Josep Maria Recasens, Renault Group’ta Bölüm Direktörü oldu

Josep Maria Recasens, Renault Group’un Stratejik Ürün ve Program Yönetimi Direktörü oldu.

Haber Giriş Tarihi: 21.11.2025 22:38
Haber Güncellenme Tarihi: 21.11.2025 22:38

Renault Group, organizasyon yapısını sadeleştirme ve karar alma süreçlerini hızlandırma hedefi doğrultusunda önemli bir atamayı duyurdu. Bu kapsamda Josep Maria Recasens, Strateji, Ürün ve Program Yönetimi Direktörü (SPPM) olarak göreve getirildi.

Yeni görevinde Renault Group CEO’su François Provost’a bağlı çalışacak olan Recasens, Liderlik Ekibi’nin de bir üyesi olacak. Recasens’in temel sorumlulukları arasında Renault Group stratejik yol haritasını şekillendirmek, gelecek yılların ürün planlamasını yönlendirmek ve yeni ürün gamının başarısını güvence altına alacak uygulama süreçlerini koordine etmek yer alacak. Josep Maria Recasens, bu atamaya ek olarak mevcut rolünü sürdürerek İber Yarımadası ülkelerinin CEO’su olmaya devam edecek. Ayrıca dönüşüm süreci tamamlanana kadar Ampere’nin CEO’luk görevini de yürütmeyi sürdürecek.

Josep Maria Recasens, otomotiv sektöründe zengin bir kariyere sahip. Mühendislik ve MBA derecesine sahip olan Recasens, 2002 yılında SEAT S.A.’da çalışmaya başladı ve Ar-Ge, ürün planlama ve uluslararası proje yönetimi alanlarında çeşitli pozisyonlarda görev yaptıktan sonra Strateji Direktörü, Genel Sekreter ve Halkla İlişkiler Direktörü olarak atandı.

Haziran 2021’de ise Renault Group’a Strateji ve İş Geliştirme Direktörü olarak katıldı. Bu bağlamda, Renaulution stratejisinin uygulanmasını destekledi ve ortaklık stratejisinin hayata geçirilmesine katkıda bulundu. 1 Şubat 2023’te Renault Group Liderlik Ekibi üyesi ve İberya Ülke Direktörü olarak Strateji Direktörü olarak atandı. 1 Kasım 2023’te Ampere’nin kurulmasıyla Josep Maria Recasens, Ampere’nin Operasyon Direktörü olarak göreve başladı ve 2025’te CEO olarak elektrikli ve yazılım tabanlı mobiliteye geçiş sürecini yönetti.