji araçlarının geliştirilmesi, çok sayıda profesyonel yeteneğe ihtiyaç duyar. Bu anlamda yetenek yetiştirme, yetenek çekme ve tutundurma gayretini göstermemiz fark yaratacaktır.
6. Pazar değişimlerinin yakın takibi: Global otomotiv pazarındaki değişiklikler, özellikle yeni enerji araçlarının gelişim trendi ve pazar taleplerini yakından izleyerek ürün yapısını ve pazar stratejilerini zamanında ayarlayarak piyasa değişimlerine daha iyi uyum sağlamamız gerekir.
Chery Türkiye olarak yeni enerji araçlarındaki talepleri izlemeye devam ediyoruz. Düşük emisyon ve yüksek enerji verimliliği taleplerini karşılamanın yanı sıra, tüketicilerin performans, güvenlik ve konfor beklentilerini de karşılayacak elektrikli, hibrit ve plug-in hibrit araçların planlaması içindeyiz. Chery, Türkiye otomotiv pazarında müşteri beklentilerini en yüksek seviyede tutan yaklaşımı ile ilerlemeye devam edecektir.
Dünyada ve Avrupa’da otomotiv sektöründe çevreci araçlarla ilgili gelişmeleri değerlendirir misiniz?
Küresel otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Hızlı büyüme: Son yıllarda yeni enerji araçları üretim sanayi hızlı bir gelişme aşamasındadır. Satış hacmi açısından, 2014’ten 2023’e kadar küresel yeni enerji araçlarının satışlarının yıllık bileşik büyüme oranı yüzde 52,38’e ulaştı. EVTank verilerine göre, 2023 yılında küresel yeni enerji araç satışları 14,653 milyon adede ulaşarak bir önceki yıla göre yüzde 35,4 artış gösterdi ve yüksek hızlı bir büyüme trendi sergiledi. Penetrasyon oranı açısından, 2023 yılı sonu itibarıyla yeni enerji araçlarının penetrasyon oranı yalnızca yüzde 15,8 olup, gelecekte büyüme için hâlâ geniş bir alan bulunmaktadır.
2. Gelecek beklentileri: Gelecekte, yeni enerji araçlarının menzil teknolojisinde sürekli ilerlemeler, şarj altyapısının sürekli iyileştirilmesi ve çeşitli ülkelerdeki politikaların sürekli teşviki ile yeni enerji araçlarının dünyada toplam pazar büyüklüğü artmaya devam edecek ve penetrasyon oranı da sürekli iyileşecektir. EV Volumes’ın tahminine göre, 2025’te elektrikli araçların toplam satışları 20 milyonu ve 2030’da 40 milyonu aşacak olup, toplam otomobil satışlarının sırasıyla %20’sinden ve %30’undan fazlasını oluşturacaktır.
Avrupa otomotiv sektöründe çevre dostu araçların gelişimi:
1. Pazar payı artışı: Avrupa pazarında yeni enerji araçlarının satış büyümesi nispeten yataydır, ancak pazar payı giderek artmaktadır. 2024 yılına kadar Avrupa’da yeni enerji araçlarının pazar payının yüzde 28,1’e çıkması beklenmektedir. Bu durum, Avrupa tüketicilerinin çevreyi korumaya olan hassasiyeti ve hükümet politikalarının teşviki nedeniyle ilerleme göstermektedir.
2. Altyapı iyileştirmesi: Avrupa ülkeleri, yeni enerji araçlarının altyapısını hızla geliştirmekte; örneğin şarj istasyonları inşa etmekte ve akıllı şebekeleri teşvik etmektedir. Bu tedbirler, yeni enerji araçlarının kullanım kolaylığını artıracak ve tüketicileri bu araçları satın almaya ve kullanmaya teşvik edecektir.
3. Düzenleyici Teşvikler: Avrupa ülkeleri, otomotiv sektörünün yeşil ve düşük karbonlu bir yöne doğru gelişimini teşvik etmek amacıyla bir dizi katı çevre koruma düzenlemeleri ve standartları getirmiştir.
4. Sanayi zinciri entegrasyonu: Avrupa otomotiv endüstrisi, sanayi zincirinin entegrasyonunu güçlendirmekte ve yeni enerji araçları endüstrisinin koordineli gelişimini teşvik etmekte. Uluslararası iş birliğini güçlendirerek, teknolojik yeniliği teşvik ederek ve kaynak paylaşımını artırarak Avrupa otomotiv endüstrisi, yeni enerji araçları pazarındaki rekabet gücünü artırmak için çaba göstermektedir.
