"OSTİM Dijital Mağaza" üzerinden ilk ihracat Mozambik'e yapıldı
"OSTİM Dijital Mağaza" üzerinden ilk ihracat Mozambik'e yapıldı
"Dijital Mağaza"dan ilk ihracat, jeneratör üretimi yapan bir firma tarafından Afrika'ya gerçekleştirildi.
Haber Giriş Tarihi: 16.08.2023 14:00
Haber Güncellenme Tarihi: 16.08.2023 14:00
Kaynak:
AA
OSTİM'deki firmaların ihracatını artırmak amacıyla yaklaşık 1 ay önce "OSTİM Dijital Mağaza" projesi başlatıldı.
Buradan ilk ihracat da Afrika ülkesi Mozambik'e yapıldı. Halen OSTİM'deki 11 firmanın yer aldığı dijital mağazaya, Türkiye genelindeki tüm firmaların dahil olması, böylelikle sanayicilerin e-ticaretle ihracatlarını artırması amaçlanıyor.
OSTİM OSB Müdürü Adem Arıcı, AA muhabirine, ihracatı artırmaya yönelik çeşitli projeleri hayata geçirdiklerini belirterek, "Bununla ilgili bir Dış Ticaret Koordinatörlüğümüz var. Birçok kümemizde de ihracatın artırılmasına yönelik projeler yürütüyoruz." dedi.
Arıcı, söz konusu projeyi firmaların ürünlerini e-ticaret platformlarında satmaları ve böylelikle dünyanın her noktasına ulaştırmaları amacıyla başlattıklarını söyledi.
Dijital mağazada henüz 11 firmanın yer aldığını, hedefin ilk etapta bu sayıyı 50'ye çıkarmak olduğunu ifade eden Arıcı, "OSTİM'deki bütün firmaların burada yer almasını istiyoruz. Çünkü inanıyoruz ki firmalar, bu mağazada ürünlerini son kullanıcı da dahil olmak üzere dünyanın tüm ülkelerine satabilecek ve ihracatlarını artırabilecekler." diye konuştu.
Dijital Mağazanın ülkedeki tüm firmalara açılması planlanıyor
OSTİM OSB Dış Ticaret Koordinatörü Esma Akyüz de yaklaşık 5 yıl önce Dış Ticaret Koordinatörlüğünü kurarak sanayicilere hizmet vermeye başladıklarını bildirdi.
Yeni dünyada e-ticaret ve e-ihracatın önemli başlıklar arasında yer aldığını vurgulayan Akyüz, proje kapsamında sanayicilerin ihracat süreçlerine öncülük etmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Akyüz, OSTİM bünyesinde jeneratör üretimi yapan bir firmanın bu mağazada yer aldığını ve ilk ihracatını da Mozambik'e yaptığını aktararak, "Bu gelişmeler bizi gururlandırıyor. Çok güçlü üreticilerimiz, sanayicilerimiz var. Bunun gibi örnekleri yakında daha çok görüyor olacağız. Daha fazla firmamızın katılımıyla mağazamız büyüyüp güçlenecek ve belki dünyanın en büyük pazar yerlerinden birini de OSTİM olarak oluşturabileceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
Söz konusu projeyle geleneksel ve elektronik ihracatı birleştirdiklerini anlatan Akyüz, şunları kaydetti:
"Giremediğimiz pazarlara e-ihracat sayesinde anlık ulaşabiliyoruz. Aslında biz bu projede, sadece bir e-ihracat portalı üzerinden bir çalışma yapmıyoruz. Aynı zamanda bir teknik ekibimiz var. Bu ekip de mağazadaki firmalar için ticari istihbarat kanallarını kullanarak geleneksel ticaret operasyonlarında firmalara destek oluyor. Yaklaşık 6 dilde hizmet veren teknik ekip, firmalardan fotoğraflarını alıyor, anahtar kelime ve reklam çalışmaları yapılıyor. Amaç, hiç ihracat yapmamış bir firmamıza ihracat yaptırmak, ihracatı olan firmalarımızın da pazar sayılarını artırmak."
