Şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Haber Giriş Tarihi: 04.06.2024 11:27
Haber Güncellenme Tarihi: 04.06.2024 11:27
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.dijitalhaber.com.tr
Krizlerle yaşamak artık hayatımızın bir parçası, özellikle de şirketler için… Sadece yerel değil global krizler de herkesi etkilediği için bu yıkıcı etkileri pozitif bir fırsata çevirmek gittikçe daha da zorunlu bir hal alıyor. Bu durumu ise tam olarak "Crisitunity", yani “kriz yoluyla fırsat” terimi tanımlıyor. Bu terim, "The Simpsons" adlı televizyon programındaki Homer Simpson karakterinin hem kriz hem de fırsat olan bir durumu tanımlamak için yarattığı bir bölümde popüler hale getirildi. Kriz ile fırsatı birleştiren Crisitunity terimi, kriz içinde olumlu değişim ve büyüme fırsatlarının da olabileceği fikrini vurguluyor. Bu çağ aslında zorlukların, krizlerin ve aksaklıkların yalnızca olumsuz olaylar olarak değil, aynı zamanda olumlu değişim ve yenilik fırsatları olarak da görüldüğü bir dönemi ifade ediyor. Crisitunity çağında ilerlemek ve gelişmek isteyen şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Sabit kalan kaybeder
Formül basit; sabit kalan kaybeder. Bu yüzden şirketlerin organizasyon genelinde çevik zihniyeti teşvik etmesi gerekiyor. Bu, değişimi bir sabit olarak benimsemek, denemeye açık olmak, geri bildirimlere ve gelişen trendlere göre stratejileri hızlı bir şekilde ayarlamak anlamına geliyor. Elbette organizasyonun her düzeyinde yenilikler teşvik edilmeli. Çünkü bir kriz, yaratıcı problem çözme ve yeni ürün, hizmet veya süreçlerin geliştirilmesi için bir katalizör olabilir.
Hem krizlere hem de fırsatlara karşı ne kadar hazırsınız?
Krizden doğabilecek fırsatlardan yararlanmak o kadar kolay değildir, asla armut pişip şirketlerin ağzına düşmez. Bunun için bir hazırlık ve olgunluk süreci gerekir. Dolayısıyla şirketler organizasyonel dayanıklılık oluşturmaya odaklanmalı. Bu kapsamda şirketler; tedarik zincirlerini çeşitlendirebilir, acil durum planları kurgulayabilir ve çalkantılı zamanları atlatmak için mali sağlıklarını güçlendirecek finansal stratejiler yaratabilirler. Tam da bu noktada senaryo geliştirmek ise en kritik madde. Çeşitli olası gelecekleri tahmin etmek için birden fazla senaryo yaratılmalı. Bu senaryolar, şirketin beklenmedik olaylara hazırlıklı olmasına ve bu durumlardan doğan fırsatlardan yararlanmaya hazır stratejilere sahip olmasına yardımcı olur.
Müşteri sürecin tam merkezinde yer almalı
Crisitunity çağında tüm paydaşlar kadar müşteriye de büyük iş düşüyor. Dolayısıyla müşterileri sürecin dışında tutmak gibi bir durum söz konusu olamaz, aksine müşteriyi karar mekanizmasının merkezinde tutmak adeta can simidi gibidir. Çünkü kriz sırasında müşterinin gelişen ihtiyaç ve davranışlarını anlamak yeni iş fırsatlarının belirlenmesine katkı sağlıyor. Ayrıca şirketler müşteri etkileşimi stratejilerini de güçlendirmeli. Bunun için müşteri geri bildirimleri aktif olarak dinlenmeli ve teklifler değişen ihtiyaçları karşılayacak şekilde uyarlanmalı. Müşterilerden bahsetmişken diğer paydaşları da unutmamak gerekiyor. Özellikle de kriz anlarında çalışanlar, müşteriler ve paydaşlarla şeffaf ve etkili iletişim sürdürmek oldukça önemli. Unutmayın, dürüst ve açık iletişim güven oluşturur ve belirsiz zamanlarda beklentilerin yönetilmesine yardımcı olur.
Yetenekleri çekin, iş birliğine açık olun
Şirketlerin en büyük sermayesi insan, en büyük gücü de yetenekli insandır. Dolayısıyla şirketler nitelikli işgücünü geliştirmeye ve ellerinde tutmaya özen göstermeli. Bunun için eğitime yatırım yapılabilir, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma fırsatları sağlanabilir ve üst düzey yetenekleri çeken bir ortam yaratılabilir. Krizi fırsata çevirmenin bir diğer formülü ise iş birliğidir. Hem kuruluş içinde hem de dış ortaklarla iş birliği teşvik edilmelidir. İş birliğine dayalı çabalar, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesine ve kaynakların paylaşılmasına yardımcı olur.
