Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Haber Giriş Tarihi: 08.10.2024 19:47
Haber Güncellenme Tarihi: 08.10.2024 19:53
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Haftanın popüler haberleri
Ozan Elektronik Para’ya kayyum atandı
Ozan Elektronik Para şirketine kayyum atanması sonrası 402 Milyon TL’lik mal varlığına el konuldu.
Jennifer Lopez, Zen Pırlanta'nın yeni marka elçisi oldu
Zen Pırlanta YKB Emil Güzeliş, "Jennifer Lopez gibi global ölçekte etkisi olan, güçlü ve ilham veren bir sanatçıyla çalışmak bizim için heyecan verici" dedi.
Meta AI, Türkçe dil desteğiyle Türkiye’de
Meta’nın yapay zeka asistanı Türkiye’de kullanıma açıldı.
Beste Erkutay GSK Türkiye Etik ve Uyum Lideri olarak atandı
Beste Erkutay GSK Türkiye Etik ve Uyum Lideri olarak atandı.
Özge Birişik, Roche İlaç Türkiye İletişim Lideri oldu
Roche İlaç Türkiye İletişim Lideri Özge Birişik oldu.
Neslihan Beyhan Yaşar TCL Türkiye’nin Pazarlama Lideri oldu
Dr. Neslihan Beyhan Yaşar TCL Electronics Türkiye’nin Pazarlama Lideri oldu.
Ferrero fındıkta Sırbistan ve İtalya’da stratejik yatırımlar yapıyor
Ferrero fındık şirketi tedarik zincirini güçlendirmek için Sırbistan ve İtalya’da stratejik yatırımlar yapıyor.
vivo ve Euronics Grup stratejik ortaklıklarını duyurdu
vivo ve Euronics, bölge genelinde büyümeyi ve inovasyonu desteklemek amacıyla genişletilmiş bir stratejik ortaklık kurduklarını duyurdu.
Fuat Tosyalı'dan Türk çeliğine yönelik stratejik öneriler
ADMİB Başkanı Fuat Tosyalı: “Çelik gibi stratejik bir sektörde atılacak her adım çok önemli olacak ve tüm diğer sektörleri ve ülke ekonomimizi etkileyecektir”
FinFest 2 Kasım'da başlıyor
FinFest 2025 bu yıl Türkiye’de.
Grand Kartal Otel yangını davasında karar açıklandı
Otel sahibi Halit Ergül'ün de aralarında olduğu 11 sanığa, yangında hayatını kaybeden 34 çocuk yönünden 34'er kez müebbet hapis cezası verildi.
Eski tip ehliyetlerin geçerliliği bugün sona eriyor
Bugün mesai bitimiyle eski tip sürücü belgelerinin geçerliliğinin sona erecek olmasına karşın 1 milyon 811 bin 12 kişi, eski tip sürücü belgelerini hala yenilemedi.
TCMB, Papara'nın faaliyet iznini iptal etti
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Papara Elektronik Para AŞ'nin faaliyet izninin iptal edilmesine karar verdi.
Kocaeli'de 7 katlı bina çöktü
Kocaeli Mevlana Mahallesi Issıkgöl Caddesi'nde 7 katlı bina henüz bilinmeyen bir nedenle çöktü.
Limak Anka Çimento Fabrikası’na CSC Sertifikası
Türkiye’nin ilk ‘Platin’ CSC Sertifikalı çimento fabrikası olan Limak Anka Çimento Fabrikası’na sertifikası takdim edildi.
Yandex Türkiye, yeni yapay zekâ ürününü duyurdu
Yandex Türkiye, Türkiye'ye özel geliştirdiği benzersiz yapay zekâ ürününü TR AI 2025 etkinliğinde duyurdu.
TCL Electronics, Çin’de iklimlendirme çözümlerini tanıttı
TCL Electronics, Çin’de düzenlenen TCL 2025 İklimlendirme Konferansı’nda en yeni iklimlendirme çözümlerini tanıttı.
Goodyear, Sultantur Uluslararası Nakliye ile sözleşme imzaladı
Goodyear, Sultantur Uluslararası Nakliye ile Checkpoint anlaşmasını imzaladı.
Apy Ventures’e “The Next 100 Global Awards”dan ödül
Albaraka Portföy tarafından kurulan APY Ventures, The Next 100 Global Awards 2025 kapsamında “Venture Capital & Private Equity” ödülünü almaya hak kazandı.
“Öngörülü Liderlik Zirvesi” İstanbul'da yapıldı
Sabancı Üniversitesi ve GESDA iş birliğiyle düzenlenen Öngörülü Liderlik Zirvesi’nde bilimin ışığında geleceğin liderlik anlayışı ele alındı.