Akyüz, sadece OSTİM'den değil, Ankara genelinden firmaların da Dijital Mağazaya başvurularının kabul edildiğini belirterek, gelecek dönemde mağazayı Türkiye genelindeki tüm firmalara açmayı planladıklarını duyurdu.
OSTİM Dijital Mağazada yer alan firmaların şu an ağırlıklı olarak enerji, araç üstü ekipman, iş ve inşaat makineleri, medikal ve raylı taşıtlar sektörlerinde faaliyet gösterdiği bilgisini veren Akyüz, "Projenin geliştirilmesinde de Ticaret Bakanlığı ile görüşmeler devam ediyor. Yeni nesil ihracat desteklerinden faydalanılıyor." ifadesini kullandı.
"Mozambik'in köyündeki son kullanıcıya ulaşma fırsatı yakaladık"
Proje kapsamında ilk ihracatı Mozambik'e yapan Alimar Jeneratör firmasının Yurt Dışı Satış ve Pazarlama Direktörü Onur Arık, dijital medya ve dijital pazarlama kanallarını yakından takip ettiklerini söyledi.
Arık, projeye en başta dahil olduklarına işaret ederek, "Bu daha önce temasımız olmayan son kullanıcılara dünyanın neresinde olursa olsun rahatlıkla ulaşmamızı sağlıyor. Kendi ihracat ekiplerimizle birçok ülkedeki farklı ticari kanallara ulaşma şansımız oluyor ama 'OSTİM Dijital Mağaza' sayesinde Mozambik'in bir köyündeki son kullanıcıya ulaşma fırsatı yakaladık." dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
"OSTİM Dijital Mağaza" üzerinden ilk ihracat Mozambik'e yapıldı
"Dijital Mağaza"dan ilk ihracat, jeneratör üretimi yapan bir firma tarafından Afrika'ya gerçekleştirildi.
OSTİM'deki firmaların ihracatını artırmak amacıyla yaklaşık 1 ay önce "OSTİM Dijital Mağaza" projesi başlatıldı.
Buradan ilk ihracat da Afrika ülkesi Mozambik'e yapıldı. Halen OSTİM'deki 11 firmanın yer aldığı dijital mağazaya, Türkiye genelindeki tüm firmaların dahil olması, böylelikle sanayicilerin e-ticaretle ihracatlarını artırması amaçlanıyor.
OSTİM OSB Müdürü Adem Arıcı, AA muhabirine, ihracatı artırmaya yönelik çeşitli projeleri hayata geçirdiklerini belirterek, "Bununla ilgili bir Dış Ticaret Koordinatörlüğümüz var. Birçok kümemizde de ihracatın artırılmasına yönelik projeler yürütüyoruz." dedi.
Arıcı, söz konusu projeyi firmaların ürünlerini e-ticaret platformlarında satmaları ve böylelikle dünyanın her noktasına ulaştırmaları amacıyla başlattıklarını söyledi.
Dijital mağazada henüz 11 firmanın yer aldığını, hedefin ilk etapta bu sayıyı 50'ye çıkarmak olduğunu ifade eden Arıcı, "OSTİM'deki bütün firmaların burada yer almasını istiyoruz. Çünkü inanıyoruz ki firmalar, bu mağazada ürünlerini son kullanıcı da dahil olmak üzere dünyanın tüm ülkelerine satabilecek ve ihracatlarını artırabilecekler." diye konuştu.
Dijital Mağazanın ülkedeki tüm firmalara açılması planlanıyor
OSTİM OSB Dış Ticaret Koordinatörü Esma Akyüz de yaklaşık 5 yıl önce Dış Ticaret Koordinatörlüğünü kurarak sanayicilere hizmet vermeye başladıklarını bildirdi.
Yeni dünyada e-ticaret ve e-ihracatın önemli başlıklar arasında yer aldığını vurgulayan Akyüz, proje kapsamında sanayicilerin ihracat süreçlerine öncülük etmeyi hedeflediklerini dile getirdi.
