Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Haber Giriş Tarihi: 08.10.2024 19:47
Haber Güncellenme Tarihi: 08.10.2024 19:53
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Başak Zerman: Yapay zeka pazarı 2027'de 407 milyar dolara ulaşabilir
Adjust Head Of Sales META'dan Başak Zerman, yapay zeka mobil uygulama trendlerini paylaştı.
Başak Zerman, yapay zeka uygulama trendlerini açıkladı.
AI (Yapay zeka), mobil uygulama endüstrisinde devrim yaratıyor. Kullanıcıların dinamik ihtiyaçlarını tahmin eden ve karşılayan tüm geliştiriciler, kişiselleştirilmiş önerilerden sanal asistanlara kadar yenilikçi uygulamalar sunuyor ve güçlü kampanyalar yürütüyor.
Basitçe söylemek gerekirse, mobil uygulamalara AI entegre etmek, performansı ve başarıyı hızlandırmanın güçlü bir yolu.
Yapay zeka mobil uygulamalarındaki küresel trendler
2022'de 86,9 milyar dolar seviyesinde olan küresel yapay zeka pazarının 2027'de 407 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Sadece yapay zeka uygulama sektörü 2022'de 2,5 milyar dolar ciroya sahip ve 2028'e kadar %38.3'lük gibi etkileyici bir tahmini yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile hızla ilerliyor. Bu ilerleme App Store'a da yansıyor, adında "AI" olan uygulamaların sayısı 2020'den bu yana 33 arttı.
Bu sismik değişimde OpenAI, GPT destekli chatbot'u ChatGPT ile her eve giren bir isim olma yolunda. Kasım 2022'de kullanıma sunulan ChatGPT, Ocak 2023 itibariyle 100 milyon kullanıcıya ulaştı. OpenAI'ın en yeni modeli GPT-4o'nun 13 Mayıs 2024'te lansmanının ardından ChatGPT mobil uygulaması %22'lik bir revenue artışı gördü. 13 ile 17 Mayıs tarihleri arasında bu uygulama App Store ve Google Play'de toplamda 4,2 milyon dolar'lık bir net revenue oluşturarak o tarihe kadar olan en büyük sıçramasını yaşadı ve AI teknolojileri için güçlü bir talep olduğunu bizlere gösterdi. Ayrıca, GPT-4 ile çalışan Microsoft'un Bing AI, arama motoru pazarında büyük yankı uyandırdı ve Samsung'u, varsayılan arama motoru olarak Google'ı Bing ile değiştirmeyi düşünmeye yöneltti; bu hamle 3 milyar dolarlık bir potansiyele sahip.
Yapay zekanın bölgesel benimsenme modelleri, Çin'in trend belirleyen ve önemli bir pazar olduğunu ortaya koyuyor. Şirketlerin %58'i yapay zeka kullanıyor ve %30'u da kullanmayı düşünüyor bu da Çin'in çok hızlı ilerlemesini sağlıyor. Buna karşılık, ABD'deki şirketlerin %25'i yapay zeka kullanıyor ve %43'ü ise değerlendirme aşamasında. Çin'deki yüksek benimseme oranı, Çin'in küresel AI ortamındaki önemli rolünün ve diğer ülkeler için standartları belirleme potansiyelinin altını çiziyor.
Çin, devletin kapsamlı desteği ve araştırma-geliştirmeye verdiği önem ile yapay zeka inovasyonunda lider konumda. Çin'deki AI pazarının 2023'te 29 milyon dolardan 2032'de 150 milyar dolara çıkacağı ön görülüyor.
Mobil uygulamalar neden AI'ı entegre etmelidir?
Yapay zeka ile mobil uygulamalar kullanıcı beklentilerinin ötesine geçebiliyor, ilgi çekici ve verimli deneyimler sunarak hedef kitlelerin ilgisini çekiyor. Bu avantajlardan yararlanmak için tamamen yapay zekaya sahip yeni bir uygulama oluşturmanıza gerek yok. Burada, yapay zeka öğelerinin uygulamanıza nasıl eklenebileceğini inceleyerek uygulamanızı performans ve etkileşimde nasıl güçlendirebileceğinizi ele alalım.
Kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimi
AI algoritmaları kullanıcı davranışını, tercihlerini ve etkileşimlerini dikkatlice analiz ederek kişiye özel deneyimler oluşturabilir. Şunu düşünün: En sevdiğiniz alışveriş uygulamasını açıyorsunuz ve anında tarzınıza uygun ürünleri görüyorsunuz, daha önce yaptığınız aramalar da ekranınızda beliriyor. Burada yapay zeka iş başında ve Salesforce'a göre, daha kişisel bir görünüm isteyen tüketicilerin %65'ine hizmet veriyor.
Akıllı otomasyon
Yapay zeka destekli akıllı otomasyon, kullanıcı etkileşimlerini ve backend operasyonlarını dönüştürüyor. İhtiyaçları tahmin ederek ve görevleri otomatikleştirerek daha kolay ve daha hızlı uygulama etkileşimleri sağlayarak kullanıcı deneyimini güçlendiriyor. Yeni bir rapora göre, AI chatbot otomasyonuna sahip uygulamalardan memnuniyet oranı %80 olmasının sebebi süreçlerin sorunsuz ilerlemesi.
Yapay zeka ile desteklenen otomasyon, arka planda veri yönetimini, müşteri hizmetleri operasyonlarını ve uygulama performansını artırıyor. Otomatik veri analizi, trendleri ve sorunları gerçek zamanlı olarak tespit ederek daha hızlı düzenleme ve iyileştirme sağlıyor.
Yapay zeka ile geliştirilmiş güvenlik
Yüksek etkili güvenlik, günümüzün dijital ortamında kritik bir öneme sahip. Örneğin AI, kullanıcı davranışını analiz ederek şüpheli giriş girişimleri veya işlemleri gibi potansiyel olarak güvenlik ihlallerine işaret eden olağandışı düzenleri tespit edebilir.
Tahmine dayalı analitik
Tahmine dayalı analitik büyük veri setlerini analiz etmek, modelleri belirlemek ve gelecekteki kullanıcı davranışlarını ve trendlerini tahmin etmek için yapay zekayı kullanır. Bu tahminsel yaklaşım, kullanıcıların gelecekteki ihtiyaçlarına uygun içerik ve öneriler alması anlamına geliyor.
Yapay zeka ile desteklenen etkileşimli arayüz
Konuşmaya dayalı yapay zeka, sohbet robotları ve sesli asistanlar aracılığıyla kullanıcı etkileşimini bir dizi dokunma ve kaydırma hareketinden doğal, insan benzeri konuşmalara dönüştürüyor. Gelişmiş doğal dil işleme (natural language processing, NLP) ve machine learning algoritmaları bu etkileşimi oluşturan öğeler.
İyileştirilmiş erişilebilirlik
Mobil uygulamalardaki yapay zeka erişilebilirlik özellikleri, engelli kullanıcıların deneyimini derinden değiştiriyor. Sesten metne çeviri ve gerçek zamanlı alt yazı gibi özellikler kapsayıcılığa katkıda bulunuyor ve herkesin dijital dünyayla tam olarak etkileşime girmesini sağlıyor.
Bağlam ve davranışsal analiz
Yapay zeka odaklı bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının mevcut durumunu ve davranış kalıplarını anlamayı ve bunlara yanıt vermeyi, son derece kişiselleştirilmiş ve duruma uygun etkileşimler sağlamayı içerir. Bağlamsal ve davranışsal analiz, kullanıcının ortamını ve devam eden davranışını anlamak, ilgili ve zamanında etkileşimleri sağlamak için konum, saat, cihaz tipi ve mevcut aktivite gibi verileri kullanır.
Mobil uygulamalarda yapay zekanın geleceği
Yapay zeka, mobil uygulama altyapısının ayrılmaz bir parçası olmaya hazırlanıyor. Sadece ek bir özellik olmak yerine, uygulama işlevselliğinin merkezine yerleşecek. Bu, geliştiricilerin, kullanıcı ihtiyaçlarını ve davranışlarını doğru bir şekilde tahmin eden ve son derece kişiselleştirilmiş kullanıcı yolculukları sunan daha akıllı, daha sezgisel ve daha güvenli uygulamalar oluşturmasını sağlayacaktır.