Veriyi kullanmayı öğrenmek şart
Karar vermede veriye dayalı içgörülere güvenilmeli. Verileri analiz etmek; pazar eğilimlerini, müşteri tercihlerini ve iyileştirilecek alanları anlamanıza yardımcı olur. Veriyi doğru okuyarak talep ve arzdaki değişikliklere hızla uyum sağlayabilen çevik bir tedarik zinciri geliştirmek de çok önemli. Bu, aksaklıkların önlenmesine ve ani piyasa değişimlerinden yararlanmaya yardımcı olur.
Uyarlanabilir liderlik hayat kurtarır
Kısa vadeli başarı, başarı değildir; mutlaka uzun vadeli bir sürece yayılmalıdır. Dolayısıyla şirketler acil zorlukları ele alırken uzun vadeli bir vizyona sahip olmalıdır. Krizler genellikle geçicidir ancak bu krizler sırasında alınan stratejik kararların kalıcı olumlu etkileri olabilir. Bu vizyonu uygulayacak olan kişiler ise liderlerden başkası değildir. Her düzeyde uyarlanabilir liderliği geliştirmek bu çağın bir zorunluluğuna dönüşüyor. Ekiplere değişim konusunda rehberlik edebilen ve zorlu durumlarda fırsatlar bulmaları için onlara ilham veren liderlerin önemi yadsınamaz.
Kriz çağının uyum sağlamayı, yenilikçiliği ve değişimi benimseme isteğini gerektirdiğini unutmayın. Krizlerle mücadele etmek ve fırsatları yakalamak arasındaki dengeyi kurabilen şirketler, günümüzün dinamik iş ortamında başarı için iyi bir konuma sahip olacak.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
İletişimci Sibel Selvi "Sabit kalan kaybeder"
Şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Krizlerle yaşamak artık hayatımızın bir parçası, özellikle de şirketler için… Sadece yerel değil global krizler de herkesi etkilediği için bu yıkıcı etkileri pozitif bir fırsata çevirmek gittikçe daha da zorunlu bir hal alıyor. Bu durumu ise tam olarak "Crisitunity", yani “kriz yoluyla fırsat” terimi tanımlıyor. Bu terim, "The Simpsons" adlı televizyon programındaki Homer Simpson karakterinin hem kriz hem de fırsat olan bir durumu tanımlamak için yarattığı bir bölümde popüler hale getirildi. Kriz ile fırsatı birleştiren Crisitunity terimi, kriz içinde olumlu değişim ve büyüme fırsatlarının da olabileceği fikrini vurguluyor. Bu çağ aslında zorlukların, krizlerin ve aksaklıkların yalnızca olumsuz olaylar olarak değil, aynı zamanda olumlu değişim ve yenilik fırsatları olarak da görüldüğü bir dönemi ifade ediyor. Crisitunity çağında ilerlemek ve gelişmek isteyen şirketlerin proaktif ve uyarlanabilir bir yaklaşım benimsemesi gerektiğini vurgulayan İnomist İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Sibel Selvi, bu konuda izlenmesi gereken yol haritasını anlattı.
Sabit kalan kaybeder
Formül basit; sabit kalan kaybeder. Bu yüzden şirketlerin organizasyon genelinde çevik zihniyeti teşvik etmesi gerekiyor. Bu, değişimi bir sabit olarak benimsemek, denemeye açık olmak, geri bildirimlere ve gelişen trendlere göre stratejileri hızlı bir şekilde ayarlamak anlamına geliyor. Elbette organizasyonun her düzeyinde yenilikler teşvik edilmeli. Çünkü bir kriz, yaratıcı problem çözme ve yeni ürün, hizmet veya süreçlerin geliştirilmesi için bir katalizör olabilir.
Hem krizlere hem de fırsatlara karşı ne kadar hazırsınız?
