Hindistan'da çağrı merkezinde yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor

Hindistan'da çağrı merkezi çalışanlarının yerini alacak yapay zekâ sohbet robotları kullanılıyor.

Haber Giriş Tarihi: 19.10.2025 23:30
Haber Güncellenme Tarihi: 19.10.2025 23:30
https://www.dijitalhaber.com.tr

Hindistan'da bir startup ofisinde, geliştiriciler insanlar gibi konuşup mesajlaşabilen yapay zekâ sohbet robotlarını kullanıyor. Şirket, müşteri hizmetleri işlerini neredeyse tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyor. Yapay zekâ araçları, çağrı merkezleri ve müşteri hizmetlerinde rutin görevlere dayalı işlerin yerini alıyor. Üretken yapay zekâ temsilcileri, müşterilerin aylık 10.000 sorguyu yanıtlamak için ihtiyaç duydukları çalışan sayısını %80 oranında azaltmalarını sağladığını belirtiyor. Kaynak: Reuters