Akyüz, OSTİM bünyesinde jeneratör üretimi yapan bir firmanın bu mağazada yer aldığını ve ilk ihracatını da Mozambik'e yaptığını aktararak, "Bu gelişmeler bizi gururlandırıyor. Çok güçlü üreticilerimiz, sanayicilerimiz var. Bunun gibi örnekleri yakında daha çok görüyor olacağız. Daha fazla firmamızın katılımıyla mağazamız büyüyüp güçlenecek ve belki dünyanın en büyük pazar yerlerinden birini de OSTİM olarak oluşturabileceğiz." değerlendirmesinde bulundu.
Söz konusu projeyle geleneksel ve elektronik ihracatı birleştirdiklerini anlatan Akyüz, şunları kaydetti:
"Giremediğimiz pazarlara e-ihracat sayesinde anlık ulaşabiliyoruz. Aslında biz bu projede, sadece bir e-ihracat portalı üzerinden bir çalışma yapmıyoruz. Aynı zamanda bir teknik ekibimiz var. Bu ekip de mağazadaki firmalar için ticari istihbarat kanallarını kullanarak geleneksel ticaret operasyonlarında firmalara destek oluyor. Yaklaşık 6 dilde hizmet veren teknik ekip, firmalardan fotoğraflarını alıyor, anahtar kelime ve reklam çalışmaları yapılıyor. Amaç, hiç ihracat yapmamış bir firmamıza ihracat yaptırmak, ihracatı olan firmalarımızın da pazar sayılarını artırmak."
Akyüz, sadece OSTİM'den değil, Ankara genelinden firmaların da Dijital Mağazaya başvurularının kabul edildiğini belirterek, gelecek dönemde mağazayı Türkiye genelindeki tüm firmalara açmayı planladıklarını duyurdu.
OSTİM Dijital Mağazada yer alan firmaların şu an ağırlıklı olarak enerji, araç üstü ekipman, iş ve inşaat makineleri, medikal ve raylı taşıtlar sektörlerinde faaliyet gösterdiği bilgisini veren Akyüz, "Projenin geliştirilmesinde de Ticaret Bakanlığı ile görüşmeler devam ediyor. Yeni nesil ihracat desteklerinden faydalanılıyor." ifadesini kullandı.
"Mozambik'in köyündeki son kullanıcıya ulaşma fırsatı yakaladık"
Proje kapsamında ilk ihracatı Mozambik'e yapan Alimar Jeneratör firmasının Yurt Dışı Satış ve Pazarlama Direktörü Onur Arık, dijital medya ve dijital pazarlama kanallarını yakından takip ettiklerini söyledi.
Arık, projeye en başta dahil olduklarına işaret ederek, "Bu daha önce temasımız olmayan son kullanıcılara dünyanın neresinde olursa olsun rahatlıkla ulaşmamızı sağlıyor. Kendi ihracat ekiplerimizle birçok ülkedeki farklı ticari kanallara ulaşma şansımız oluyor ama 'OSTİM Dijital Mağaza' sayesinde Mozambik'in bir köyündeki son kullanıcıya ulaşma fırsatı yakaladık." dedi.
OSTİM Dijital Mağazaya "t.ly/gTCIF" linkinden erişim sağlanabiliyor.
Kaynak: AA
Haftanın popüler haberleri
Annenizi şımartın! Her bütçeye uygun Anneler Günü hediye önerileri
Annenizi mutlu etmek için pahalı hediyelere gerek yok! Düşük bütçeyle alabileceğiniz, anlamlı ve kullanışlı hediye fikirlerini keşfedin.
Özlem Kaynak, Haleon Orta Doğu ve Afrika Genel Müdürü oldu
Haleon, Orta Doğu ve Afrika bölgesindeki operasyonlarını Özlem Kaynak’a emanet etti.
Ogilvy PR’ın genel müdürü Duygu Çavdar oldu
Ogilvy 4129 çatısı altındaki Ogilvy PR’ın genel müdürü iletişim danışmanlığı sektöründe 18 yıllık deneyime sahip Duygu Çavdar oldu.
Anneler Gününde e-ticaretin yüzde 40 artması öngörülüyor
Anneler Günü'nün etkisiyle e-ticarette satılan ürün adedi, trafik ve ciroda ortalamanın üzerinde bir seyir gözlemlediği duyuruldu.
