
Yeni görevine 17 Kasım 2025 tarihi itibarıyla başlayan Çalapöver, kariyeri boyunca start-up ve scale-up (büyüme odaklı) şirketlerde üst düzey yöneticilik yaptı. Avrupa, Orta Doğu, Afrika (EMEA), Amerika ve Asya-Pasifik (APAC) bölgelerinde stratejik liderlik rolleri üstlenen Çalapöver, uluslararası ekiplere liderlik etme konusunda kanıtlanmış bir başarı geçmişine sahip.
Zomato’nun hızlı bir start-up’tan küresel bir oyuncuya dönüşümünde ve halka arz sürecinde kurucu ekiple doğrudan çalışan Çalapöver; Global İş Birimi Başkanlığı, Global Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcılığı ve Bölge Direktörlüğü gibi kritik roller üstlendi.
Yemeksepeti’ne katılmadan önce mikro-mobilite sektöründe faaliyet gösteren Bird’de EMEA Operasyonları Direktörü olarak görev yapan Çalapöver, burada şirketin kâr-zarar ve lojistik operasyonlarını yönetti.
Ayrıca Eating Europe Food Tours’un Kurucu Ortağı ve COO’su olarak başarılı bir girişimcilik deneyimi yaşayan ve şirketin operasyonel modelini yeniden yapılandırarak başarılı bir “exit” (çıkış) sürecini yöneten Çalapöver, kariyerinin önceki dönemlerinde 3M ve thyssenkrupp gibi çok uluslu şirketlerde de uluslararası pazarlama ve strateji pozisyonlarında bulundu.
Koç Üniversitesi Ekonomi Bölümü mezunu olan Oytun Çalapöver, Teksas Üniversitesi’nde MBA derecesini tamamladı.