Krizden doğabilecek fırsatlardan yararlanmak o kadar kolay değildir, asla armut pişip şirketlerin ağzına düşmez. Bunun için bir hazırlık ve olgunluk süreci gerekir. Dolayısıyla şirketler organizasyonel dayanıklılık oluşturmaya odaklanmalı. Bu kapsamda şirketler; tedarik zincirlerini çeşitlendirebilir, acil durum planları kurgulayabilir ve çalkantılı zamanları atlatmak için mali sağlıklarını güçlendirecek finansal stratejiler yaratabilirler. Tam da bu noktada senaryo geliştirmek ise en kritik madde. Çeşitli olası gelecekleri tahmin etmek için birden fazla senaryo yaratılmalı. Bu senaryolar, şirketin beklenmedik olaylara hazırlıklı olmasına ve bu durumlardan doğan fırsatlardan yararlanmaya hazır stratejilere sahip olmasına yardımcı olur.
Müşteri sürecin tam merkezinde yer almalı
Crisitunity çağında tüm paydaşlar kadar müşteriye de büyük iş düşüyor. Dolayısıyla müşterileri sürecin dışında tutmak gibi bir durum söz konusu olamaz, aksine müşteriyi karar mekanizmasının merkezinde tutmak adeta can simidi gibidir. Çünkü kriz sırasında müşterinin gelişen ihtiyaç ve davranışlarını anlamak yeni iş fırsatlarının belirlenmesine katkı sağlıyor. Ayrıca şirketler müşteri etkileşimi stratejilerini de güçlendirmeli. Bunun için müşteri geri bildirimleri aktif olarak dinlenmeli ve teklifler değişen ihtiyaçları karşılayacak şekilde uyarlanmalı. Müşterilerden bahsetmişken diğer paydaşları da unutmamak gerekiyor. Özellikle de kriz anlarında çalışanlar, müşteriler ve paydaşlarla şeffaf ve etkili iletişim sürdürmek oldukça önemli. Unutmayın, dürüst ve açık iletişim güven oluşturur ve belirsiz zamanlarda beklentilerin yönetilmesine yardımcı olur.
Yetenekleri çekin, iş birliğine açık olun
Şirketlerin en büyük sermayesi insan, en büyük gücü de yetenekli insandır. Dolayısıyla şirketler nitelikli işgücünü geliştirmeye ve ellerinde tutmaya özen göstermeli. Bunun için eğitime yatırım yapılabilir, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma fırsatları sağlanabilir ve üst düzey yetenekleri çeken bir ortam yaratılabilir. Krizi fırsata çevirmenin bir diğer formülü ise iş birliğidir. Hem kuruluş içinde hem de dış ortaklarla iş birliği teşvik edilmelidir. İş birliğine dayalı çabalar, yenilikçi çözümlerin geliştirilmesine ve kaynakların paylaşılmasına yardımcı olur.
Veriyi kullanmayı öğrenmek şart
Karar vermede veriye dayalı içgörülere güvenilmeli. Verileri analiz etmek; pazar eğilimlerini, müşteri tercihlerini ve iyileştirilecek alanları anlamanıza yardımcı olur. Veriyi doğru okuyarak talep ve arzdaki değişikliklere hızla uyum sağlayabilen çevik bir tedarik zinciri geliştirmek de çok önemli. Bu, aksaklıkların önlenmesine ve ani piyasa değişimlerinden yararlanmaya yardımcı olur.
Uyarlanabilir liderlik hayat kurtarır
Kısa vadeli başarı, başarı değildir; mutlaka uzun vadeli bir sürece yayılmalıdır. Dolayısıyla şirketler acil zorlukları ele alırken uzun vadeli bir vizyona sahip olmalıdır. Krizler genellikle geçicidir ancak bu krizler sırasında alınan stratejik kararların kalıcı olumlu etkileri olabilir. Bu vizyonu uygulayacak olan kişiler ise liderlerden başkası değildir. Her düzeyde uyarlanabilir liderliği geliştirmek bu çağın bir zorunluluğuna dönüşüyor. Ekiplere değişim konusunda rehberlik edebilen ve zorlu durumlarda fırsatlar bulmaları için onlara ilham veren liderlerin önemi yadsınamaz.
Kriz çağının uyum sağlamayı, yenilikçiliği ve değişimi benimseme isteğini gerektirdiğini unutmayın. Krizlerle mücadele etmek ve fırsatları yakalamak arasındaki dengeyi kurabilen şirketler, günümüzün dinamik iş ortamında başarı için iyi bir konuma sahip olacak.
Haftanın popüler haberleri
Prof.Dr. Nevzat Tarhan: Sosyal fobi ergenlikte zirve yapıyor
Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, sosyal fobi konusunu değerlendirdi.