Yapay zekanın artırılmış gerçeklik (AR)ve ve sanal gerçeklik (VR) ile entegrasyonu daha da ilgi çekici ve etkileşimli uygulama deneyimleri sunacak. AR/VR ile AI, oyun uygulamaları için gerçek zamanlı olarak oyuncu davranışına göre ayarlanan dinamik ve kullanıcıları sarmalayan ortamlar oluşturabilir. Eğitimde ise uyarlanabilir öğrenme deneyimleri sunabilir, gerçek dünya senaryolarını simüle edebilir ve kişisel öğrenme tarzlarına göre içerikler sunabilir. Yapay zeka ayrıca sanal denemelere olanak vererek, kişiselleştirilmi ve etkileşimli alışveriş deneyimleri oluşturarak perakendede dönüşüm sağlayabilir. Ayrıca gelişmiş yapay zeka, kullanıcı verilerini ve gizliliğini korumak için daha gelişmiş yöntemleri mümkün kılacaktır. Ve tüm bunlar, buz dağının sadece görünen kısmı.
AI uygulamalarının neden bir MMP'ye ihtiyacı var?
Yapay zeka uygulamalarının büyümeyi korumak ve potansiyeli en üst düzeye çıkarmak için güçlü takip, analiz ve kampanya optimizasyonu yeteneklerine ihtiyacı var. Bu noktada, Adjust gibi bir mobil ölçümleme sağlayıcısı yani MMP kritik bir öneme sahiptir. Nedeniyse:
Doğru performans takibi: AI uygulamaları, etkileşimleri, etkileşimi ve uygulama içi alışverişler (in-app purchases, IAP) de dahil olmak üzere revenue metriklerini tam olarak takip etmelidir. MMP, kullanıcı davranışı ve kampanya performansı hakkında derinlemesine bilgiler sunarak geliştiricilerin yapay zeka modellerini iyileştirmelerine ve kullanıcı deneyimlerini iyileştirmelerine yardımcı olur. Adjust, ham veri erişimine sınırsız erişimile benzersiz bir veri ayrıntısı sunar, hızlı ve akılcı kararlar almanıza yardımcı olur.Sahtecilik önleme: Fraud, AI uygulama geliştiricileri için önemli bir sorun. Güvenilir bir MMP, sahte aktiviteleri belirleyip önleyerek veri doğruluğunu sağlar ve bütçeleri güvende tutar.Pazarlama kampanyası optimizasyonu: Bir MMP, kullanıcı edinimi (user acqusition, UA) ve kullanıcı tutma oranı (retention rate) dahil olmak üzere birçok metrik ve kampanya faktörlerine dair derinlemesine veriler sağlar. Bu sayede AI uygulamalarının pazarlama stratejilerinde ince ayar yapmalarına olanak verir. Bu bütçelerin etkin kullanımını, doğru kullanıcı hedeflemesini ve yatırım getirisinin sürekliliğini sağlar.
Haftanın popüler haberleri
İhracat ve e-ihracat şampiyonları listesi haberimizde
Türkiye İhracatçılar Meclisi TİM, 2024 Yılında Mal ve Hizmet İhracatında İlk 10'da Yer Alan Firmalarla E-ihracatta İlk Üç ve Sektör Birincisi Olan Firmaları açıkladı.
TİM İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni gerçekleştirildi
Türkiye'nin 2024'te yaptığı toplam 377 milyar dolarlık mal ve hizmet ihracatına en yüksek katkıyı sunan firmalar ödüllendirildi.
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreteri oldu
Nurullah Bakır, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Genel Sekreterliğine getirildi.
TMSF duyurdu: Flash Haber TV satılmadı
TMSF, Flash Haber TV'nin satıldığı iddiasını yalanladı.
TÜİK işsizlik rakamlarını açıkladı
Türkiye'de işsizlik oranı, mayısta bir önceki aya göre 0,2 puan azalışla yüzde 8,4'e düştü.
