Çift Geyik Karaca'nın Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Güneş, dünden bugüne şirketi anlattı.
İşte, Çift Geyik Karaca'nın kuruluşundan bugüne hayat hikayesi...
Şirketin tarihçesi
"Karaca" markasının hikayesi 1917'de Bandırma'da bir çorap atölyesinde başladı. Kurtuluş savaşı sırasında Mehmetçik için de çorap üreten marka 1930'ların başında Alameti Farika Kanunu ile "Çift Geyik" logosunu tescilledi ve aynı zamanda operasyon merkezini istanbul'a taşıdı. Benzer dönemde triko üretimine odaklanan marka 1960'lara gelindiğinde "5 kıtada satılan ilk Türk sanayi mamulü" ünvanını da kullanmaya başladı. 1980'lerde parekende operasyonlarına odaklanan marka 1998'de Tekfen Holding bünyesine katıldı.
Karaca markası 2005 yılında; 1993 yılından bugüne 0 Türk sermayesiyle triko üreten ve 1998'den beri Avrupa ve Ortadoğu'da birçok ülkeye ihracat yapan Narin Group bünyesine dahil oldu ve tekrar büyümeye başladı.
Karaca markası kurulduğu günden itibaren sektöründe öncü gelişmelere imza atmış, adım adım bir dünya markası haline gelme vizyonuyla hareket etmiştir. 1960'ların sonu itibariyla "5 kıtada satılan ilk Türk sanayi mamulü" reklamları bu vizyon konusunda anlamlı yol kat edildiğini göstermektedir.
En genel ifadesiyle Karaca markasının krizlerle, ürün kalitesinden taviz vermeyerek, güçlü ve çeşitlenmiş ticaret ağını koruyarak başa çıktığı ifade edilebilir.
Şirketin kuruluşundan bu yana kuşaktan kuşağa aktarılan öneri ve tavsiyeleri:
Karaca markasının en önemli değeri ürün kalitesi ve müşteri odaklılıktır. Bu hem kuşaklar arasında hem de markanın sahibi kurumlar arasında aktarılan bir zımni öneri ve tavsiyedir.
Şirketin geleceğe yönelik planları, hedefleri:
Markamız için hedeflerimiz nicelikten daha çok nitelik odaklı. Diğer bir deyişle markaların sadece kurum stratejileriyle değil, marka stratejileriyle de uyumlu büyüme hedefleri olması gerektiğine inanıyoruz. Bu bakış açımıza uygun birçok büyüme projesine imza atıyoruz ve atmaya da devam edeceğiz.
Bugün gelinen noktada Karaca markası:
Karaca, kendine duyduğu saygının temeli olan insanı ön planda tutarak en yüksek kaliteyi en güvenilir şekilde müşterisine sunmak için çalışıyor. Karaca için kaliteli ürünü, kusursuz hizmetle sunuyor olmak, bir imza ve bir marka kimliği. Klasikten uzaklaşmadan yenilikleri takip eden ama bunu yaparken de insanların kendi tarzını oluşturmasına izin veren, özgürlükçü ve köklü yapısıyla Karaca, dünya standartlarında bir marka olma yolunda hızla ilerlemektedir.
Bugün Çift Geyik Karaca, yıllık 300 bin adet üretim kapasitesi, ürünlerinde kullandığı 0 yün İtalyan ipliğiyle moda tutkunlarının ihtiyaçlarına en yüksek kalitede cevap veriyor olmanın gururunu taşıyor.
Kaynak: Merkezi Kayıt Kuruluşu 100 Yıllık Şirketler Araştırması Kitapçığı
Haberleştiren: Hakan Kavurmacı