OBA Makarna, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri sektöründe son 10 yılı ihracat şampiyonu kapatarak çok önemli bir başarıyla imza attı. OBA Makarna’nın genç CEO’su Alpaslan Özgüçlü, başarılarının sırrı olarak, birbirini besleyen şu üç temel bileşenin altını çiziyor: Avantajlı ham madde tedariki, kaliteli ve verimli üretim ve iyi tasarlanmış pazar erişimi.
Türkiye, 65 milyon dolarlık global makarna pazarında her geçen gün artan bir varlığa sahip. Türkiye’de makarnanın artan üretimi ve ham madde bolluğu, yerel pazarın büyümesini sağlarken sektörün ihracat potansiyelini de yükseltmektedir. Stratejik konumu ile ülkemiz ham maddeye erişimin yanı sıra küresel müşterilere erişimde de rekabet avantajı sağlamaktadır. Son 10 yılın verilerini incelediğimizde, Türkiye’nin hem makarna üretiminde hem de makarna ihracatında üst sıralara taşındığını görebiliyoruz. Dünya makarna ticaretinde ikinci sırada konumlanan Türkiye’nin dünya makarna ticaretindeki payı, artan ihracatla beraber yukarıya doğru bir ivme kazanmaktadır. Türkiye’de yapılan makarna ihracatının yüzde 30’unu OBA Makarna olarak üretim tesislerimizde gerçekleştirirken küresel makarna ticaret hacminde de yaklaşık yüzde 10’luk bir paya sahip olduğumuzu belirtmek isterim.
OBA Makarna, son 10 yıldır sektörünün ihracat şampiyonu.
Binin üzerinde çalışanımızın emeği sayesinde artan üretim hacmimiz, ihracatımız ve satış gelirlerimizle sektörümüzde 10 yıldır ihracat şampiyonu olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Her geçen gün büyüyen ve gelişen dünya ekonomisinde başarımızın temel dinamiği olarak önceliğimiz güçlü ekip ruhudur. Kurum kültürümüzün temelinde başarının, takım çalışması ve ekip ruhundan geçtiği bilinci yatmaktadır.
Sektörümüzdeki başarımızın temel taşlarını özetlemek gerekirse, birbirini besleyen üç ana bileşen var. Birincisi avantajlı ham madde tedariki, ikincisi kaliteli ve verimli üretim, üçüncüsü ise iyi tasarlanmış pazar erişimi.
OBA Makarna olarak, ihracat bilgi birikimimiz, tecrübemiz ve bunlara ek olarak güçlü pazar pozisyonuna ve tanınmış markalara sahip olma özelliğimiz ile başarılı bir yılı daha geride bırakmış bulunmaktayız. Stratejik konumlu, sınıfının en iyi ekipman ve kapasitesine sahip üretim tesislerimizle hedeflerimize emin adımlarla yürümeye ve büyüme yolculuğumuza devam ediyoruz. 2023 yıl sonu itibarıyla satışlarımızın yaklaşık yüzde 80’inin ihracattan geldiğini söyleyebiliriz.
Hâlihazırda aktif olduğumuz pazarlarda pazar payımızı korumaya ve artırmaya devam ederken 2024 için ürün bazlı hedef pazarlarımız var. Makarna özelinde Uzak Doğu pazarını yakın merceğimize almış bulunmaktayız. Öte yandan yeni ürünümüz olan "hazır noodle" ile Avrupa’da stratejik iş birliği fırsatlarını değerlendirmekteyiz.
2023 yıl sonu kurulumu tamamlanan iki yeni yatırımımızla birlikte 2024’e yaklaşık yüzde 20 kapasite artışıyla giriyoruz. Hem mevcut pazarlarımızda hem yeni gireceğimiz ve varlığımızı artırmak istediğimiz pazarlarda, artan kapasitemizin bize itici bir güç olacağını düşünüyoruz.
Söyleşi kaynağı: TİM Report Şubat sayısı