Ukrayna’da otel ve AVM'lerin olduğu 20 kamu tesisleri satışta
Ukrayna, 2025’te 20’den fazla stratejik tesis için yatırımcı arıyor. Kimya, madencilik, enerji, otelcilik ve AVM sektörlerinde dev fırsatlar sunuluyor.
İş Grubu, rüzgar türbini üreticisi Ateş Çelik’e ortak oluyor
İş Enerji ve Maxis Girişim Sermayesi yönetimindeki Temiz Enerji Fonu ve Atlas Fonu ile TSKB’nin ana yatırımcı olduğu Türkiye Yeşil Fonu Ateş Çelik’e ortak oluyor.
IAIS: Küresel sigorta sektörü 2024’te direncini korudu
Uluslararası Sigorta Denetçileri Birliği (IAIS), 2025 yılına ait Orta Yıl Küresel Sigorta Piyasası Raporu’nu (GIMAR) yayımladı.
Bilgiç, “Küresel iklim değişikliği gerçek bir tehdittir”
Adana Ticaret Borsası Başkanı Şahin Bilgiç, Adana Ticaret Borsası Meclis toplantısında küresel iklim tehlikelerine değindi.
Kamu kaynaklarına ve tasarruf tedbirlerine AI ile denetim
Bakan Şimşek, kamu kaynaklarını en etkin şekilde kullanmak ve tasarruf tedbirlerini izlemek için yapay zeka destekli sistemlerle denetimler yapıldığını duyurdu.
İTO’dan Suriye’de yatırım incelemesi
İTO, İstanbul iş dünyasının beklentilerini geçtiğimiz hafta Oda Meclis toplantısına katılan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır’a iletti.
Doğuş Teknoloji, Nairobi’de IoT Vizyonunu paylaştı
Doğuş Teknoloji IoT partneri Teknopalas ile Kenya, Nairobi'de Intelligent Things in Action: From Smart Devices to Smarter Decisions etkinliğini gerçekleştirdi.
Yünsa 2023 Sürdürülebilirlik Raporunu yayımladı
Yünsa, 2023 yılı çevresel, sosyal ve ekonomik performansını yansıtan 2023 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı.
Türk Telekom Siber Güvenlik Kampı için son başvuru 2 Temmuz'da
Türk Telekom, siber güvenlik uzmanı ihtiyacını karşılamaya yönelik her yıl düzenlediği Siber Güvenlik Kampı için bu yıl da başvuru sürecini başlattı.
TEI, Paris Air Show'da gövde gösterisi yaptı
TEI, Fransa’nın Paris Le Bourget Havalimanı’nda düzenlenen, dünyanın en prestijli havacılık organizasyonlarından Paris Air Show 2025’te yerini aldı.
Türk Hava Yolları ve airBaltic'ten kod paylaşım iş birliği
Türk Hava Yolları ve airBaltic, kod paylaşım iş birliğini genişletiyor
Ender Yılmaz: İklim krizi sanayiyi tehdit ediyor
İSO Meclis Başkanı Ender Yılmaz, sanayinin iklim değişikliğinin merkezinde olduğunu vurgulayarak yeşil dönüşüm yapılmazsa üretim ve ihracatın risk altında olduğunu söyledi.
Yeşil ve dijital dönüşüm sanayinin yeni yol haritası
İSO Başkanı, sürdürülebilirlikte farkındalığın yükseldiğini ancak döngüsel ekonomiye geçişin hızlanması gerektiğini belirterek çağrıda bulundu.
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
EY-Parthenon’un yayımladığı Elektrikli Araç Ekosistemi ve Dönüşümü Analizi’ne göre, küresel elektrikli araç satışları geçen yıl 17 milyona ulaştı.
Cem Şen, Artemis Halı Türkiye Satış Müdürü görevine atandı
Cem Şen, 1 Temmuz 2025 tarihi itibarıyla “Artemis Halı Türkiye Satış Müdürü” görevine atandı.
Fethi İz, FashionTV Luxe Resort’un Genel Müdürü oldu
FashionTV Luxe Resort’un Genel Müdürü Fethi İz oldu.