TOBB İkiz Kuleler, Avrupa Birliği renkleriyle ışıklandırıldı
TOBB İkiz Kuleler, 9 Mayıs Avrupa Günü nedeniyle Avrupa Birliği renkleriyle ışıklandırıldı.
Anneler Gününde 415 meslek dalında hareketlilik bekleniyor
TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, annelerimizin yüzünü güldürmek için Anneler Günü’nün bir fırsat olduğunu dile getirdi.
Şahin Tulga cevapladı: Müşteri neden sizi tercih etsin?
Güçlü gazeteci ve iletişim danışmanı Yaprak Özer ile HP Türkiye Eski Genel Müdürü Şahin Tulga Müşteri Neden Sizi Tercih Etsin? söyleşisinde bir araya geldiler.
TOGG, Trumore'de 2,5 milyonluk satış hedefliyor
TOGG Üst Yöneticisi Karakaş: Trumore'un kullanıcı sayısını 2,5 milyonun iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.
MÜSİAD Başkanı Burhan Özdemir kimdir
MÜSİAD Başkanlığına seçilen Burhan Özdemir, iş dünyasında OPTİMAL Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanıdır.
MÜSİAD Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Genel Başkanlığına Burhan Özdemir seçildi.
IDEX İstanbul Uluslararası Dental Fuarı başladı
100’ün üzerinde ülkeden yaklaşık 30 bin yabancı ziyaretçi, İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlenen IDEX İstanbul Uluslararası Dental Fuar ve Konferansı’nda buluştu.
İzocam'dan iş güvenliği farkındalığı
İzocam, Sıfır iş kazası, sıfır çevre kazası ve sıfır meslek hastalığı hedefiyle çalışmalarını sürdürüyor.
Fadime Gül Alkaya: Türkiye'de 166 bini aşkın çölyak hastası bulunuyor
Diyetisyen Fadime Gül Alkaya: Türkiye'de 166 bini aşkın çölyak hastası bulunuyor dedi.
Egiad ve Esiad İzmir'de yapay zekanın yol haritasını çizecek
EGİAD ve ESİAD, iş dünyasının dijital dönüşüm yolculuğuna yön vermek amacıyla bir kez daha güçlerini birleştiriyor.
AKUT’un yeni Yönetim Kurulu Başkanı Barış Altan Doğan oldu
AKUT Olağan Genel Kurulunda Barış Altın Doğan Yönetim Kurulu Başkanı seçildi.
Fındık ihracatında şampiyon Trabzon
2025 yılının ilk üç ayında; ülkemizden 78 bin 755 Ton fındık ihracatı gerçekleştirilerek 643 Milyon 680 bin dolar tutarında döviz girdisi elde edildi.
DKİB Genel Sekreterliğine Ongan Bahadır atandı
Doğu Karadeniz İhracatçı Birlikleri, Genel Sekreterlik görevine Ongan Bahadır'ın atandığını duyurdu.
Bolat, Irak'a yatırım fırsatlarını desteklediklerini duyurdu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat "Türk özel sektörünün Irak'taki yatırım fırsatlardan yararlanmasını destekliyoruz" dedi.
Ülker Bisküvi YK Başkanlığına Ahmet Bal seçildi
Ülker Bisküvi şirketi Yönetim Kurulu görev dağılımını duyurdu.
Karsu Tekstil YK Başkanlığına Sıla Azra Seyok seçildi
Karsu Tekstil, yönetim kurulu görev dağılımını duyurdu.
Bilim Kahramanları Derneğinden Bilim Gençlerle Kazanacak projesi
Bilim Kahramanları Derneği'nin öncülüğünde Bilim Gençlerle Kazanacak Projesi kapsamında bilim etkinlikleri düzenlenecek.
Astoria Grande kruvaziyeri 947 yolcusuyla Trabzon'a geldi
Türkiye'deki çeşitli limanlara uğrayan "Astoria Grande" kruvaziyeri, 947 yolcusuyla Trabzon'a geldi.
Hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı 4 ayda 64,2 milyonu aştı
Havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak sayısının iç hatlarda 73 bin 657, dış hatlarda 71 bin 151 olduğu açıklandı.