Busiad şimdi de gündemine turizmi aldı
BUSİAD, Bursa'nın turizm potansiyelinin kullanılamadığı gerçeğinden hareketle yürüttüğü çalışmalar kapsamında GÜMTOB ve TÜRSAB ile toplantılar yaptı.
e-Ticaret sektöründen kazanıp vergi vermeyenler Maliyenin radarında
Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), e-ticaret platformları üzerinden gelir elde eden 17 bin mükellefin 44,5 miyar liralık hasılatını vergi dışı bıraktığını belirledi.
En karlı faizsiz yatırım araçları nelerdir?
bereketlitopraklar.com.tr, en karlı faizsiz yatırım araçlarını analiz etti. Detaylar haberimizde...
Kerem Sarp: Ağustosta 'Ada Kıbrıs' projesini Londra'da tanıtacağız
AJet Genel Müdürü Kerem Sarp "Ankara'dan dünya başkentlerine hava köprüsü kurduk" dedi.
Tarifeler tedarik zincirlerini yerelleşmeye yönlendiriyor
Trump yönetiminin ABD'de uygulamaya koyduğu tarifeler ve ardından gelen karşı tarifelerin, şirketleri tedarik zincirlerini yerelleştirmeye ve otomasyonu artırmaya yönelttiği belirtiliyor.
Bora İsmail Bahçetepe, Galatasaray Sportif Yönetim Kurulunda
Galatasaray Sportif'ten yapılan açıklamada; Dikran Gülmezgil'in vefatı nedeniyle boşalan Yönetim Kurulu üyeliğine Bora İsmail Bahçetepe'nin atandığı bildirildi.
DYO Boya Genel Müdürlüğüne Ekrem Durgut vekalet edecek
DYO Boya'dan ayrılan Genel Müdür Mutlu Uysal yerine Genel Müdürlüğe Mali İşler ve Finans Direktörü Erdem DURGUT'un vekalet edeceği bildirildi.
Semra Demircioğlu, Lydia Holding Genel Müdürü oldu
Lydia Holding, Genel Müdürlük görevine Semra Demircioğlu'nun atandığını duyurdu.
Link Bilgisayar, ISO/IEC 42001 Yapay Zekâ belgesi almaya hak kazandı
Link Bilgisayar, Türkak'tan Yapay Zekâ Yönetim Sistemi ISO/IEC 42001 ve İş Sürekliliği Yönetim Sistemi ISO 22301 Belgelerini almaya hak kazandı.
Moody's, Erdemir'in kredi notunu B2 olarak teyit etti
Uluslararası derecelendirme kuruluşu, Erdemir'in not görünümünü "durağan" olarak duyurdu.
Züchex fuarından 1,5 milyar dolarlık ekonomik hareket bekleniyor
Uluslararası ev ve mutfak eşyaları fuarı ZUCHEX, 11 – 14 Eylül tarihlerinde 35. kez kapılarını açmaya hazırlanıyor.
Anadolu Savunma, araçlarını IDEF'te dünyaya tanıtacak
Anadolu Savunma, IDEF 2025’te Yeni Nesil Savunma Çözümlerini Sergileyecek.
Netaş Academy eğitimlerini bireylere de açıyor
Netaş Ar-Ge, uzman kadrosuyla yıllardır kurumsal müşterilere vermiş olduğu teknoloji eğitimlerini Netaş Academy çatısı altında bireysel müşterilere açıyor.
Konutder Başkanı Ziya Yılmaz'dan uygun kredi ve arsa talebi
Konutder Başkanı Ziya Yılmaz: “Konut Satışları Artıyor, Sıra Kredide ve Uygun Arsada”
Etki Odaklı Sohbetler'in yeni konuğu Tuğçe Ergun Cireli oldu
Dilek Koyuncu'nun yönettiği SosyalUp'ın “Etki Odaklı Sohbetler” YouTube serisinin yeni bölüm konuğu Foodback Kurucu Ortağı Tuğçe Ergun Cireli oldu.
ZF [pro]Service; ağır araçların çalışma sürelerini yükseltiyor
ZF [pro]Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor.
Alfemo’nun yeni Genel Müdürü Tolga Kaya oldu
Mobilya sektöründe önemli başarılara imza atan Tolga Kaya, Alfemo’nun yeni Genel Müdürü oldu.
Bayer MENAT Bölgesi CFO’su Daniel Webers oldu
Bayer’de üst düzey atama: MENAT Bölgesi CFO’su Daniel Webers oldu.