Globaldeki gelişmeleri de göz önüne aldığımızda 10 yıl sonra otomotiv sektöründe faaliyet gösterecek paydaşları ne gibi yenilikler bekliyor?
On yıl çok uzun bir döngüdür ve teknolojik yeniliklerin getirdiği değişiklikler hayal gücümüzü zorlayabilir.
1. Çevre koruma ve sürdürülebilir yenilikçi gelişim: Güç enerjisi açısından, mevcut enerji desteklerinin yanı sıra elektrik ve hidrojen gibi, çeşitli endüstrilerdeki uygulayıcılar yeni çevre dostu enerji kaynaklarını da keşfetmekte. İkinci olarak, araç gövde malzemesinde yeni biyolojik olarak parçalanabilir plastikler kullanabilir, bu plastikler hem dayanıklı olabilir hem de hurdaya çıkarıldığında çevre kirliliğini azaltabilir.
2. Akıllı sürüş teknolojisinin hızlı gelişimi: Şehir içi navigasyon destekli sürüşün geniş kapsamlı kullanımına geçiş ve yapay zekâ teknolojisinin gelişmesiyle birlikte, şehir içi navigasyon destekli sürüş, ülke genelinde yaygın olarak kullanılacak, bu da sürüş güvenliğini ve kolaylığını artıracaktır. VR teknolojisi entegrasyonu, kullanıcılara sürükleyici bir deneyim sunarak sürücülerin kendilerini bir yarış oyununda hissetmelerini sağlayabilir. Çoklu algı ortam tanıma sistemi, büyük miktarda veriyi gerçek zamanlı olarak işleyebilir, yüksek derecede hassas araç kontrolü sağlayabilir ve otomotiv teknolojisinin günlük yaşamla bütünleşen yeni eğilimini sergileyebilir. Örneğin, Chery yapay zeka ve büyük veri teknolojisini kullanarak algılama, konumlandırma, düzenleme ve karar verme gibi dört ana alana odaklanarak yüksek düzeyde otonom sürüş çözümleri ve entegrasyon platformları oluşturmaktadır. Sürüş destek sistemleri ve otonom sürüş ürünleri geliştirerek kullanıcılara güvenli, konforlu ve akıllı bir seyahat deneyimi sunmaktadır.
3. Beyin-bilgisayar entegrasyonu ve duygusal işleme teknolojisinin gelişimi: Gelecekte arabaların düşüncelerle kontrol edilebilmesi ve doğal dil tanıma teknolojisi ile duygusal işleme özelliklerinin eklenmesi hayal edilebilir.
4. Altyapı düzeyinde: Elektrikli araçları örnek alarak, şarj teknolojisinin ve akıllı şarj yollarının geliştirilmesi de otomotiv sektöründe paydaşlarının teknolojik yeniliklere yatırım yapacağı alanlar olacaktır. Bugünlerde global otomotiv sektörü derin değişiklikler geçirmekte ve kullanıcı talepleri de değişmektedir.
Chery Otomobil, bu değişiklikleri aktif olarak benimseyip liderlik ediyor, yenilikçi teknolojilere yönelik ileriye dönük stratejilerini hızlandırıyor. Yeni enerji, akıllı ağ bağlantıları, paylaşım, seyahat, platformlar ve ekosistem gibi alanlarda stratejik ilerlemeyi hızlandırarak kullanıcılara güvenli, yeşil ve akıllı bir yeni seyahat deneyimi yaratmayı taahhüt ediyor. Chery, teknolojik yeniliklere öncülük ediyor, yeni enerji ve akıllı teknolojilere geçişi hızlandırmak için 5 yıl içinde 100 milyar Çin Yuanı yatırım yapmayı planlıyor.
---
Kaynak: Otomotiv Distribütörleri Ve Mobilite Derneği
Haftanın popüler haberleri
Türkiye’nin en aktif topluluklarından ULİNKA 26 yaşında
1999’dan bu yana binlerce öğrenciye dokunan ULİNKA, yenilikçi etkinlikleri ve ulusal başarılarıyla 26 yıllık gurur dolu yolculuğunu kutladı.
Gürsel Baran: Günümüzde rekabeti dijitalleşen kazanıyor
ATO, "Atonet Akıllı Asistan" projesinin dünya birinciliğini kutladı. ATO üyeleri her ortamdan 7 gün 24 saat, bilgiye, belgeye ve hizmete akıllı, hızlı ve güvenli biçimde ulaşıyor.