Bursa BTSO fuarı Uludağ İçecek'e İngiltere kapısı açtı
Uludağ İçecek YK Başkanı Ömer Kızıl, İngiltere'ye gitmeden Bursa'da fuar sayesinde görüştüğü distribütör anlaşmasının kendileri için son derece faydalı olduğunu açıkladı.
Tayvan'ın ana metaller ihracatı yüzde 9,5 oranında azaldı
Tayvan'ın ana metaller ihracatı Ocak-Eylül 2025 döneminde yüzde 9,5 oranında azaldı
Bugün Türkiye Cumhuriyeti'nin 102. kuruluş yıl dönümü
29 Ekim 1923, Türk milletinin bağımsızlık ve hürriyet aşkını dünyaya ilan ettiği tarihî bir dönüm noktasıdır. Bugün de cumhuriyetin 102. kuruluş yıl dönümünü kutluyoruz.
Özge Şahin'e Zorlu Alışveriş Merkezinde GMY görevi
Özge Şahin, Zorlu Alışveriş Merkezi Genel Müdür Yardımcılığı görevine getirildi.
Hindistanlı efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Reklamcılık alanında “Hindistan’ın sesi” olarak anılan efsane isim Piyush Pandey 70 yaşında yaşamını yitirdi.
Amazon 30 bine yakın çalışanını işten çıkarabilir
Şirketin insan kaynaklarının, bulut bilişim ve reklamcılık dahil birçok birimde görevli yaklaşık 30 bin çalışanı bugünden itibaren çıkarmaya başlayacağı ileri sürüldü.
İslami finans, trilyonlarca dolarlık bir sektöre dönüştü
TCMB Denetleme Kurulu Üyesi Melikşah Utku: İslami finans, 80'den fazla ülkede mevcut olan trilyonlarca dolarlık bir sektöre dönüştü.
Ankara YHT Garı 9 yılda 40 milyondan fazla yolcuya hizmet verdi
Bakan Uraloğlu, 29 Ekim 2016'da açılışı yapılan YHT Garı'nda bugüne kadar 40 milyon 215 bin 332 yolcuya hizmet verildiğini bildirdi.
Balıkesir'de 6,1 büyüklüğünde deprem
Balıkesir'in Sındırgı ilçesinde saat 22.48'de 6,1 büyüklüğünde deprem meydana geldi.
Yemek Sanayicileri Federasyonu'ndan BTSO Mutfak Akademi'ye tam not
Yemek Sanayicileri Dernekleri Federasyonu (YESİDEF) Başkanı Hüseyin Bozdağ BTSO Mutfak Akademi’nin Bursa’nın vizyonunu yansıtan merkez olduğunu söyledi.
Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği üyeleri pazardan memnun
Oluklu mukavva satışları 3,8 milyon ton ve 5,5 milyar metrekare seviyesine ulaştı. Ülkemiz bu rakamlarla Avrupa’nın en büyük 5’inci pazarı konumunda.
SMTECH Eurasia Fuarı 5 Kasım'da başlıyor
SMTECH Eurasia Fuarı 5-8 Kasım 2025 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezinde düzenlenecek.
1 Kasım'da ehliyet yenileme ücreti 7 bin 438 lira olacak
Eski tip ehliyetleri yenileme ücreti 1 Kasım'da 7 bin 438 liraya yükselecek.
Stellantis Global Üretim Başkanlığına Francesco Ciancia atandı
Stellantis N.V., şirketin Global Üretim Başkanlığı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyeliğine Francesco Ciancia'nın atanacağını duyurdu.
Borusan Next, Carvak'ı satın aldı
Borusan Next'in Carvak'ı satın alma süreci tamamlandı.
İngiltere ile Eurofighter Typhonn savaş uçağı anlaşması imzalandı
Cumhurbaşkanı Erdoğan ve İngiltere Başbakanı Starmer, Eurofighter Typhonn savaş uçağı işbirliği anlaşmasını imzaladı.
Veri, turizmin pusulası
Turizm sektörü artık veriyle şekillenen kararlarla büyüyor.
Hitachi Astemo Turkey’in yeni adı ‘Astemo Bursa’ oldu
Hitachi Astemo Turkey Otomotiv A.Ş., global merkez ofisin isminin Astemo olarak değiştirilmesinin ardından adını Astemo Bursa Otomotiv A.Ş. olarak değiştirdi.
Ticaret Bakanlığı 15 memur alınacağını duyurdu
Ticaret Bakanlığı, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı'nda istihdam edilmek üzere 15 müfettiş yardımcısı alımı yapacak.
Türkiye Finans’ta vekaleten Genel Müdürlüğe Müge Öner atandı
Türkiye Finans’ta genel müdürlük görevine Müge Öner vekaleten getirildi.