Merve Özmen, Jetlid’de Üst Düzey Yönetici oldu
Merve Özmen, Jetlid’de Strateji ve Büyümeden Sorumlu Üst Düzey Yönetici oldu
Esra Arslanbaş Kaynak'a Tüyap'ta GMY görevi
Esra Arslanbaş Kaynak, Tüyap Fuarcılık Grubu Pazarlama ve Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı oldu.
Sinan Akdal IdeaSoft’ta CEO görevine atandı
e-ticaret altyapı sağlayıcılarından IdeaSoft'un CEO'luk görevine Sinan Akdal atandı.
Amazon Prime Day etkinliği 8 Temmuz'da başlayacak
Amazon'un Prime üyelerine özel indirimler, ürünler ve fırsatlar sunduğu Prime Day etkinliği, bu yıl Türkiye'de 8-14 Temmuz'da gerçekleştirilecek.
Soft Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü
TOBB Yazılım Meclisinin Soft_Away projesine “En İyi Danışmanlık Projesi” ödülü verildi.
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesinde mezuniyet heyecanı
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB ETÜ) 2024-2025 Dönemi mezunlarını verdi.
TİM, Türkiye'den Tayland'a yeni ticaret köprüsü kuracak
TİM ve İMMİB öncülüğünde düzenlenen Tayland Genel Ticaret Heyeti, 8-11 Eylül 2025 tarihleri arasında Bangkok’ta Türk ihracatçılarıyla yeni fırsatları buluşturacak.
Araç muayene istasyonlarında adil bir hizmet anlayışı yok
TESK Başkanı Palandöken: Araç muayene istasyonlarına araçlarını muayeneye getiren vatandaşlardan kredi kartı ile ödemelerde ek komisyon alınması haksızlık.
CFPA-E'den Asuman Erkul orman yangınlarına dikkat çekiyor
Avrupa Yangından Korunma Dernekleri Konfederasyonu (CFPA-E) Türkiye Temsilcisi Asuman Erkul: Orman yangınlarına karşı vatandaşlar daha dikkatli davranmalı.
Sıcak hava etkisini sürdürüyor
Türkiye genelinde etkisini sürdüren sıcak hava dalgası, yarın da etkisini sürdürecek.
TÜBİTAK'tan "tersine beyin göçü"ne destek
TÜBİTAK "tersine beyin göçü"nü destekleyecek bir çağrıya çıktı.
Araç muayene istasyonları "Turka" markası altında hizmet verecek
MOI Ortak Girişim Grubu, 2027-2047 döneminde Türkiye'nin araç muayene hizmetlerini "Turka" markasıyla sağlayacak.
Dünyanın en değerli şirketi Nvidia oldu
Çip üreticisi Nvidia, 3,76 trilyon dolarlık piyasa değeriyle Apple ve Microsoft’u geride bırakarak dünyanın en değerli şirketi unvanını elde etti.
AstraZeneca'nın ofisi Big SEE İç Mekân Tadarım Ödülü'nü aldı
AstraZeneca Türkiye, İstanbul Levent 199'da yer alan yeni merkez ofisiyle Big SEE Interior Design Award (İç Mekân Tasarımı Ödülü) sahibi oldu.
Golden Global Yatırım Bankası ve ICD'den finansman anlaşması
Golden Global Yatırım Bankası ve ICD 20 milyon dolarlık finansman anlaşmasını imzaladı
Yaşama Değer Katanlar Ödülleri sahipleriyle buluştu
İstanbul Armada Otel’de gerçekleşen törende; emek, ilham ve özveriyle topluma yön veren başarı hikâyeleri alkışlarla taltif edildi.
Otonom Sürüş: ZF, ADAS çözümlerini daha da güçlendiriyor
ZF, ADAS işlevlerine yönelik akıllı kameralarda lider konumda yer alıyor.
Doğuş Otomotiv, Riviera'nın Türkiye distribütörü oldu
Doğuş Otomotiv, lüks motoryat üreticisi Riviera'yla distribütörlük sözleşmesi imzaladı.
Sahne XL etkinliğinde 13 girişimci sunum yaptı
BTM'nin 2025 yılı ilk Sahne XL etkinliğinde 13 girişimci sunum yaptı.