Bige Kotil, Hemington ve KNITSS’in Eş Genel Müdürü oldu
Bige Kotil, Nova Fashion Group bünyesindeki Hemington ve KNITSS’in Eş Genel Müdürü sorumluluğunu üstlenecek.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu kararı Resmi Gazete'de yayımlandı
2026 yılı asgari ücreti günlük 1101 Türk Lirası olarak belirlendi. Asgari Ücret Tespit Komisyonu kararı 26 Aralık 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları
25 Aralık 2025 tarihli TCMB Döviz Kurları ve Çapraz Kurları 26 Aralık 2025 tarihli Resmi Gazete'de yayımlandı.
Regaip Gecesi tüm yurtta coşkuyla kutlandı
İslam aleminde rahmeti ve bereketi bol olarak kabul edilen "üç ayların" başlangıcını simgeleyen Regaip Kandili camilerde dualarla idrak edildi.
"ETKB Çocuk YouTube Kanalı" yayına başladı
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının Çocuk YouTube Kanalı yayına başladı.
Maliye 104 uzman yardımcısı alacak
Hazine ve Maliye Bakanlığına sınavla 104 uzman yardımcısı alınacak. Başvurular https://www.kariyerkapisi.gov.tr linkinden yapılacak.
İstanbul Havalimanının 2026 hedefi: 90 milyon yolcu
İstanbul Havalimanı 2026'da 90 milyona yakın yolcuyu ağırlamayı hedefliyor.
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yolcu rekoru
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 2024'ün yolcu rekoru 11 ayda kırıldı.
"Tüketici Ödülleri" başvuruları için son tarih 6 Mart 2026
Tüketici Ödülleri için başvurular başladı. Ticaret Bakanlığı tarafından 29'uncu kez verilecek "Tüketici Ödülleri"ne 6 Mart 2026 tarihine kadar başvurulabilecek.
Zincir market ve AVM'ler ile esnaf ve perakendeciler ters düştü
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF)'nin pazar günü mutabakatına Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) karşı çıktı.
Asgari ücret fırsatçılarına darbe
Ticaret Bakanlığı Basın Danışmanı Bekir Kaplan, Türkiye genelinde, il müdürlüklerine bağlı ekiplerin, sahada karış karış, etiket etiket denetimlerini sürdürdüğünü belirtti.
"Alo 175" ile günde ortalama 1000 çağrı cevaplanıyor
Tüketici haklarını ihlal eden firmalara 11 ayda 1,6 milyar lira ceza verildi.
Düşen Libya jetiyle ilgili soruşturma yatay ve dikey devam ediyor
MSB: Kazanın meydana geliş nedeni, Libya makamlarıyla işbirliği içerisinde titizlikle incelenmektedir.
Osman Suiçmez'e Hektaş'ta önemli görev
Hektaş, şirketin Strateji ve İş Geliştirme Direktörlüğü görevine Osman Suiçmez'in atandığını duyurdu.
Kağan Yaşa'nın TEB'teki ünvanı değişti
Türk Ekonomi Bankası A.Ş., Bankanın KOBİ Bankacılığı Grubu'nun ismini "Ticari ve KOBİ Bankacılığı Grubu" olarak belirledi.
Çimento fabrikaları toplu iş sözleşmesi görüşmelerine başladı
Baştaş Çimento, Konya Çimento, Bursa Çimento, Nuh Çimento fabrikaları Çimento Endüstrisi İşverenleri Sendikası (ÇEİS) ile Türkiye Çimse-İş Sendikası arasındaki toplu iş sözleşmesi görüşmeleri başladı.
Dünya Katılım Bankası Ümraniye Şubesi hizmete başladı
Dünya Katılım Bankası, Ümraniye Şubesinin hizmete başladığını duyurdu.
Özyaşar'da CFO'luk görevine Erol Kuzu atandı
Özyaşar Tel ve Galvanizleme Sanayii A.Ş., şirketin CFO'luğuna Erol Kuzu'nun atandığını duyurdu.
Tukaş Genel Müdürlüğüne Mehmet Okullu atandı
Tukaş, şirketin Genel Müdürlük görevine Mehmet Okullu'nun atandığını duyurdu.
