Çelebi Havacılık, Serdar Benli ile kurumsal kimliğini geliştirdi

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Çelebi Havacılık, alanında uzman isimlerden biri olan marka danışmanı Serdar Benli ile işbirliği içinde kurumsal kimlik yenilemesini geliştirdi.

Haber Giriş Tarihi: 06.05.2025 12:18
Haber Güncellenme Tarihi: 06.05.2025 12:18

Çelebi Havacılık, değişen vizyonu doğrultusunda markasını dönüştürdü.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Çelebi Havacılık, alanında uzman isimlerden biri olan marka danışmanı Serdar Benli ile işbirliği içinde kurumsal kimlik yenilemesini geliştirdi.

Yenilikler, Çelebi Havacılık'ın marka değerini yükseltmek ve dünya çapında bilinirliğini güçlendirmek amacıyla önemli güncellemeler sunuyor.

Çelebi Havacılık'ın ve Çelebi Platinum'un ikonik kanat amblemi korunurken, logolar gölgelendirme ve 3 boyutlu (3D) efektlerden arındırıldı.

Bu sadeleştirme ile daha 'temiz', 'zamansız' ve 'modern' bir estetik elde edildi. Yeni, daha okunabilir bir yazı tipi ile profesyonellik ve modernlik vurgulanırken, Çelebi Havacılık'ın otoritesini ve güvenilirliğini pekiştiren koyu lacivert tonlara geçiş yapıldı.

Yenilikler, Çelebi Havacılık'ın sektördeki gelişmelere uyum sağlama ve köklü değerlerini sürdürme kararlılığını görsel olarak yansıtırken, kurumsal kimlik yenileme süreci, yalnızca görsel bir dönüşüm değil, aynı zamanda markanın stratejik önceliklerini, sürdürülebilirliğe olan bağlılığını ve çalışanlarına, iş ortaklarına ve müşterilerine sunduğu deneyimi ileriye taşıma vizyonunu da temsil ediyor.

- Sürdürülebilirlik logosu ile yeni bir dönem

Söz konusu vizyonun farklı bir yansıması olarak, Çelebi Havacılık'ın sürdürülebilirlik yaklaşımını simgeleyen özel bir logo da ilk kez tanıtıldı. Sürdürülebilirlik logosu, markanın doğayla uyum içinde evrilen bir geleceğe olan taahhüdünü ifade ediyor.

Çelebi Havacılık'ın köklü tarihini yansıtan ikonik kanat formu, doğadan ilham alan yumuşak ve organik çizgilerle yeniden yorumlandı.

Yaprak formuna benzeyen şekiller, çevresel dengeyi ve yaşamın döngüselliğini vurgularken, içinden geçen ok sembolü, ileriye dönük bakışı, kararlılığı ve sürekli büyümeyi simgeliyor.

Logonun altında yer alan 'Moving Sustainably' ifadesi ise yalnızca Çelebi Havacılık'ın faaliyet alanına bir gönderme yapmakla kalmayıp, her adımın sorumluluk, ilerleme ve çevresel farkındalık ilkeleriyle atıldığını vurguluyor.

Özel logonun oluşturulma sürecinde, tasarım ve iletişim alanında yaratıcı işleriyle tanınan Artı Stüdyo ile işbirliği yapıldı.

Aksel Ceylan liderliğindeki ekip, Çelebi'nin sürdürülebilirlik vizyonunu ve marka mirasını estetik ve anlamlı bir dille yansıtan özgün formu tasarladı.

Aynı şekilde, kişiye özel seyahat deneyimleri sunan premium yolcu hizmetleri markası Çelebi Platinum'un logosu da yeni kurumsal kimlik anlayışıyla uyumlu olacak şekilde güncellendi.

Çelebi Havacılık, ana markasına bağlı alt markaları için de kurumsal kimlik kılavuzlarını bugünün ihtiyaçlarına göre yenileyerek modernleştirdi.

Mevcut yapının kapsamı genişletilirken, sürdürülebilirlik logosunun yanı sıra eğitim faaliyetlerini temsil eden Çelebi Havacılık Akademisi için de özel bir logo ve kurumsal kimlik kurgusu hazırlandı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Çelebi Havacılık Grup Üst Yöneticisi (CEO) Dave Dorner, yeni kurumsal kimliklerinin, şirketin geçmişine duyduğu saygıyla geleceğe olan kararlılığını bir araya getirdiğini belirtti.

Dorner, sadece görsel bir yenilenme değil, değerlerinin, kültürlerinin ve uzun vadeli hedeflerinin bir yansıması olduğunu vurgulayarak, 'Bu dönüşüm, aynı zamanda markamızın modern tasarım dünyasıyla daha güçlü bir uyum içinde olmasını sağlayarak çalışanlarımızdan müşterilerimize kadar herkes için daha anlamlı ve çağdaş bir marka deneyimi sunmamıza yardımcı olacak.' ifadelerini kullandı.