P&G'den Oya Öngör'e küresel görev
P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Yönetim Kurulu Başkanlığı’na Oya Öngör atandı.
Sosyal medya kullanıcısı sayısı 58,5 milyona ulaştı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya kullanıcı sayısının 58,5 milyona ulaştığını bildirdi.
Goodyear, Auto Bild tarafından Yılın En İyi Üreticisi seçildi
Goodyear, Auto Bild tarafından Yaz Lastiklerinde Yılın En İyi Üreticisi seçildi.
IAB Başkanı Cüneyt Devrim'den Ad Net Zero imzacısı olmaya davet
Ad Net Zero’nun Türkiye temsilcisi REPİD’in imzacılarından biri olan IAB, sektör paydaşlarını ve üyelerini Ad Net Zero Türkiye imzacısı olmaya davet ediyor.
Danimarkalı JYSK, Türkiye'de yeni mağazalar açacak
Danimarka merkezli ev eşyası perakendecisi JYSK, İlkbahar Yaz Yeni Sezon bahçe mobilyaları koleksiyonunu özel bir 'Yaza Merhaba' etkinliğiyle tanıttı.
Doğan Trend ve ALJ Finans işbirliği ile motosiklete kolay erişim
Suzuki, Vespa, Aprilia, Piaggio, Moto Guzzi, KYMCO ve elektrikli motosiklet Silence markalarında geçerli yeni bir taşıt kredisi uygulaması başladı.
TEI, Türkiye'nin En Mutlu İş Yeri seçildi
TEI, “Türkiye’nin En Mutlu İş Yeri” ödülüne ikinci kez layık görüldü.
Sabancı Üniversitesi’nden 25. yıla özel yapay zeka destekli sergi
"Yaşayan Anlar: 25 Yılın Retrospektifi / Living Memories: A 25-Year Retrospective" sergisi, Sabancı Üniversitesi Gösteri Merkezi (SGM) fuaye alanında açıldı.
Beşiktaş Platformundan dostluk çağrısı
Beşiktaş Platformu: Kırgınlıkları değil umudu seçiyoruz: Beşiktaş için omuz omuza! bildirisi yayınladı.
TCL 50 Pro NXTPAPER 5G akıllı telefonuna ödül
TCL, tasarımdaki başarısını bir kez daha kanıtladı. 10 iF Tasarım Ödülü ve 7 Red Dot Ürün Tasarımı Ödülü ile toplam 17 uluslararası ödül kazanmış oldu.
Karaağaç AKUT Vakfı ASM, Sağlık Bakanlığı'na devredildi
Karaağaç AKUT VAKFI Aile Sağlığı Merkezi Sağlık Bakanlığı'na devredildi.
ISVEA'dan hijyen ve tasarruf için yenilikçi klozet çözümü
Vortex teknolojisi, ISVEA’nın Vea, Infinity Due ve Sentimento Due serilerindeki klozetlerle kullanıcılarla buluşuyor.
Mustafa Murat Gül: Procat PCX ile büyümeye odaklandı
PCX’in çok kanallı iletişim modeli müşteri deneyimini zirveye taşıyor.
Akdeniz’den ABD’ye mobilya ihracatında rekor artış
Akdeniz bölgesinden ABD’ye yapılan mobilya ihracatı nisan ayında yüzde 105 artışla dikkat çekti. Sektör, bölgesel büyümede güçlü ivme yakaladı.
e-Devlet'te kira sözleşmesi artık emlakçılara da açık
e-Devlet'ten kira sözleşmesi hizmeti emlakçıların da kullanımına açıldı.
Yeni Papa 14. Leo ismini aldı
Vatikan'daki papalık seçiminde 69 yaşındaki ABD'li Kardinal Robert Francis Prevost'un yeni papa olarak seçildiği ve "Papa 14. Leo" adını aldığı açıklandı.
İsrail ordusunun mezalimi bitmiyor
İsrail ordusunun Gazze Şeridi'ne düzenlediği saldırılarda biri bebek 4 kişi yaşamını yitirdi.