İSO'dan finansman sorunu ve kredi kısıtları çözüm beklentisi
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Başkanı Erdal Bahçıvan: “2026’da hepimizin arzusu, finansman sorununun hafiflemesi, kredi kısıtlarının kaldırılması”
TAŞFED, Dünya gastronomi sektörünü İstanbul’da buluşturdu
İstanbul Mutfak Günleri, İstanbul'da gerçekleştirildi. Dört gün boyunca 30’dan fazla ülkeden 1.500 yarışmacı şef, 70’in üzerinde kategoride kıyasıya mücadele etti.
TÜİK duyurdu: KOBİ'ler 2024'te ihracatın yüzde 29,6'sını yaptı
TÜİK, 2024 yılına ilişkin "Küçük ve Orta Büyüklükteki Girişim İstatistikleri"ni açıkladı. KOBİ'ler 2024'te ihracatın yüzde 29,6'sını, ithalatın yüzde 15,9'unu yaptı.
Pentagent, Censorly, Aller Mind projeleri büyük ödülün sahipleri oldu
Turkcell’in ‘Geleceği Yazan Kadınlar Yapay Zekâ Projesi’ mezunlarını verdi. Pentagent, Censorly, Aller Mind projeleri 200 bin TL’lik para ödüllerinin sahibi oldu.
Watsons, İskenderun'da yeni mağaza açtı
Watsons Türkiye, Hatay'ın İskenderun ilçesinde yeni mağazasını hizmete sundu.
2026 yılında uygulanacak yeni asgari ücretin detayları belli oldu
Yeni yılda brüt 33 bin 30 lira, net 28 bin 75 lira 50 kuruş olarak belirlenen asgari ücretin işverene aylık maliyeti 40 bin 874 lira 63 kuruş oldu.
11. Yargı Paketi, TBMM Genel Kurulunda kabul edildi
"11. Yargı Paketi" olarak bilinen Türk Ceza Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi TBMM'de kabul edilerek yasalaştı.
Selim Küçükkutlu, Format C Kreatif Direktörü oldu
Format C’de Selim Küçükkutlu, Kreatif Direktör olarak göreve başladı.
Esnaf rahatlamak için uzun vadeli yapılandırma istiyor
TESK Başkanı Palandöken, 2026 yılına herkesin borçsuz girmek istediğini, kapsamlı yeniden yapılandırma yapılmasının esnafı rahatlatacağını belirtti.
Yüzde 27'lik asgari ücret ilanı sonrası fırsatçılara sıkı takip
Ticaret Bakanlığı, yeni asgari ücretin belirlenmesinin ardından piyasada fahiş fiyat uygulamasına geçmeye yeltenenlere fırsat vermeyeceklerini duyurdu.
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği'nden yöneticilere özel eğitim programı
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği'nin (TKYD), “Liderlikte Küresel Dönüşüm Yönetim Programı” 5 Şubat Perşembe günü başlıyor.
Norm Fasteners, KAIZEN Global Award 2025’te 6. sırada
KAIZEN Global Award 2025’te Norm Fasteners dünyada ilk 10’da.
Sadettin Saran'ın uyuşturucu testi pozitif çıktı
Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Sadettin Saran'ın uyuşturucu madde testi pozitif çıktı.
İngiltere ekonomisi üçüncü çeyrekte %0,1 büyüdü
İngiltere Ulusal İstatistik Ofisi (ONS), ülke ekonomisinin bu yılın Temmuz-Eylül döneminde ilk tahminleriyle uyumlu olarak %0,1 oranında büyüdüğünü belirtti.
Değerli kağıtların yeni yıldaki satış bedelleri belli oldu
Değerli kağıtların 2026 yılında uygulanacak satış bedelleri belirlendi.
Orgeneral Al-Haddad ve beraberindekileri taşıyan jete ulaşıldı
Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Al-Haddad'ın da bulunduğu jet, henüz belirlenemeyen nedenle Haymana ilçesi Kesikkavak köyünde dağlık araziye düştü.
6K Medikal, büyüyen operasyonlarını DİA ile buluta taşıdı
6K Medikal, artan operasyonel ihtiyaçlarını daha etkin yönetebilmek amacıyla iş süreçlerini bulut tabanlı ERP altyapısına taşıdı.
OYAK Çimento’ya önemli bir ödül
OYAK Çimento’ya Platin Global 100’den “Etki Ekonomisi” Ödülü
Prostat kanserinin odak tedavisinde yeni bir alternatif: IRE
Prostat kanserinin odak tedavisinde yeni bir alternatif: IRE. IRE tedavisi anatomik olarak zor bölgelerde bile etkili.