Begüm Pekcanattı, Wilo Türkiye İK Müdürü olarak atandı
Begüm Pekcanattı, Wilo Türkiye’nin yeni İnsan Kaynakları Müdürü olarak göreve başladı.
Haziran'da trafiğe 189 bin 237 araç giriş yaptı
TÜİK açıkladı: Haziran'da trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 4,7 azalarak 189 bin 237'ye geriledi.
Rekabet Kurulundan Mastercard ve Visa'ya soruşturma
Rekabet Kurulu, küresel çapta kartlı ödeme sistemleri pazarında faaliyet gösteren Mastercard ve Visa hakkında soruşturma açılmasına karar verdi.
AJet, Halep'e 2 Ağustos'ta uçmaya başlayacak
AJet, Suriye'nin tarihi ve kültürel merkezi Halep'e sefer başlatacak.
Sıcaklıklar yarından itibaren artmaya devam edecek
Yurt genelinde sıcaklıklar yarından itibaren 6-12 derece artacak.
IDEF Fuarı 22 Temmuz'da başlıyor
17. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF 2025) 22-27 Temmuz tarihlerinde yapılacak.
Murat Yalçıntaş, Oyak Genel Müdürü olarak atandı
OYAK Genel Müdürlüğü görevine Prof. Dr. Murat Yalçıntaş getirildi.
Sermaye Piyasası Kurulu, Gezinomi'ye idari para cezası verdi
Sermaye Piyasası Kurulu Gezinomi Seyahat Turizm şirketine Kurumsal Yönetim Tebliği'ne aykırı hareket ettiği gerekçesiyle 69.783 TL ceza verdi.
Philippe de Rovira'e Tofaş'ta Yönetim Kurulu Üyeliği görevi
Tofaş, yaptığı duyuruda Philippe de Rovira'nin Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandığını duyurdu.
İsdemir'de toplu iş sözleşmesi mutluluğu
Özçelik-İş Sendikası Genel Başkanı Yunus Değirmenci açıkladı: “İsdemir’de toplu iş sözleşmesi büyük kazanımlarla masa başında imzalandı”
Ozan Uyar, Türkiye Sınai Kalkınma Bankası Genel Müdürü oldu
Türkiye Sınai Kalkınma Bankası, Genel Müdürlük görevine Ozan Uyar'ın atandığını duyurdu.
Royal İSG/Güner: İSG eğitimlerini vermiş olmak için vermiyoruz
Royal İSG Genel Müdürü Suat Levent Güner ” Bu eğitimleri firmalarımıza sadece yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla yapmıyoruz” dedi.
İstanbul Havalimanı, Travel and Leisure'de dünyanın en iyisi seçildi
İstanbul Havalimanı, seyahat dergisi "Travel and Leisure" okurların oylarıyla "Dünyanın En İyi Havalimanı" unvanına bu yıl da hak kazandı.
Dışişleri Bakanı Fidan, Guterres ile ABD'de görüştü
Dışişleri Bakanı Fidan, BM Genel Sekreteri Guterres ile ABD'de görüştü.
IDEF 2025 22 Temmuz'da kapılarını açacak
17. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı (IDEF 2025), 22 Temmuz'da kapılarını ziyaretçilere açacak.
Gündem: Terörist İsrail, Terörsüz Türkiye, Ekonomi ve Dış Güvenlik
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Kabine Toplantısı'nın ardından açıklamalarda bulundu.
Ukrayna’nın yeni başbakanı Yulia Svyrydenko oldu
Ukrayna parlamentosu, Devlet Başkanı Vladimir Zelenskiy’in başbakanlığa Yulia Svyrydenko’yu atama kararını onayladı.
Memleket Partisi, CHP'ye ilhak edecek
21-22 Temmuz’da yapılacak kurultayda Memleket Partisi’nin kapatılarak Cumhuriyet Halk Partisi çatısı altında birleşim gerçekleşeceği kamuoyunda konuşuluyor.
İnşaat sektörü canlılık bekliyor
Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB), inşaat sektörünün mayısta önemli bir yükseliş kaydettiğini ancak haziran ayında eşik değerin altına indiğini açıkladı.
SoftwareOne, AWS Generative AI hizmet yetkinliğini kazandı
SoftwareOne, AWS Üretici Yapay Zekâ (Generative AI) hizmet yetkinliğini kazandı.
Egeli demir ve metalcilerden ihracat rekoru hedefi
Egeli demir ve demirdışı metal ihracatçıları 2025 yılında yeni ihracat rekorunu kırmaya kilitlendi.